Góry
Tereny
Kościany Szczyt, Zachodnia Korona, Kaskada z Kamienia, Dolina Wichrów, Gejzery, Kilimandżaro
Kary i negatywne efekty
- Przebywająca górach postać jest narażona na lawiny, burze albo inne przeszkody.
- Większe ryzyko złapania choroby - nie dotyczy stada zamieszkującego w tych terenach.
- Górscy łowcy: +15 do testów percepcji podczas polowań na terenie górskim. (dotyczy zarówno akcji fabularnych jak i polowań na akcjach specjalnych)
- Górale: postacie poruszając się po terenie górskim mogą pokonać dodatkowe 6 km (3 kratki).
Sawanny
Tereny
Sawanna przy Rzece Królów, Sawanna przy Martwej Rzece, Las, Lwia Skała, Wodopój, Kanion, Wąwóz, Równina, Rzeka Królów, Martwa Rzeka
Kary i negatywne efekty
brak
Premia do wyboru dla zamieszkującego stada
- Strażnicy Sawanny: Mieszkańcy Sawanny do perfekcji opanowali sztukę wykorzystywania lokalnej roślinności od kamuflowania się dlatego otrzymują +10 do testów na ukrycie się/ataku z zaskoczenia przebywając na sawannie.
- Stepowi łowcy: mieszkające na sawannie osobniki doskonale znają zwyczaje swoich ofiar. Z tego powodu otrzymują premię +15 do testów percepcji podczas tropienia na sawannie. (dotyczy zarówno akcji fabularnych jak i polowań na akcjach specjalnych)
Bagna i tereny podmokłe
Tereny
Szmaragdowe Jezioro, Bagna, Las namorzynowy, Jezioro Flamingów
Kary i negatywne efekty
- Postać może złapać chorobę lub przypadkiem wejść na niebezpieczne grzęzawisko - nie dotyczy stada zamieszkującego w tych terenach.
- Bagienni Łowcy: + 15 do testów percepcji podczas tropienia na bagnach.
- Znawcy Bagien: + 15 do testów percepcji podczas zbioru ziół na bagnach.
- Ukryte Ścieżki: + 10 do testów zręczności podczas ucieczki/pościgu na terenie bagiennym.
Pustynie i Pustkowia
Tereny
Termitiery, Pustkowia, Pole Bitwy, Ciernisko, Cmentarz, Wulkan, Słone Jezioro, Pustynia, Wydmy, Ruiny
Kary i negatywne efekty
- po pustkowiach włóczą się lwy kanibale, które mogą atakować nieostrożnych podróżnych - nie dotyczy stada zamieszkującego w tych terenach
- poruszające się po tym terenie osobniki są wrażliwe na wyczerpanie i odwodnienie - nie dotyczy stada zamieszkującego w tych terenach
- bardzo uboga zwierzyna łowna
- Poczciwi Wykolejeńcy: stado zamieszkujące pustkowia może posiadać jednego dodatkowego NPC’a, który będzie lwem- kanibalem
- Pustynne Diabły: Burza piaskowa nie ma na nich negatywnego wpływu. Brak kary do statystyk i dodatkowo +5 do każdej statystyki
- Dobrodziejstwa Pustkowi: +1 do zbierania zasobów rzemieślniczych na pustkowiach
Lasy
Tereny
Lasy, Upendi, Dżungla
Kary i negatywne efekty
- podróżujące po terenach leśnych postacie mogą się zgubić - nie dotyczy stada zamieszkującego w tych terenach
- Róg obfitości: podczas zbioru ziół na terenach leśnych, w przypadku sukcesu postać może zebrać o 1 zioło więcej.
- Duchy lasu: mieszkańcy lasów do perfekcji opanowali sztukę wykorzystywania otoczenia do kamuflowania się dlatego otrzymują +10 do testów na ukrycie się/ataku z zaskoczenia przebywając w lesie.