Do wykonania potrzebny jest 2. poziom medyka i 2. poziom szamana
Bazą do wykonania wszystkich mikstur jest marulówka. Wymagają rzucenia szamańskiego zaklęcia.

Mikstura, dzięki której można przez pewien czas w nocy widzieć niczym za dnia (mocno pochmurnego, ale zawsze) słyszeć dźwięki wydawane przez inne zwierzęta z odległości większej niż zazwyczaj, a niektórzy posiadający szczątkowy Dar, twierdzą, iż można ujrzeć cienie zmarłych na cmentarzyskach. W każdym razie, środek ten czasowo podnosi Percepcję.
Zapewnia bonus +5 do percepcji, który utrzymuje się przez 10 postów.
Receptura: marulówka + Woda Księżycowa + Gwiaździsty Mech + psoralia + werbena

Do pewnego stopnia odwrotność powyższego specyfiku, odcina bowiem od świadomości niektóre bodźce. I tak, osoba będąca pod jego wpływem przestaje odczuwać ból, zmęczenie czy strach. Nie znaczy to jednak, że jest niepokonana, bynajmniej, rany są tak samo groźne, a jeśli wyczerpie wszystkie siły swego organizmu, padnie po prostu bez przytomności na ziemię. Nie mniej, szkody jakie można poczynić pod wpływem tej mikstury, często zadziwiają i przerażają, dając tym samym podstawy do wysuwania tez, o demonicznym pochodzeniu siły takich wojowników.
Zapewnia bonus +5 do waleczności, który utrzymuje się przez 10 postów.
Receptura: marulówka + Woda Księżycowa + czarci pazur + voacanga + żywokost

Trzecia z mikstur działających na istoty żywe. Ułatwia opanowanie własnego ciała ułatwiając wykonywanie przeróżnych akrobacji, przyśpiesza czas reakcji, umożliwiając wojownikom większe szanse na uniknięcie przeznaczonego im ciosu i daje "pewną łapę'' rzemieślnika. Jednak przedawkowana, czy zbyt często stosowana może również wywrzeć efekt odmienny od zamierzonego.
Zapewnia bonus +5 do zręczności, który utrzymuje się przez 10 postów.
Receptura: marulówka + Woda Księżycowa + korzeń vilkakory + miód + biała szałwia

Eliksir ten nie wywołuje co prawda prawdziwej miłości, ale omamy wystarczająco do niej zbliżone. Postać, która wypije eliksir zapała uczuciem do pierwszej osoby, na którą spojrzy. Ofiara eliksiru nie może w żaden sposób skrzywdzić osoby, z którą ją złączył ani pozbyć się natrętnych myśli o niej. Sposobem na zdjęcie efektu jest rytuał taki jak przy zdejmowaniu klątwy.
Tworzenie: marulówka + woda księżycowa + kocimiętka + sproszkowany róg nosorożca + bulbine

Mikstura, po użyciu której pancerz staje się Widmowym Pancerzem. Działa tylko na te wykonane z kości i wymaga dokładnego pokrycia nią zbroi, a następnie odczekania 24 godzin, podczas których nie powinno się pancerza dotykać, ani nawet zbyt nachalnie nań patrzeć.
Receptura: marulówka + Silna krew + sproszkowana Eteryczna łza + kora sandałowca + rącznik
Widmowy Pancerz
Rzadko spotykany pancerz, wykonany z kości, lub materiału na tyle doń podobnej, iż nie da się od niej go odróżnić, jednak sprawiający wrażenie częściowej niefizyczności. Spełnia normalnie wszystkie swoje funkcje, ale prócz tego wydaje się nie być związany przez niektóre z ograniczeń dotyczących normalnych pancerzy. Nie krępuje bowiem ruchów, niewiele waży i w ogóle znacznie mniej przeszkadza swojemu użytkownikowi. Ponadto, nosząc go, można odnieść wrażenie, że jest on nieznacznie naelektryzowany. Noszenie na sobie zaklętego pancerza wywołuje też efekty uboczne. Noszący go może słyszeć niechciane głosy duchów.
Tworzenie: dowolny pancerz + mikstura Widmowy fluid
Działanie: Brak kary za noszenie pancerza, ryzyko złapania choroby duchowej

Dzięki niej można 'ożywić' pancerz, najczęściej kościany, choć na inne również działa. Wystarczy pokryć nią całą zbroję i jak w przypadku jej przemiany w widmową wersję, odczekać okrągłą dobę.
Receptura: marulówka + Silna krew + sproszkowana Eteryczna łza + łuski z Ogona krokodyla + gwiaździsty mech
Żywa Zbroja
Oprócz normalnego działania, pancerz ten posiada moc, mogąca w krytycznym momencie ocalić życie swojego właściciela. W przypadku odniesienia śmiertelnej rany przez osobę go noszącą, jest w stanie oddać zaklęte w sobie siły witalne i częściowo uleczyć owe rany, stabilizując stan rannego na tyle, by umożliwić podjęcie odpowiedniego leczenia.
Tworzenie: dowolny pancerz + mikstura Animos
Działanie: W przypadku gdyby postać miała umrzeć z powodu ran, pancerz przywraca 10 HP po czym się rozpada.