Statystyki
: 13 wrz 2023, 20:05
StatystykI
Podczas tworzenia postaci każdy gracz ma do rozdysponowania zależną od gatunku ilość punktów statystyk. Każda postać posiada trzy podstawowe statystyki, których opis został podany poniżej.
Poprzez zdobywanie doświadczenia można zwiększyć wartość statystyki do poziomu o 5 wyższego od limitu np. dla lwa do wartości 75. Bonusy np. z manewrów, umiejętności stadnych, mikstur, błogosławieństw mogą zwiększyć wartość statystyki max do 80.
Statystyki poniżej dolnego limitu oznaczają że postać nie jest w pełni sprawna np. jest niewidoma, ma niesprawne łapy czy jest chora.
Waleczność
Cecha opisująca ogólne predyspozycje postaci do walki i stawiania czoła przeciwnościom. Jest to jedyna statystyka, która bezpośrednio odpowiada za trafienie i obrażenia w walce. Jeżeli kreujesz swoją postać na wojownika, to jest to dla ciebie najważniejsza statystyka.
Wskazówka: Za każde 5 punktów waleczności, postać zadaje w walce 1 pkt obrażeń więcej.
Zręczność
Odpowiada za zwinność, szybkość a także koordynację ruchową naszej postaci. Podczas polowania pozwala się bezszelestnie podkraść do zwierzyny. Najważniejsza cecha dla rzemieślników oraz wszystkich postaci, które nie chcą potykać się na co drugim kamieniu. W walce zręczność może być wykorzystana do wykonania czynności, które utrudnią naszemu przeciwnikowi życie.
Wskazówka: Jeżeli chcesz by twoja postać została mistrzem rzemiosła lub zwinnym łowcą, zainwestowanie w zręczność będzie dobrym pomysłem. W innym przypadku warto zrobić z niej swoją drugorzędną cechę, gdyż jest to najbardziej uniwersalna ze statystyk.
Percepcja
Określa spostrzegawczość i czułość zmysłów postaci, a także jej zdolności szamańskie i medyczne. Postacie z wysoką percepcją są w stanie wykryć zagrożenie znacznie szybciej niż przeciętny osobnik a także odnaleźć ukryte ścieżki, zamaskowane przejścia czy czekające na znalezienie artefakty. Jest to więc statystyka bardzo przydatna dla łowcy. Co jednak najważniejsze dla naszych drapieżników, wpływa ona na zdolności tropienia i ułatwia odnalezienie wymarzonej ofiary. Postać obdarzona sokolim wzrokiem i nieomylnym węchem może więc polować znacznie efektywniej niż ktoś o niskiej percepcji, dlatego na polowania warto zabrać ze sobą tropiciela. Percepcja nie odpowiada za inteligencję oraz wiedzę postaci.
Wskazówka: Percepcja jest najważniejszą statystyką medyków i szamanów, więc jeżeli chcesz by twoja postać trudniła się którąś z tych profesji, koniecznie zainwestuj tutaj jak najwięcej punktów.
Podczas tworzenia postaci każdy gracz ma do rozdysponowania zależną od gatunku ilość punktów statystyk. Każda postać posiada trzy podstawowe statystyki, których opis został podany poniżej.
Poprzez zdobywanie doświadczenia można zwiększyć wartość statystyki do poziomu o 5 wyższego od limitu np. dla lwa do wartości 75. Bonusy np. z manewrów, umiejętności stadnych, mikstur, błogosławieństw mogą zwiększyć wartość statystyki max do 80.
Statystyki poniżej dolnego limitu oznaczają że postać nie jest w pełni sprawna np. jest niewidoma, ma niesprawne łapy czy jest chora.
Waleczność
Cecha opisująca ogólne predyspozycje postaci do walki i stawiania czoła przeciwnościom. Jest to jedyna statystyka, która bezpośrednio odpowiada za trafienie i obrażenia w walce. Jeżeli kreujesz swoją postać na wojownika, to jest to dla ciebie najważniejsza statystyka.
Wskazówka: Za każde 5 punktów waleczności, postać zadaje w walce 1 pkt obrażeń więcej.
Zręczność
Odpowiada za zwinność, szybkość a także koordynację ruchową naszej postaci. Podczas polowania pozwala się bezszelestnie podkraść do zwierzyny. Najważniejsza cecha dla rzemieślników oraz wszystkich postaci, które nie chcą potykać się na co drugim kamieniu. W walce zręczność może być wykorzystana do wykonania czynności, które utrudnią naszemu przeciwnikowi życie.
Wskazówka: Jeżeli chcesz by twoja postać została mistrzem rzemiosła lub zwinnym łowcą, zainwestowanie w zręczność będzie dobrym pomysłem. W innym przypadku warto zrobić z niej swoją drugorzędną cechę, gdyż jest to najbardziej uniwersalna ze statystyk.
Percepcja
Określa spostrzegawczość i czułość zmysłów postaci, a także jej zdolności szamańskie i medyczne. Postacie z wysoką percepcją są w stanie wykryć zagrożenie znacznie szybciej niż przeciętny osobnik a także odnaleźć ukryte ścieżki, zamaskowane przejścia czy czekające na znalezienie artefakty. Jest to więc statystyka bardzo przydatna dla łowcy. Co jednak najważniejsze dla naszych drapieżników, wpływa ona na zdolności tropienia i ułatwia odnalezienie wymarzonej ofiary. Postać obdarzona sokolim wzrokiem i nieomylnym węchem może więc polować znacznie efektywniej niż ktoś o niskiej percepcji, dlatego na polowania warto zabrać ze sobą tropiciela. Percepcja nie odpowiada za inteligencję oraz wiedzę postaci.
Wskazówka: Percepcja jest najważniejszą statystyką medyków i szamanów, więc jeżeli chcesz by twoja postać trudniła się którąś z tych profesji, koniecznie zainwestuj tutaj jak najwięcej punktów.