Ankieta została założona z
mojej własnej inicjatywy i ma na celu poznanie nastrojów panujących na forum względem obecnego systemu.
Ankieta nie decyduje która z określonych opcji zostanie wprowadzona. Ma na celu wyłącznie poznanie opinii.
Atrybuty
► Pokaż Spoiler
Zamieniamy statystyki na atrybuty określane przez poziomy opanowania. Przykładowe atrybuty:
Siła - określa obrażenia zadawane przez postać, zdolności siłowe.
Wytrzymałość - odporność postaci na warunki atmosferyczne, choroby, ilość zdrowia postaci
Kondycja - jak długa postać może prowadzić walkę, jak szybko się zmęczy, ile jest w stanie przemieścić się po mapie,
Inteligencja - uczenie się, szkolenia, liczenia, zagadki
Zręczność - uniki, akrobacje
To są przykładowe atrybuty, można dodać więcej i dostosować je w zależności od potrzeb forum.
Usunięcie systemu
► Pokaż Spoiler
Usunięcie systemu krzepy, zręczności, percepcji, kości, na rzecz storylingu lub szczątkowego systemu, który nie wpływa aż w takim stopniu na postać, a jedynie pełni funkcje pomocniczą.
Umiejętności aktywne
► Pokaż Spoiler
Umiejętności aktywne, które zmieniają mechanikę grania danym gatunkiem i nie zapewniają dodatkowych statystyk. Umiejętności te są zależne od graczy i aktywowane przez nich w dowolnym momencie.
Np.
Przeraźliwy ryk
Lew ryczy przeraźliwie i zasiewa strach w sercach słabszych zwierząt, przez co tracą one zdolność ataku na 1 turę, ale mogą się bronić lub uciekać
Czas odnowienia, takie tam.
Zalety oraz wady
► Pokaż Spoiler
Zamiast skupiać się na liczbach każdy przy zapisie wypisuje zalety i wady odzwierciedlają strony jego postaci.
Pomoże to w mistrzowi gry podczas działań na lepsze ocenienie możliwości postaci na bazie jej mocnych cech w danej sytuacji.
Wyrównanie statystyk i przypisanie potencjału bojowego gatunku
► Pokaż Spoiler
Gatunki mają swoją wartość bojową. Statystyki zostają zrównane, a żeby uniknąć sytuacji, gdzie kruk zabije lwa w 40 postów - wprowadzamy potencjał bojowy gatunku.
Powiedzmy lew ma potencjał V
Kruk ma potencjał I
Kruk atakując lwa dostaje karę do statystyk (np. -80%).
Istnieją wyjątki, ponieważ nie otrzymuje kary, gdy ucieka lub się broni albo atakuje w towarzystwie silniejszego zwierzęta np. innego lwa.
Najważniejsze to uwzględniając potencjał bojowy gatunku brać pod uwagę więcej niż masa i wzrost danego gatunku i skupić się na indywidualnych cechach określonego zwierzęcia.
Stworzenie głównych gatunków
► Pokaż Spoiler
Stworzenie głównych gatunków, czyli wyodrębnienie określonej ilości z nich, które są grywalne. Każdy z nich określa inną cechę np. lew siła, lampart zręczność, ptaki percepcja, hiena wytrzymałość
Inne, o których była mowa w dyskusji:
- dodanie indywidualnych rzutów kośćmi dla zwierząt,
- dodanie bonusów gatunkowych,
- więcej statystyk,