Strona 1 z 1

Zasady dla duchów

: 19 gru 2023, 19:17
autor: Praojciec
Zasady dla duchóW Po śmierci przygoda się nie kończy, ale zmieniają się zasady gry. Po osiągnięciu 0 HP postać umiera i zostaje duchem. W tym momencie traci wszystkie swoja dobra doczesne.

Rodzaje duchóW
  • Duchy wolne
    Nie są związane z żadnym miejscem, przedmiotem ani osobą. Dzięki temu mogą poruszać się bez ograniczeń po krainie. Są widziane tylko przez szamanów. Nie mają możliwości opętywania.
  • Duchy związane
    Duch wolny może związać się z jakąś osobą lub miejscem. Żeby uwolnić się z tej więzi potrzebny jest rytuał szamański.
    • Duch po śmierci może związać się z osobą, z którą łączy go silna relacja np. członkiem rodziny, przyjacielem, ukochanym lub swoim zabójcą. Duch może się ukazywać tej osobie bez pośrednictwa szamana, ale musi zawsze znajdować się blisko niej.
    • Duch ma możliwość związania się z ważnym dla siebie miejscem np. miejscem gdzie spoczywają szczątki zmarłego. W tym miejscu duch może ukazywać się żyjącym, ale nie może go opuścić.
    • Szaman może związać ducha z przedmiotem np. Kamieniem Dusz lub Duchowym Więzieniem. W takim wypadku duch może ukazywać się tylko w tym miejscu, gdzie znajduje się więżący go przedmiot.
  • Duchy legendarne
    Są to duchy prowadzone wyłącznie przez MG, związane z eventami. Mogą być silniejsze niż zwykłe duchy i mieć większą moc oddziaływania na świat materialny.
Co może robić duch?
  • Rozmawiać z szamanami i innymi postaciami, które mogą go widzieć. Podsłuchiwać tych, którzy go nie widzą lub ukazywać im się w snach.
  • Wpływać na świat materialny w niewielkim stopniu np. wywołać zimny podmuch, delikatnie poruszyć przedmiotem. Oddziaływanie jest na tyle niewielkie, że inne postacie mogą uznać je za naturalne zjawisko.
  • Opętywać żywych, przejmując częściowo kontrolę nad ich ciałem. Podczas walki opętana postać otrzymuje modyfikator do walki.


OpętaniE
  • Duch może opętać tylko osobę, z którą jest związana lub która znalazła się w miejscu, z którym jest związany.
  • Gdy duch próbuje opętać postać, ta wykonuje test percepcji na obronę. Duch może podjąć max 3 próby opętania, każde w odstępie tygodnia.
  • Przed opętaniem mogą uchronić talizmany, błogosławieństwa i inne efekty.
  • Opętanie jest leczone przez szamanów.