x
Newsy
  • 07.04.2024
  • Nowa porcja questów czeka na śmiałków! -> Questy
  • 06.04.2024
  • Aktualizacja kwietniowa weszła w życie! Więcej szczegółów pod linkiem-> Aktualizacja kwietniowa
  • 07.03.2024
  • Wszystkie Panie zapraszamy do wzięcia udziału w Loterii z Okazji Dnia Kobiet! -> Loteria z okazji Dnia Kobiet
  • 04.02.2024
  • Postacią Miesiąca został Tauro
  • 31.01.2024
  • Dzienniki umiejętności zostały sprawdzone
Fabuła
  • Aktualności fabularne
  • > Świeża porcja nowości z Lwiej Krainy
  • Przewrót na Lwiej Ziemi
  • > Khalie przejęła władzę na Lwiej Ziemi po wypędzeniu dotychczasowych władców.
  • Gniew Przodków
  • > Po krainie przetoczyły się nieszczęścia i choroby. Mówi się, że to Przodkowie postanowili uprzykrzyć życie żyjącym, ale kto wie czy starzy szamani mają rację. Może po prostu przebywanie w niebezpiecznych terenach ma swoje konsekwencje.
  • Epidemia w dżungli
  • > Chodzą słuchy, że choroba w Dżungli przybiera na sile. Napotyka się tam wielu chorych, którzy wykazują agresję wobec nieznajomych.
  • Szkarłatne Grzywy
  • > Ragir odnowił dawne stado. Szkarłatni powrócili na zajmowane niegdyś ziemie.
Suwak
Lwia Skała
Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Skała Wolności Wschodnia Oaza Wydmy Las MB Jezioro MB Wybrzeże

Polowanie bez MG

Tutaj znajdują się dokładne informacje odnośnie istniejących na forum mechanik, w tym systemu walki i polowań.

Awatar użytkownika
Praojciec
Posty: 205
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Kontakt:

Polowanie bez MG

#1

Post autor: Praojciec » 08 wrz 2023, 23:45

Polowanie bez MG


W tym temacie znajduje się opis jak krok po kroku przeprowadzać polowania bez potrzeby ingerencji MG. Polować można samemu lub w grupie. Polowanie może odbywać się na fabule lub w dziale Akcje Specjalne. Jednocześnie można być na 1 polowaniu, a kolejne można zacząć 2 tygodnie po zakończeniu.

Przygotowania
Na początku wybieramy sobie fabularnie porę, miejsce i cel polowania.

Pora dnia: Nie ma wpływu na wynik polowania. Ma za to znaczenie fabularne, bo będzie wpływała na sposób tropienia i zachowania zwierząt.
Miejsce: Wybierając miejsce należy pamiętać, że w konkretnych miejscach mogą obowiązywać bonusy dotyczące terenu, bonusy za znajomość biomu lub bonusy stadne.
Cel: Gracz/Gracze wybierają gatunek na jaki chcą polować, który mieści się w jednej z trzech grup:
  • Mała Zdobycz: Do tej grupy należą np. dzikie zające, surykatki, fenki, jeżozwierz, wszystkie ptaki i inne zwierzęta podobnej wielkości. Ich wartość zdrowia wynosi 30 HP.
  • Duża Zdobycz: Do tej grupy należą np. antylopy, zebry, tury, żyrafa, krokodyl. Ich wartość zdrowia wynosi 70 HP.
  • Bardzo Duża Zdobycz: Do tej grupy należą słonie, nosorożce. Ich wartość zdrowia wynosi 120 HP. Do polowania na te zwierzęta wymagana jest obecność postaci o specjalizacji Łowca.
Jeśli myśliwy chce odnaleźć konkretną zwierzynę np. albinosa musi to także sprecyzować.
Wzór:
Polowanie na antylopę
Lokalizacja: Sawanna
Czas: południe


Kalkulator do liczenia rzutów
>LINK<


Przebieg polowania
Krok 1.) Tropienie
W tym kroku myśliwy próbuje zlokalizować zwierzynę i szuka jej śladów. W postach myśliwy opisuje tropienie i rzuca kością 3d100 na percepcję, żeby ocenić powodzenie akcji. Każdy polujący ma trzy próby na znalezienie celu polowania.
Do wytropienia zwierzyny wymagane jest:
  • Mała zdobycz - 1 zdany test percepcji
  • Duża zdobycz - 2 zdane testy percepcji
  • Bardzo duża zdobycz - 3 zdane testy percepcji
Jeśli myśliwemu nie będzie szło tropienie, może w trakcie zmienić cel na inny.

Krok 2.) Skradanie
Polujący skrada się do zwierzyny i rzuca kością 3d100 na zręczność. Zdanie testu zręczności pozwala postaci gracza zaatakować pierwszemu, zanim ofiara zacznie uciekać (zyskanie dodatkowego ataku). Jeśli mu się nie uda, rozpoczyna się pościg i walka z ofiarą (nie rzuca ponownie za zręczność, tylko rozpoczyna krok 3). Myśliwy ma określoną liczbę tur na zabicie ofiary, zanim ucieknie mu ona na dobre.
  • Mała zdobycz - ucieka 2 turę +1 kolejną turę za każdego kolejnego polującego
  • Duża zdobycz - ucieka 3 tury +1 kolejną turę za każdego kolejnego polującego
  • Bardzo duża zdobycz - ucieka 4 tury +1 kolejną turę za każdego kolejnego polującego
Podczas polowania w grupie, gdy następują rzuty na skradanie, porażka jednej jednostki oznacza, że zwierzyna wyczuła zagrożenie i od razu zaczyna uciekać. Co więcej w grupie postać może zdecydować się, aby nie ryzykować, aczkolwiek wtedy nie ma możliwości zaatakowania z zaskoczenia.

Krok 3.) Walka
Dogoniwszy zwierzynę, czas pozbawić ją życia. Myśliwy atakuje zwierzę i rzuca kością 3d100 na waleczność. Zdany test waleczności oznacza skuteczne trafienie, a liczba zadawanych obrażeń jest taka sama jak przy walce. Zbicie zdrowia ofiary do 0 kończy polowanie. Jeśli nie uda się zabić ofiary przez podaną wyżej liczbę tur, ofiara ucieka. Podczas walki ofiara się broni i zadaje myśliwemu obrażenia:
  • Mała zdobycz - nie zadaje obrażeń
    wyjątek - jeżozwierz: za każdy cios wymierzony w zwierzę postać otrzymuje 5 punktów obrażeń
  • Duża zdobycz - zadaje 2d10 obrażeń za całą walkę
    wyjątek - krokodyl: 2d10+10
  • Bardzo duża zdobycz - zadaje 3d20 obrażeń za całą walkę
    wyjątek - nosorożec: 3d20+20

Łup z polowania
Polujący może albo samodzielnie oprawić zwierzę na miejscu albo zabrać całe zwierzę do rzemieślnika.
  • Mała zdobycz
    • albo upolowane zwierzę, mięso
    • albo po obróbce rzemieślnika: mała skóra, 2 ścięgna, Futro albinosa*, skóra z jeżozwierza*
  • Duża zdobycz
    • albo upolowane zwierzę, mięso, mała skóra, Ogon z krokodyla*
    • albo po obróbce rzemieślnika: duża skóra, 4 ścięgna, Futro albinosa* Skóra krokodyla*
  • Bardzo duża zdobycz
    • albo upolowane zwierzę, mięso, duża skóra, Silna krew, Róg nosorożca*
    • albo po obróbce rzemieślnika: zestaw kości, duża skóra, 6 ścięgien, Futro albinosa*
Dodatkowo można uzyskać fabularne fanty np. drobne kostki, czaszki, kawałki futra, łuski, pióra.
Małe i duże skóry zdatne do wytwarzania pancerzy oraz ścięgna nadające się do stworzenia rzemieni można otrzymać tylko z ssaków. Z ryb, ptaków, płazów i gadów innych niż krokodyle nie da się ich otrzymać.

Nieoprawioną zwierzynę można przechowywać w ekwipunku przez miesiąc. Po tym czasie zwierzę się psuje i nie da się z niego pozyskać zasobów.

* gwiazdką oznaczono przedmioty otrzymywane z konkretnych zwierząt, pozyskanie Futra albinosa, skóry jeżozwierza lub skóry krokodyla uniemożliwia jednocześnie pozyskanie zwykłej skóry



Zasady
  1. MG przyklepie polowanie na samym końcu, w trakcie gracze sami wykonują rzuty i interpretują ich wyniki.
  2. Akcje powinny mieć sens fabularny, aczkolwiek zostaje ona w rękach i wyobraźni graczy. Nie da się na przykład polować na krokodyla w górach.
  3. Zaliczanie rzutów jest wymagane do polowania. Można polować bez rzucania kostkami dla zdobycia punktów doświadczenia, ale wtedy nie otrzymuje się żadnych przedmiotów ani PD do specjalizacji Łowcy.
  4. Podczas polowań mogą istnieć zasady specjalne związane z konkretnymi zwierzętami bądź efektem eventów, nieprzestrzeganie ich skutkuje odrzuceniem polowania przez MG.
  5. Dobrej Zabawy!

Odpowiedz

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość