Strona 1 z 1

Poradnik wojownika

: 28 sie 2023, 19:41
autor: Praojciec
Specjalizacja wojownikA
Wojownik to postać specjalizująca się w sztuce walki. Dzięki gruntownemu wyszkoleniu potrafi najlepiej wykorzystywać wrodzoną siłę i zadawać konkretne ciosy, by pokonać wroga podczas pojedynku. Często doświadczeniem wyprzedza swoim pobratymców w tej dziedzinie.

Jedynie osobniki o walecznym sercu i silnych łapach wytrzymają mordercze treningi i przetrwają bez szwanku zagrażające życiu walki.
Z tego powodu aby zostać wojownikiem, wymagana jest odpowiednia wartość waleczności. Dla lwa wymagana wartość waleczności to 51, dla innych gatunków waleczności musi być równa lub wyższa niż 1/3 +1 liczby statystyk gatunku.

Specjalizacja wojownika odnosi się do walk postać vs postać lub postać vs NPC. Nie dotyczy polowań na zwierzynę, gdyż w tym specjalizują się łowcy. Wojownik może wybrać jedną z trzech ścieżek rozwoju, najlepiej podkreślającą jego charakter i styl walki. Postać, która chce zadawać silne, precyzyjne ciosy odnajdzie się na ścieżce Potęgi Przodków. Ścieżka Niezłomność Królów skupia się na obronie siebie jak i innych. Z kolei ścieżka Pierwotnego Szału szlifuje odporność na ból oraz wykorzystywanie emocji do wzmocnienia swej walki.

Re: Poradnik wojownika

: 28 sie 2023, 19:53
autor: Praojciec
Poziomy specjalizacjI
Warunki konieczne do zostania wojownikiem: waleczność równa lub wyższa niż 1/3 +1 liczby statystyk gatunku (np. 51 dla lwa, który może rozdzielić 150)



1. poziom
Postać odbyła gruntowne przeszkolenie w dziedzinie walki. Wie jak walczyć, wyprowadzać ciosy oraz reagować równie szybko co wróg, wiej jak wygląda postawa bojowa oraz jak ją przyjąć i utrzymać.
  • przewaga w inicjatywie podczas walk - niezależnie od postów innych nie-wojowników, postać może wybrać, jako która w kolejce zacznie swoją turę
  • możliwość zakupienia za PD umiejętności 1. poziomu


2. poziom
Postać już kawał czasu zajmuje się wojennym rzemiosłem i zyskała nowe doświadczenie. Wie jak zrobić prawdziwą krzywdę, wykorzystując czyjeś słabości na swoją korzyść i w które miejsce uderzyć, aby zabolało najbardziej. Rozwija się prężnie i nie zaniedbuje swojego ciała które, zawsze musi być gotowe do ewentualnego konfliktu.
  • obrażenia bazowe wynoszą 10 pkt
  • bonus +5 do waleczności podczas walki
  • możliwość wykonania dwóch akcji ataku w turze
  • możliwość wyboru jednego z trzech stylów walki, którym będzie się posługiwać
  • możliwość zakupienia za PD umiejętności 2. poziomu


3. poziom
Wojownik staje się mistrzem w swojej dziedzinie. To bardzo niebezpieczny i doświadczony przeciwnik, który na swoim ciele ma wiele blizn i jeszcze o niebo więcej dni spędzonych na treningu. Jego umiejętności walki są niczym bojowy taniec, z którego większość jego wrogów nie wychodzi żywym. To jednak nie znaczy, że można spocząć na laurach, gdyż nigdy nie wiadomo, kiedy będzie potrzeba obić komuś mordę.
  • rozwinięcie stylu walki do poziomu mistrzowskiego
  • dodatkowa kość podczas rzutów w walce, zamiast wykonywać testy “3d100” postać wykonuje “4d100”
  • możliwość zakupienia za PD umiejętności 3. poziomu