x
Newsy
  • 07.04.2024
  • Nowa porcja questów czeka na śmiałków! -> Questy
  • 06.04.2024
  • Aktualizacja kwietniowa weszła w życie! Więcej szczegółów pod linkiem-> Aktualizacja kwietniowa
  • 07.03.2024
  • Wszystkie Panie zapraszamy do wzięcia udziału w Loterii z Okazji Dnia Kobiet! -> Loteria z okazji Dnia Kobiet
  • 04.02.2024
  • Postacią Miesiąca został Tauro
  • 31.01.2024
  • Dzienniki umiejętności zostały sprawdzone
Fabuła
  • Aktualności fabularne
  • > Świeża porcja nowości z Lwiej Krainy
  • Przewrót na Lwiej Ziemi
  • > Khalie przejęła władzę na Lwiej Ziemi po wypędzeniu dotychczasowych władców.
  • Gniew Przodków
  • > Po krainie przetoczyły się nieszczęścia i choroby. Mówi się, że to Przodkowie postanowili uprzykrzyć życie żyjącym, ale kto wie czy starzy szamani mają rację. Może po prostu przebywanie w niebezpiecznych terenach ma swoje konsekwencje.
  • Epidemia w dżungli
  • > Chodzą słuchy, że choroba w Dżungli przybiera na sile. Napotyka się tam wielu chorych, którzy wykazują agresję wobec nieznajomych.
  • Szkarłatne Grzywy
  • > Ragir odnowił dawne stado. Szkarłatni powrócili na zajmowane niegdyś ziemie.
Suwak
Lwia Skała
Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Skała Wolności Wschodnia Oaza Wydmy Las MB Jezioro MB Wybrzeże

Walka

Awatar użytkownika
Tamu
Posty: 163
Gatunek: Lew
Data urodzenia: 21 cze 2017
Specjalizacja:
łowca 1
Łowca 1
surykatka
Surykatka
Zdrowie: 100
Waleczność: 30
Zręczność: 60
Percepcja: 60
Kontakt:

Walka

#1

Post autor: Tamu » 23 paź 2018, 18:23

Czy tego chcemy czy nie, nasze postacie żyją w świecie pełnym niebezpieczeństw i prędzej czy później zetkną się z walką. Wtedy warto wiedzieć na czym to polega.

Walka składa się trzech etapów: pojedynku, zadania obrażeń i rozpatrzenia ran:

Pojedynek to test przeciwstawny Zręczność vs Zręczność. Za każdego gracza MG wykonuje po trzy testy i porównuje ich wyniki. Test jest wygrany gdy nasz wynik(wartość na kości k50 +nasza zręczność) jest wyższy niż wynik przeciwnika. Gracz z większą ilością sukcesów “wygrywa”, czyli realizuje to co opisał w swoim poście. W razie remisu w którymś z trzech testów zwycięża postać z wyższą Percepcją.

Zadanie obrażeń. Jeśli usiłowaliśmy trafić przeciwnika i udało nam się, to pora sprawdzić jak dużą krzywdę mu wyrządziliśmy. Od wartości naszej Krzepy odejmujemy połowę Krzepy przeciwnika. Otrzymana liczba to nasza szansa na zadanie ciężkiej rany.

Np: Nasza Krzepa to 40, a przeciwnika to 30. Szansa na zadanie rany ciężkiej w tym wypadku wynosi 25 (40-30/2). (Nasza krzepa minus krzepa przeciwnika podzielona na 2)

Dalej sprawa jest prosta. Rzucamy jedną kością k100. Jeśli wyrzucimy mniej niż wynosi nasza szansa - przeciwnik obrywa ranę ciężką, jeśli więcej tylko ranę lekką. Dodatkowo jeśli wyrzucimy mniej niż ⅕ naszej szansy, udało nam się zadać niezwykle potężne obrażenia krytyczne/

Np: Czyli w tym wypadku rzucamy kością. Mniej niż 25 to rana ciężka, więcej niż 25 to rana lekka, a mniej niż 5 (⅕ * 25) to rana krytyczna. Wypada 56, więc niestety tylko drasnęliśmy przeciwnika.

Rozpatrzenie ran
Co dokładnie oznaczają te wszystkie rany? Każda postać w pełni sił posiada 100 HP (punktów zdrowia), każda rana obniża nam tę wartość, osłabiając nas i przybliżając do marnego końca.

Rana lekka odbiera nam 2 + k6 (utrata od 3 do 8 HP).
Rana ciężka to strata 10 + k10 (utrata od 11 do 20 HP).
Rana krytyczna to ubytek aż 20 + k20 (utrata od 21 do 40 HP).

Im mocniej zranieni jesteśmy tym mniej sił mamy, co odbija się niekorzystnie na naszych współczynnikach.

W przedziale 100 - 70 HP nie ma żadnych kar, rany są zbyt powierzchowne, a my mamy jeszcze zapas energii i adrenaliny.

W przedziale 69 - 50 pojawia się problem, nasza postać traci aż 20% wszystkich statystyk, ból daje się już we znaki.

W przedziale 49 - 40 jest bardzo źle, tracimy 40% wszystkich statystyk.

Poniżej 40 jesteśmy już niezdolni do walki, a poniżej 30 natychmiast mdlejemy. Osiągnięcie 0 HP oznacza śmiertelne obrażenia.


Specyficzna walka
Powyższe zasady należy stosować do pojedynków 1 na 1, jednak nie możemy mieć pewności, że wszystkie starcia odbędą się właśnie w takich warunkach. Wyróżniamy dwa inne typy walki, które cechują się dodatkowymi zasadami.

Atak z ukrycia, mamy z nim do czynienia w momencie kiedy jedna strona nie jest przygotowana na atak drugiej. Walkę taką rozgrywamy normalnie z jednym wyjątkiem. W pierwszej rundzie starcia, robimy test Percepcja (Obrońca) vs Zręczność (Napastnik) który zastępuje test Zręczność vs Zręczność. Jeśli wygra Obrońca, to rozgrywa swoją akcję jako pierwszy bez żadnych zmian. Zwycięstwo napastnika rozpatrywane jest tak samo jak w wypadku testu Zręczność vs Zręcznośća dodatkowo przy 3 sukcesach pomijany jest pancerz obrońcy.

Starcie grupowe, czasem zdarzy się, że w walce bierze udział więcej niż tylko dwóch osobników. W takim wypadku każdy musi zadeklarować kogo dokładnie uderza, żeby uniknąć zamieszania. Jeśli jesteś atakowany przez dwóch graczy, przed pierwszym bronisz się normalnie, ale niestety broniąc się przed drugim masz jedynie 50% swojej normalnej Zręczności. A jeśli masz takiego pecha, że jest jeszcze trzeci napastnik to przed nim już nie dasz rady się obronić. Przyjmujemy, że 4 i więcej napastników już by sobie nawzajem przeszkadzało i nie mogą zaatakować tego samego celu.

Pancerze
Przed ranami otrzymanymi w toku walki możemy się w pewien sposób ochronić, i do tego właśnie służą pancerze. Możemy zdobyć je na kilka sposobów. Pierwszym z nich jest handel z NPC posiadającym zdolność wytwarzania tychże. Ponadto są one również dostępne jako nagrody za zadania specjalne. Poza tym, postać w toku fabuły może nauczyć się wytwarzać je samodzielnie (jeśli posiada co najmniej 50 punktów zręczności). Pancerze mogą nosić tylko postaci o określonej wartości krzepy. Dla lwów jest to powyżej 50, a dla innych zwierząt 75% maksymalnej wartości krzepy danego gatunku.

Pancerze dzielą się na trzy rodzaje:
Z miękkiej skóry: całkowicie anuluje lekkie rany, bądź zmienia ciężką w lekką. Tak czy inaczej po powstrzymaniu utraty 20 HP rozpada się.
Ze skóry krokodyla: całkowicie anuluje rany lekkie i ciężkie, bądź zmienia krytyczną w ciężką. Tak czy inaczej po powstrzymaniu utraty 40 HP rozpada się. Nosząc ten pancerz otrzymujemy - 10% do Zręczności.
Z kości, całkowicie anuluje każdy rodzaj rany, rozpada się po przyjęciu 60 HP. Nosząc ten pancerz otrzymujemy - 20% do Zręczności.


Przykładowy pojedynek:
► Pokaż Spoiler
Edytowano: 15.12.2020

Odpowiedz

Wróć do „Archiwum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości