Strona 1 z 1

Statystyki

: 13 wrz 2023, 20:05
autor: Praojciec
StatystykI
Podczas tworzenia postaci każdy gracz ma do rozdysponowania zależną od gatunku ilość punktów statystyk. Każda postać posiada trzy podstawowe statystyki, których opis został podany poniżej.
Poprzez zdobywanie doświadczenia można zwiększyć wartość statystyki do poziomu o 5 wyższego od limitu np. dla lwa do wartości 75. Bonusy np. z manewrów, umiejętności stadnych, mikstur, błogosławieństw mogą zwiększyć wartość statystyki max do 80.
Statystyki poniżej dolnego limitu oznaczają że postać nie jest w pełni sprawna np. jest niewidoma, ma niesprawne łapy czy jest chora.

Waleczność
Cecha opisująca ogólne predyspozycje postaci do walki i stawiania czoła przeciwnościom. Jest to jedyna statystyka, która bezpośrednio odpowiada za trafienie i obrażenia w walce. Jeżeli kreujesz swoją postać na wojownika, to jest to dla ciebie najważniejsza statystyka.
Wskazówka: Za każde 5 punktów waleczności, postać zadaje w walce 1 pkt obrażeń więcej.

Zręczność
Odpowiada za zwinność, szybkość a także koordynację ruchową naszej postaci. Podczas polowania pozwala się bezszelestnie podkraść do zwierzyny. Najważniejsza cecha dla rzemieślników oraz wszystkich postaci, które nie chcą potykać się na co drugim kamieniu. W walce zręczność może być wykorzystana do wykonania czynności, które utrudnią naszemu przeciwnikowi życie.
Wskazówka: Jeżeli chcesz by twoja postać została mistrzem rzemiosła lub zwinnym łowcą, zainwestowanie w zręczność będzie dobrym pomysłem. W innym przypadku warto zrobić z niej swoją drugorzędną cechę, gdyż jest to najbardziej uniwersalna ze statystyk.

Percepcja
Określa spostrzegawczość i czułość zmysłów postaci, a także jej zdolności szamańskie i medyczne. Postacie z wysoką percepcją są w stanie wykryć zagrożenie znacznie szybciej niż przeciętny osobnik a także odnaleźć ukryte ścieżki, zamaskowane przejścia czy czekające na znalezienie artefakty. Jest to więc statystyka bardzo przydatna dla łowcy. Co jednak najważniejsze dla naszych drapieżników, wpływa ona na zdolności tropienia i ułatwia odnalezienie wymarzonej ofiary. Postać obdarzona sokolim wzrokiem i nieomylnym węchem może więc polować znacznie efektywniej niż ktoś o niskiej percepcji, dlatego na polowania warto zabrać ze sobą tropiciela. Percepcja nie odpowiada za inteligencję oraz wiedzę postaci.
Wskazówka: Percepcja jest najważniejszą statystyką medyków i szamanów, więc jeżeli chcesz by twoja postać trudniła się którąś z tych profesji, koniecznie zainwestuj tutaj jak najwięcej punktów.

Re: Statystyki

: 13 wrz 2023, 20:24
autor: Praojciec
Poradnik rozdania statystyK

Niniejszy poradnik ma na celu pokazać sposób jaki można rozdać swoje statystki pod konkretne specjalizacje oraz ich kombinacje. Są to jedynie wskazówki czym można się kierować przy kreowaniu swoich postaci. Nie są to ani szczegółowe wytyczne jedyne możliwe kombinacje a jedynie sugestie mające ułatwić graczom rozdanie statystyk, a następnie ich rozwijanie. Warto również pamiętać, że ni4 każda postać musi się czymś zajmować i wybór specjalizacji jest na forum sposobem na urozmaicenie swojej rozgrywki a nie koniecznością. Podane propozycje uwzględniają statystyki lwa.

Specjalizacje podstawowe

Wojownik - tym wypadku najważniejsza jest jak najwyższa wartość Waleczności. Do zostania wojownikiem wystarczy jej wprawdzie 51 (dla Lwa), jednak każde 5 punktów zwiększa obrażenia oraz szanse na trafienie w walce. Jeżeli głównym zajęciem twojej postaci ma być bicie innych lewków, to możesz przeznaczyć na Waleczność maksymalną ilość punktów. W przypadku lwów jest to 70. Pozostałe statystki można rozdać wedle uznania.

Waleczność - 70
Zręczność - 40
Percepcja - 40


Łowca - do wstąpienia na ścieżkę łowcy wymagane jest posiadanie przynajmniej 51 Zręczności lub Percepcji jednak zalecane jest zainwestowanie w nie większej ilości punktów. Wysoka Percepcja umożliwia skuteczne wytropienie wymarzonej zdobyczy a Zręczność szybkie zakończenie pościgu. Po macoszemu można potraktować tutaj waleczność, gdyż specjalizacja zapewnia duże bonusy do obrażeń podczas polowania.

Waleczność - 35
Zręczność - 55
Percepcja - 60


Rzemieślnik - Zręczność jest najlepszym przyjacielem każdego Rzemieślnika i chociaż specjalizacja wymaga co najmniej 51 to zalecane jest zainwestować tutaj jak najwięcej punktów statystyk. Dzięki niej może tworzyć skomplikowane przedmioty, pozyskiwać rzadkie surowce, a w razie tarapatów ratować się ucieczką. Pozostałe statystyki można rozdać wedle uznania.

Waleczność - 40
Zręczność - 60
Percepcja - 50


Medyk - dla tej specjalizacji minimalna percepcja wynosi 51, jednak im postać ma jej więcej tym łatwiej znajdzie niezbędne do ratowania życia zioła, wyleczy rannego czy uwarzy potężny eliksir. Pozostałymi statystki można rozdać wedle uznania.

Waleczność - 40
Zręczność - 50
Percepcja - 60


Szaman - dla tej specjalizacji minimalna percepcja wynosi 51, jednak im postać ma jej więcej tym łatwiej znajdzie potrzebne do rytuałów zioła, odprawi rytuał, rzuci klątwę, czy uwarzy miksturę. Pozostałymi statystki można rozdać wedle uznania.

Waleczność - 40
Zręczność - 50
Percepcja - 60


Łączenie specjalizacji:

W trakcie rozgrywki postacie mogą posiąść wiedzę z zakresu maksymalnie dwóch specjalizacji, o ile pozwala im na to wartość ich statystyk.
Chcesz stworzyć samowystarczalnego łowcę-rzemieślnika, albo zostać szamanem bojowym? Żaden problem, ogranicza cię tylko twoja wyobraźnia oraz punkty statystyk, których masz ograniczona ilość.