Strona 1 z 1

Poradnik łowcy

: 08 wrz 2023, 21:22
autor: Praojciec
Specjalizacja łowcY
Chociaż każdy drapieżnik potrafi polować na tyle by się wyżywić, łowca jest w tym specjalistą. Potrafi skradać się cicho jak mysz i biec szybko jak gepard. Łowca wie jak odczytywać ślady zwierząt i wytropić najlepszą ofiarę. Dzięki umiejętności wtapiania się w otoczenie i doskonałemu słuchowi, łowca sprawdzi się także w roli szpiega.

Łowca do udanego polowania potrzebuje zarówno dużej zręczności, jak i wyczulonych zmysłów. Dla lwa wymagana wartość zręczności lub percepcji to 51, dla innych gatunków zręczność lub percepcja musi być równa lub wyższa niż 1/3 +1 liczby statystyk gatunku.

Umiejętności łowcy mają zastosowanie wyłącznie do zwierzyny łownej - wobec postaci innych graczy i NPC mają zastosowanie umiejętności wojownika. Polowania można prowadzić zarówno na fabule jak i na akcjach specjalnych. Łowcy, w przeciwieństwie do innych postaci, nie obowiązuje ograniczenia czasowe pomiędzy polowaniami. Ogromne doświadczenia pozwala łowcom doskonale poznać zwyczaje zwierząt oraz ich środowisko. Z tego powodu znacznie łatwiej im jest polować na ulubione zwierzęta, a w ulubionych biomach mogą najlepiej wykorzystać swoje umiejętności.

Re: Poradnik łowcy

: 08 wrz 2023, 22:07
autor: Praojciec
Poziomy specjalizacjI
Warunki konieczne do zostania łowcą: zręczność lub percepcja równa lub wyższa niż 1/3 +1 liczby statystyk gatunku (np. 51 dla lwa, który może rozdzielić 150)
Dokładna obserwacja polega na wypatrzeniu słabości zwierzęcia lub sprzyjających okoliczności. Trzeba poświęcić jeden post, aby móc wykorzystać płynące z niej korzyści


1. poziom
  • brak ograniczeń czasowych pomiędzy polowaniami, wciąż można prowadzić tylko jeno polowanie w tym samym czasie
  • Ulubiona Zwierzyna
    • Łowca wybiera jedno zwierzę spośród małych lub dużych zdobyczy. Podczas polowanie łowca automatycznie zdaje testy związane z tropieniem jej.
  • Naturalny Odkrywca
    • Łowca wybiera jeden z 5 możliwych biomów: Góry, Sawanna, Bagna i Tereny Podmokłe, Pustynie i Pustkowia, Lasy. Otrzymuje +5 do skradania, poruszania się i tropienia podczas przebywania w nim, a podczas łowów, automatyczne sukcesy na zręczność.
  • Znak Łowcy
    • Łowca deklaruje "dokładną obserwację" zwierzyny łownej, gdzie po jednym poście otrzymuje bonus w postaci +10 do trafienia i +5 do obrażeń wobec tej konkretnej zwierzyny.
  • możliwość zakupienia za PD umiejętności 1. poziomu



2. poziom
  • bonus +5 do zręczności i percepcji
  • Ulubiona Zwierzyna
    • Łowca wybiera drugie zwierzę spośród małych lub dużych zdobyczy. Podczas polowanie łowca automatycznie zdaje testy związane z tropieniem jej.
  • Naturalny Odkrywca
    • Łowca wybiera drugi z 5 możliwych biomów: Góry, Sawanna, Bagna i Tereny Podmokłe, Pustynie i Pustkowia, Lasy. Otrzymuje +5 do skradania, poruszania się i tropienia podczas przebywania w nim, a podczas łowów, automatyczne sukcesy na zręczność.
  • Znak Łowcy
    • Łowca deklaruje "dokładną obserwację" zwierzyny łownej, gdzie po jednym poście otrzymuje bonus w postaci +20 do trafienia i +10 do obrażeń wobec tej konkretnej zwierzyny.
  • możliwość zakupienia za PD umiejętności 2. poziomu



3. poziom
  • dodatkowa kość podczas rzutów w łowach, zamiast wykonywać testy “3d100” postać wykonuje “4d100”
  • Ulubiona Zwierzyna
    • Wybierasz trzecie zwierzę z grupy: Mała Zdobycz, Duża Zdobycz lub Bardzo Duża Zdobycz. Łowca podczas łowów automatycznie zdaje testy związane z tropieniem jej.
  • Naturalny Odkrywca
    • Wybierasz trzecie z możliwych biomów: Góry, Sawanna, Bagna i Tereny Podmokłe, Pustynie i Pustkowia, Lasy. Otrzymujesz +10 do skradania, poruszania się i tropienia podczas przebywania w nim. A podczas łowów, automatyczne sukcesy na zręczność.
  • Znak Łowcy
    • Łowca deklaruje "dokładną obserwację" zwierzyny łownej, gdzie po jednym poście otrzymuje bonus w postaci +30 do trafienia i +15 do obrażeń wobec tej konkretnej zwierzyny.
  • możliwość zakupienia za PD umiejętności 3. poziomu