Jeżeli znudziło ci się życie samotnika, albo żadne ze stad do ciebie nie przemawia, możesz założyć własne. Potrzebujesz do tego 5 rzeczy:
- Członkowie
Nowo powstające stado musi składać się z przynajmniej 4 dorosłych postaci, należących do różnych graczy.
W stadzie powinno istnieć 5 rang, które określają pozycję osobnika w stadzie. Ranga 5. zarezerwowana jest dla władcy, a ranga 1. dla najmniej znaczących członków stada.
W stadzie może znajdować się maksymalnie 2 postacie 5. rangi, 2 postacie 4. rangi oraz dowolna ilość postaci pozostałych rang. Rekrutacją do stada mogą zajmować się postacie 4. i 5. rangi wyznaczone przez przywódcę.
Oprócz tego w stadzie obecne są NPCe, które znajdują się zawsze na terenach stadnych i mogą informować jego członków np. o pojawieniu się intruza. NPC nie mogą brać udziału w walce.
Gracz nie może być przywódcą w więcej niż jednym stadzie jednocześnie. - Tereny
Grupa zakładająca stado powinna przejąć co najmniej 2 tereny. Przejęcie terenu następuje poprzez zaznaczenie swojej obecności np. rykiem lub zapachem i pozostanie na danym terenie przez min. 1 dzień jeśli teren nie należy do stada, a 2 dni jeśli jest to teren innego stada.
Grupa składająca się z 4 osobników może posiadać maksymalnie 3 tereny. Wraz z każdymi 2 kolejnymi członkami stada możliwe jest przejęcie dodatkowego terenu.
Jako teren rozumiemy dział fabularny wraz z należącymi do niego subforami i tematami. Na przykład Zachodnia Korona wraz z należącymi do niej Czarnym Uroczyskiem i Solną Grotą stanowią jeden teren. - Symbole
Każde stado posiada nazwę, kolor, symbol oraz rangi. Postacie należące do stada muszą posiadać jego symbol np. w postaci naszyjnika, tatuażu. Posiadanie symbolu stada umożliwia korzystanie przez postać ze stadnych umiejętności. - Tradycje
Stada posiadają własne wartości i tradycje, a ich obecność ma na celu podkreślenie charakteru danej grupy. Może to być określony sposób władzy, święta, ceremonie, określone ozdoby itd. - Umiejętności stadne
Są trzy rodzaje umiejętności stadnych. Te umiejętności działają niezależnie od tego czy dane osobniki nią objęte przebywają na terenie swojego stada.- Wynikające z terenu:
Stado zamieszkające dany teren jest odporne na negatywne efekty w nim występujące. Ponadto stado może wybrać jedną umiejętność spośród wymienionych w temacie Biomy - Umiejętność mechaniczna
Jest to bonus, który otrzymują członkowie stada na swoich terenach w określonych okolicznościach. Dla przykładu stado dla którego ważne jest ich król może być tak zainspirowane walczeniem u jego boku, że otrzymują wtedy bonus +5 do Waleczności. Z kolei stado skupiające się na samorozwoju może zdobywać więcej punktów doświadczenia podczas ćwiczeń z współplemieńcami. - Bonus do statystyki
Noszenie symbolu stadnego zapewnia bonus +1 do wybranej przez stado statystyki.
- Wynikające z terenu: