x
Newsy
  • 07.04.2024
  • Nowa porcja questów czeka na śmiałków! -> Questy
  • 06.04.2024
  • Aktualizacja kwietniowa weszła w życie! Więcej szczegółów pod linkiem-> Aktualizacja kwietniowa
  • 07.03.2024
  • Wszystkie Panie zapraszamy do wzięcia udziału w Loterii z Okazji Dnia Kobiet! -> Loteria z okazji Dnia Kobiet
  • 04.02.2024
  • Postacią Miesiąca został Tauro
  • 31.01.2024
  • Dzienniki umiejętności zostały sprawdzone
Fabuła
  • Aktualności fabularne
  • > Świeża porcja nowości z Lwiej Krainy
  • Przewrót na Lwiej Ziemi
  • > Khalie przejęła władzę na Lwiej Ziemi po wypędzeniu dotychczasowych władców.
  • Gniew Przodków
  • > Po krainie przetoczyły się nieszczęścia i choroby. Mówi się, że to Przodkowie postanowili uprzykrzyć życie żyjącym, ale kto wie czy starzy szamani mają rację. Może po prostu przebywanie w niebezpiecznych terenach ma swoje konsekwencje.
  • Epidemia w dżungli
  • > Chodzą słuchy, że choroba w Dżungli przybiera na sile. Napotyka się tam wielu chorych, którzy wykazują agresję wobec nieznajomych.
  • Szkarłatne Grzywy
  • > Ragir odnowił dawne stado. Szkarłatni powrócili na zajmowane niegdyś ziemie.
Suwak
Lwia Skała
Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Skała Wolności Wschodnia Oaza Wydmy Las MB Jezioro MB Wybrzeże

Mechanika testów

Awatar użytkownika
Tamu
Posty: 163
Gatunek: Lew
Data urodzenia: 21 cze 2017
Specjalizacja:
łowca 1
Łowca 1
surykatka
Surykatka
Zdrowie: 100
Waleczność: 30
Zręczność: 60
Percepcja: 60
Kontakt:

Mechanika testów

#1

Post autor: Tamu » 23 paź 2018, 18:13

Testy dzielą się na dwa rodzaje standardowe (gracz kontra otoczenie) i przeciwstawne (gracz kontra gracz/MG/NPC).

Standardowe obejmują wszystkie niespodziewane wydarzenia oraz ryzykowne akcje.

Np. Gracz usiłuje przejść przez rwącą rzekę po kawałku obalonego drzewa (test zręczności), Gracz w trakcie eksploracji jaskini zostaje zatrzaśnięty w środku, aby się przebić się na wolność musi przepchnąć wielki głaz (test krzepy) itp.

Potrzebę zdania takiego testu ustala MG. Należy pamiętać, że nie testujemy trywialnych czynności. Potrzeba rzutu kości musi wynikać z pewnego ryzyka oraz z ciekawych konsekwencji porażki. Porażka w teście standardowym powinna zmuszać gracza do szukania nowych rozwiązań i wysilenia wyobraźni.

Testy przeciwstawne obejmują z kolei wszystkie interakcje, w których postacie starają się osiągnąć swój cel, jednocześnie krzyżując plany przeciwnikowi. Jednym słowem wszystkie konflikty. Takie testy pojawiają się jako naturalna konsekwencja decyzji graczy. Jeśli jeden zaatakuje drugiego musi się liczyć z tym, że natychmiast pojawi się MG ze swoimi kostkami. Testy przeciwstawne to jednak nie tylko walka. Np:

Gracz skrada się przez zarośla, a drugi próbuje go wypatrzeć (Zręczność vs Percepcja)
Gracze walczą ze sobą na kły i pazury (Zręczność vs Zręczność)
Gracz zrzuca na drugiego ciężki głaz, którego ten próbuje uniknąć (Krzepa vs Zręczność)

Konkrety.Wykonywane są trzy testy. Każdy test wykonywany jest k50 (kością 50-ścieną). Sukces na kości otrzymujemy wtedy kiedy, nasz wynik (wynik na kości+wartość odpowiedniego atrybutu) jest większy niż wynik przeciwnika. W wypadku testów standardowych wymaganą wartość rzutu określa MG.

Przykład testu standardowego: MG “zrzuca” na nas lawinę przed którą musimy uciec, posiadamy Zręczność 45 co oznacza, że każdy z trzech rzutów ma 45% powodzenia.

Czemu aż trzy rzuty, a nie jeden? Po pierwsze pozwala to ograniczyć nieco losowość, a po drugie pozwala na o wiele ciekawszą interpretację następstw testu. Zamiast zdany/niezdany, posiadamy aż cztery możliwości:

zero sukcesów - oznacza krytyczną porażkę i problem dla postaci
jeden sukces - oznacza niezdany test, ale jednak nie jest aż tak źle, po prostu akcja kończy się niepowodzeniem
dwa sukcesy - akcja się powiodła bez jakiś problemów
trzy sukcesy - mamy niezłe szczęście, poza udaną akcją dostajemy jakiś bonus zależny od sytuacji


Przykład: Na naszych kościach wypadło 15, 46 i 67 Tylko jeden sukces. Lawina nas dogoniła tuż przed bezpiecznym schronieniem, postać została poturbowana, ale to na szczęście nic poważnego. Problem tkwi w tym, że porwani przez hałdę śniegu znaleźliśmy w kompletnie nieznanej nam okolicy.


Podobnie wygląda to przy teście przeciwstawnym wtedy każdy z graczy (lub postać MG) testuje zadeklarowaną akcję. Kto ma więcej sukcesów ten realizuje swój zamiar (np. jego uderzenie pazurami sięga celu). Jeśli pokonamy przeciwnika stosunkiem sukcesów 3 - 0 poza normalnymi konsekwencjami pozbawiamy go kolejnej akcji. Może się jedynie bronić.

Pragnę zaznaczyć, że MG ma prawo zmodyfikować rzut kośćmi w kilku wypadkach.
ze względu na pomysłową, innowacyjną treść posta
z powodu jakiś zewnętrznych warunków np. nasłuchiwanie podczas burzy obarczone jest ujemnym modyfikatorem
w innych specjalnych sytuacjach np. przy użyciu jakiś przedmiotów itp.

Odpowiedz

Wróć do „Archiwum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość