x
Newsy
  • 07.04.2024
  • Nowa porcja questów czeka na śmiałków! -> Questy
  • 06.04.2024
  • Aktualizacja kwietniowa weszła w życie! Więcej szczegółów pod linkiem-> Aktualizacja kwietniowa
  • 07.03.2024
  • Wszystkie Panie zapraszamy do wzięcia udziału w Loterii z Okazji Dnia Kobiet! -> Loteria z okazji Dnia Kobiet
  • 04.02.2024
  • Postacią Miesiąca został Tauro
  • 31.01.2024
  • Dzienniki umiejętności zostały sprawdzone
Fabuła
  • Aktualności fabularne
  • > Świeża porcja nowości z Lwiej Krainy
  • Przewrót na Lwiej Ziemi
  • > Khalie przejęła władzę na Lwiej Ziemi po wypędzeniu dotychczasowych władców.
  • Gniew Przodków
  • > Po krainie przetoczyły się nieszczęścia i choroby. Mówi się, że to Przodkowie postanowili uprzykrzyć życie żyjącym, ale kto wie czy starzy szamani mają rację. Może po prostu przebywanie w niebezpiecznych terenach ma swoje konsekwencje.
  • Epidemia w dżungli
  • > Chodzą słuchy, że choroba w Dżungli przybiera na sile. Napotyka się tam wielu chorych, którzy wykazują agresję wobec nieznajomych.
  • Szkarłatne Grzywy
  • > Ragir odnowił dawne stado. Szkarłatni powrócili na zajmowane niegdyś ziemie.
Suwak
Lwia Skała
Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Skała Wolności Wschodnia Oaza Wydmy Las MB Jezioro MB Wybrzeże

Pomysły

Awatar użytkownika
Shanteeroth
Posty: 995
Gatunek: Lew
Płeć: Samica
Data urodzenia: 04 sie 2015
Specjalizacja:
medyk 2
Medyk 2
Waleczność: 40
Zręczność: 55
Percepcja: 60

Re: Pomysły

#311

Post autor: Shanteeroth » 24 cze 2020, 14:57

Rozumiem Twoje stanowisko, jednak wolałabym poznać opinię tych, którzy faktycznie GRAJĄ, a nie tylko pojawiają się przy każdej propozycji ze skopiowanym tekstem "komplikowanie i tak skomplikowanego" ;D
Obrazek

Awatar użytkownika
Datura
Posty: 1518
Gatunek: Lew
Płeć: Samica
Data urodzenia: 19 paź 2015
Specjalizacja:
medyk 3
Medyk 3
botanik
Botanik
truciciel
Truciciel
Zdrowie: 100
Waleczność: 41
Zręczność: 47
Percepcja: 67
Kontakt:

#312

Post autor: Datura » 24 cze 2020, 14:58

Mi się bardzo podoba pomysł Shantee. I nie wiem o którym momencie jej posta miałaby być mowa, że komplikuje system. Zestaw gotowych akcji dla postaci nie wymaga żadnych zmian w systemie. Przekażę pomysł naszym MG :)

A co do wyciągania itemów zza pazuchy. Są torby, które mają określoną pojemność. Ktoś kto takiej nie ma, musi albo wykombinować jakiś sposób jak nieść swoje rzeczy np. w pysku, albo po prostu są one pozostawione domyślnie w legowisku. Więc w sumie najlepiej by było jakby po prostu pisać w ekwipunku rozdział na to co jest przy sobie i gdzieś indziej tak jak Shantee.
ObrazekgłosKPObrazek

Awatar użytkownika
Baako
Posty: 14
Gatunek: Krokuta
Płeć: Samica
Data urodzenia: 02 lut 2016
Specjalizacja: Szaman poziom 1
Zdrowie: 100
Waleczność: 15
Zręczność: 45
Percepcja: 65
Kontakt:

#313

Post autor: Baako » 27 cze 2020, 19:33

Kolejny niedziałający w praktyce pomysł to zawsze dobra sugestia :boogie:

Awatar użytkownika
Sekhmet
Posty: 216
Gatunek: lew
Płeć: Samica
Data urodzenia: 25 lut 2019
Waleczność: 50
Zręczność: 70
Percepcja: 30
Kontakt:

#314

Post autor: Sekhmet » 27 cze 2020, 22:48

a ja napisze inny pomysł. Odniosę się do zdolności stadnych,które sa w sumie nieprzydatne i mało kto je stosuje. Do tego każde kolejne stado ma niezła zagwozdkę aby coś sobie wymyślić.
Moja propozycja to usuniecie ich ale w zamian coś co dostawali by tylko członkowie stad (by samotników zachęcić do stad).

Obrazek

Tutaj podzieliłam mapę na takie strefy/biomy
* brąz- to obszary pustynne/kamienne takie pustkowia- gorące- postacie mogłyby się charakteryzować krótszym futrem
* żółty- sawanna- umiarkowane -brak jakiś charakterystycznych zmian w wyglądzie
* szary- tereny górskie- chłodne/zimne- postacie mogłyby się charakteryzować dłuższym/grubszym futrem
* jasny zielony- treny ala równikowe- opady, las, ciepło, duszno i takie tam :V- postacie mogłyby się charakteryzować krótszym ale dobrze izolującym wodę futrem.
* zgniły zielony- mokradła, bagna, tereny mocno mokre- mokro, lepko i niebezpiecznie xD -postacie mogłyby się charakteryzować krótszym ale dobrze izolującym wodę futrem.

To takie skrótowe. I od razu mówię, wiem, ze naturalnie tak się to nie koniecznie rozkłada ale gramy zwierzątkami, które potrafią spiskować czy robić przedmioty.

Pomysł polega na tym aby stada, które osiedliły się na jakimś biomie miały z tego jakieś korzyści, najlepiej pasywne aby nie było trzeba jakoś za bardzo się skupiać :V
Np. Lwy z Oazy otrzymały by odporność na wysokie temperatury i bonus do przetrwania w takich warunkach.
Aby nie było za fajnie takie tez lwy wędrując np. w góry odczuwały by mocniej zimne temperatury. Za to bractwo, które tam mieszka jest z natury na nie odporne zaś źle znoszą gorące temperatury itp.

Rozpiszę jakbym widziała na razie bonusy dla obecnych grup.

LZ- sawanna- Zdolność dłuższego wędrowania na terenach sawanny, lepsze ukrywanie się na tych terenach.
MB- góry- Odporność na niskie temperatury, lepsza kondycja pozwalająca dłużej wędrować bez przerwy.
SG- t. równikowe- Lepsze ukrywanie w zadrzewionych miejscach, lepsze znoszenie ostrych/nagłych zmian pogodowych (burze, deszcze, wiatry, słońce)
PS- sawanna- Zdolność dłuższego wędrowania na terenach sawanny, lepsze ukrywanie się na tych terenach.
Oaza- pustynia- Odporność na wysokie temperatury możliwość podróżowana bez wody dłużej niż normalnie.


To sa takie przykłady, które mogą być inne ale takie pasywne.
Do tego dodałabym, że każdy kto odejdzie ze stada takie zdolności nadal posiada. Jest to śmieszne , ze nagle traci swe zdolności czy inne rzeczy.
Do tego idąc do innego stada w skrajnie innym biomie, nie otrzymuje do razu odporności tylko wraz z czasem pobytu w tym stadzie (pół roku grania? takie tam przykład).
Młode, które zmienia stado szybciej się przyzwyczaja i jak np. osiągnie 1 rok to otrzymuje pełne odporności.

---

Innym kontrowersyjnym pomysłem jest ograniczenie grywalnych ras do np. 5-6 tak aby balans rozgrywki był prostszy. Co do ras spoza listy?
Jeśli gracz wykazałby się aktywnością itp. to można by wtedy pomyśleć nad udostępnieniem mu innej jeśli nie byłaby przesadzona.
Byłaby to przy okazji taka swoista nagroda dla takiego gracza, który wykazują inicjatywę i chęć gry tutaj.

---

Kolejne kontrowersyjne- kontrola nazw stad. Chodzi aby jednak były w klimacie w jakim gramy. Bez uazy ale republika była dla mnie słaba nazwą, czekałam tylko jak powstanie jeszcze jakiś kartel czy inna federacja.

---

Na razie tyle jak coś mi się przypomni to pewno wrzucę :V

Awatar użytkownika
Shanteeroth
Posty: 995
Gatunek: Lew
Płeć: Samica
Data urodzenia: 04 sie 2015
Specjalizacja:
medyk 2
Medyk 2
Waleczność: 40
Zręczność: 55
Percepcja: 60

#315

Post autor: Shanteeroth » 28 cze 2020, 13:19

Sekhmet pisze:
27 cze 2020, 22:48
a ja napisze inny pomysł. Odniosę się do zdolności stadnych,które sa w sumie nieprzydatne i mało kto je stosuje. Do tego każde kolejne stado ma niezła zagwozdkę aby coś sobie wymyślić.
Moja propozycja to usuniecie ich ale w zamian coś co dostawali by tylko członkowie stad (by samotników zachęcić do stad).

Obrazek

Tutaj podzieliłam mapę na takie strefy/biomy
* brąz- to obszary pustynne/kamienne takie pustkowia- gorące- postacie mogłyby się charakteryzować krótszym futrem
* żółty- sawanna- umiarkowane -brak jakiś charakterystycznych zmian w wyglądzie
* szary- tereny górskie- chłodne/zimne- postacie mogłyby się charakteryzować dłuższym/grubszym futrem
* jasny zielony- treny ala równikowe- opady, las, ciepło, duszno i takie tam :V- postacie mogłyby się charakteryzować krótszym ale dobrze izolującym wodę futrem.
* zgniły zielony- mokradła, bagna, tereny mocno mokre- mokro, lepko i niebezpiecznie xD -postacie mogłyby się charakteryzować krótszym ale dobrze izolującym wodę futrem.

Jak dla mnie brzmi całkiem ciekawie. W sumie racja, mało kto korzystał z tych stadnych umiejek, nierzadko wręcz o nich zapominano - np. w przypadku odwiedzinach na terenach MB, które miało niby zatrważać klimatem czy coś tam. Chyba nie zauważyłam, aby ktokolwiek był spraraliżowany czy mniej skory do działania...

Sekhmet pisze:
27 cze 2020, 22:48
To takie skrótowe. I od razu mówię, wiem, ze naturalnie tak się to nie koniecznie rozkłada ale gramy zwierzątkami, które potrafią spiskować czy robić przedmioty.
A to wiadomo, że przecież nasza Afryka odbiega od normalnej, myślę że każdy to rozumie i to dość naturalne ;D
Sekhmet pisze:
27 cze 2020, 22:48
Pomysł polega na tym aby stada, które osiedliły się na jakimś biomie miały z tego jakieś korzyści, najlepiej pasywne aby nie było trzeba jakoś za bardzo się skupiać :V
Np. Lwy z Oazy otrzymały by odporność na wysokie temperatury i bonus do przetrwania w takich warunkach.
Aby nie było za fajnie takie tez lwy wędrując np. w góry odczuwały by mocniej zimne temperatury. Za to bractwo, które tam mieszka jest z natury na nie odporne zaś źle znoszą gorące temperatury itp.

Rozpiszę jakbym widziała na razie bonusy dla obecnych grup.

LZ- sawanna- Zdolność dłuższego wędrowania na terenach sawanny, lepsze ukrywanie się na tych terenach.
MB- góry- Odporność na niskie temperatury, lepsza kondycja pozwalająca dłużej wędrować bez przerwy.
SG- t. równikowe- Lepsze ukrywanie w zadrzewionych miejscach, lepsze znoszenie ostrych/nagłych zmian pogodowych (burze, deszcze, wiatry, słońce)
PS- sawanna- Zdolność dłuższego wędrowania na terenach sawanny, lepsze ukrywanie się na tych terenach.
Oaza- pustynia- Odporność na wysokie temperatury możliwość podróżowana bez wody dłużej niż normalnie.
Tu dla mnie też spoko. Taka nieco przyspieszona ewolucja; czemu nie?
Sekhmet pisze:
27 cze 2020, 22:48
To sa takie przykłady, które mogą być inne ale takie pasywne.
Do tego dodałabym, że każdy kto odejdzie ze stada takie zdolności nadal posiada. Jest to śmieszne , ze nagle traci swe zdolności czy inne rzeczy.
Do tego idąc do innego stada w skrajnie innym biomie, nie otrzymuje do razu odporności tylko wraz z czasem pobytu w tym stadzie (pół roku grania? takie tam przykład).
Młode, które zmienia stado szybciej się przyzwyczaja i jak np. osiągnie 1 rok to otrzymuje pełne odporności.
:kotek2:
Sekhmet pisze:
27 cze 2020, 22:48
Innym kontrowersyjnym pomysłem jest ograniczenie grywalnych ras do np. 5-6 tak aby balans rozgrywki był prostszy. Co do ras spoza listy?
Jeśli gracz wykazałby się aktywnością itp. to można by wtedy pomyśleć nad udostępnieniem mu innej jeśli nie byłaby przesadzona.
Byłaby to przy okazji taka swoista nagroda dla takiego gracza, który wykazują inicjatywę i chęć gry tutaj.
Tak. Zresztą od zawsze byłam przeciwnikiem wprowadzania aż tylu gatunków; zresztą wystarczy spojrzeć na to, jak wiele aktywnych poza-lwów się ostało. Chyba tylko hieny, jakieś dwa gepardy i liski.. A nagradzanie aktywnych i zaangażowanych zawsze jest dobrym pomysłem.
Sekhmet pisze:
27 cze 2020, 22:48
Kolejne kontrowersyjne- kontrola nazw stad. Chodzi aby jednak były w klimacie w jakim gramy. Bez uazy ale republika była dla mnie słaba nazwą, czekałam tylko jak powstanie jeszcze jakiś kartel czy inna federacja.
W sumie Republika jak dla mnie jeszcze by przeszła, chociaż nazwy rang typu premier (czy co tam było) to może już za daleko. Inna rzecz, żeby nagle nie pojawiły się same królestwa X'D



edit:
Okej, są jeszcze lamparty. Małpy się wykruszyły, inne chyba również </3
Obrazek

Awatar użytkownika
Elandir
Posty: 219
Gatunek: Panthera leo spelaea
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 14 sie 2017
Specjalizacja: Szaman poziom 1
Zdrowie: 92
Waleczność: 40
Zręczność: 50
Percepcja: 60

#316

Post autor: Elandir » 29 cze 2020, 16:06

Powiem szczerze, że pomysł z bonusami dla stad zamieszkujących dane połacie, jest przedni :) Ale po głębszej analizie powyższego zagadnienia, doszedłem do wniosku, iż można byłoby nieco inaczej przedstawić owe bonusy. Które dotyczyłyby w głównej mierze modyfikatora statystyk postaci, zamieszkujących dany teren. Dla przykładu posłużmy się taką pustynią na której panują ekstremalne warunki, między innymi wysoka temperatura. A zatem wszystkie zamieszkujące ją stworzenia, charakteryzowałyby się znacznie większą krzepą niż typowy przedstawiciel ich gatunku. Co przekładałoby się na dodatkowy plus w obronie takiej ziemi przed najazdem obcych z zewnątrz. Albo zwyczajną potyczką obcego z mieszkańcem. Ewentualnie można zastosować ujemny modyfikator dla obcych, którzy mieliby odpowiednio odjętą krzepę za przebywanie w tak ekstremalnych warunkach. Dla innych terenów np: Podmokłych zastosowano by statystkę - Zręczności - bowiem stąpanie po takich grząskich ziemiach wymaga wprawy. Górzyste oraz sawanny - Percepcja - gdyż dostrzeżenie kogoś znacznie szybciej na płaskim terenie, dawałoby niewątpliwą przewagę. Oczywiście to luźna propozycja tego, jakbym to widział.
Sekhmet pisze:Innym kontrowersyjnym pomysłem jest ograniczenie grywalnych ras do np. 5-6 tak aby balans rozgrywki był prostszy.
Nie widzę sensu, albowiem jeżeli dana osoba decyduję się na fenka (bez urazy Hiraeth :) ) To musi mieć świadomość tego, iż jest na jeden cios. To tak, jakby wyrzucić nizołka z systemu D&D bo jest za słaby. Dobrym pomysłem aby nieco zbalansować ich szanse na przeżycie, można byłoby zastosować rasowe umiejętności np. dla fenka możliwość ukrywania się przed większymi od siebie stworzeniami, lamparta wspinaczka na drzewa itd. Zawsze byłby to aut, gdyby komuś zachciałoby się rozdeptać taką postać :D

Od siebie mógłby również dodać, a raczej poruszyć kwestię nieszczęsnej Percepcji. Która nijak odnosi się do innych statystyk. Zwłaszcza, iż patrząc na typowego wojownika występującego na tym forum, wychodzi na to że przeważnie jest ślepy jak kura. W takim razie Percepcja powinna mieć większe znaczenie w samej walce, choćby wpływać na krytyczne ciosy? Albowiem tylko czekać, kiedy pojawi się ktoś z 0 percepcją = ślepy oraz głuchy mistrz kung fu? XD
. Everything you see has its roots in the unseen world.
~ Voice ~
Obrazek
~ Theme ~

The forms may change, yet the essence remains the same.
.

Awatar użytkownika
Ushindi
Król
Król
Posty: 609
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 10 lip 2019
Specjalizacja:
wpjownik 1
Wojownik 1
łowca 1
Łowca 1
zebra
Zebra
Waleczność: 52
Zręczność: 60
Percepcja: 40
Kontakt:

#317

Post autor: Ushindi » 29 cze 2020, 18:31

Elandir pisze:
29 cze 2020, 16:06
Nie widzę sensu, albowiem jeżeli dana osoba decyduję się na fenka (bez urazy Hiraeth :) ) To musi mieć świadomość tego, iż jest na jeden cios. To tak, jakby wyrzucić nizołka z systemu D&D bo jest za słaby. Dobrym pomysłem aby nieco zbalansować ich szanse na przeżycie, można byłoby zastosować rasowe umiejętności np. dla fenka możliwość ukrywania się przed większymi od siebie stworzeniami, lamparta wspinaczka na drzewa itd. Zawsze byłby to aut, gdyby komuś zachciałoby się rozdeptać taką postać :D
Z tego, co wiem, wprowadzono rasowe umiejętności? Zostały rozpisane w temacie z grywalnymi rasami, bo domyślam się, że mniej-więcej coś podobnego miałeś na myśli?

Awatar użytkownika
Elandir
Posty: 219
Gatunek: Panthera leo spelaea
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 14 sie 2017
Specjalizacja: Szaman poziom 1
Zdrowie: 92
Waleczność: 40
Zręczność: 50
Percepcja: 60

#318

Post autor: Elandir » 30 cze 2020, 3:32

Ushindi pisze: Z tego, co wiem, wprowadzono rasowe umiejętności? Zostały rozpisane w temacie z grywalnymi rasami, bo domyślam się, że mniej-więcej coś podobnego miałeś na myśli?
O! Tego kierowniku jeszcze tam nie było, kiedy tam zaglądałem :D Z pół roku temu :ashamed:
. Everything you see has its roots in the unseen world.
~ Voice ~
Obrazek
~ Theme ~

The forms may change, yet the essence remains the same.
.

Awatar użytkownika
Baako
Posty: 14
Gatunek: Krokuta
Płeć: Samica
Data urodzenia: 02 lut 2016
Specjalizacja: Szaman poziom 1
Zdrowie: 100
Waleczność: 15
Zręczność: 45
Percepcja: 65
Kontakt:

#319

Post autor: Baako » 30 cze 2020, 22:47

Problem z percepcją poruszany na poprzednich stronach i nierozwiązany. Jedyne na co wpadły mądre głowy to zrobienie wymogu 30 percepcji dla gatunków powyżej 130 punktów statystyk, żeby ludzie nie tworzyli Stępnia z 13 posterunku mających 20 percepcji. Mądre głowy nie pomyślały, że to niczego nie naprawia i wciąż jest to najmniej użyteczna statystyka. Że co niby? Ochrona przed atakiem z zaskoczenia (który można wykonać tylko raz) czy zabawa w zbieranie ziółek? Może polowanie, gdzie wystarczy jedna postać z wysoką percepcją, a reszta może mieć równie dobrze po 20.

Awatar użytkownika
Ushindi
Król
Król
Posty: 609
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 10 lip 2019
Specjalizacja:
wpjownik 1
Wojownik 1
łowca 1
Łowca 1
zebra
Zebra
Waleczność: 52
Zręczność: 60
Percepcja: 40
Kontakt:

#320

Post autor: Ushindi » 30 cze 2020, 23:07

Trudno zrobić tak, żeby każda była równie "ważna". Percepcja jest właśnie głównie dla tych, co mają leczyć i takie jest jej zastosowanie. Jeśli nie zamierzasz iść w medyka - dajesz tam mało pktów i tyle -= podobnie jak nie ładujesz nie wiadomo ile w krzepę, jeśli nie chcesz mieć wytrzymałego wojownika; nie bardzo rozumiem Twój problem. Zresztą sama ubolewam, że mam mało percepcji, bo moje polowanie to pasmo niepowodzeń, więc jednak ma jakiś sens.
Inna rzecz, że nawet nie chce mi się już odpierać kolejnych zarzutów od kogoś, kto napisał dwa posty, pojechał trollingiem i zjawia się tylko wtedy, gdy pojawia się pomysł, by znów nam wyrzucić, jakie z nas beznadziejne stworzenia. Szkoda, że my mamy tutaj świetną zabawę - a jeśli Ty nie umiesz z tego skorzystać, poszukaj forum, które bardziej odpowie Twoim wymogom i baw się tam dobrze. BAW SIĘ. Bo po to podobne twory powstają.


EDIT:
W sumie to siła i zręczność mają głównie zastosowanie w walkach. Więc jakby nie patrzeć mniej, niż trzy wymienione przez Ciebie dla percepcji ;3

Odpowiedz

Wróć do „Archiwum ogłoszeń”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości