Błogosławieństwa oraz klątwy mogą być zaklinane w kamieniach szlachetnych. W tym celu szaman musi posiadać oszlifowany kamień oraz znajdować się w miejscu, które go aktywuje. Zaklęty kamień może być użyty przez dowolną postać w wybranym przez siebie momencie.
Celem udzielenia błogosławieństwa, szaman musi mieć fizyczny kontakt lub znajdować się w jednym temacie z błogosławionym. Niezbędne składniki do poszczególnych błogosławieństw wymieniono poniżej. Sposób przeprowadzenia błogosławieństwa jest dowolny i zależny od szamana.
Celem rzucenia klątwy na osobę, szaman musi znajdować się z nią w jednym temacie oraz posiadać coś, co go z nią wiąże – kępkę futra, fragment pancerza albo rodzeństwo z jednego miotu.
Celem rzucenia klątwy na teren, szaman musi mieć kontakt z pochodzącą z niego ziemią – na miejscu lub przez kogoś specjalnie w tym celu przyniesioną.
Niezbędne składniki do poszczególnych błogosławieństw wymieniono poniżej. Sposób rzucenia klątwy jest dowolny i zależny od szamana.
Błogosławienstwa podstawowe
1. poziom umiejętności szamana
Błogosławieństwo młodego
Niech nam rośnie zdrowo i szczęśliwie, Przodkowie będą spoglądać na tego brzdąca przychylnym okiem. W świecie bez badań okresowych, szczepionek i ustawowego systemu opieki dziennej to naprawdę się przydaje…
Składniki: Woda Księżycowa + korzeń vilkakory
Działanie: zmniejsza szansę złapania chorób o 50% przez miesiąc
Błogosławieństwo pary młodej
...ogłaszam was tedy Lwem i Lwicą. - słabo to brzmi? Cóż, zapewne każdy szaman ma swój arsenał tekstów na takowe okazje. Albo wymyśla coś na poczekaniu. W każdym razie, młodej parze na nowej drodze życia przyda się zapewne kilka szczęśliwych zbiegów okoliczności.
Składniki: Woda Księżycowa + żywokost
Działanie: kiedy małżonkowie znajdują się w tym samym temacie ich szansa zachorowania jest zmniejszona o 50%, a wszystkie statystyki zwiększone o 5, działa przez miesiąc
Błogosławieństwo Wzrostu
Gwiazdy i ich mieszkańcy kontrolują wszak wszelkie cykle przyrody… dlaczego by więc nie poprosić ich o nieco bujniejsze krzaczki psoralii? Albo marulowy urodzaj?
Składniki: Żywokost + zioło występujące w danym terenie
Działanie: W pobłogosławionej lokalizacji wszyscy zielarze mogą zbierać podwójne ilości wszystkich roślin. Efekt utrzymuje się przez tydzień.
Błogosławieństwo Obfitości
Mistyczne moce nie muszą się ograniczać jedynie do prozdrowotnych ziółek. Także inne rośliny plenią się zdecydowanie bujniej… i czy tej saletry też zrobiło się nagle jakby więcej?
Składniki: Żywokost + dowolny zasób medyczny, szamański lub rzemieślniczy
Działanie: W pobłogosławionej lokalizacji wszyscy rzemieślnicy mogą zbierać podwójne ilości zasobów. Efekt utrzymuje się przez tydzień
Błogosławieństwo Łowców
Szaman jest w stanie ubłagać u opiekunów Kręgu Życia obfitość zwierzyny na okolicznych terenach. Dobry szaman potrafi tak pokadzić, by mięsko było określonego gatunku i niosło ze sobą dodatkowe niespodzianki. Pozytywne rzecz jasna.
Składniki: Werbena + część ciała zwierzęcia np. kość, krew, skóra
Działanie: Wyruszający na polowanie łowcy zawsze znajdują wymarzoną zwierzynę, mają również przy tym szansę znaleźć kilka przydatnych drobnostek.
Ukazanie Ducha
Chcesz porozmawiać z babcią? No to do dna – zaraz ją zobaczysz. W ramach bonusu również Gwiazdy i wszystkich swoich Przodków aż do dnia stworzenia.
Składniki: Kora Sandałowca + gwieździsty mech
Działanie: Osoba pozbawiona zdolności szamańskich widzi duchy i może się z nimi komunikować. Działanie trwa jedną akcję ( do opuszczenia tematu)… następnie pojawiają się skutki uboczne. Do wyboru, do koloru.
Błogosławienstwa zaawansowanE
2. poziom umiejętności szamana
Aura Wojownika
Szczęście sprzyja odważnym. A kto ma dobre kontakty z szamanem, temu prócz odwagi sprzyjają jeszcze siły wyższe. W walce na śmierć i życie taka pomoc zdecydowanie się przydaje.
Składniki: Silna Krew + pnącze cakoon + werbena
Działanie: +10 przy pierwszych 6 rzutach na czas kolejnej walki. A po zakończonej walce niezależnie od wyniku -10 HP, organizm ma jednak swoje ograniczenia.
Aura Twórcy
Pod życzliwym spojrzeniem mistrza wszystko idzie jakby lepiej. A gdy z zaświatów spoziera przyjaźnie kilka setek oczu? Cóż, dzieją się cuda.
Składniki: Silna Krew + korzeń vilkakory + drewno lub kamień
Działanie: Przedstawiciel każdej specjalności może wytwarzać produkt jak gdyby miał klasę poziom wyżej niż w rzeczywistości. Działa jednorazowo.
Aura Wędrowca
Musisz, ale naprawdę musisz gdzieś dojść, i to szybko? Najlepiej na wczoraj? Odpowiednie modły mogą sprawić, że twoje ścieżki będą prostsze niż wynikało by to z praw geografii. Nie pytaj, jak to działa…
Składniki: gwiaździsty mech + biała szałwia + garść ziemi
Działanie: Postać jednorazowo, w ciągu jednego może pokonać odległość dwukrotnie większą, niż by to wynikało z jej kondycji. Kolejne dwa dni mają jednak zasięg zredukowany o połowę – magia nie zastąpi solidnego odpoczynku.
Aura Pościgu
Od niepamiętnych czasów większość kultur zgodnie uznaje, iż między ścigającym a ściganym nawiązuje się specyficzna więź o wręcz mistycznym charakterze. A skoro tak, to i szaman może tu wsadzić swoje trzy grosze…
Składniki: Woda Księżycowa + Kora Sandałowca + werbena
Działanie: +10 przy pierwszych 6 rzutach przy pościgu lub tropieniu.
3. poziom umiejętności szamana
Błogosławieństwo oczyszczenia
Rytuał, który musi być przeprowadzony w celu zdjęcia z nieszczęśnika szamańskiej klątwy.
Składniki: Woda księżycowa + Gwiaździsty Mech (niebieski) + Werbena
Działanie: Błogosławieństwo pozwala na wyleczenie postaci, która została przeklęta przez szamana.
Przysięga Krwi
Mistyczny pakt zawierany przez honorowe istoty chcące dowieść prawdziwości i wagi swych słów, nad którego nierozerwalnością czuwają potężne siły spoza tego świata. Raz związanej nie da się anulować, i czasem nawet śmierć nie zwalnia z jej przestrzegania...
Składniki: Krew obydwu stron składających przysięgę + Voacanga
Działanie: Po godziwym opróżnieniu naczynia ze zmieszanej krwi (wypicie, wlanie do rzeki czy w piaski pustyni) przysięga zaczyna obowiązywać, przy czym każde słowo wypowiedziane podczas jej składania rozumiane jest dosłownie. Ważnie zawartej nie da się anulować, choć przy jej składaniu można określić termin po którym przestaje obowiązywać. Krzywoprzysiężca może spodziewać się odwetu ze strony mściwego ducha, ze wszystkimi tego faktu konsekwencjami.
Aura Negacji
Wrogi szaman zbyt skutecznie wspiera swoich wojowników? A może po prostu chwilowo masz dość duchów, albo pragniesz zapewnić, że najbliższa narada będzie wolna od obserwatorów z zaświatów? Rozdzielenie planów egzystencji to dość drastyczna metoda… ale działa.
Składniki: Piołun + Cedr + duchowe więzienie
Działanie: Blokuje pojawianie się duchów, używanie zdolności szamańskich i działanie opartych o magię artefaktów w jednym temacie. Musi posiadać jakąś fizyczną manifestację – magiczny krąg, ryty czy odpowiednio spreparowany posążek, po zniszczeniu którego przestaje działać ze skutkiem natychmiastowym. Każdy szaman na poziomie 2 i wyższym przebywając w objętej lokacji jest w stanie bezbłędnie wskazać fizyczny symbol o który opiera się rytuał.
Czas trwania – jedna akcja (do wyjścia z tematu).
Aura Sukcesora
Łapiesz w lot to, co próbuje przekazać ci mistrz, lepiej pamiętasz, czego się nauczyłeś i wymagasz mniejsze liczby powtórzeń, by opanować daną czynność. Prawdziwa łaska dla każdego czeladnika.
Składniki: Woda księżycowa + Wiciokrzew + werbena
Działanie: Zdobywanie punktów doświadczenia jest dwukrotnie przyspieszone w trzech akcjach.
KlątwY
3. poziom umiejętności szamana
Klątwa Roju
Komary, moskity, meszki, osy, kleszcze i błonkówki – wszystko co drobne, lata i najczęściej również kąsa nagle upodobało sobie twoją obecność. W jaskini, na środku pustyni i zaraz po kąpieli. Żeby to jeszcze były jakieś chrupiące żuczki, ale nie, sama brzęcząca drobnica.
Składniki: garść owadów/robaków + werbena
Działanie: Postaci towarzyszy zawsze rój owadów działający na nerwy jej samej i wszystkim w otoczeniu.
Klątwa Zgnilizny
Znowu się zaśmierdło? Ale przecież to mięso z porannego polowania, kilka godzin temu jeszcze biegało. W dodatku to czwarty raz w tym tygodniu…
Składniki: zgniłe mięso + werbena
Działanie: Wszystko co spożywa postać naznaczone jest dla jej zmysłów wyraźnym smakiem i fetorem zgnilizny, pleśni i rozkładu. W zależności od samozaparcia postaci, klątwa może zaowocować niedożywieniem lub zatruciem pokarmowym.
Klątwa Chłodu
Zimno. Przeraźliwie, cholerne zimno docierające aż do szpiku kości. I co z tego że leżąc na słońcu nabawiłeś się pomimo futra oparzeń, a znajomy rzemieślnik niemal wyciągnął cię z ogniska – dalej zapewne wonniejesz wędzonką. Świat spowił nagle mróz i szron, tyle że nawet się nie błyszczy.
Składniki: Woda księżycowa + kora sandałowca
Działanie: Postać odczuwa przejmujące, dotkliwe zimno, zmuszające ją do sprawdzania kolejnych nieskutecznych sposobów rozgrzania się. Zewnętrzny obserwator może stwierdzić że temperatura jej ciała jest faktycznie nieco niższa niż być powinna, ale nie jest to stan grożący hipotermią.
Klątwa Ciemności
Masz czasem tak, że gdy zbyt szybko podniesiesz się łapy zaczyna Ci się kręcić w głowie, a przed oczyma widzisz mroczki? No to teraz wyobraź sobie, że coś takiego zaczyna Ci się przydarzać znacznie częściej, bez żadnego wyraźnego powodu i w najmniej wskazanym momencie.
Składniki: węgiel + kora sandałowca
Działanie: Co jakiś czas postać dostaje chwilowego zamroczenia połączonego z zawrotami głowy, niezależnie od wykonywanej aktualnie czynności i mającej miejsce dookoła sytuacji.
Klątwa Głosów
Każdy szaman słyszy czasem głosy, większość z nich zresztą całkiem dobrze sobie z tym radzi. Nie jesteś szamanem? Cóż, w takim razie możesz zacząć się niepokoić.
Składniki: język zwierzęcia + korzeń vilkakory
Działanie: Postać słyszy w swojej głowie głosy, najczęściej grożące mu, roztaczające ponure wizje mające go czekać za życia lub po śmierci, albo namawiające go do szeroko pojętych złych uczynków… choć nie jest jakaś żelazna reguła.
Klątwa Głodu
Oby ziemia ta zeschła i spękała, strumienie wypełniło błoto i sól, a cała zwierzyna odeszła, i aby nikt nie ostał się na niej żaden z jej mieszkańców…
Składniki: sól + kość + werbena
Działanie: W obrębie danego terenu roślinność obsycha, zwierzyna trafia się rzadziej i jest wyraźnie chudsza. Przez tydzień w danym dziale nie można zbierać żadnych ziół ani zasobów.
Klątwa Zagubienia
I drogi ich odtąd zawiłe i kręte będą, bowiem na ziemiach, po których wędrowców nie prowadzą Gwiazdy, każdy zbłądzić musi...
Składniki: kamień + węgiel + werbena
Działanie: Wyruszając z terenu objętego klątwą liczba możliwych do pokonania kratek jest zmniejszona tymczasowo o połowę.
x
Newsy
- 07.04.2024
- Nowa porcja questów czeka na śmiałków! -> Questy
- 06.04.2024
- Aktualizacja kwietniowa weszła w życie! Więcej szczegółów pod linkiem-> Aktualizacja kwietniowa
- 07.03.2024
- Wszystkie Panie zapraszamy do wzięcia udziału w Loterii z Okazji Dnia Kobiet! -> Loteria z okazji Dnia Kobiet
- 04.02.2024
- Postacią Miesiąca został Tauro
- 31.01.2024
- Dzienniki umiejętności zostały sprawdzone
Fabuła
- Aktualności fabularne
- > Świeża porcja nowości z Lwiej Krainy
- Przewrót na Lwiej Ziemi
- > Khalie przejęła władzę na Lwiej Ziemi po wypędzeniu dotychczasowych władców.
- Gniew Przodków
- > Po krainie przetoczyły się nieszczęścia i choroby. Mówi się, że to Przodkowie postanowili uprzykrzyć życie żyjącym, ale kto wie czy starzy szamani mają rację. Może po prostu przebywanie w niebezpiecznych terenach ma swoje konsekwencje.
- Epidemia w dżungli
- > Chodzą słuchy, że choroba w Dżungli przybiera na sile. Napotyka się tam wielu chorych, którzy wykazują agresję wobec nieznajomych.
- Szkarłatne Grzywy
- > Ragir odnowił dawne stado. Szkarłatni powrócili na zajmowane niegdyś ziemie.
Poszukiwania
Stada
Lwia Ziemia przywódcy: Khalie, Ushindi
Pazury Północy przywódca: Umahiri
Szkarłatne Grzywy przywódca: Ragir, Sigrun
Błogosławieństwa i klątwy
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości