1. poziom trudnoścI
Nadpercepcja
Przyczyny: Ta klątwa może chronić niektóre z możliwych do odszukania artefaktów, może też być używana jako jedna z klątw 'ofensywnych'.
Składniki potrzebne do rzucenia klątwy: biała szałwia, konieczna jest znajomość imienia ofiary, jej narysowany wizerunek (np. na skórze, na piasku) oraz rytuał lub modlitwa
Objawy: Wypaczenie postrzegania rzeczywistości, objawiające się nienaturalnym, często wybiórczym nadmiernym wyostrzeniem zmysłów. Chory przykładowo może słyszeć wszystkie odgłosy z okolicy, włączając w to także te normalnie nie słyszalne. Dodatkowo traci umiejętności subiektywnego ich filtrowania i nie umie ich zignorować, co prowadzi do przeciążenia zbyt dużą ilością bodźców.
Leczenie: Zdjęcie klątwy polega na odosobnieniu osobnika nią obłożonego oraz okadzanie przy użyciu Białej Szałwii. Pomocniczo można również podawać napary z ziół o działaniu uspokajającym i lekko otępiającym.
Bełkotliwość
Przyczyny: Ta klątwa może być rzucona przez inne zwierze posiadające odpowiednie umiejętności. Podania głoszą, że także przodkowie czasem obdarzają tą klątwą zwierzęta o zbyt długich językach...
Składniki potrzebne do rzucenia klątwy: korzeń Vilkakory, konieczna jest znajomość imienia ofiary, jej narysowany wizerunek (np. na skórze, na piasku) oraz rytuał lub modlitwa
Objawy: Klątwa objawiająca się stopniową degeneracją umiejętności budowy składnych wypowiedzi, mowa chorego staje staje się bełkotliwa i wraz z postępem jej działania coraz trudniej ją zrozumieć.
Leczenie: Leczenie jest dosyć proste, choć jego przeprowadzenie pochłania dosyć sporo czasu. Składają się nań ćwiczenia z prowadzącym je szamanem, polegające na powtarzaniu za szamanem określonych słów, układających się najczęściej w jakąś formę pieśni, oraz spożywanie naparu z kożenia Vilkakory.
Omamnica
Przyczyny: Ta klątwa może chronić niektóre z możliwych do odszukania artefaktów.
Składniki potrzebne do rzucenia klątwy: pnącze Cakoon, konieczna jest znajomość imienia ofiary, jej narysowany wizerunek (np. na skórze, na piasku) oraz rytuał lub modlitwa
Objawy: Sprawia, że obłożony nią widzi i/lub słyszy rzeczy nie istniejące i reaguje na nie, tak, jakby były czymś rzeczywistym. Dodatkowo mogą pojawiać się omamy w stylu zaburzenia postrzegania kolorów czy problemy z błędnikiem, objawiające się wrażeniem, że wszystko wokoło faluje.
Leczenie: Istnieją różne metody radzenia sobie z tą przypadłością, jednak te rzeczywiście skuteczne zawierają element polegający na spożywaniu pnącza Cakoon. Dodatkowo w wypadku tej klątwy objawy mają tendencje do stopniowego zanikania wraz z upływem czasu.
Światłowstręt
Przyczyny: Można się go nabawić mając dłuższy czas kontakt z nadzwyczaj gęstą ciemnością, na przykład przy zbyt długim przebywaniu w podziemnych jaskiniach.
Składniki potrzebne do rzucenia klątwy: niebieski Gwieździsty Mech, konieczna jest znajomość imienia ofiary, jej narysowany wizerunek (np. na skórze, na piasku) oraz rytuał lub modlitwa
Objawy: Jak sama nazwa wskazuje, objawia się silnym przewrażliwieniem na wpływ światłą, szczególnie słonecznego. Choć jest dosyć kłopotliwy i dość mocno uprzykrza życie, z zasady nie zagraża zdrowiu, choć w dawnych czasach osoby nim dotknięte bywały dosyć mocno prześladowane w niektórych środowiskach.
Leczenie: Najczęstszym sposobem leczenia tej przypadłości jest odprawienie rytuału przy użyciu niebieskiej odmiany Gwieździstego Mchu.
2. poziom trudnoścI
Cudza pamięć
Przyczyny: Można ją złapać przebywając w miejscach nawiedzanych przez duchy.
Składniki potrzebne do rzucenia klątwy: piołun, cedr, konieczne jest posiadanie dowolnego fragmentu ciała postaci (włosy, ślina, kawałek skóry itp.) lub też ewentualne blisko związanego przedmiotu (kawałka pancerza, naszyjnika, medalionu, ozdoby) oraz rytuał lub modlitwa
Objawy: Choroba poniekąd połączona z opętaniem, przez niektórych uznawana za początkową jego fazę, choć co do tego nie ma jednoznacznych przesłanek. Objawia się pamiętaniem przez chorego rzeczy, które faktycznie nie miały miejsca, lub były udziałem kogoś innego, zazwyczaj już zmarłego, choć nie jest to ścisła reguła. W zależności od charakteru, siły woli oraz indywidualnego przebiegu choroby, dotknięta nią osoba może mieć świadomość, że niektóre ze wspomnień nie są jej własnymi, choć w wypadku większości z nich, zazwyczaj nie widzi różnicy.
Leczenie: Obrzęd taki jak przy pierwszej części leczenia opętania, to jest oczyszczenie przy pomocy piołunu i cedru.
Amnezja
Przyczyny: Klątwy tej można się nabawić zabierając się za szukanie rzadkich przedmiotów bez odpowiedniego przygotowania, bywa również używana w celu 'wyczyszczenia' świadków.
Składniki potrzebne do rzucenia klątwy: wiciokrzew, konieczne jest posiadanie dowolnego fragmentu ciała postaci (włosy, ślina, kawałek skóry itp.) lub też ewentualne blisko związanego przedmiotu (kawałka pancerza, naszyjnika, medalionu, ozdoby) oraz rytuał lub modlitwa
Objawy: Jest to utrata wspomnień, mogąca obejmować całość, lub część z nich. Po względem intensywności także może być różnie: od zacierania się części faktów i luźnych dziur w pamięci po całkowitą utratę jakiegoś fragmentu pamięci. Osoby nią dotknięte odczuwają nie sprecyzowany 'brak' pewnych faktów, jednak nie są w stanie stwierdzić, czego konkretnie im brakuje.
Leczenie: W ramach leczenia następuje 'seans łączności' ze światem duchów w odpowiednio przygotowanym do tego miejscu, podczas którego przy pomocy przodków następuje przełamanie klątwy i powrót wspomnień. Delikwent, wystawiony uprzednio na kontakt z Żywokostem, podczas rytuału zapada w swoisty trans, a prowadzący go szaman czuwa przy nim, odpędzając złe moce.
Hemofilia
Przyczyny: Jedna z klątw, której można się nabawić na skutek niepoprawnego przeprowadzenia jakiegoś rytuału.
Składniki potrzebne do rzucenia klątwy: silna krew, konieczne jest posiadanie dowolnego fragmentu ciała postaci (włosy, ślina, kawałek skóry itp.) lub też ewentualne blisko związanego przedmiotu (kawałka pancerza, naszyjnika, medalionu, ozdoby) oraz rytuał lub modlitwa
Objawy: U osoby nią dotkniętej, procesy krzepnięcia krwi i gojenia się ran nie przebiegają prawidłowo. Mogą także występować krwotoki z nosa, uszu itp. a w skrajnych wypadkach nawet krwotoki wewnętrzne.
Leczenie: W procesie leczenia opatruje się rany siecią pajęczą, która wspomaga proces krzepnięcia i tamuje krwawienie, jak również 'zasklepia je' na poziomie ducha. Dodatkowo należy podawać choremu do picia krew zwierząt stanowiących symbol siły (nosorożec, słoń, bawół), nad którą wcześniej zostały odmówione stosowne formuły.
3. poziom trudnoścI
Zimnica
Przyczyny: Powodowana jest utratą części sił witalnych. Siły te, mogą być uszczuplone przez zmarłych którzy nie chcą się pogodzić ze śmiercią i krążą wciąż w okolicach miejsca, gdzie spoczywa ich ciało, żywiąc się niejako siłami żyjących. Zimnicy można nabawić się przebywając w okolicach gdzie doszło do nagłej śmierci większej ilości stworzeń, takich jak pola bitw, czy miejsca katastrof.
Składniki potrzebne do rzucenia klątwy: Iskra, konieczne jest posiadanie świeżej krwi ofiary oraz rytuał lub modlitwa
Objawy: Choroba objawia się poczuciem wewnętrznego chłodu, którego nie opuszcza chorego nawet w najcieplejszych miejscach, oraz ogólną apatią.
Leczenie: Wymagane jest ''przywrócenie chorego do świata żywych'', czyli obrzęd którego podstawową istotą jest ogrzewanie chorego przy ognisku zaprawionym Iskrą. Ze względu na naturę tej klątwy wskazana jest również obecność rodziny, lub innych osób blisko związanych z osobą nią dotkniętą.
Trupi skurcz
Przyczyny: Tej przypadłości można się nabawić w ramach klątw strzegących artefakty, choć znacznie popularniejszą przyczyną jest regularne doprowadzanie się do granic wytrzymałości fizycznej lub psychicznej, lub po prostu ciągłe życie w nieustającym napięciu. Natomiast ci, którzy kierują się w życiu mottem Hakuna Matata, są na nią z definicji odporni.
Składniki potrzebne do rzucenia klątwy: Żywokost, konieczne jest posiadanie świeżej krwi ofiary oraz rytuał lub modlitwa
Objawy: Jest to ogólnoustrojowy skurcz mięśni, objawiający się w formie ataków, uniemożliwiający chwilowo poruszanie się. Całe ciało sztywnieje wtedy jak ciało zmarłego, mogą także występować problemy z oddychaniem, choć nie stanowią one zagrożenia dla życia. Jeśli chory próbuje przezwyciężyć atak, mogą wystąpić drgawki.
Leczenie: Rytuał podczas którego chory musi popaść w kompletne rozluźnienie na granicy snu, a szaman, przy pomocy okładów z Żywokostu, 'ściąga' z chorego zbędne napięcie.
Opętanie
Przyczyny: Jedna z najgorszych przypadłości, jakiej można się nabawić, a obejmuje ona okresowe przejmowanie ciała danej osoby przez wrogiego ducha.
Objawy: Zazwyczaj ma jednak charakter niecałkowity, co oznacza, że duch kontroluje jedynie jakąś część zachowania opętanego, to jest na przykład mowę, lub umiejętność poruszania się, a i to nie przez cały czas. Zdarza się jednak, iż duch przejmuje czasem na chwilę całkowicie ciało i wszystkie jego funkcje, uniemożliwiając swojemu nosicielowi wykonanie jakiejkolwiek akcji wedle własnej woli. Na szczęście duchy nie są w stanie udawać osoby opętywanej (zazwyczaj nawet nie próbują) i każdy, kto zna ofiarę opętania, jest w stanie rozpoznać momenty przejęcia.
Leczenie: Leczenie obejmuje rytuał oczyszczenia, (okadzanie liśćmi piołunu i cedru) oraz związania ducha w ''pieczęci' ułożonej z wyprawionej skóry albinosa (dowolny kopytny) i odpędzenie ducha przy pomocy bębna lub grzechotki/ przykucie go do odpowiedniego przedmiotu.
x
Newsy
- 07.04.2024
- Nowa porcja questów czeka na śmiałków! -> Questy
- 06.04.2024
- Aktualizacja kwietniowa weszła w życie! Więcej szczegółów pod linkiem-> Aktualizacja kwietniowa
- 07.03.2024
- Wszystkie Panie zapraszamy do wzięcia udziału w Loterii z Okazji Dnia Kobiet! -> Loteria z okazji Dnia Kobiet
- 04.02.2024
- Postacią Miesiąca został Tauro
- 31.01.2024
- Dzienniki umiejętności zostały sprawdzone
Fabuła
- Aktualności fabularne
- > Świeża porcja nowości z Lwiej Krainy
- Przewrót na Lwiej Ziemi
- > Khalie przejęła władzę na Lwiej Ziemi po wypędzeniu dotychczasowych władców.
- Gniew Przodków
- > Po krainie przetoczyły się nieszczęścia i choroby. Mówi się, że to Przodkowie postanowili uprzykrzyć życie żyjącym, ale kto wie czy starzy szamani mają rację. Może po prostu przebywanie w niebezpiecznych terenach ma swoje konsekwencje.
- Epidemia w dżungli
- > Chodzą słuchy, że choroba w Dżungli przybiera na sile. Napotyka się tam wielu chorych, którzy wykazują agresję wobec nieznajomych.
- Szkarłatne Grzywy
- > Ragir odnowił dawne stado. Szkarłatni powrócili na zajmowane niegdyś ziemie.
Poszukiwania
Stada
Lwia Ziemia przywódcy: Khalie, Ushindi
Pazury Północy przywódca: Umahiri
Szkarłatne Grzywy przywódca: Ragir, Sigrun
Choroby duchowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość