Strona 1 z 1

Zakładanie i prowadzenie stada

: 27 paź 2018, 0:00
autor: Helmut
Jeżeli znudziło ci się życie samotnika, ale żadne ze stad do ciebie nie przemawia, możesz założyć własne. Potrzebujesz do tego 4 rzeczy:
  1. Członkowie
    Nowo powstające stado musi składać się z przynajmniej 4 dorosłych postaci, z czego jedna pełni funkcję przywódcy. W stadzie może znajdować się maksymalnie 2 postacie 5. rangi, 2 postacie 4. rangi oraz dowolna ilość postaci pozostałych rang. Rekrutacją do stada mogą zajmować się postacie 4. i 5. rangi wyznaczone przez przywódcę.
  2. Tereny
    Grupa zakładająca stado powinna przejąć co najmniej 2 tereny. Przejęcie terenu następuje poprzez zaznaczenie swojej obecności np. rykiem lub zapachem i pozostanie na danym terenie przez min. 1 dzień jeśli teren nie należy do stada, a 2 dni jeśli jest to teren stadny.
  3. Symbole
    Każde stado posiada nazwę, kolor, symbol oraz rangi. Należy także przygotować opis stada, w którym zawarte będą wyznawane wartości oraz sposoby dołączenia i opuszczenia grupy. Przykłady znajdują się w tym dziale. Każda grupa posiada naszyjnik stadny który zwiększa wybraną statystykę. Posiadanie go w ekwipunku jest niezbędne by korzystać ze stadnych bonusów i umiejętności.
  4. Umiejętność stadna
    Każde stado może wybrać dwie dowolne umiejętności przysługujące im z tytułu posiadanych terenów. Nie dotyczy to umiejętności pasywnych, które nie wliczają się w ten limit. Temat z umiejętnościami dostępny jest pod tym linkiem: Biomy

    Przykład: Stado A kontroluje tereny wliczające się do sawanny i gór.
    W takim wypadku przysługuje im pasywna premia z obszarów górskich oraz dwie wybrane umiejętności. Stado może się zdecydować na: 2 umiejętności górskie/2 umiejętności z sawanny albo po jednej z każdego biomu.

    Umiejętności pasywne obowiązują na wszystkich terenach zaliczanych do danego biomu. Oznacza to, że pasywna premia przysługująca stadom zamieszkującym góry działa zarówno na terenie Zachodniej Korony, Kilimandżaro i Doliny.

    Umiejętności, które wliczają się do limitu, działają tylko na terenach stadnych.

    Zmiana umiejętności stadnej jest możliwa 2 miesiące po zajęciu terenu, który należy do innego biomu niż ziemie dotychczas posiadane. Umiejętności mogą być zmienione tylko na te przypisane do nowego biomu.

    Tradycje stadne: każde stado może posiadać dodatkowe umiejętności, które mają charakter czysto narracyjny a ich obecność ma na celu podkreślenie charakteru danej grupy. Na przykład: umiejętność wykonywania unikatowych ozdób, ozdabianie ciała tatuażami, pismo obrazkowe itd.

    Przed wprowadzeniem tradycje stadne muszą być uzgodnione z członkami administracji.
Każde stado w swoim opisie musi ująć tradycje oraz wybrane umiejętności stadne.

aktualizacja: 22.12.2020