Propozycja systemu statytyk
: 26 sty 2020, 1:44
Poniżej przedstawiony został projekt zmian w systemie statystyk. Dla każdego gatunku wyznaczona jest bazowa liczba stat oraz "widełki" o ile można je obniżyć lub podwyższyć, tak by zachowana została suma początkowa. Zostały też opisane umiejętności wynikające z charakterystyki każdego gatunku, zapewniające im bonusy do tego, w czym są najlepsze, aby lepiej wczuć się w dane zwierzę. Oczywiście są to bonusy bazowe, wynikające z przynależności do gatunku, a wciąż MG będzie mógł przyznawać dodatkowe punkty zależnie od sytuacji.
Dajcie znać co o tym myślicie.
__________________________
Kotowate
Lew (150): K – 50 (± 20) Z – 50 (± 20) P – 50(± 20)
brak specjalnych umiejętności
Lampart (140): K – 45 (± 20) Z – 55(± 15) P – 40 (± 15)
Król dżungli
Dzięki naturalnemu przystosowaniu do życia w dżungli, lamparty potrafią lepiej wykorzystywać tam swoje umiejętności. Wrodzona umiejętność wspinania się na drzewa pozwala skryć się w cieniu i z zaskoczenia dopaść niczego niespodziewającą się ofiarę. Także na twardym gruncie łatwiej im jest się poruszać niż innym zwierzętom, a w mroku puszczy widzą więcej niż inni, dlatego zawsze otrzymują bonus +5 do zręczności i +5 do percepcji gdy znajdują się na swym terenie.
Gepard (130): K – 25 (±10) Z – 60(±10) P – 55(±15)
Niedościgniony
Smukła sylwetka geparda oraz maskujące cętki są doskonałym przystosowaniem do życia na sawannie. Dzięki muskularnym, zwinnym łapom oraz opływowym kształtom ciała jest wprost stworzony do biegu. Gepard polega przede wszystkim na swej szybkości oraz bystrym wzroku. Na otwartym terenie może w pełni wykorzystać swoje możliwości, więc jego zręczność zwiększa się o 10 podczas ucieczek, pościgów, a także ataku z rozpędu.
Serwal (115): K – 15 (± 10) Z – 50 (± 20) P – 40(± 15)
Urodzony łowca
Choć nie dorównuje po względem rozmiarów swoim kocim kuzynom, serwal posiada swoje unikalne umiejętności. Długie łapy czynią z serwala wspaniałego skoczka, który bez większych trudności potrafi przeskoczyć niemal każdą przeszkodę. Wyskakując na wysokość prawie trzech metrów, potrafi nieźle nastraszyć niczego niespodziewającego się przeciwnika. Potrafi nawet schwycić ptaki w locie, przy czym zyskuje to tego dodatkowe 10 zręczności i 5 krzepy.
Kot czarnołapy (90): K – 10(± 5) Z – 40 (± 15) P – 40 (± 15)
Ciche łapy
Najmniejszy wśród kociej rodziny, kot czarnołapy jest ekspertem w ukrywaniu się. Bezszelestny chód pozwala mu niepostrzeżenie zakraść się do ofiary, czy też spełniać się w roli szpiega. Niewielkie rozmiary pozwalają przecisnąć się przez szczeliny i wąskie przejścia, których nie pokonałoby większe zwierzę. Łatwo też może znaleźć kryjówkę, gdzie nikt go nie zauważy. Dzięki swym wrodzonym umiejętnościom do ukrywania się i skradania się, otrzymuje do nich dodatkowe 15 punktów zręczności.
Psowate
Duże psowate (115): (Likaon, Szakal) K – 30 (± 10) Z – 45 (± 10) P – 40 (± 15)
Tropiciel
Największą zaletą psowatych jest ich czuły nos. Przy jego pomocy są w stanie skuteczniej tropić zwierzynę i odnajdywać ślady. Z tego powodu podczas tropienia i pościgu otrzymują dodatkowe 10 punktów percepcji.
Fenek (85): K – 10 (± 5) Z – 35(± 15) P – 40(± 15)
Pustynny lis
Naturalnym środowiskiem fenka jest pustynia. Łatwo zauważyć to w wyglądzie jego ciała, przystosowanym do trudnych pustynnych warunków. Niewielkie ciało i charakterystyczne duże uszy chronią przez przegrzaniem w wysokiej temperaturze, a piaskowe futro zapewnia doskonały kamuflaż. Dzięki temu iż fenek na pustyni czuje się jak ryba w wodzie, otrzymuje on bonus +10 do wszystkich statystyk.
Hienowate
Krokuta cętkowana (125): K – 30 (± 10) Z – 50 (± 20) P – 45(± 15)
Hieny (115): (brunatna, pręgowana) K – 20 (± 10) Z – 50 (± 20) P – 45(± 15)
Padlinożercy
Z natury hienowate żyją w zorganizowanych grupach. Współpraca pozwala im lepiej wykorzystać umiejętności, choć radzą sobie też jako samotnicy. Hieny to głównie myśliwi, lecz nie pogardzą także padliną. Z tego powodu nieświeże pożywienie im nie szkodzi, a także są bardziej odporne na wszelkie choroby – mają o 30% mniejsze szanse na zarażenie. Ugryzienie hieny jest bardziej niebezpieczne niż innych zwierząt i do rany zadanej przez hienę zakażenie może wdać się dwa razy szybciej, czyli po 2 tygodniach.
Małpy
Szympans, Pawian, Mandryl (125): K – 20(± 10) Z – 60 (± 10) P – 45(± 15)
Zręczne dłonie
Tym co wyróżnia małpy spośród innych zwierząt są przede wszystkim ich chwytne łapy. Z łatwością mogą dzięki nim wspinać się na drzewa, chroniąc się w ten sposób przed drapieżcami. Przy poruszaniu się po drzewach otrzymują dodatkowe 5 zręczności. Wykorzystują swoją zręczność także do czynności manualnych, takich jak wytwarzanie skomplikowanych i wyróżniającym się najlepszą jakością przedmiotów rzemieślniczych. Chwytne palce dodają im 15 punktów zręczności przy wytwarzaniu przedmiotów.
Drobne zwierzęta
Żeneta (90): K – 10(± 5) Z – 45(± 15) P – 35(± 10)
Wielkoszczur gambijski(90): K – 10 (± 5) Z – 40(± 15) P – 40(± 15)
Poszukiwacz
Mniejsze zwierzęta potrafią wszędzie się wcisnąć i łatwo się ukryć. Ze względu na swe rozmiary zamiast bujać w obłokach, pozostają nisko przy ziemi. Ma to także inne zalety poza chowaniem się w trawie – wścibskie i bystre stworzonka ze znacznie większą łatwością odnajdują ukryte przedmioty czy nawet artefakty. Podczas poszukiwań z użyciem percepcji zawsze otrzymują bonus +15, z wyłączeniem poszukiwania ziół.
Kopytne
Duże (140): ( Zebra, Gnu, Kudu, Oryks) K – 40 (± 15) Z – 45 (± 15) P – 55(± 15)
Średnie (120): (Guziec, Gazela) K – 30 (± 10) Z – 40(± 15) P – 50(± 20)
Specjaliści od ziółek
Roślinożercy, choć w łańcuchu pokarmowym zajmują dość niską pozycję, nie są wcale tak bezbronni jak by się mogło wydawać. Kopniak z kopyta czy szarża ostrymi rogami z łatwością ostudzą apetyt drapieżcy. Wysoka spostrzegawczość pozwala z daleka wykryć zagrożenie czy czającego się w pobliżu napastnika, by w porę uniknąć niebezpieczeństwa. Spędzając całe dnie na jedzeniu roślin, kopytne łatwiej potrafią znaleźć co cenniejsze zioła, dlatego przy ich poszukiwaniach otrzymują +10 do percepcji.
Ptaki
Duże (115): (Wojownik, Orzeł, Orłosęp, Sęp) K – 20(+/-10) Z – 40(+/-10) P – 55(+/-10)
Średnie(85): (Sokół, Kruk) K – 10(+/-10) Z – 25(+/-10) P – 50(+/-10)
Sokoli wzrok
Ptaki spośród wszystkich innych zwierząt posiadają unikalną umiejętność latania. Dzięki temu mogą pokonywać o 50% więcej odległości niż zwierzęta poruszające się po lądzie. Skrzydła umożliwiają ptakom dotarcie do miejsc niedostępnych dla innych oraz znalezienie schronienia w koronach drzew czy wysokich ostępach gór. Doskonały wzrok i szerokie pole widzenia pozwalają dostrzec znacznie więcej, dlatego podczas lotu ptaki otrzymują dodatkowe 15 punktów percepcji.
Węże
Pyton, Zaskroniec (95): K – 10(+/-10) Z – 50(+/-20) P – 35(+/-15)
Odporność na jad
Gady na pierwszy rzut oka zazwyczaj kojarzone są z niebezpieczeństwem. Kto wie czy jakiś wąż akurat nie czai się wśród zarośli gotów dopaść swą ofiarę. Choć same nie są jadowite, węże są znacznie bardziej odporne na wszelkie trucizny i jad innych zwierząt, przez co otrzymują tylko połowę zadawanych przez nie obrażeń.
Dajcie znać co o tym myślicie.
__________________________
Kotowate
Lew (150): K – 50 (± 20) Z – 50 (± 20) P – 50(± 20)
brak specjalnych umiejętności
Lampart (140): K – 45 (± 20) Z – 55(± 15) P – 40 (± 15)
Król dżungli
Dzięki naturalnemu przystosowaniu do życia w dżungli, lamparty potrafią lepiej wykorzystywać tam swoje umiejętności. Wrodzona umiejętność wspinania się na drzewa pozwala skryć się w cieniu i z zaskoczenia dopaść niczego niespodziewającą się ofiarę. Także na twardym gruncie łatwiej im jest się poruszać niż innym zwierzętom, a w mroku puszczy widzą więcej niż inni, dlatego zawsze otrzymują bonus +5 do zręczności i +5 do percepcji gdy znajdują się na swym terenie.
Gepard (130): K – 25 (±10) Z – 60(±10) P – 55(±15)
Niedościgniony
Smukła sylwetka geparda oraz maskujące cętki są doskonałym przystosowaniem do życia na sawannie. Dzięki muskularnym, zwinnym łapom oraz opływowym kształtom ciała jest wprost stworzony do biegu. Gepard polega przede wszystkim na swej szybkości oraz bystrym wzroku. Na otwartym terenie może w pełni wykorzystać swoje możliwości, więc jego zręczność zwiększa się o 10 podczas ucieczek, pościgów, a także ataku z rozpędu.
Serwal (115): K – 15 (± 10) Z – 50 (± 20) P – 40(± 15)
Urodzony łowca
Choć nie dorównuje po względem rozmiarów swoim kocim kuzynom, serwal posiada swoje unikalne umiejętności. Długie łapy czynią z serwala wspaniałego skoczka, który bez większych trudności potrafi przeskoczyć niemal każdą przeszkodę. Wyskakując na wysokość prawie trzech metrów, potrafi nieźle nastraszyć niczego niespodziewającego się przeciwnika. Potrafi nawet schwycić ptaki w locie, przy czym zyskuje to tego dodatkowe 10 zręczności i 5 krzepy.
Kot czarnołapy (90): K – 10(± 5) Z – 40 (± 15) P – 40 (± 15)
Ciche łapy
Najmniejszy wśród kociej rodziny, kot czarnołapy jest ekspertem w ukrywaniu się. Bezszelestny chód pozwala mu niepostrzeżenie zakraść się do ofiary, czy też spełniać się w roli szpiega. Niewielkie rozmiary pozwalają przecisnąć się przez szczeliny i wąskie przejścia, których nie pokonałoby większe zwierzę. Łatwo też może znaleźć kryjówkę, gdzie nikt go nie zauważy. Dzięki swym wrodzonym umiejętnościom do ukrywania się i skradania się, otrzymuje do nich dodatkowe 15 punktów zręczności.
Psowate
Duże psowate (115): (Likaon, Szakal) K – 30 (± 10) Z – 45 (± 10) P – 40 (± 15)
Tropiciel
Największą zaletą psowatych jest ich czuły nos. Przy jego pomocy są w stanie skuteczniej tropić zwierzynę i odnajdywać ślady. Z tego powodu podczas tropienia i pościgu otrzymują dodatkowe 10 punktów percepcji.
Fenek (85): K – 10 (± 5) Z – 35(± 15) P – 40(± 15)
Pustynny lis
Naturalnym środowiskiem fenka jest pustynia. Łatwo zauważyć to w wyglądzie jego ciała, przystosowanym do trudnych pustynnych warunków. Niewielkie ciało i charakterystyczne duże uszy chronią przez przegrzaniem w wysokiej temperaturze, a piaskowe futro zapewnia doskonały kamuflaż. Dzięki temu iż fenek na pustyni czuje się jak ryba w wodzie, otrzymuje on bonus +10 do wszystkich statystyk.
Hienowate
Krokuta cętkowana (125): K – 30 (± 10) Z – 50 (± 20) P – 45(± 15)
Hieny (115): (brunatna, pręgowana) K – 20 (± 10) Z – 50 (± 20) P – 45(± 15)
Padlinożercy
Z natury hienowate żyją w zorganizowanych grupach. Współpraca pozwala im lepiej wykorzystać umiejętności, choć radzą sobie też jako samotnicy. Hieny to głównie myśliwi, lecz nie pogardzą także padliną. Z tego powodu nieświeże pożywienie im nie szkodzi, a także są bardziej odporne na wszelkie choroby – mają o 30% mniejsze szanse na zarażenie. Ugryzienie hieny jest bardziej niebezpieczne niż innych zwierząt i do rany zadanej przez hienę zakażenie może wdać się dwa razy szybciej, czyli po 2 tygodniach.
Małpy
Szympans, Pawian, Mandryl (125): K – 20(± 10) Z – 60 (± 10) P – 45(± 15)
Zręczne dłonie
Tym co wyróżnia małpy spośród innych zwierząt są przede wszystkim ich chwytne łapy. Z łatwością mogą dzięki nim wspinać się na drzewa, chroniąc się w ten sposób przed drapieżcami. Przy poruszaniu się po drzewach otrzymują dodatkowe 5 zręczności. Wykorzystują swoją zręczność także do czynności manualnych, takich jak wytwarzanie skomplikowanych i wyróżniającym się najlepszą jakością przedmiotów rzemieślniczych. Chwytne palce dodają im 15 punktów zręczności przy wytwarzaniu przedmiotów.
Drobne zwierzęta
Żeneta (90): K – 10(± 5) Z – 45(± 15) P – 35(± 10)
Wielkoszczur gambijski(90): K – 10 (± 5) Z – 40(± 15) P – 40(± 15)
Poszukiwacz
Mniejsze zwierzęta potrafią wszędzie się wcisnąć i łatwo się ukryć. Ze względu na swe rozmiary zamiast bujać w obłokach, pozostają nisko przy ziemi. Ma to także inne zalety poza chowaniem się w trawie – wścibskie i bystre stworzonka ze znacznie większą łatwością odnajdują ukryte przedmioty czy nawet artefakty. Podczas poszukiwań z użyciem percepcji zawsze otrzymują bonus +15, z wyłączeniem poszukiwania ziół.
Kopytne
Duże (140): ( Zebra, Gnu, Kudu, Oryks) K – 40 (± 15) Z – 45 (± 15) P – 55(± 15)
Średnie (120): (Guziec, Gazela) K – 30 (± 10) Z – 40(± 15) P – 50(± 20)
Specjaliści od ziółek
Roślinożercy, choć w łańcuchu pokarmowym zajmują dość niską pozycję, nie są wcale tak bezbronni jak by się mogło wydawać. Kopniak z kopyta czy szarża ostrymi rogami z łatwością ostudzą apetyt drapieżcy. Wysoka spostrzegawczość pozwala z daleka wykryć zagrożenie czy czającego się w pobliżu napastnika, by w porę uniknąć niebezpieczeństwa. Spędzając całe dnie na jedzeniu roślin, kopytne łatwiej potrafią znaleźć co cenniejsze zioła, dlatego przy ich poszukiwaniach otrzymują +10 do percepcji.
Ptaki
Duże (115): (Wojownik, Orzeł, Orłosęp, Sęp) K – 20(+/-10) Z – 40(+/-10) P – 55(+/-10)
Średnie(85): (Sokół, Kruk) K – 10(+/-10) Z – 25(+/-10) P – 50(+/-10)
Sokoli wzrok
Ptaki spośród wszystkich innych zwierząt posiadają unikalną umiejętność latania. Dzięki temu mogą pokonywać o 50% więcej odległości niż zwierzęta poruszające się po lądzie. Skrzydła umożliwiają ptakom dotarcie do miejsc niedostępnych dla innych oraz znalezienie schronienia w koronach drzew czy wysokich ostępach gór. Doskonały wzrok i szerokie pole widzenia pozwalają dostrzec znacznie więcej, dlatego podczas lotu ptaki otrzymują dodatkowe 15 punktów percepcji.
Węże
Pyton, Zaskroniec (95): K – 10(+/-10) Z – 50(+/-20) P – 35(+/-15)
Odporność na jad
Gady na pierwszy rzut oka zazwyczaj kojarzone są z niebezpieczeństwem. Kto wie czy jakiś wąż akurat nie czai się wśród zarośli gotów dopaść swą ofiarę. Choć same nie są jadowite, węże są znacznie bardziej odporne na wszelkie trucizny i jad innych zwierząt, przez co otrzymują tylko połowę zadawanych przez nie obrażeń.