x
Newsy
  • 13.02.2024
  • Wystartowała Walentynkowa loteria. Zapraszamy do wzięcia udziału w zabawie! -> Loteria Walentynkowa
  • 04.02.2024
  • Postacią Miesiąca został Tauro
  • 31.01.2024
  • Dzienniki umiejętności zostały sprawdzone
  • 19.01.2024
  • Poszukujemy nowych MG -> szczegóły
  • 02.01.2024
  • Pojawiły się nowe Questy
Fabuła
  • Aktualności fabularne
  • > Świeża porcja nowości z Lwiej Krainy
  • Przewrót na Lwiej Ziemi
  • > Khalie przejęła władzę na Lwiej Ziemi po wypędzeniu dotychczasowych władców.
  • Gniew Przodków
  • > Po krainie przetoczyły się nieszczęścia i choroby. Mówi się, że to Przodkowie postanowili uprzykrzyć życie żyjącym, ale kto wie czy starzy szamani mają rację. Może po prostu przebywanie w niebezpiecznych terenach ma swoje konsekwencje.
  • Epidemia w dżungli
  • > Chodzą słuchy, że choroba w Dżungli przybiera na sile. Napotyka się tam wielu chorych, którzy wykazują agresję wobec nieznajomych.
  • Szkarłatne Grzywy
  • > Ragir odnowił dawne stado. Szkarłatni powrócili na zajmowane niegdyś ziemie.
Suwak
Lwia Skała
Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Skała Wolności Wschodnia Oaza Wydmy Las MB Jezioro MB Wybrzeże

Ogłoszenia administracji

Miejsce, gdzie każdy gracz może zamieścić ogłoszenie o poszukiwaniu kogoś do wspólnej gry, rodziny dla swojej postaci itp. Tutaj pojawiają się także ogłoszenia administracji oraz zadania od NPC.

Awatar użytkownika
Gunter
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

Re: Ogłoszenia administracji

#11

Post autor: Gunter » 28 paź 2023, 20:50

Drodzy gracze,
Nastąpiła aktualizacja w rzemieślnictwie, łowiectwie i walce w celu wprowadzenia lepszego balansu. Poniżej lista zmian:

Rzemieślnictwo
  • Naprawianie zbroi rzemieniami jest skuteczniejsze, od teraz jeden rzemień przywraca 10 punktów wytrzymałości zbroi
  • Kościaną zbroję można bez rzutu naprawiać dopiero na 3 poziomie rzemieślnika
  • Dodano następujące kary za noszenie pancerzy:
    • Dla zbroi ze skóry krokodyla to -15 do wykonywanych rzutów na waleczność
    • Dla kościanej zbroi to -25 do wykonywania rzutów na waleczność
  • Dodano nowy specjalny surowiec jakim jest skóra z Jeżozwierza. Można z niej wykonać pancerz
  • Usunięcie ograniczeń waleczności dla noszenia pancerzy
  • Doprecyzowanie, że zniszczone pancerze mogą być naprawione
Łowiectwo
  • Sprostowanie odnośnie testu skradania podczas 2 etapu polowania:
    "Podczas polowania w grupie, gdy następują rzuty na skradanie. Porażka jednej jednostki oznacza, że zwierzyna wyczuła zagrożenie i od razu zaczyna uciekać. Co więcej w grupie postać może zdecydować się, aby nie ryzykować, aczkolwiek wtedy nie ma możliwości zaatakowania z zaskoczenia."
  • Sprostowanie odnośnie dokładnej obserwacji: Trzeba poświęcić jeden post, aby móc wykorzystać płynące z niej korzyści.
  • Nowe zasady przyznawania obrażeń dla polowania na:
    • Jeżozwierza (Mała Zdobycz) > Za każdy cios wymierzony w zwierzę postać otrzymuje 5 punktów obrażeń;
    • Krokodyle (Duża Zdobycz) > z 2d10 na 2d10+10
    • Nosorożec (Bardzo Duża Zdobycz) > z 3d20 na 3d20+20
Wojaczka
  • Zmiany w stylu walki "Pierwotny Szał"
    Od teraz postać może nosić każdy rodzaj pancerza, lecz gdy ta wpadnie w szał bądź furię nieodwracalnie niszczy go rozrywając na kawałki. (Rzemieślnik nadal może z niej odzyskać rzemień za sprawą umiejętności recykling)

Awatar użytkownika
Gunter
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

#12

Post autor: Gunter » 28 paź 2023, 21:53

Forumowe radio powraca!
Już 4 listopada odbędzie się pierwsza audycja, podczas której administracja odpowie na wszystkie nurtujące was pytania dotyczące systemu, mechaniki, fabuły i wszystkiego związanego z forum.
Wszelkie pytania, które mają być poruszone na audycji, nadsyłajcie na konto Mistrza Gry

Obrazek

Awatar użytkownika
Gunter
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

#13

Post autor: Gunter » 04 lis 2023, 16:21

Drodzy gracze

Mamy dla was ostatnią zaplanowaną aktualizację dotyczącą systemu walki, zapewniającą ciekawszą i bardziej dynamiczną walkę. Oprócz tego zostały wprowadzone bonusy związane ze specjalnym działaniem miejsc "wyjątkowych". Wprowadzany także samodzielne questy, które będą pojawiać się regularnie co 2 tygodnie. Szczegóły zmian poniżej:

System walki
Dotąd postać w jednej turze miała możliwość wykonać jeden atak i raz się obronić. Od teraz postać może dowolnie wykorzystać te dwie akcje, za każdą oddzielnie rzucając kością. Można więc przykładowo w jednym poście:
- 1 raz zaatakować i 1 raz się obronić
- 2 razy zaatakować tą samą postać lub 2 różne
- 2 razy obronić się przed napastnikiem lub napastnikami
itd...
Dodatkowo istnieje możliwość obrony na dwa sposoby: całkowite uniknięcie obrażeń lub zablokowanie części z nich.
Doprecyzowano także jak na postać w walce wpływają następujące stany: otumanienie, ogłuszenie, oślepienie, powalenie.
Link do systemu walki

Miejsca wyjątkowe
Są to tematy lub działy, w których występują specjalne efekty. Ich lista znajduje się w temacie Biomy i miejsca wyjątkowe

Questy
W odróżnieniu od zadań od NPC, questy są wykonywane bez udziału MG. W treści questa opisana jest sytuacja, w jakiej znalazła się postać, cel jaki musi wypełnić oraz nagroda za pomyślne ukończenie questa. Gracz sam decyduje w jaki sposób je wykona. Nowe questy będą pojawiać się co 2 tygodnie.

Awatar użytkownika
Gunter
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

#14

Post autor: Gunter » 06 lis 2023, 17:02

Secret Santa

Święto zmarłych już za nami, a na horyzoncie pojawia się Gwiazdka. W związku z tym czas na Secret Santa! Poniżej zasady zabawy:
  1. Zgłoszenia rozpoczynają się dzisiaj i potrwają do 13 listopada. W tym celu piszcie do mnie.
  2. Losowanie odbędzie się 14 listopada i każdy otrzyma wiadomość z informacją kogo wylosował. Po losowaniu nie ma możliwości wycofania się!
  3. Przewidziane są dwie kategorie: rysunkowa oraz pisana. Losowanie odbywa się oddzielnie dla każdej kategorii.
  4. Jest możliwe zgłoszenie się kilkoma postaciami - ile prezentów wykonasz, tyle otrzymasz!
  5. Prezenty muszą być wykonane samodzielnie. W przypadku wątpliwości co do samodzielnego wykonania pracy, mogę was prosić o pokazanie szkiców.
  6. Rozdanie prezentów zgodnie z forumową tradycją odbędzie się w Boże Narodzenie
Zapraszamy do udziału!

Awatar użytkownika
Gunter
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

#15

Post autor: Gunter » 13 lis 2023, 18:43

Event
Duchowy event jutro dobiega końca. W związku z tym postacie nie będące szamanami nie będą już miały możliwości nawiązania kontaktu z duchami. Można będzie jednak dokończyć już zaczęte wątki.

Awatar użytkownika
Gunter
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

#16

Post autor: Gunter » 14 lis 2023, 22:05

System kostek
Aby ułatwić interpretację rzutów przy walce i polowaniu, powstał do tego kalkulator, który znajdziecie pod tym linkiem
Jeśli macie wątpliwości jak zinterpretować wynik rzutu, wystarczy wkleić wartości z kostek oraz swoje statystyki.

Awatar użytkownika
Gunter
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

#17

Post autor: Gunter » 19 lis 2023, 20:33

Mała aktualizacja:

Tworzenie na marginesach
Powstała możliwość tworzenia przedmiotów na wątkach pobocznych. Jako że wytwarzanie zajmuje zwykle jeden post, nie ma konieczności zakładania do tego akcji specjalnej. Wyroby rzemieślnicze, eliksiry, talizmany i inne przedmioty można wykonywać na spotkaniach. Nadal nie jest możliwe na spotkaniach zbieranie zasobów ani wykonywanie innych akcji.

System polowania
Korekta zapisów przy liczbie tur ucieczki:
  • Mała zdobycz - ucieka 2 turę +1 kolejną turę za każdego kolejnego polującego
  • Duża zdobycz - ucieka 3 tury +1 kolejną turę za każdego kolejnego polującego
  • Bardzo duża zdobycz - ucieka 4 tury +1 kolejną turę za każdego kolejnego polującego
Palacz dusz
Zmiana działania palacza dusz - zamiast określonego czasu przydatności, może być on użyty 2 razy.

Awatar użytkownika
Gunter
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

#18

Post autor: Gunter » 26 lis 2023, 14:06

Regeneracja zdrowia
Przypominam, że punkty zdrowia można odzyskać na dwa sposoby:
1. leczenie wykonane przez medyka
2. samodzielne opatrzenie ran - dotyczy wyłącznie lekkich ran (powyżej 70 HP)
Dopiero po wykonaniu jednej z tych czynności punkty zdrowia zaczynają się regenerować. Po leczeniu przez medyka jest to 10 HP/tydzień, a przy samodzielnym opatrzeniu ran 5HP/tydzień.
Jeśli rany nie zostaną przez miesiąc opatrzone, postaci grozi zachorowanie na gangrenę.

Aby żaden post leczenia nie umknął uwadze MG, proszę o oznaczanie @Mistrz Gry lub zgłoszenie w temacie Regeneracja punktów zdrowia

Awatar użytkownika
Gunter
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

#19

Post autor: Gunter » 11 gru 2023, 18:48

Mapy zbiorów
Do forumowej mapki zostały dodane zakładki z ziołami i surowcami. Do zmiany trybu mapki służą ikonki na dole:
Obrazek
Mapki zbiorów znajdziecie także w dziale z mapami

Ponadto zostały dodane nowe źródła bulbine i bentonitu. Są to Kaskada z Kamienia i Grobowiec Świetlików.

Awatar użytkownika
Gunter
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

#20

Post autor: Gunter » 19 gru 2023, 20:36

Zimowa aktualizacjA W najnowszej aktualizacji dodane zostały nowe zasoby i umiejętności, a także wprowadzono zmiany w poszczególnych profesjach. Zapraszamy do zapoznania się z patch notem:

Nowe zasoby
  • Surowiec rzemieślniczy - pszenica. Idealna do wypieku świątecznych ciasteczek!
  • Zasoby - kamienie szlachetne. Umożliwiają one zaklęcie w nich błogosławieństw i klątw do wykorzystania w dowolnym momencie.
Umiejętności
Zostały dodane nowe umiejętności dla specjalizacji:
  • Rzemieślnik: Z jednej nici, Głębokie kieszenie, Bez dna, Złote łapy, Jubiler
  • Szaman: Zaklinacz
  • Medyk: Abstynent
Wprowadzono zmiany w następujących umiejętnościach:
  • Przewodnik (Łowca) - dodatkowo podczas poruszania się po krainie otrzymuje dodatkowe 5 kratek ruchu, tak samo jak postać objęta działaniem umiejętności przez łowcę.
  • Indiana Liones (Łowca) - może zbierać kamienie szlachetne bez rzutów
Polowanie
W polowaniu wprowadzono dwie zmiany:
  • Upolowane zwierzę można przechowywać przez miesiąc po polowaniu. Po tym czasie nie da się z niego pozyskać zasobów.
  • Zdjęcie skóry ze zwierzęcia przez łowcę uniemożliwia pozyskanie skór przez rzemieślnika.
Rzemieślnictwo
  • Zmiana kosztu oraz trudności tworzenia sznura i liny
  • Nowa czynność dla rzemieślnika - szlifowanie kamieni szlachetnych
  • Zwiększenie kosztu tworzenia Kościanego Pancerza, koszy i opatrunków
Szamanizm
  • Wprowadzono zasady dla duchów.
  • Nowa czynność dla szamana - zaklinanie kamieni szlachetnych
  • Zmiana działania talizmanów: Utrwalacz zdrowia, Tarcza wędrowca, Obrońca granicy, Lodowy cień, Dotyk słońca, Egida świętości (wojownika)
  • Zwiększenie trudności błogosławieństw: Aura sukcesora, Aura negacji, Przysięga krwi. Zmiana działania aury sukcesora
  • Nowe błogosławieństwo - Błogosławieństwo oczyszczenia
Medycyna
  • Wszystkie choroby 3 poziomu nie są teraz ograniczone gatunkiem
  • Nowa choroba - gruźlica
  • Zachorowanie na wściekliznę nie zapewnia już na nią odporności
Walka
  • Można kogoś powalić tylko poprzez Powalajacą szarżę.
  • Podczas walki można użyć jednego przedmiotu (np. mikstury, talizmanu) w ciągu jednej tury za darmo, następny zużywa już akcję.
Edit. 20.12
Walka
  • Doprecyzowano, że nie jest konieczne bronienie się przed atakiem.
  • Zmieniono zapis dotyczący remisów.

Odpowiedz

Wróć do „Ogłoszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości