Strona 1 z 1

Biomy i miejsca wyjątkowe

: 25 sie 2023, 18:34
autor: Praojciec
BiomY
Góry
Tereny
Kościany Szczyt, Zachodnia Korona, Kaskada z Kamienia, Dolina Wichrów, Gejzery, Kilimandżaro

Kary i negatywne efekty
  • Przebywająca górach postać jest narażona na lawiny, burze albo inne przeszkody.
  • Większe ryzyko złapania choroby - nie dotyczy stada zamieszkującego w tych terenach.
Premia do wyboru dla zamieszkującego stada
  • Górscy łowcy: +15 do testów percepcji podczas polowań na terenie górskim. (dotyczy zarówno akcji fabularnych jak i polowań na akcjach specjalnych)
  • Górale: postacie poruszając się po terenie górskim mogą pokonać dodatkowe 6 km (3 kratki).

Sawanny
Tereny
Sawanna przy Rzece Królów, Sawanna przy Martwej Rzece, Las, Lwia Skała, Wodopój, Kanion, Wąwóz, Równina, Rzeka Królów, Martwa Rzeka

Kary i negatywne efekty
brak

Premia do wyboru dla zamieszkującego stada
  • Strażnicy Sawanny: Mieszkańcy Sawanny do perfekcji opanowali sztukę wykorzystywania lokalnej roślinności od kamuflowania się dlatego otrzymują +10 do testów na ukrycie się/ataku z zaskoczenia przebywając na sawannie.
  • Stepowi łowcy: mieszkające na sawannie osobniki doskonale znają zwyczaje swoich ofiar. Z tego powodu otrzymują premię +15 do testów percepcji podczas tropienia na sawannie. (dotyczy zarówno akcji fabularnych jak i polowań na akcjach specjalnych)

Bagna i tereny podmokłe
Tereny
Szmaragdowe Jezioro, Bagna, Las namorzynowy, Jezioro Flamingów

Kary i negatywne efekty
  • Postać może złapać chorobę lub przypadkiem wejść na niebezpieczne grzęzawisko - nie dotyczy stada zamieszkującego w tych terenach.
Premia dla do wyboru zamieszkującego stada
  • Bagienni Łowcy: + 15 do testów percepcji podczas tropienia na bagnach.
  • Znawcy Bagien: + 15 do testów percepcji podczas zbioru ziół na bagnach.
  • Ukryte Ścieżki: + 10 do testów zręczności podczas ucieczki/pościgu na terenie bagiennym.

Pustynie i Pustkowia
Tereny
Termitiery, Pustkowia, Pole Bitwy, Ciernisko, Cmentarz, Wulkan, Słone Jezioro, Pustynia, Wydmy, Ruiny

Kary i negatywne efekty
  • po pustkowiach włóczą się lwy kanibale, które mogą atakować nieostrożnych podróżnych - nie dotyczy stada zamieszkującego w tych terenach
  • poruszające się po tym terenie osobniki są wrażliwe na wyczerpanie i odwodnienie - nie dotyczy stada zamieszkującego w tych terenach
  • bardzo uboga zwierzyna łowna
Premia do wyboru dla zamieszkującego stada
  • Poczciwi Wykolejeńcy: stado zamieszkujące pustkowia może posiadać jednego dodatkowego NPC’a, który będzie lwem- kanibalem
  • Pustynne Diabły: Burza piaskowa nie ma na nich negatywnego wpływu. Brak kary do statystyk i dodatkowo +5 do każdej statystyki
  • Dobrodziejstwa Pustkowi: +1 do zbierania zasobów rzemieślniczych na pustkowiach

Lasy
Tereny
Lasy, Upendi, Dżungla

Kary i negatywne efekty
  • podróżujące po terenach leśnych postacie mogą się zgubić - nie dotyczy stada zamieszkującego w tych terenach
Premia do wyboru dla zamieszkującego stada
  • Róg obfitości: podczas zbioru ziół na terenach leśnych, w przypadku sukcesu postać może zebrać o 1 zioło więcej.
  • Duchy lasu: mieszkańcy lasów do perfekcji opanowali sztukę wykorzystywania otoczenia do kamuflowania się dlatego otrzymują +10 do testów na ukrycie się/ataku z zaskoczenia przebywając w lesie.

Re: Biomy i miejsca wyjątkowe

: 04 lis 2023, 16:20
autor: Praojciec
Podczas przebywania w poniżej wymienionych miejscach, na postać działają efekty specjalne:
  • Skała Wolności Tutaj możesz poczuć się naprawdę wolny
    + 25% odporności na klątwy, ułatwia zdjęcie klątwy i opętania.
  • Strumień młodości Legendy głoszą, że woda ma odmładzające właściwości, ale czy to prawda?
    +5 do naturalnej regeneracji, powoli goi blizny.
  • Drzewo Życia Tysiące lat historii zapisane są na pniu ogromnego baobabu
    Uczenie się dowolnej specjalizacji w tym temacie nagradza 10 PD na start w tej specjalizacji;
  • Pole bitwy Ponoć duchy poległych nadal prowadzą tu bój
    Zwiększa doświadczenia dla wojownika i waleczności o 25%. Należy zachować ostrożność, ponieważ miejsce to jest nawiedzone.
  • Gwieździste Jeziorko Spójrz na gwiazdy. To z nich patrzą na nas wszyscy władcy z przeszłości.
    Istnieje możliwość porozmawiania z przodkami, za ich wolą
  • Wyspa matki Pramatka pamięta o swych dzieciach. Poproś, a będzie ci dane.
    O cokolwiek poprosić matkę, twoja prośba może się spełnić. Nie zawsze jednak w ten sposób, jakiego się spodziewasz.
  • Świątynia Dawne bóstwa nigdy nie opuściły swej świątyni
    Działanie błogosławieństw jest o 50% silniejsze
  • Bagno Legendy mówią, że żyjący przed laty wielki szaman ukrył gdzieś na mokradłach swoje najcenniejsze artefakty
    Możliwość odnalezienia skarbów szamana z legendy
  • Księżycowa Grota Krystalicznie czysta woda księżycowa ma najsilniejszą moc
    Mniejsze negatywne konsekwencje odprawianych rytuałów
  • Czarne Uroczysko Tam gdzie nie zaglądają żywi, pojawiają się tajemnicze siły
    Miejsce to jest nawiedzone. Rzucone tutaj klątwy są o 50% silniejsze.
  • Cmentarz Cmentarzysko pogrążone jest wiecznie w cieniu
    Miejsce to jest nawiedzone. Rzucone tutaj klątwy są o 50% silniejsze.