Rany i krwawienie (edytowane)
: 02 mar 2019, 23:34
Zgodnie z pomysłem Ra w Pytaniach zdecydowaliśmy się dodać efekt krwawienia z ran oraz sprecyzować kwestię leczenia, która do tej pory nie była jasno opisana.
(Pozostałe pomysły tj. skala mapy i zasięgi są w trakcie prac)
Krawienie
Po otrzymaniu rany postać zaczyna krwawić. Powoduje to ubytek -2 HP co 3 dni, dopóki rana nie zostanie wyczyszczona przez postać czy medyka lub opatrzona. Do rany, która nie została oczyszczona przez miesiąc i jeśli postać nie dba o nią, może wdać się gangrena.
(nie dotyczy to postaci, które już teraz są ranne)
Gojenie ran
Kiedy postać otrzymała niewielkie rany i posiada ponad 90 80 HP, punkty życia odnawiają się w tempie 5 HP na tydzień pod warunkiem oczyszczenia rany i dbania o wypoczynek. Jeśli postać posiada mniej niż 90 80 HP, rana zacznie się goić dopiero gdy zostanie opatrzona przez medyka. Zastosowanie środków przyspieszających gojenie zwiększa tempo do 10 HP na tydzień. Punkty życia przyznawane są tylko jeżeli postać znajduje się na fabule, nie w „niebycie”.
Leczenie
Zabieg wykonany przez medyka dodaje jednorazowo 5-15 HP zależnie od ilości użytych ziół i wykonania opatrunku. Postacie posiadające umiejętności medyczne mogą leczyć się same pod warunkiem, że rany nie są ciężkie i mają do nich dostęp. Skuteczność samoleczenia jest zawsze mniejsza o 20%.
(Pozostałe pomysły tj. skala mapy i zasięgi są w trakcie prac)
Krawienie
Po otrzymaniu rany postać zaczyna krwawić. Powoduje to ubytek -2 HP co 3 dni, dopóki rana nie zostanie wyczyszczona przez postać czy medyka lub opatrzona. Do rany, która nie została oczyszczona przez miesiąc i jeśli postać nie dba o nią, może wdać się gangrena.
(nie dotyczy to postaci, które już teraz są ranne)
Gojenie ran
Kiedy postać otrzymała niewielkie rany i posiada ponad 90 80 HP, punkty życia odnawiają się w tempie 5 HP na tydzień pod warunkiem oczyszczenia rany i dbania o wypoczynek. Jeśli postać posiada mniej niż 90 80 HP, rana zacznie się goić dopiero gdy zostanie opatrzona przez medyka. Zastosowanie środków przyspieszających gojenie zwiększa tempo do 10 HP na tydzień. Punkty życia przyznawane są tylko jeżeli postać znajduje się na fabule, nie w „niebycie”.
Leczenie
Zabieg wykonany przez medyka dodaje jednorazowo 5-15 HP zależnie od ilości użytych ziół i wykonania opatrunku. Postacie posiadające umiejętności medyczne mogą leczyć się same pod warunkiem, że rany nie są ciężkie i mają do nich dostęp. Skuteczność samoleczenia jest zawsze mniejsza o 20%.