Strona 1 z 1

Regulamin fabularny

: 20 wrz 2018, 23:13
autor: Praojciec
Regulamin FabularnY
  1. Forum https://lew.ovh/ zostało stworzone w oparciu o uniwersum filmu „ Król Lew” i w klimatach tegoż filmu jest utrzymywane forum.
  2. Nick użytkownika jest nazwą postaci i musi wpasowywać się w klimat forum. Powinien zaczynać się wielką literą, natomiast zabronione jest używanie znaków przystankowych, cyfr, nawiasów oraz innych znaków specjalnych. Wyjątek stanowi apostrof [ ' ].
  3. Grać wolno zwierzętami afrykańskimi, wyszczególnionymi na tej liście, choć w ramach wyjątku dopuszczalne jest granie innymi gatunkami, po wcześniejszym uzgodnieniu tego z administracją.
    Ponieważ akcja forum rozgrywa się na początku XX wieku dozwolona jest gra gatunkami które w tym okresie stanowiły część afrykańskiej fauny.
  4. Postaci nie mogą posiadać cech nienaturalnych dla danego gatunku, tj. nienaturalnego umaszczenia (tzn. niemożliwego do uzyskania zgodnie z genetyką, niecodzienne wariacje w kolorach możliwych do przyjęcia przez dany gatunek, a także melanizm oraz albinizm są do przyjęcia.), rogów, skrzydeł (u zwierząt takowych nieposiadających), kolców, itp. Wyjątkiem mogą być postacie specjalne, prowadzone przez MG, lub specjalne NPC.
  5. Dopuszczalne są ozdoby, zarówno te, których posiadanie jest uzasadnione przez historię postaci podaną przy zapisie, jak i zdobywane fabularnie. Ozdoby muszą się jednak wpisywać w stylistykę, wzorowaną na tradycyjnej stylistyce Afrykańskiej, oraz być wykonane z dopuszczalnych materiałów (drewno, kość, kamień, zęby, pióra, etc.). Nieco dłuższe i bujniejsze owłosienie u lwic także jest dopuszczalne, ale typowo ludzkie fryzury takie jak warkocze, kucyki czy koki są zabronione.
  6. Fabularnie istnienie ludzi nie jest uznawane. Postacie ludzkie nie mogą pojawiać się na fabule, ani w historiach postaci, nie jest znane także określenie „ człowiek”. „ Bezwłose Małpy” mogą być jedynie wspominane jako tajemnicze, mityczne stworzenia.
  7. Część postaci na forum jest spokrewniona z bohaterami „ Króla Lwa” lub znała je osobiście, jednak same postacie kanoniczne nie występują fabularnie. W przypadku chęci stworzenia postaci posiadającej głębsze powiązania z bohaterami uniwersum, należy skontaktować się z Administracją.
  8. Na forum istnieją siły nadnaturalne i 'magia' wzorowana na szamanizmie. Jest ona dostępna dla postaci posiadających tytuł Szamana. Więcej tutaj.
  9. Postacie na forum są podatne na zranienia, urazy, choroby, mogą także zginąć. Śmierć w wyniku fabuły, prowadzonej pod okiem Mistrza Gry może nastąpić bez zgody osoby prowadzącej postać, prosimy więc o pamiętanie, że każda akcja może mieć konsekwencje niezgodne z oczekiwaniami gracza.
  10. Zakazana jest fabularna multilokacja, czyli przebywanie postacią w wielu miejscach na raz w tym samym czasie. Dotyczy to także Wątków Pobocznych.
  11. Wszelkie akcje typu: porwania, zabójstwa, podpalenia, kradzieże itp. muszą być skonsultowane z Mistrzem Gry
  12. Każda grupa posiada własny, wewnętrzny temat, w którym zapisywane są informacje wiadome wszystkim członkom danej grupy. Wyjątek mogą stanowić ci, którzy przez dłuższy czas byli fabularnie odseparowani od swojej grupy.
  13. Każda postać może zdobyć informacje fabularne poprzez:
    - Działania fabularne, czyli uczestnictwo w danej akcji, rozmowę z jej uczestnikiem lub inną osobą posiadającą wiedzę na ten temat.
    - Ustalenia wewnętrzne grupy, opisane w punkcie wyżej.
    - Udział w Wątku Pobocznym, przy czym postać zyskuje wiedzę z wątku pobocznego dopiero po jego zakończeniu oraz zakończeniu aktualnie prowadzonej akcji na fabule.
    - Ustalenia pomiędzy osobami prowadzącymi postać, o przekazaniu informacji na fabule, ale pomiędzy wątkami, w tak zwanym „ międzyczasie”.
    - W ramach umiejętności stadnych (przy tych, które odpowiadają za zbieranie informacji)
    Ponadto, zdarzenia, które nie były fabularnie utrzymywane w sekrecie, po upływie roku mogą być znane każdej postaci.
  14. W przypadku prowadzenia więcej niż jednej postaci, dozwolone jest posiadanie kilku swoich postaci w wątku opisującym walkę, pod warunkiem, że ich obecność jest fabularnie uzasadniona. Nie wolno jednak atakować kilkoma swoimi postaciami jednej postaci przeciwnika.
  15. Łamanie regulaminu fabularnego może skutkować cofnięciem lub negacją akcji fabularnej, wraz z wszelkimi jej efektami.
  16. W wypadku pisania wątku z osobą naruszającą regulamin, należy zwrócić jej uwagę na ten fakt, a jeśli to nie przyniesie efektu - zgłosić sprawę Administracji/Mistrzowi Gry.
  17. Utworzenie Zapisu, jest równoznaczne z akceptacją regulaminu fabularnego. Link do zapisów znajduje się tutaj.
  18. Podczas walki gracz vs gracz, ten powinien odpisać w ciągu 3 dni od postu MG. Jeśli post gracza się nie pojawi, postać będzie pomijana lub kierowana przez MG.
  19. Postać w ciągu doby może przemieścić się po mapie na odległość 24 km (w linii prostej jest to 12 kratek). Zasięg ryku wynosi 8 km (4 kratki)

Edytowano: 27.10.2019 - punkt 19