Kwestia szamanów [odrzucone]
: 21 gru 2018, 17:29
Od jakiegoś czasu na discordzie forumowym toczy się dość ożywiona dyskusja na temat szamanów. Pozwólcie więc, że na początek przedstawię całe zagadnienie.
Po zmianie kości z k100 na k50 zdaliśmy sobie sprawę, że taka sytuacja bardzo mocno nie sprzyja szamanom. Dodatkowo wprowadzona została zasada która mówi, że postać musi posiadać minimalnie 50 punktów percepcji by móc dostać się do jeziorka duchów, gdzie ma miejsce rytuał zostania szamanem. Dlatego też zręczność przeciętnego szamana oscyluje w okolicy 40 punktów. Przy konfrontacji z osobnikiem który posiada ponad 60 punktów taki szaman ma nikłe szanse na wykonanie chociaż jednego celnego ataku w przeciągu całej walki, dlatego doszliśmy do wniosku że warto by dać mu coś co pozwoli chociaż uniknąć walki z przeciwnikiem. Rozwiązaniem wydało nam się umożliwienie szamanom korzystania z pomocy duchów co nawiązywałoby do afrykańskich wierzeń. Oczywiście taki duch nie miałby możliwości nikogo zranić a jedynie rozproszyć uwagę atakującego. Dodatkowo efekt utrzymywał by się przez jedną turę albo do momentu aż skołowana postać nie zostałby zaatakowana, co pozwoliłby jej bronić się w normalny sposób.
Co obecnie oferuje gra szamanem:
- Wykorzystywanie ziół i zasobów szamańskich do leczenia i zdejmowania klątw lub sprzedawanie ich w sklepie za paciorki.
- Posiadanie dodatkowej statystyki "Duch" która pozwala mu nawiązywać kontakty z istotami nadprzyrodzonymi
- Dzięki dużej ilości percepcji z powodzeniem zdaje się większość opartych na niej testów.
- Możliwość odprawiania rytuałów podczas których nawiązuje się kontakt z duchami.
Korzystając z okazji wspomnę jeszcze, że gra szamanem nakłada na gracza sporo ograniczeń:
- szamani nie są w stanie z powodzeniem zapolować na żadne większe zwierzę więc nie mogą zdobywać skór.
- nie mogą wykorzystywać pancerzy które przeznaczone są dla wojowników
- podczas korzystania z pomocy ducha lub na skutek rytuału szaman może ucierpieć
- z powodu posiadania małej ilości punktów zręczności nie może wykonywać przedmiotów
- ma ogromne problemy ze zdawaniem testów wymagających użycia krzepy i zręczności takich jak ukrywanie się czy atak z zaskoczenia
Zapraszam do dyskusji oraz do oddania głosu w ankiecie.
Na wasze głosy czekamy do 28 grudnia.
Głosować można tylko z 1 konta.
Dyskusja powinna dotyczyć wyłącznie szamanów, z innymi kwestiami zapraszamy do tematu "Pomysły".
Po zmianie kości z k100 na k50 zdaliśmy sobie sprawę, że taka sytuacja bardzo mocno nie sprzyja szamanom. Dodatkowo wprowadzona została zasada która mówi, że postać musi posiadać minimalnie 50 punktów percepcji by móc dostać się do jeziorka duchów, gdzie ma miejsce rytuał zostania szamanem. Dlatego też zręczność przeciętnego szamana oscyluje w okolicy 40 punktów. Przy konfrontacji z osobnikiem który posiada ponad 60 punktów taki szaman ma nikłe szanse na wykonanie chociaż jednego celnego ataku w przeciągu całej walki, dlatego doszliśmy do wniosku że warto by dać mu coś co pozwoli chociaż uniknąć walki z przeciwnikiem. Rozwiązaniem wydało nam się umożliwienie szamanom korzystania z pomocy duchów co nawiązywałoby do afrykańskich wierzeń. Oczywiście taki duch nie miałby możliwości nikogo zranić a jedynie rozproszyć uwagę atakującego. Dodatkowo efekt utrzymywał by się przez jedną turę albo do momentu aż skołowana postać nie zostałby zaatakowana, co pozwoliłby jej bronić się w normalny sposób.
Co obecnie oferuje gra szamanem:
- Wykorzystywanie ziół i zasobów szamańskich do leczenia i zdejmowania klątw lub sprzedawanie ich w sklepie za paciorki.
- Posiadanie dodatkowej statystyki "Duch" która pozwala mu nawiązywać kontakty z istotami nadprzyrodzonymi
- Dzięki dużej ilości percepcji z powodzeniem zdaje się większość opartych na niej testów.
- Możliwość odprawiania rytuałów podczas których nawiązuje się kontakt z duchami.
Korzystając z okazji wspomnę jeszcze, że gra szamanem nakłada na gracza sporo ograniczeń:
- szamani nie są w stanie z powodzeniem zapolować na żadne większe zwierzę więc nie mogą zdobywać skór.
- nie mogą wykorzystywać pancerzy które przeznaczone są dla wojowników
- podczas korzystania z pomocy ducha lub na skutek rytuału szaman może ucierpieć
- z powodu posiadania małej ilości punktów zręczności nie może wykonywać przedmiotów
- ma ogromne problemy ze zdawaniem testów wymagających użycia krzepy i zręczności takich jak ukrywanie się czy atak z zaskoczenia
Zapraszam do dyskusji oraz do oddania głosu w ankiecie.
Na wasze głosy czekamy do 28 grudnia.
Głosować można tylko z 1 konta.
Dyskusja powinna dotyczyć wyłącznie szamanów, z innymi kwestiami zapraszamy do tematu "Pomysły".