x
Newsy
  • 07.04.2024
  • Nowa porcja questów czeka na śmiałków! -> Questy
  • 06.04.2024
  • Aktualizacja kwietniowa weszła w życie! Więcej szczegółów pod linkiem-> Aktualizacja kwietniowa
  • 07.03.2024
  • Wszystkie Panie zapraszamy do wzięcia udziału w Loterii z Okazji Dnia Kobiet! -> Loteria z okazji Dnia Kobiet
  • 04.02.2024
  • Postacią Miesiąca został Tauro
  • 31.01.2024
  • Dzienniki umiejętności zostały sprawdzone
Fabuła
  • Aktualności fabularne
  • > Świeża porcja nowości z Lwiej Krainy
  • Przewrót na Lwiej Ziemi
  • > Khalie przejęła władzę na Lwiej Ziemi po wypędzeniu dotychczasowych władców.
  • Gniew Przodków
  • > Po krainie przetoczyły się nieszczęścia i choroby. Mówi się, że to Przodkowie postanowili uprzykrzyć życie żyjącym, ale kto wie czy starzy szamani mają rację. Może po prostu przebywanie w niebezpiecznych terenach ma swoje konsekwencje.
  • Epidemia w dżungli
  • > Chodzą słuchy, że choroba w Dżungli przybiera na sile. Napotyka się tam wielu chorych, którzy wykazują agresję wobec nieznajomych.
  • Szkarłatne Grzywy
  • > Ragir odnowił dawne stado. Szkarłatni powrócili na zajmowane niegdyś ziemie.
Suwak
Lwia Skała
Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Skała Wolności Wschodnia Oaza Wydmy Las MB Jezioro MB Wybrzeże

Pomysły

Awatar użytkownika
Taharaki
Posty: 67
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 04 sie 2014
Zdrowie: 100
Waleczność: 40
Zręczność: 60
Percepcja: 50
Kontakt:

Re: Pomysły

#151

Post autor: Taharaki » 12 gru 2019, 15:20

Ndevu pisze:
12 gru 2019, 15:10
I też sorry Uharibifu ale argumentowanie braku balansu tym że fabuła króla lwa było o lwach to taki trochę atak na tych co chcieli zagrać np. hieną, rozumiem ze lwy w filmie były rasistowskie, ale my nie musimy :D
Miśki, nie chodzi o atak na hieny czy kogokolwiek innego. Sama krokut broniłam, ejże ;_;
Tylko mówię, że czasami nie wszystko jest realnie możliwe, bo rozwiązania idealne nie istnieją. A argument, że jednak forum krollewpbf jest o królu lwie... no nie wiem, czy przesadzony. Moim zdaniem trafiony. W końcu fabuła każdego forum opartego na jakimś uniwersum jednak dotyczy tegp uniwersum; nie łączyłabym braku balansu z faktem innych gatunków. Tylko uważam jednak, że forum dostosowane pod konkretne uniwersum jest w porządku, niestety. Bo to nadal krollewpbf a niekoniecznie afrykanskafaunapbf - o to mi chodzi.


Ale zdanie jak pewna część ciała - każdy ma włąsne i ma do tego prawo. I bynajmniej nie czuję się przez to ignorantką.

Awatar użytkownika
Jerycho
Posty: 42
Gatunek: Krokuta cętkowana
Płeć: Samica
Data urodzenia: 13 kwie 2016
Zdrowie: 0
Waleczność: 35
Zręczność: 50
Percepcja: 40
Kontakt:

#152

Post autor: Jerycho » 12 gru 2019, 15:32

Goliath pisze:
12 gru 2019, 13:36


Przedstawię najprostszy pomysł rozwiązania problemu. Modyfikatory gatunkowe. Lwy posiadają sto pięćdziesiąt punktów statystyk do rozdania i największą krzepę, w porządku, nie będziemy tego zmieniać. Jednak wszystkie inne gatunki posiadające mniej punktów do rozdysponowania, posiadają modyfikatory gatunkowe do wszystkich akcji opartych o daną statystykę.

Szakal ma 115 punktów statystyk do rozdania? W takim razie posiada +35 modyfikatora gatunkowego, z czego PRZYKŁADOWO +20 w percepcję, +15 w zręczność. Jest to o wiele łatwiejsze niż dodawanie wszystkim gatunkom statystyk i nie powoduje chaosu, gdyż mistrz gry po prostu uwzględnia podczas podejmowania akcji dany modyfikator.
Brzmi ciekawie. Jest jedno ale. Ktoś robi postać z 60 zręczności i dostaje modyfikator+ 20 zręczności.

Awatar użytkownika
Taharaki
Posty: 67
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 04 sie 2014
Zdrowie: 100
Waleczność: 40
Zręczność: 60
Percepcja: 50
Kontakt:

#153

Post autor: Taharaki » 12 gru 2019, 15:39

Jerycho pisze:
12 gru 2019, 15:32
Goliath pisze:
12 gru 2019, 13:36


Przedstawię najprostszy pomysł rozwiązania problemu. Modyfikatory gatunkowe. Lwy posiadają sto pięćdziesiąt punktów statystyk do rozdania i największą krzepę, w porządku, nie będziemy tego zmieniać. Jednak wszystkie inne gatunki posiadające mniej punktów do rozdysponowania, posiadają modyfikatory gatunkowe do wszystkich akcji opartych o daną statystykę.

Szakal ma 115 punktów statystyk do rozdania? W takim razie posiada +35 modyfikatora gatunkowego, z czego PRZYKŁADOWO +20 w percepcję, +15 w zręczność. Jest to o wiele łatwiejsze niż dodawanie wszystkim gatunkom statystyk i nie powoduje chaosu, gdyż mistrz gry po prostu uwzględnia podczas podejmowania akcji dany modyfikator.
Brzmi ciekawie. Jest jedno ale. Ktoś robi postać z 60 zręczności i dostaje modyfikator+ 20 zręczności.
Dlatego może swoje punkty "osobiste" wpakować np. w percepcję. A modyfikator gatunkowy zrobi swoje. Chcesz finalnie mieć 60 zręczności, aby móc się obronić, ale wiesz, że 20 dostaniesz w prezencie w czasie np. walki - dajesz sobie na start 40. Bo z tyłu głowy masz, że jak przyjdzie co do czego, uratuje cię gatunek i płynący z tego bonus.
Ja to przynajmnije tak rozumiem, Goliath?

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 72
Gatunek: Orłosęp
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 25 lut 2016
Specjalizacja: Rzemieślnik poziom 2
Zdrowie: 100
Waleczność: 23
Zręczność: 52
Percepcja: 40
Kontakt:

#154

Post autor: Goliath » 12 gru 2019, 15:48

Tak, wtedy mógłby dać 40 w zręczność, zaś więcej punktów zostałoby mu do maksymalnej krzepy lub dałby je sobie do percepcji. Choć to mogą wystąpić nadużycia. Gracz celowo da sobie 70 zręczności, ponieważ dostanie modyfikator + 20 do zręczności, przez co będzie niemal niemożliwy do trafienia. Tego typu sytuacji można uniknąć, aby wyznaczać bonus gatunkowy nieco indywidualnie, na podstawie statystyk rozdanych przez gracza, co pozwoli uniknąć postaci z 95 percepcji lub zręczności.

Awatar użytkownika
Taharaki
Posty: 67
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 04 sie 2014
Zdrowie: 100
Waleczność: 40
Zręczność: 60
Percepcja: 50
Kontakt:

#155

Post autor: Taharaki » 12 gru 2019, 15:54

Albo wyznaczyć maksymalne gatunkowe wartości, podobnie jak z krzepą, żeby w razie czego mieć na względzie to, że modyfikatory mogłyby w innych okolicznościach dać kolejnych pół-bogów. Tylko czy to z kolei mniej roboty niż w przypadku podanym przez Biasharę? To, o czym mówię, nie ma niestety rozwiązań idealnych ;_;

Awatar użytkownika
Gunter
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

#156

Post autor: Gunter » 12 gru 2019, 16:02

To po kolei
Od razu na wstępie zaznaczę, żeby nie było, nie uważam wcale że system statystyk jest idealny i nie zamierzam też odrzucać niczyich pomysłów. Chcę tylko wziąć udział w burzy mózgów (nie bijcie) :)
Jeżeli chodzi o balans, to przyznaję się, że nie wiedziałam że sowa powinna być silniejsza od sekretarza :D Taki jest niestety problem, że jeśli można grać każdym dowolnym gatunkiem, to zbalansowanie tego jest trudne. Robimy to w ten sposób, że porównujemy wielkość zwierza do gatunków, które już są na liście i na tej podstawie dostaje pulę statystyk.
W sumie uważam, że ptaki mogłyby mieć więcej stat do rozdzielenia, żeby mogły być zwinne i spostrzegawcze.
Ważną kwestią przy balansowaniu stat jest to, że są one nierozerwalnie powiązane z mechaniką. Zręczność nie oznacza tylko jak ktoś szybko biega i jest zwinny, ale też jak dobrze mu idzie zadawanie ciosów w trakcie walki. Gdyby wszystkim gatunkom wyrównać pulę zręczności, mogłaby zajść sytuacja, gdzie w walce lew vs kruk (weźmy, że jest bardzo zwinny bo potrafi latać) kruk mógłby zadziobać lwa gdyby miał od niego większą zręczność. Nie mógłby zadać rany ciężkiej ze swoją małą krzepą, ale z dużą zręcznością trafiałby za każdym razem, zabierając lwu po kilka HP. Owszem, zajęłoby mu to długo, żeby pozbawić lwa przytomności, jakieś 15 postów, ale tak mogłoby się zdarzyć.
Dlatego ja byłabym raczej za bonusami w zależności od sytuacji. Bo weźmy dla przykładu przeciętnie zręcznego lwa, tak samo przeciętnych małpę i geparda. Chociaż każdy z nich jest zręczny, będzie się to objawiało w innych dziedzinach: lew będzie przez to sprawnie polował, ale za to już wielkie lwie łapy utrudniałyby tworzenie skomplikowanych przedmiotów; małpa posiadająca ręce będzie zwinnie poruszać się po drzewach i wyrabiać trudne przedmioty, ale już w otwartym terenie nie poradzi sobie tak dobrze jak gepard, który dogoniłby i jednego i drugiego.
Więc ja widzę to w ten sposób, że zwierzę które z natury jest szybkie, zawsze dostaje bonus zręczności do biegu. Bo niby dlaczego gepard miałby dostawać bonus zręczności do rzemieślnictwa, skoro w tym lepsza jest małpa? Ptaki z kolei miałyby bonus percepcji kiedy są w powietrzu, bo kiedy taki ptak sobie człapie po ziemi, to nie ma tak szerokiego pola widzenia.
Wyżej padło stwierdzenie, że z takich bonusów część postaci by nie skorzystała. A ja myślę, że owszem, szczególnie jeśli byłyby dostosowane do tego, w czym dobre jest dane zwierzę. Więc to byłoby w sumie podobne do tego co proponuje Goliath.

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 72
Gatunek: Orłosęp
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 25 lut 2016
Specjalizacja: Rzemieślnik poziom 2
Zdrowie: 100
Waleczność: 23
Zręczność: 52
Percepcja: 40
Kontakt:

#157

Post autor: Goliath » 12 gru 2019, 16:06

Pomysł podany przez Biasharę będzie dotyczył nowych postaci, gdyż prawo nie działa wstecz, a podporządkowanie obecnych statystyk może być problematyczne dla administracji i wywołać chaos. Pomysł z modyfikaforami nie jest doskonały, jednak zawsze pozostaje idea Tiba z umiejętnościami międzygatunkowi, a także pomysł Psychosfinxa z umiejętnościami aktywnym.

Np. Gepard mógłby mieć umiejętność gatunkową (bonus), dzięki której przy każdej szarży na przeciwnika wykonuje test na zręczność i dostaje bonus do krzepy, ze względu na impet uderzenia przy ataku.

Ogólnie pokrywa się to z powyższym. ^

Awatar użytkownika
Sigrun
Królowa
Królowa
Posty: 313
Gatunek: Lew kameruński
Płeć: Samica
Data urodzenia: 24 gru 2013
Specjalizacja:
medyk 2
Medyk 2
czyste łapy
Czyste łapy
rzemieślnik 2
Rzemieślnik 2
recykling
Recykling
Zdrowie: 100
Waleczność: 20
Zręczność: 60
Percepcja: 70
Kontakt:

#158

Post autor: Sigrun » 12 gru 2019, 16:10

Już teraz można zrobić z siebie pół boga jeśli poprawnie rozłożyć statystyki (;
Same rzuty kośćmi w rpgach są spoko ale średnio przekładają się na pbfy, wtedy wychodzą takie nielogiczne kwiatki.

A skoro już temat tak rozkwitł to poruszę jeszcze jedną kwestię. Gdy Komodor atakował hieny MG poprowadził postać Goliatha decydując za niego czy poinformować hieny o intruzie czy nie. Decyzja powinna należeć do gracza podobnie to jak dana postać reaguje czy czuje na jakąś sytuację a nie, że MG przejmuje kontrolę. To jest trochę irytujące : P

A co do zmian, jeśli są jakieś większe zmiany odnośnie mechaniki itp to powinien nastąpić reset stat i użytkownik powinien rozłożyć je na nowo.

A droga wiedzie w przód i w przód,
Choć się zaczęła tuż za progiem
I w dal przede mną mknie na wschód,
A ja wciąż za nią - tak jak mogę...
Skorymi stopy za nią w ślad -
Aż w szerszą się rozpłynie drogę,
Gdzie strumień licznych dróg już wpadł...
A potem dokąd? - rzec nie mogę...
♪♫♪

Obrazek Tutu tutu tutu tutu|Gdy posuniesz się za daleko|Yummy|☙❦❧ Karta postaci

Awatar użytkownika
Gunter
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

#159

Post autor: Gunter » 12 gru 2019, 16:15

Jeszcze co do specjalizacji, bo o tym nie napisałam. Wspominałam wczoraj na discordzie o tym, żeby dla rzemieślników przy zbieraniu surowców nie było testu percepcji. Po prostu raz na 2 tygodnie rzemieślnik mógłby sobie wejść do działu i wziąć ten surowiec, żeby nie musiał się ekspić w percepcję. Szczególnie, że i tak rzemieślnicy mają utrudnione pozyskiwanie materiałów w porównaniu do medyków skoro do zdobycia skóry trzeba upolować zwierzę.

Awatar użytkownika
Sigrun
Królowa
Królowa
Posty: 313
Gatunek: Lew kameruński
Płeć: Samica
Data urodzenia: 24 gru 2013
Specjalizacja:
medyk 2
Medyk 2
czyste łapy
Czyste łapy
rzemieślnik 2
Rzemieślnik 2
recykling
Recykling
Zdrowie: 100
Waleczność: 20
Zręczność: 60
Percepcja: 70
Kontakt:

#160

Post autor: Sigrun » 12 gru 2019, 16:24

To też według mnie jest trochę przedobrzone, musisz zapamiętać lokacje skąd bierzesz surowce. Dwa nie mogą być w tym samym wątku. To tylko skaczesz po postach nabijając bezwartościowe posty by w każdym rzuty zrobić zamiast w jednym porobić kilka rzutów na zbiory.

A droga wiedzie w przód i w przód,
Choć się zaczęła tuż za progiem
I w dal przede mną mknie na wschód,
A ja wciąż za nią - tak jak mogę...
Skorymi stopy za nią w ślad -
Aż w szerszą się rozpłynie drogę,
Gdzie strumień licznych dróg już wpadł...
A potem dokąd? - rzec nie mogę...
♪♫♪

Obrazek Tutu tutu tutu tutu|Gdy posuniesz się za daleko|Yummy|☙❦❧ Karta postaci

Odpowiedz

Wróć do „Archiwum ogłoszeń”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości