Strona 1 z 1

Zioła szamańskie

: 17 lis 2019, 11:33
autor: Praojciec
Zioła szamańskiE
Ze względu na swoje niezwykłe właściwości mogą być zbierane i używane tylko przez szamanów. Służą do przeprowadzania rytuałów i leczenia chorób duchowych.


Biała Szałwia
Woń wydzielana przez liście tej rośliny (po roztarciu ich na proszek bądź spaleniu) rozjaśnia umysł, ułatwia skupienie i uwalnia od natłoku myśli. Żucie świeżych liści gwarantuje świeżość oddechu, przy większych dawkach wywołuje jednak chwilowe problemy z powonieniem.
Zbiór: Równina, Drzewo Życia

Gwiaździsty Mech
Cudowna roślina, zachowująca okruchy Świateł Przodków, widocznych każdej nocy na niebie. Rozświetla mrok, odstraszając ciemność i dając nadzieję, potrafi również wyrwać z pod władzy mroku tych, którzy zbyt długo nie oglądali światła. Występuje w dwóch odmianach, zwyczajnej(białej) która może być zerwana i wykorzystywana przez każdego, oraz znacznie rzadszej, mistycznej(niebieskiej) której jedynie szamani mogą dotykać i używać.
Zbiór: Odmiana Niebieska -Jaskinie, Grobowiec Świetlików (tylko tą odmianę można sprzedać w sklepie)
Odmiana Biała - może występować wszędzie tam, gdzie warunki środowiska są odpowienie dla wszystkich innych mszaków (wilgotno, nie za jasno ect.)

Kora sandałowca
Ułatwia wejrzenie w inny aspekt rzeczywistości, również osobom bez szamańskiego daru, ułatwia kontakt z przodkami. Użyta w nadmiernej ilości może wywoływać chwilowe omamy, senność i pewne problemy z oddychaniem.
Zbiór: Dżungla, Wielki Wodospad, Zakątek Przodków, Gąszcz

Korzeń Vilkakory
Napar z korzeni tej rośliny, o cierniach przywodzących na myśl pazury kotowatych, ułatwia kontrolę nad ruchami własnego ciała, szczególnie w odniesieniu do mięśni mimicznych i narządów głosowych, co czyni przydatnym w leczeniu zaburzeń mowy.Niekiedy bywa również spożywany przez mówców czy śpiewaków, pragnących lepiej panować nad swoim głosem i mową ciała
Zbiór: Bagno, Las Namorzynowy, Labirynt

Piołun i Cedr
Dwie rośliny, nierozerwalnie ze sobą związane w sferze nadprzyrodzonej. Dają możliwość uzyskania częściowej władzy nad duchami, przywoływani lub wyganiania ich. (Jeżeli ich więź zostanie zignorowana i któraś roślina zostanie użyta w rytuale osobno, może zadziałać tak jak trzeba, albo zupełnie inaczej...)
Zbiór: piołun - Pustkowia, cedr - Dolina, Jezioro w Dolinie, Las w Dolinie Dolina Wichrów

Pnącze Cakoon
Młode pędy tego pnącza, spożywane zarówno w formie odwaru, jak i surowe, ułatwiają spojrzenie na świat świeżym okiem i oddzielenie omamów od rzeczywistości. Stanowią również antidotum na większość środków halucynogennych, a według niektórych pomagają także uspokoić niechciane wizje. Owoce tej rośliny zapewniają spożywającemu je spokojny, wolny od koszmarów sen.
Zbiór: Oaza, Wodospad w Oazie, Jezioro Szmaragdowe, Wyspy, Jezioro, Jezioro w Dolinie

Voacanga
Ziarna tej rośliny wywołują u osób z darem szamańskim wizje, które, przy łasce przodków, mogą obrazować przyszłość.
Podane w formie proszku komuś do nich nieprzyzwyczajonemu działają jak lekki afrodyzjak, stanowią również lek dla nieszczęśników uzależnionych od środków psychoaktywnych.
Zbiór: Upendi

Werbena
Pomocna przy odczynianiu klątw, tudzież w ogóle w rytuałach. Nie ma żadnego charakterystycznego działania, lecz wzmacnia działanie pozostałych składników.
Zbiór: Zachodnia Sawanna, Wstęga Kręgu Życia, Wschodnia Sawanna, Drzewo Życia

Wiciokrzew
Stosowany przy leczeniu Amnezji. Może być wykorzystany jako kadzidło, do wcierania, tudzież w formie wieńca noszonego na głowie.
Zbiór: Lwioziemski Las, Polana, Las w Dolinie

Żywokost
Korzeń pobudzający siły życiowe, wykorzystywany przy leczeniu zimnicy. Stanowi część mieszaniny wykorzystywanej podczas rytuału leczenia Zimnicy. Może być podawany w formie okładu niwelującego objawy choroby.
Zbiór: Rzeka Królów, Wstęga Kręgu Życia

Re: Zioła szamańskie

: 17 lis 2019, 12:18
autor: Praojciec
Zbiór zióŁ
Po wkroczeniu na wybrany teren z zamiarem zerwania danego zioła, szaman musi odnaleźć jego źródło, a powodzenie poszukiwania zależy od ilości percepcji postaci. W tym celu gracz rzuca kością 3d100. Służy to tego kod . W jednym rzucie można znaleźć jeden gatunek zioła.
Za sukces w teście uznaje się sytuację, gdy wynik rzutu jest niższy lub równy wartości percepcji.
Jeżeli:
  • W teście nie otrzymano żadnego sukcesu - zielarz nie odnalazł szukanej rośliny i nie może kontynuować poszukiwań w tej samej lokacji; może do niej wrócić po 2 tygodniach by szukać raz jeszcze
  • W teście otrzymano jeden sukces - zielarz nie odnalazł szukanej rośliny, ale może kontynuować poszukiwania
  • W teście otrzymano dwa sukcesy - zielarz znalazł niewielkie źródło rośliny, z którego może pozyskiwać jednorazowo:
    - na 1. poziomie lub 2. poziomie 1 porcję zioła
    - na 3. poziomie 2 porcje
  • W teście otrzymano trzy sukcesy - zielarz znalazł duże skupisko rośliny, z którego może pozyskiwać jednorazowo
    - na 1. poziomie 1 porcję
    - na 2. poziomie 2 porcje
    - na 3. poziomie 4 porcje
Po znalezieniu źródła można zbierać z niego zioła raz na 2 tygodnie ze względu na konieczność regeneracji rośliny. W jednej lokacji każdy zielarz może zebrać kilka różnych ziół, dla każdego oddzielnie rzucając kością. Wracając do miejsca gdzie znaleziono źródło rośliny nie trzeba już rzucać kostką, można zebrać taką samą ilość zioła.
W każdej lokacji (subforum) można mieć tylko jedno źródło danej rośliny.

Zbieracze mogą dzielić się wiedzą o źródłach ziół, przekazywać ją innym postaciom lub podpatrywać je u innych zielarzy.
Zioła można przechowywać np. w jaskini lub innym bezpiecznym miejscu. Wysuszenie roślin lub zakonserwowanie ich w inny sposób zapewnia, że nie psują się i mogą być używane przez bardzo długi czas.