Rodzaje duchóW
- Duchy wolne
Nie są związane z żadnym miejscem, przedmiotem ani osobą. Dzięki temu mogą poruszać się bez ograniczeń po krainie. Są widziane tylko przez szamanów. Nie mają możliwości opętywania. - Duchy związane
Duch wolny może związać się z jakąś osobą lub miejscem. Żeby uwolnić się z tej więzi potrzebny jest rytuał szamański.- Duch po śmierci może związać się z osobą, z którą łączy go silna relacja np. członkiem rodziny, przyjacielem, ukochanym lub swoim zabójcą. Duch może się ukazywać tej osobie bez pośrednictwa szamana, ale musi zawsze znajdować się blisko niej.
- Duch ma możliwość związania się z ważnym dla siebie miejscem np. miejscem gdzie spoczywają szczątki zmarłego. W tym miejscu duch może ukazywać się żyjącym, ale nie może go opuścić.
- Szaman może związać ducha z przedmiotem np. Kamieniem Dusz lub Duchowym Więzieniem. W takim wypadku duch może ukazywać się tylko w tym miejscu, gdzie znajduje się więżący go przedmiot.
- Duchy legendarne
Są to duchy prowadzone wyłącznie przez MG, związane z eventami. Mogą być silniejsze niż zwykłe duchy i mieć większą moc oddziaływania na świat materialny.
- Rozmawiać z szamanami i innymi postaciami, które mogą go widzieć. Podsłuchiwać tych, którzy go nie widzą lub ukazywać im się w snach.
- Wpływać na świat materialny w niewielkim stopniu np. wywołać zimny podmuch, delikatnie poruszyć przedmiotem. Oddziaływanie jest na tyle niewielkie, że inne postacie mogą uznać je za naturalne zjawisko.
- Opętywać żywych, przejmując częściowo kontrolę nad ich ciałem. Podczas walki opętana postać otrzymuje modyfikator do walki.
OpętaniE
- Duch może opętać tylko osobę, z którą jest związana lub która znalazła się w miejscu, z którym jest związany.
- Gdy duch próbuje opętać postać, ta wykonuje test percepcji na obronę. Duch może podjąć max 3 próby opętania, każde w odstępie tygodnia.
- Przed opętaniem mogą uchronić talizmany, błogosławieństwa i inne efekty.
- Opętanie jest leczone przez szamanów.