x
Newsy
  • 07.04.2024
  • Nowa porcja questów czeka na śmiałków! -> Questy
  • 06.04.2024
  • Aktualizacja kwietniowa weszła w życie! Więcej szczegółów pod linkiem-> Aktualizacja kwietniowa
  • 07.03.2024
  • Wszystkie Panie zapraszamy do wzięcia udziału w Loterii z Okazji Dnia Kobiet! -> Loteria z okazji Dnia Kobiet
  • 04.02.2024
  • Postacią Miesiąca został Tauro
  • 31.01.2024
  • Dzienniki umiejętności zostały sprawdzone
Fabuła
  • Aktualności fabularne
  • > Świeża porcja nowości z Lwiej Krainy
  • Przewrót na Lwiej Ziemi
  • > Khalie przejęła władzę na Lwiej Ziemi po wypędzeniu dotychczasowych władców.
  • Gniew Przodków
  • > Po krainie przetoczyły się nieszczęścia i choroby. Mówi się, że to Przodkowie postanowili uprzykrzyć życie żyjącym, ale kto wie czy starzy szamani mają rację. Może po prostu przebywanie w niebezpiecznych terenach ma swoje konsekwencje.
  • Epidemia w dżungli
  • > Chodzą słuchy, że choroba w Dżungli przybiera na sile. Napotyka się tam wielu chorych, którzy wykazują agresję wobec nieznajomych.
  • Szkarłatne Grzywy
  • > Ragir odnowił dawne stado. Szkarłatni powrócili na zajmowane niegdyś ziemie.
Suwak
Lwia Skała
Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Skała Wolności Wschodnia Oaza Wydmy Las MB Jezioro MB Wybrzeże

System walki

Tutaj znajdują się dokładne informacje odnośnie istniejących na forum mechanik, w tym systemu walki i polowań.

Awatar użytkownika
Praojciec
Posty: 205
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Kontakt:

System walki

#1

Post autor: Praojciec » 25 sie 2023, 16:20

System walki

System walki krok po kroku przeprowadzi was przez tajniki sztuki wojennej na forum, a jego dobra znajomości pozwoli skuteczniej stosować środki przymusu bezpośredniego na innych postaciach.
Ale po kolei, od czego zacząć, gdy już postanowisz nabić komuś dodatkowych siniaków? Po pierwsze, PBF opiera się na opisach i prowadzeniu narracji więc musisz określić, gdzie znajduje się twoja postać i co ma wokoło siebie.
Pamiętaj, jednak, ze każdy opis musi być adekwatny do lokalizacji, w której dochodzi do walki. Oznacza to, że postać nie może ratować się skokiem do rzeki będąc na środku pustyni. Mistrz Gry ma prawo unieważnić takie akcje i wyciągać bolesne konsekwencje wobec postaci.

Testy

Sposobem na określenie, który z graczy odniósł sukces jest test.
W ramach testu każdy z graczy wykonuje rzut trzema kośćmi d100. Każda wartość równa lub niższa od wartości testowanej statystyki daje sukces. Wygrywa ten, kto ma więcej sukcesów. Na przykład jeśli postać wykonuje unik, musi mieć więcej sukcesów niż atakujący żeby nie odnieść obrażeń.
W przypadkach innych niż atak przy remisie decyduje wyższa statystyka. Jeśli i statystyki są takie same, wtedy następuje remis fabularny, czyli nikomu nie udaje się osiągnąć zamierzonego celu.


Kalkulator do liczenia rzutów
>LINK<

Czas i Przestrzeń

Każda potyczka dzieli się na Rundy. W trakcie każdej rundy, każdy gracz ma swoją Turę, a podczas swojej tury można wykonać 2 akcje. Te z kolei odbywają się zgodnie z kolejnością.

Runda - Tura - Akcja
Akcje graczy (przeważnie) dzieją się w tym samym czasie, dlatego czas całej rundy nie powinien wynosić więcej niż 6 sekund (max 10 sekund).

Na potrzeby mechaniki wyróżniamy 3 odległości w walce, które mają wpływ na możliwości graczy w trakcie starcia.
  • Zwarcie - walczący znajdują się blisko siebie.
  • Dystans - postać uczestniczy w walce, ale z oddalenia.
  • Poza Starciem - postać oddala się na tyle, że nie jest w stanie w żaden sposób angażować się w walkę, ale też pozostaje poza zasięgiem ataku przeciwnika.
Starcie przeważnie zaczyna się w Zwarciu bądź na Dystansie, gdzie gracze sami ustalają na jakim zaczynają... W przypadku braku zgody, może zostać poproszony MG, który to oceni.


Akcje

Cztery najważniejsze zasady!
1. W każdej turze (poście) postać może wykonać 2 dowolne akcje. Na każdą z nich oddzielnie rzuca kośćmi.
2. Podstawową statystyką używaną w walce jest Waleczność. Tylko w niektórych wyjątkach opisanych w tym temacie używa się innych statystyk.
3. Podczas walki możesz użyć jednego przedmiotu (np. mikstury, talizmanu) w ciągu jednej tury za darmo, następny zużywa już akcję.
4. Gracze SAMI ustalają przed walką odległość między swoimi postaciami. Tym samym określając na jakiej odległości się znajdują: Zwarcie bądź Dystans.


Poniżej podano kilka przykładowych akcji, jakie może wykonać postać w swojej turze.
  • Atak - najprostsza z możliwych akcji jakie można wykonać. Wykonywany jest test Waleczności. Druga postać może zareagować na atak wykonując Blok lub Unik. Nie jest konieczne by bronić się przed atakiem, zamiast tego można wykonać inną akcję. Jeśli druga postać nie próbuje się obronić lub obrona się nie uda - otrzymuje obrażenia.
  • Obrona - Te akcje wykonuje się w odpowiedzi na atak przeciwnika. Wykonywany jest test Waleczności.
    • Unik - pozwala całkowicie uniknąć obrażeń jeśli postać wyrzuci więcej sukcesów niż atakujący
    • Blokowanie- za każdy sukces na kościach otrzymane obrażenia są zmniejszone o 5, dla rozróżnienia za jaki rodzaj akcji rzuca gracz, przy rzucie na obronę należy zapisać: 3d100+0
  • Szarża – atak z rozpędu. Aby go wykonać postać musi być oddalona od przeciwnika (czyli w poprzednim poście nie mogła go uderzyć z bliska). W przypadku sukcesu atakujący zadaje +10 obrażeń, jednak otrzymuje karę -20 Waleczności w teście.
  • Zakradanie się- Szczególna forma ataku, gdzie atakujący testuje swoją Zręczność a obrońca Percepcję. Można go wykonać tylko jeśli napastnik jest w ukryciu.
  • Osłonięcie – postać w swojej turze deklaruje przyjęcie na siebie obrażeń za inną postać. Nie wymaga testu, jednak przed takimi obrażeniami nie można się obronić.
  • Ruch - w ramach akcji postać może zmienić odległość w walce (Zwarcie <-> Dystans <-> Poza Walką)
  • Sprint - jest to poświęcenie obu akcji, aby bardzo szybko przemieścić się, najczęściej uciec z walki lub kogoś dogonić. Wykonywany jest test zręczności.
  • Interakcja z otoczeniem – zamiast wykonać atak postać postanawia uprzykrzyć przeciwnikowi życie w inny sposób. Gracz może zdecydować, jaki element otoczenia wykorzystać przeciwko swojemu przeciwnikowi. Jeżeli wykonujący interakcję wygra test, jego przeciwnik otrzymuje karę do statystyk lub obrażeń.
    Wpływ i moc danej interakcji zależy od postu gracza i oceny MG. Efekt może potrwać tylko jedną turę lub nawet do końca walki. Każda sytuacja rozpatrywana jest indywidualnie, w zależności od opisu i sytuacji i wykorzystanych przedmiotów.
Gracz musi w poście wyraźnie zaznaczyć jaką akcję wykonuje np: /Atak/

Obrażenia

Całkowita wartość obrażeń jest sumą:
+ obrażeń podstawowych - 5 pkt
+ obrażeń wynikających z waleczności - 1 punkt za każde 5 pkt waleczności
+ bonusów z innych źródeł.

Stany wpływające na walkę

  • Ogłuszenie - ogłuszona postać jest na krótki czas pozbawiona przytomności. Może zostać ocucona, żeby powrócić do sprawności szybciej.
    Postać może zostać ogłuszona np. kiedy spadnie jej na głowę coś ciężkiego lub celowo przez inną postać. Ogłuszyć kogoś można wyłącznie z zaskoczenia. Wykonywany jest test waleczność kontra waleczność. Czas trwania ogłuszenia jest równy liczbie sukcesów na kościach atakującego.
  • Otumanienie - postać może zostać otumaniona poprzez działanie klątw czy mikstur albo przez nadmierne spożycie środków odurzających. Otumaniona Postać jest zdezorientowana i nie może wykorzystać pełni swoich możliwości. W związku z tym otrzymuje karę do wykonywanych rzutów w walce i nie może wykonać Sprintu
  • Oślepienie - może być efektem działania klątw czy chorób. Postać może zostać oślepiona tymczasowo poprzez np. sypnięcie jej w oczy solą (w takim przypadku atakujący rzuca za zręczność a obrońca za percepcję). Oślepiona postać otrzymuję karę -15 do rzutów.
  • Powalenie - Status nadawany tylko przez Powalającą Szarżę. Jeśli atakowany nie zdoła uniknąć powalenia, otrzymuje karę -15 do rzutów. Postać przed jedną turę i w jej trakcie nie może uciec z walki.
  • Zatrucie - Status nadawany tylko przez osobniki zaznajomione z trucizną (w tym Medyka):
    - przez kontakt z skórą, czyli pomija pancerz;
    - przez dostanie się do krwi, czyli jak postać nie posiada pancerza;

Odpowiedz

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość