Strona 1 z 1

Zakładanie i prowadzenie stada

: 25 sie 2023, 20:26
autor: Praojciec
Zakładanie i prowadzenie stada

Jeżeli znudziło ci się życie samotnika, albo żadne ze stad do ciebie nie przemawia, możesz założyć własne. Potrzebujesz do tego 5 rzeczy:

  1. Członkowie
    Nowo powstające stado musi składać się z przynajmniej 4 dorosłych postaci, należących do różnych graczy.
    W stadzie powinno istnieć 5 rang, które określają pozycję osobnika w stadzie. Ranga 5. zarezerwowana jest dla władcy, a ranga 1. dla najmniej znaczących członków stada.
    W stadzie może znajdować się maksymalnie 2 postacie 5. rangi, 2 postacie 4. rangi oraz dowolna ilość postaci pozostałych rang. Rekrutacją do stada mogą zajmować się postacie 4. i 5. rangi wyznaczone przez przywódcę.
    Oprócz tego w stadzie obecne są NPCe, które znajdują się zawsze na terenach stadnych i mogą informować jego członków np. o pojawieniu się intruza. NPC nie mogą brać udziału w walce.
    Gracz nie może być przywódcą w więcej niż jednym stadzie jednocześnie.
  2. Tereny
    Grupa zakładająca stado powinna przejąć co najmniej 2 tereny. Przejęcie terenu następuje poprzez zaznaczenie swojej obecności np. rykiem lub zapachem i pozostanie na danym terenie przez min. 1 dzień jeśli teren nie należy do stada, a 2 dni jeśli jest to teren innego stada.
    Grupa składająca się z 4 osobników może posiadać maksymalnie 3 tereny. Wraz z każdymi 2 kolejnymi członkami stada możliwe jest przejęcie dodatkowego terenu.
    Jako teren rozumiemy dział fabularny wraz z należącymi do niego subforami i tematami. Na przykład Zachodnia Korona wraz z należącymi do niej Czarnym Uroczyskiem i Solną Grotą stanowią jeden teren.
  3. Symbole
    Każde stado posiada nazwę, kolor, symbol oraz rangi. Postacie należące do stada muszą posiadać jego symbol np. w postaci naszyjnika, tatuażu. Posiadanie symbolu stada umożliwia korzystanie przez postać ze stadnych umiejętności.
  4. Tradycje
    Stada posiadają własne wartości i tradycje, a ich obecność ma na celu podkreślenie charakteru danej grupy. Może to być określony sposób władzy, święta, ceremonie, określone ozdoby itd.
  5. Umiejętności stadne
    Są trzy rodzaje umiejętności stadnych. Te umiejętności działają niezależnie od tego czy dane osobniki nią objęte przebywają na terenie swojego stada.
    • Wynikające z terenu:
      Stado zamieszkające dany teren jest odporne na negatywne efekty w nim występujące. Ponadto stado może wybrać jedną umiejętność spośród wymienionych w temacie Biomy
    • Umiejętność mechaniczna
      Jest to bonus, który otrzymują członkowie stada na swoich terenach w określonych okolicznościach. Dla przykładu stado dla którego ważne jest ich król może być tak zainspirowane walczeniem u jego boku, że otrzymują wtedy bonus +5 do Waleczności. Z kolei stado skupiające się na samorozwoju może zdobywać więcej punktów doświadczenia podczas ćwiczeń z współplemieńcami.
    • Bonus do statystyki
      Noszenie symbolu stadnego zapewnia bonus +1 do wybranej przez stado statystyki.
Umiejętności stadne należy skonsultować z administracją.