Strona 1 z 1

Specjalizacje

: 13 wrz 2023, 19:02
autor: Praojciec
SpecjalizacjE

Na forum istnieją następujące specjalizacje:

Łowca
Chociaż każdy drapieżnik potrafi polować na tyle by się wyżywić, łowca jest w tym specjalistą. Potrafi skradać się cicho jak mysz i biec szybko jak gepard. Łowca wie jak odczytywać ślady zwierząt i wytropić najlepszą ofiarę. Dzięki umiejętności wtapiania się w otoczenie i doskonałemu słuchowi, łowca sprawdzi się także w roli szpiega.

Wojownik
Wojownik to postać specjalizująca się w sztuce walki. Dzięki gruntownemu wyszkoleniu potrafi najlepiej wykorzystywać wrodzoną siłę i zadawać konkretne ciosy, by pokonać wroga podczas pojedynku. Często doświadczeniem wyprzedza swoim pobratymców w tej dziedzinie.

Medyk
Zadaniem medyka jest dbanie o zdrowie pobratymców. Medyk zna tajniki leczniczych ziół, z których przyrządza lecznicze eliksiry oraz tajniki ciała, dzięki którym wie jak leczyć rany i urazy. Nieodłącznym elementem zielarstwa jest także znajomość roślin trujących, a doświadczony medyk wie jak wykorzystać je do wyrządzania szkód.

Szaman
Szaman jest postacią, która posiada wgląd w niematerialne aspekty świata. Podąża śladami legendarnego Rafikiego, nawiązując łączność z duchami Przodków, przewodnicząc ceremoniom i stanowiąc dla innych wsparcie duchowe. Szaman może także korzystać z mocy złych duchów do rzucania klątw.

Rzemieślnik
Fach w łapach pozwala rzemieślnikowi skonstruować wszystko o czym zamarzy: od modnych toreb po chatki na drzewie. Jedyne co ogranicza rzemieślnika to jego wyobraźnia (a w niektórych przypadkach także brak przeciwstawnych kciuków).

Re: Specjalizacje

: 13 wrz 2023, 19:10
autor: Praojciec
ZasadY
  1. Postać z zapisu może posiadać jedną specjalizację na 1. poziomie. Aby ją zdobyć należy w zapisie opisać w jaki sposób postać zdobyła umiejętności i podać przykład ich zastosowania.
  2. Postać może posiadać łącznie dwie specjalizacje.
  3. Specjalizacji można wyuczyć się na fabule u innej postaci lub NPCa. W tym celu postać powinna asystować specjaliście lub wykonywać czynności pod jej nadzorem.
  4. Każda postać ma obowiązek prowadzić dziennik, w którym będzie zapisywać wykonane czynności np. zbiory ziół, polowania, rytuały. Mistrz Gry na podstawie wpisów w dzienniku przyznaje punkty doświadczenia.
  5. Do awansu z 1. poziomu na 2. potrzeba 50 pkt. Do awansu z 2. na 3. poziom potrzeba kolejne 100 pkt.
  6. Ponieważ nikomu jeszcze nie udało się zostać mistrzem swojej specjalności jedynie poprzez zbieranie ziół/zasobów, przynajmniej połowa punktów potrzebnych do awansu na wyższy poziom musi pochodzić z akcji nie będących zbiorami.
  7. Za zdobyte punkty doświadczenia można wykupować dodatkowe umiejętności.
  8. Każda ze specjalizacji posiada oddzielne zasady, z którymi należy się zapoznać.