Strona 1 z 1

System specjalizacji

: 16 lis 2019, 19:55
autor: Gunter
Postać może specjalizować się w następujących dziedzinach: szamanizm, medycyna i rzemieślnictwo.

Ogólne zasady


1. Uczeń szkoli się u swojego mentora i może asystować mu w wykonywaniu fachowych czynności. Sam nie może ich wykonywać ani zdobywać punktów. Po nauczeniu się podstaw fachu postać otrzymuje 1. poziom. Aby zostać szamanem potrzebne jest dodatkowo odprawienie rytuału.
2. Postać która ma w historii opisane szkolenie zaczyna od 1. poziomu. Z zapisu można posiadać jedną specjalizację.
3. Do awansu z 1. poziomu na 2. potrzeba 50 pkt. Do awansu z 2. na 3. poziom potrzeba kolejne 100 pkt.
4. Każdy specjalizujący się w danych dziedzinach ma obowiązek prowadzić dziennik, w którym będzie zapisywał zbiory, wyleczone choroby/klątwy, wykonane przedmioty i inne czynności za które będą przyznawane punkty.
5. Jeżeli postać próbuje wykonywać czynność z wyższego poziomu, MG może ocenić na ile jej się to udało. Będą w takim wypadku brane pod uwagę statystyki postaci: dla medyka percepcja, dla rzemieślnika zręczność, dla szamana statystyka ducha.
6. Postać może specjalizować się maksymalnie w dwóch profesjach
7. Ponieważ nikomu jeszcze nie udało się zostać mistrzem swojej specjalności jedynie poprzez zbieranie ziół/zasobów, przynajmniej połowa punktów potrzebnych do awansu na wyższy poziom musi pochodzić z akcji nie będących zbiorami.



edytowano: 11.02.20

Re: System specjalizacji

: 16 lis 2019, 19:58
autor: Gunter
Rzemieślnictwo
Warunki konieczne do spełnienia: zręczność równa lub wyższa 1/3 +1 liczby statystyk gatunku (np. 51 dla lwa, który może rozdzielić 150)

1. poziom
• wytwarzanie najprostszych przedmiotów np. rzemień, sakiewka
• oprawianie skór
• pozyskiwanie surowców rzemieślniczych max 1 sztuka
2. poziom
• wytwarzanie trudniejszych przedmiotów np. pancerz skórzany i ze skóry krokodyla, torba
• naprawa pancerzy
• pozyskiwanie surowców rzemieślniczych max 2 sztuki
• wytwarzanie talizmanów (z drugim poziomem szamaństwa)
• wytwarzanie 'opatrunków' (z drugim poziomem medyka)
3. poziom
• wytwarzanie najtrudniejszych przedmiotów np. pancerz kościany, kosz, duża torba
• umiejętność rozpalania ognia
• pozyskiwanie surowców rzemieślniczych max 4 sztuki

Podstawowa punktacja:
• zbiór surowców: +2 pkt za sztukę
• tworzenie przedmiotów: łatwe – 10 pkt, trudne – 20 pkt, najtrudniejsze – 30 pkt
• tworzenie talizmanów i opatrunków – 10 pkt
• inne czynności punktowane indywidualnie

Re: System specjalizacji

: 16 lis 2019, 19:59
autor: Gunter
Medycyna
Warunki konieczne do spełnienia: percepcja równa lub wyższa niż 1/3 +1 liczby statystyk gatunku (np. 51 dla lwa, który może rozdzielić 150)


1. poziom
• zbieranie i używanie ziół leczniczych, może zebrać max 1 sztukę
• używanie zasobów zwyczajnych (miód, węgiel, pajęczyna, bentonit)
• leczenie prostych chorób: przeziębienie, lekkie rany, pasożyty
2. poziom
• może zebrać max 2 sztuki ziół
• używanie zasobów rzadkich (róg nosorożca, łuski krokodyla)
• leczenie trudniejszych chorób: ciężkie rany, gangrena, wścieklizna, otrucie, zatrucie pokarmowe
• wytwarzanie 'opatrunków' (z drugim poziomem rzemieślnika)
• wytwarzanie mikstur (z drugim poziomem szamana)
3. poziom
• może zebrać max 4 sztuki ziół
• zbieranie i używanie trucizn
• używanie zasobów legendarnych (bezoar)
• leczenie najtrudniejszych chorób: malaria, nosówka, pryszczyca

Podstawowa punktacja:
• zbiór ziół i zasobów leczniczych +2 pkt za sztukę
• leczenie chorób: łatwa – 10 pkt, trudna – 20 pkt, najtrudniejsza – 30 pkt
• tworzenie mikstur i opatrunków – 10 pkt
• inne czynności punktowane indywidualnie

Re: System specjalizacji

: 16 lis 2019, 20:00
autor: Gunter
Szamanizm

Warunki konieczne do spełnienia: percepcja równa lub wyższa niż 1/3 +1 liczby statystyk gatunku (np. 51 dla lwa, który może rozdzielić 150)


1. poziom
• zbieranie i używania ziół szamańskich, max 1 sztuka
• widzenie duchów
• leczenie prostszych klątw
• używanie zasobów zwyczajnych - Woda Księżycowa
2. poziom
• zbieranie i używanie ziół szamańskich, max 2 sztuki
• wytwarzanie talizmanów (z drugim poziomem rzemieślnika)
• wytwarzanie mikstur (z drugim poziomem medyka)
• leczenie trudniejszych klątw
• używanie zasobów rzadkich - Silna Krew, Skóra Albinosa
• zmiana obiektu przykucia przy użyciu szczątków/przedmiotu należącego do zmarłego/krwi osoby spokrewnionej
3. poziom
• zbieranie i używanie ziół szamańskich , max 4 sztuki
• leczenie opętań
• zmiana obiektu przykucia bez użycia szczątków/przedmiotów/krwi
• używanie zasobów legendarnych - Iskra

Podstawowa punktacja:
• zbiór ziół i zasobów szamańskich +2 pkt za sztukę
• leczenie klątw: łatwa – 10 pkt, trudna – 20 pkt, najtrudniejsza – 30 pkt
• tworzenie mikstur i opatrunków – 10 pkt
• ceremonie: krótka (np. błogosławieństwo przed walką) – 5 pkt, długa (np. ceremonia pogrzebowa) – 15 pkt
• inne czynności punktowane indywidualnie