Wódz Nadchodzącego Oczyszczenia: Najbardziej tajemnicza postać, jej prawdziwe imię nie jest nikomu znane. Lwi przywódca podejrzanej sekty, która rozpoczęła spiskowanie na terenie Lwiej Ziemi. Dokładne zamiary jego organizacji są sekretem, ale wiadomo, że skończą się licznymi ofiarami. Wódz ma swoją kryjówkę w środkowych partiach Kilimandżaro.

Lew - Zręczność 75, Krzepa 75, Percepcja 75
Azmodan, Głos Nadchodzącego Oczyszczenia: Sokół zwiadowca, kolejny ze spiskowców i bliski doradca Wodza. Jako jeden z niewielu intrygantów ma rodzinę do której zamierza wrócić jak będzie już po wszystkim. Jest niezwykle wygadany i doświadczony w polityce. Bezwarunkowo wierny swojemu przywódcy. Posiada dużą wiedzę o Lwiej Ziemi i jej geografii.
Sokół - Zręczność 20, Krzepa 15, Percepcja 60
Telias, Czarna Śmierć: Prawa ręka Wodza, czarny szympans i najbardziej doświadczony zabójca w całej drużynie. Jest to pierwszy towarzysz jaki przyłączył się do Wodza i dlatego są sobie bardzo bliscy. Właściwie się nie wypowiada, ceni milczenie. W walce posługuje się przede wszystkim różnorodnymi truciznami ze wszystkich stron świata, którymi pokrywa pociski w swojej dmuchawce oraz swoje kamienne ostrza.
Szympans - Zręczność 70, Krzepa 10, Percepcja 40
Gha'al, Tkacz Dusz: Naczelny szaman Wodza i jedna z najpotężniej uzdolnionych duchowo istot jaka stąpała po świecie. Zawsze podróżuje z orszakiem duchów przypominających mu o zbrodniach jakich dokonał. Jest wierny przywódcy, ale najczęściej odczuwa wyrzuty sumienia i żal. Tęskni za normalnym życiem, które stracił. By uśmierzyć ból co jakiś czas musi medytować w odosobnionych miejscach. Potrafi przewidywać fragmenty przyszłych wydarzeń.
Serwal - Zręczność 40, Krzepa 20, Percepcja 50, Duch 70
Eltaen, Pazur Nadchodzącego Oczyszczenia: Starszy z dwóch lamparcich braci będących na usługach Wodza. Niezbyt inteligenty, ale bardzo uzdolniony jeśli chodzi o walkę. Przestrzega ścisłego kodeksu wojownika i uwielbia pojedynki. Walka jest dla niego wszystkim i dlatego służy Wodzowi, bo ten umożliwia mu bicie się po stronie wygranego. Uważa brata za słabeusza.
Lampart - Zręczność 50, Krzepa 70, Percepcja 30
Valtan, Kieł Nadchodzącego Oczyszczenia: Młodszy lamparci brat, czuje się wiecznie nie doceniany i nienawidzi Elteana, która uważa za głupka. Ciągle próbuje zaimponować Wodzowi, ale i tak służy mu jako przynieś, podaj, pozmiataj, co doprowadza go do szału. Nie wyróżnia się niczym specjalnym.
Lampart - Zręczność 60, Krzepa 40, Percepcja 50
Mugamba, Skalny Wojownik: Olbrzymi lew i wierny wojownik Wodza. Nie jest zbyt inteligentny, ale w walce nie ma sobie równych. To honorowy samiec związany z Wodzem przysięgą wierności, gotów oddać za niego życie.
Lew - Zręczność 30, Krzepa 75, Percepcja 30
Leman, Zaraza Wcielona: Wąż, który potrafi dostać się wszędzie i dowiedzieć wszystkiego. Jest nieco zazdrosny o pozycję Azmodana, ale to wciąż wierny sługa Wodza. Zwykle dowodzi siłami posiłkowymi, jako że Wódz nie wierzy w jego odwagę.
Zaskroniec - Zręczność 40, Krzepa 20, Percepcja 35
Astrid, Strażniczka: Młoda hiena przygarnięta przez Wodza po tym jak wyrżnął jej klan. Nigdy nie zostają jej powierzone poważne misje, co nieco ją irytuje. Ma ogromne poczucie humoru i traktuje świat jako jedną wielką zabawę. Jest najnormalniejszym ze spiskowców. Lubi rozmowy z kimś spoza jej drużyny, w tajemnicy nazywa Wodza wujaszkiem.
Hiena brunatna - Zręczność 40, Krzepa 30, Percepcja 55
Ulf: Zapchlony lew medyk i zielarz, specjalizuje się w truciznach i chorobach. Ma niezdrowo pomieszane w głowie i właściwie na pewno roznosi jakieś zarazki. Mieszka gdzieś w okolicach Wodopoju, ale nikt nie zna dokładnego położenia jego legowiska. Może być znany przez graczy Pierworodnych jako nieszkodliwy samotnik i ekscentryk. W rzeczywistości wie znacznie więcej niż można przypuszczać.
Lew - Zręczność 50, Krzepa 25, Percepcja 40
Setralisk: Wielki krokodyli czempion. Potężny i groźny skurczybyk, który lubuje się w honorowej walce bez żadnego powodu. Wpływowa osobistość w społeczności gadów. Można go znaleźć w okolicach rzeki, gdzie często drzemie ukryty pod wodą. Były arcywróg Baturiego, aktualnie arcywróg Tiba. Swoich nemezis traktuje bardziej jak przyjaciół, z którymi od czasu do czasu się bije. Chce dorwać zabójcę Baturiego i zrobić mu dużą krzywdę. Na ten moment jednooki.
Krokodyl - Zręczność 50, Krzepa 65, Percepcja 20
Hemest: Naczelny zwiadowca zebrzego stada i przyjaciel Baqiei. Żartowniś i lekkoduch, ale bardzo przywiązany do swoich towarzyszy. Boi się zjedzenia przez lwy, ale jest gotów ryzykować przebywanie w ich obecności dla większego dobra. Odkrywanie i podróże są jego pasją, przez łatwo go zachęcić do wyprawy gdzieś daleko.
Zebra - Zręczność 50, Krzepa 50, Percepcja 40
Vimbai: Córka herszta klanu hien zamieszkujących okolice Cmentarzyska. Nie dużo można o niej powiedzieć poza tym, że jest dość sprytna i zdeterminowana, łatwo nie odpuszcza.
Hiena pręgowana - Zręczność 50, Krzepa 30, Percepcja 30
Dayo: Przygłupi towarzysz Vimbai, oszukanie go nie jest najtrudniejszym zadaniem na świecie, a wręcz przeciwnie może zostać uznane za dość łatwe.
Hiena pręgowana - Zręczność 45, Krzepa 35, Percepcja 30
Chalzrarrug, Wielki Czempion, Mściciel Przodków, Aspekt Życia: Kolejna bardzo tajemnicza postać. Dawny przyjaciel Wodza, a teraz jego największy wróg. Ściga go już od dwóch lat i nie spocznie póki go nie ukatrupi. Potężny wojownik z psychiką zniszczoną przez liczne traumy.
Lew - Zręczność 75, Krzepa 55, Percepcja 50
Telder (martwy) : Jedna z pierwszych ofiar działań spiskowców. Lew, który został zmuszony do zaatakowania księżniczki Narie. Zarówno on jak i jego mała córka zostali zabici przez Eltaena. Ciała wciąż można znaleźć na granicy gór i dżungli.
Daktari: Podstarzały szaman, który rezyduje w Dżungli. Za niewielką opłatą może udzielić pomocy medycznej lub podzielić się swoją rozległą wiedzą.
Mandryl - Zręczność 35, Krzepa 10, Percepcja 65, Duch 60
Kron: Poszukiwacz przygód mieszkający na Drzewie Życia. Zawsze gotowy wyruszyć na wyprawę w poszukiwaniu skarbów, uwięzionych księżniczek czy zaginionych artefaktów. Nosi na sobie skórzany pancerz ozdobiony paciorkami.
Orzeł - Zręczność 40, Krzepa 30, Percepcja 45
Utami: Mieszkaniec Upendi, który jako pierwsza surykatka znalazł sekret ochrony przez lwami. Zawsze nosi na sobie zwój kocimiętki, którą może sprzedać za kilka paciorków.
Brat Muhuri: Członek Kompanii Braci, grupy wojowników która przed wiekami przemierzała ziemie Lwiej Krainy. Związany nie pozwalającą mu zaznać spokoju przysięgą dąży do wymierzenia sprawiedliwości temu, który niegdyś go zdradził.
Duch (Lew) - Duch 55
Brat Sauti: Kolejny z duchów Kompanii Braci, również związany tą samą przysięgą, która uniemożliwia mu zaznanie wiecznego odpoczynku. Aktualnie powiązany z pewną szamanką i jej szakalowym towarzyszem.
Duch (Lew) - Duch 55
Mafundi: Rzemieślnik, którego siedziba obecnie znajduje się na Skale Wolności. Za odpowiednią opłatą służy swoją wiedzą i umiejętnościami.
Szympans - Zręczność 70, Krzepa 20, Percepcja 40
Bert: Lew, najemnik prestiżowej Kompanii Kłów, doświadczony wojownik, ale w głębi lekkoduch o duszy podróżnika. Jak na płatnego zabójcę wyjątkowo miły i kulturalny. Płowy samiec, pokryty bliznami o wesołych oczach.
Lew - Zręczność 60, Krzepa 55, Percepcja 40
Abidemi: Mieszkająca na Skale Wolności wróżbiarka. Zna podstawy szamaństwa i może pomóc w kontakcie ze zmarłym przodkiem czy wyleczeniem drobnej klątwy. Jest waleczna i odważna, nawet pomimo drobnej postury i niewielkiej siły, którą nadrabia sprytem i zręcznością.
Pawian - Zręczność 55, Krzepa 20, Percepcja 45, Duch 50
Berko: Potężny czarny lew, który zazwyczaj porusza się w towarzystwie swoich trzech sługusów, którzy wyglądają jak jego mniejsze kopie. Na pierwszy rzut oka nie wyróżnia się on niczym szczególnym i dopiero po uważnym przypatrzeniu się mu, można dostrzec, że jego tęczówki mienia się delikatnym, fioletowym blaskiem.
Berko- Zręczność 65, Krzepa 65, Percepcja 50
Sługusy Berko- Zręczność 60, Krzepa 60, Percepcja 30















