x
Newsy
  • 07.04.2024
  • Nowa porcja questów czeka na śmiałków! -> Questy
  • 06.04.2024
  • Aktualizacja kwietniowa weszła w życie! Więcej szczegółów pod linkiem-> Aktualizacja kwietniowa
  • 07.03.2024
  • Wszystkie Panie zapraszamy do wzięcia udziału w Loterii z Okazji Dnia Kobiet! -> Loteria z okazji Dnia Kobiet
  • 04.02.2024
  • Postacią Miesiąca został Tauro
  • 31.01.2024
  • Dzienniki umiejętności zostały sprawdzone
Fabuła
  • Aktualności fabularne
  • > Świeża porcja nowości z Lwiej Krainy
  • Przewrót na Lwiej Ziemi
  • > Khalie przejęła władzę na Lwiej Ziemi po wypędzeniu dotychczasowych władców.
  • Gniew Przodków
  • > Po krainie przetoczyły się nieszczęścia i choroby. Mówi się, że to Przodkowie postanowili uprzykrzyć życie żyjącym, ale kto wie czy starzy szamani mają rację. Może po prostu przebywanie w niebezpiecznych terenach ma swoje konsekwencje.
  • Epidemia w dżungli
  • > Chodzą słuchy, że choroba w Dżungli przybiera na sile. Napotyka się tam wielu chorych, którzy wykazują agresję wobec nieznajomych.
  • Szkarłatne Grzywy
  • > Ragir odnowił dawne stado. Szkarłatni powrócili na zajmowane niegdyś ziemie.
Suwak
Lwia Skała
Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Skała Wolności Wschodnia Oaza Wydmy Las MB Jezioro MB Wybrzeże

Propozycja systemu statytyk

Awatar użytkownika
Tarwosz
Posty: 62
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 20 kwie 2015
Specjalizacja: Szaman poziom 1
Zdrowie: 100
Waleczność: 20
Zręczność: 65
Percepcja: 65
Kontakt:

Re: Propozycja systemu statytyk

#11

Post autor: Tarwosz » 26 sty 2020, 16:27

Enasalin pisze:
26 sty 2020, 15:46
Dlatego ja twierdzę że każdy powinien moc sobie coś wybrać i moja propozycja jest dobra, bo ja rozumiem dać trochę innym ale nie kosztem lwów. A przynajmniej nie aż tak, jak mówiłam lampart i lew tak się nie różnią a z tą umiejka Atha lamparty robią się już kozakami, nawet jeśli je ograniczać do terytorium.
Lwy są kozakami, a założeniem jako lwa jest oddanie do dyspozycji łatwego gatunku odgrywającego pierwsze skrzypce uniwersum Króla Lwa. Lew ma być na tyle prosty i silny, żeby każdy się odnalazł w rozgrywce. Bonusy powstały, aby inne zwierzęta, które grają na forum zdominowanym przez lwy, nie miały tyle łatwiej, co mogły lepiej wykorzystać swoje zdolności. Gra innym zwierzęciem ma być trudniejsza, ale skoro jest trudniejsza to powinna oferować dodatkowe możliwości. Lew ma być prosty, niepotrzebne mu bonusy, bo tak jak napisała Gunter, wrócimy do punktu wyjścia, gdzie lew znów dostanie najlepsze umiejętności, bonusy, a reszta gatunków ochłapy.


Enasalin pisze:
26 sty 2020, 15:46
I nie, nie sądzę by to było utrudnieniem. Po prostu coś nowego, trzeba będzie przywyknąć i tyle. Mamy bajery przy szamanstwie i medycynie i rzemieślnikach a nowi (pomijając trole) się nie boją z tego korzystać.
Specjalizacje są opcjonalne. Rzemieślnictwo to najbardziej opcjonalna specjalizacja na forum, którą można skutecznie zastąpić sklepikiem. Szamaństwo i medycyna jest dla chętnych, którzy wiążą z tym postać mniej lub bardziej. Granica jest wyraźna, specjalizacje są opcjonalne i nieobowiązkowe, dają pewne profity, ale wymagają też pewnego zaangażowania, a rozdanie umiejętności przy tworzeniu zapisu będzie obowiązkiem.

Enasalin pisze:
26 sty 2020, 13:16
1. Umiejki.
Lew też powinien mieć jakąś umiejętność. Ja wiem, ze ma najwięcej stat, ale od takiego lamparta różnica to 10 punktów, więc taki lampart ma dodatkowo +10 punktów, a taki lew nic? Anyway, ja bym w ogóle inaczej to zrobiła, dała graczom możliwość samodzielnego wymyślania bonusów, coś na zasadzie umiejętności, o czymś podobnym mówiłam zdaje się na swojej audycji, gdzie byłby system w którym jest pewna pula "plusów" i "minusów", coś na zasadzie rozdysponowywaniem wachlarzem zdolności i prostym systemie RPG jakim jest Savage Worlds. Dla tych niezaznajomionych na szybko nakreślę, że polega to mniej więcej na tym, że mamy pewne cechy dające jakiś bonus (np. niesamowita uroda przydatna do manipulacji, bogactwo dające bonus pieniężny na start, czy jakaś chwała, odwaga i tym podobne) można wybrać w zamian za wybieranie cech dających minus (np. kalectwo w różnym stopniu, brzydota, bycie łamagą, pech czy inne). Byłaby w tym zestawie pula cech ogólnych jak takie kalectwo, ślepota, brzydota, czy np.mała odporność duchowa, ale też byłyby cechy tylko i wyłącznie dla konkretnego gatunku, np. silne szczęki u hien, mocny lwi ryk, zaradność małych ssaków, czy wysoka percepcja latających gatunków.
Wtedy ktoś, kto miałby np. postać z jednym okiem i celowo sobie ją krzywdzący, mógłby dostać coś innego, np. że jest bardziej zręczny, czy wyczulony duchowo. I takie minusy ktoś np. dostawałby z automatu biorąc jakiś inny gatunek, chociażby taką hienę, która z reguły nie uchodzi za najpiękniejsze zwierzę (wybaczcie hienki, coś trzeba wziąć na warsztat), ale w zamian za bycie hienką, mógłby wybrać jakiegoś plusa z puli cech i np. wybrać jakąś hienkową zdolność (np. mocne szczęki).
Jedynym minusem tego pomysłu to myślę, że jest praca nad tym (bo trzeba byłoby trochę się rozpisać, ale luz, ja też mogę się tym zająć, skoro wychodzę z propozycją) i już jakaś względna konieczność przerzucenia się z zapisów, na karty postaci, albo obowiązek posiadania dziennika u każdego, czy też jakiejś metryczki, żeby można było to spisać (bez możliwości edycji po zatwierdzeniu przez administrację).
Ile ma pyton południowoafrykański punktów do rozdania? Dziewięćdziesiąt, przy czym zaproponowano mu umiejkę ciekawą, odporności na truciznę, acz nie podnosi ona w żaden sposób krzepy, zręczności oraz percepcji. Sytuacje, w których ktoś został serio zatruty można zliczyć na palcach jednej ręki, a teraz weźmy lwa. Największa ilość punktów statystyk do rozdysponowania i ma dostać umiejętności? Kłóci się to z podstawowym założeniem, że ma być najprostszym gatunkiem. Myślę, że część osób nie rozumie celu powstania umiejek dla innych gatunków.


2. Lew też powinien mieć swoją 'umiejęność' (jak napisała Enasalin). Proponuję do wyboru: albo bonus dla czajenia się i pochodzenia do ofiary w gąszczu traw (np. na takiej Sawannie), albo bonus dla bezpośredniego 'siłownia' się z przeciwnikiem, przepchnięcia przeciwnika swoim ciałem.
Co do wprowadzenia 'minusów' to by chyba wprowadzało za duży chaos. Wydaje się, że i tak wszystko wychodzi w walce, są już sposoby na odejmowanie punktów walczącym, więc raczej już nie potrzeba wykorzystywania kolejnych słabości.
[/quote]
Bonus dla lwa to za dużo. Już i tak jest najsilniejszy, a to że lampart w dżungli będzie mieć przewagę. Zdarza się, to tak jakby mieć pretensje do przewagi krokodyla w wodzie.

Gunter pisze:
26 sty 2020, 15:31
Czy gdyby każdy na początku musiał wybrać dodatkowe umiejętności, nie byłoby to utrudnieniem dla graczy?
Z perspektywy graczy, którzy są na forum od jakiegoś czasu to nie będzie specjalnie skomplikowane, z perspektywy kogoś nowego, kto jeszcze nie zna realiów i pełnego odzwierciedlenia statystyk w praktyce - dobranie umiejętności stanowi problem.

Awatar użytkownika
Bjørn
Posty: 472
Gatunek: P.Leo Leo
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 cze 2016
Specjalizacja: Medyk poziom 1
Waleczność: 61
Zręczność: 56
Percepcja: 36

#12

Post autor: Bjørn » 26 sty 2020, 16:39

Z perspektywy graczy, którzy są na forum od jakiegoś czasu to nie będzie specjalnie skomplikowane, z perspektywy kogoś nowego, kto jeszcze nie zna realiów i pełnego odzwierciedlenia statystyk w praktyce - dobranie umiejętności stanowi problem.
Co za problem więc spytać, lub poprosić o pomoc w tej kwestii? Ludzie chętnie tutaj wszystko wyjaśnią i pomogą zielonemu graczowi ogarnąć system. Sam byłem zielony w testach przeciwstawnych na początku i pomogli mi to zrozumieć.
:cat:

Awatar użytkownika
Fedha
Posty: 340
Gatunek: Lew Afrykański
Płeć: Samica
Data urodzenia: 06 cze 2016
Waleczność: 40
Zręczność: 50
Percepcja: 60
Kontakt:

#13

Post autor: Fedha » 26 sty 2020, 16:48

Mi też widełki nie odpowiadają; gracz wykorzystując je, może, powiedzmy, podnieść do 70%, kosztem np. zręczności, której zostaje wtedy 10%. Mi się to nie podoba, bo, jeśli dobrze zrozumiałam, w ten sposób nie mogę stworzyć postaci z 65 punktami zręczności, więc uważam, że to trochę za bardzo usztywniałoby cały system.

Ale te specjalne umiejki są ok, chociaż zgadzam się, że lwu też by się jakaś przydała. Bonusy też wydają się spoko.

Awatar użytkownika
Jasir
Posty: 436
Gatunek: lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 01 lip 2015
Waleczność: 42
Zręczność: 73
Percepcja: 40
Kontakt:

#14

Post autor: Jasir » 26 sty 2020, 17:16

Ale założenie, że lew jest takim 'standardowym' gatunkiem, że 'założeniem jako lwa jest oddanie do dyspozycji łatwego gatunku odgrywającego pierwsze skrzypce uniwersum Króla Lwa. Lew ma być na tyle prosty i silny, żeby każdy się odnalazł w rozgrywce' jest jakby założeniem a priori. Lew też ma swoją specyfikę. Gatunkowo dysponują wiekszą ilością początkowych statystyk, co ciężko zmienić porównując nawet na oko takiego lamparta i lwa. Dzięki tym umiejętnością słabsze gatunki będą miały szansę na lepsze rozegranie w dogodnym dla siebie miejscu i sytuacji. Opisałem to w poście nr 8. Tak samo lwy powinny miec swoje umiejętności, które pomogą im w dogodnych dla nich sytuacjach (ale podkreślałem w poście nr 8, że to nie oznacza, nie przesądza o tym, że postacie z bonusem są wtedy lepsze).
Ostatnio zmieniony 26 sty 2020, 17:47 przez Jasir, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Gunter
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

#15

Post autor: Gunter » 26 sty 2020, 17:19

@Fedha 50 +/- 20 oznacza, że zakres wartości może być od 30 do 70 jeśli mówisz o lwie.

Awatar użytkownika
Bjørn
Posty: 472
Gatunek: P.Leo Leo
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 cze 2016
Specjalizacja: Medyk poziom 1
Waleczność: 61
Zręczność: 56
Percepcja: 36

#16

Post autor: Bjørn » 26 sty 2020, 17:19

No tak, ale zauważ że minus w surowej statystyce wyrównasz bonusem i będziesz mogła mieć super spostrzegawczą postać i np. zwinną na określonej zasadzie.

Główny problem tego systemy będzie leżał w jego zrozumieniu sądzę.
Nie można bowiem rozpatrywać jednej składowej jeśli kolejna jest jego nieodłącznym elementem.

I teraz zrodziło się w mojej głowie pytanie. Czy ten system nie pogłębi aby przepaść między mniej i bardziej "sprytnymi" graczami?
Wymagać będzie znacznie większego planowania, a nie każdy tutaj jest dobrym strategiem. :/
Ale to tak nawiasem mówiąc o tym wspominam.

Edit.
Chwila moment, jaki sens ma robienie z lwa prostej postaci zabijaki i przekształcenie reszty gatunków na podobnych mu tylko z masą skomplikowanych ulepszaczy?

Ta dyskusja traci w tym miejscu sens i rozbija się o to że grający innymi gatunkami nie chcą by lew im zabił postać.
Dodatkowo komplikujecie inne gatunki i robicie z nich ekskluzywne? XD

Awatar użytkownika
Jasir
Posty: 436
Gatunek: lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 01 lip 2015
Waleczność: 42
Zręczność: 73
Percepcja: 40
Kontakt:

#17

Post autor: Jasir » 26 sty 2020, 17:31

W sprawie wybierania dodatkowych umiejetnosci przez użytkowników - czemu jest mowa o tym, że nowi użytkownicy będą mieli problem?
Nie lubię takiego typu argumentu, ale jedmak go użyję, żeby po prostu to zobrazować - użyję argumentum ad 'a jak ja zaczynałem grę'. xD
A jak ja zaczynałem grę, obrałem sobie jako tako już kierunek rozwoju mojej postaci. Bo to lepsze niż odgórnie wyznaczona linia. Podobała mi się swoboda, jak mogłem rozdysponować punty statystyk. To oczywiste, że nowi użytkownicy nie będą wiedzieli, jak to działa, ale wybieranie specjalności, umiejętności, czy jak to nazwać, pozwoli im napisać początek własnego 'scenariusza' dla ich bohaterów. Każdy ma prawo pisać taki scenariusz jaki chce.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2020, 17:45 przez Jasir, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Uran
Posty: 94
Gatunek: Mandryl
Płeć: Samica
Data urodzenia: 25 kwie 2015
Specjalizacja: Medyk poziom 1
Zdrowie: 100
Waleczność: 15
Zręczność: 55
Percepcja: 55
Kontakt:

#18

Post autor: Uran » 26 sty 2020, 17:41

Administracja pisze: Zrozumcie nas, nie podwyższymy statystyk innych gatunków. Proponujemy bonusy gatunkowe zwiększające możliwości innych zwierząt, biorące pod uwagę ich mocne strony i teren, w którym żyją.
Gracz,który gra tylko lwami pisze: Hej! My też chcemy takie umiejki! Dyskryminujecie nas jako lwów, a przecież lwy nie są zero jedynkowe! To jest a priori czy inne guseppe. Co z tego, że nawet z przedstawionymi tu bonusami inne gatunki są słabsze od lwów? My też chcemy takie umiejki!!!1oneoneoneoneoneone :heh1: :heh1: :heh1: :heh1:
Takim sposobem coś fajnego dla innych gatunków zostanie zamienione na coś fajnego dla przeopionych lwów, które i tak mają największe możliwości ze statystykami.
Gracz, który gra tylko lwami pisze: To forum jest przede wszystkim roleplayingiem! Jak chcesz grać innym gatunkiem to idź na inne forum lub załóż własne!



Wspominałam o tym w pomysłach.
Uran pisze:
12 sty 2020, 2:04
(..) Kolejną sprawą jest to, że postacie innych gatunków z reguły przyćmiewają lwy. (...) Powoduje to, że postacie innych gatunków wyróżniają się na tle forum złożonego głównie z lwów (król lew pbf zobowiązuje). (..) Jedna postać inna gatunkowo potrafi przyćmić całą rzeszę lwów, które codziennie widzimy na forum ;)
Lefkom nie podoba się to, chcą być na pierwszym miejscu w ten czy inny sposób. Widać to po wypowiedziach na discordzie, shoutboxie. To zrozumiałe, pbf ma w nazwie król lew.

Awatar użytkownika
Jasir
Posty: 436
Gatunek: lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 01 lip 2015
Waleczność: 42
Zręczność: 73
Percepcja: 40
Kontakt:

#19

Post autor: Jasir » 26 sty 2020, 18:23

'to że lampart w dżungli będzie mieć przewagę. Zdarza się, to tak jakby mieć pretensje do przewagi krokodyla w wodzie.'
Ja nie mam nic do tego, żeby w swoim środowisku lamparty mogły wykorzystywać swój potencjał (co nie jest do końca identyczne z ogólną przewagą). Pretensje do krokodyla... Też nie mam. Lampart w dżungli, krokodyl w wodzie... Pomyśl też o tym, że to też tak jakby mieć pretensje do lwa na sawannie.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2020, 18:30 przez Jasir, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Bjørn
Posty: 472
Gatunek: P.Leo Leo
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 cze 2016
Specjalizacja: Medyk poziom 1
Waleczność: 61
Zręczność: 56
Percepcja: 36

#20

Post autor: Bjørn » 26 sty 2020, 18:25

Gracze nie potrafią często rezygnować z czegoś na rzecz innej cechy, chcieliby by ich postać była mistrzem we wszystkim bez żadnych wad, widać to na prostym przykładzie - muszę zrezygnować z zręczność na rzecz spostrzegawczość.
Prosty przykład z życia, panie w aptekach nie wyglądają mi na sprinterki. XD

Lew stoi na szczycie łańcucha w 1 vs 1 w warunkach "arenowych" jest najmocniejszy z grywalnych, tak jest w realiach i po co to zmieniać? To wynika z logiki i suchych statystyk.
Gołe statystyki są zatem okej.

Ale brakuje tego spersonalizowania postaci by gracz w pełni czuł że sam ją tworzy.
Czemu wszystkie gatunki mają dostać bonus gatunkowy? By gracz poczuł że ma lwa, małpe, fenka, węża, a nie tylko paczkę cyferek. Bonusy będą pewnie większe/ważniejsze/ mniejsze/ kosmetyczne, w zależność od danej cechy.

Plus te umiejętności personalne, wynikające z potrzeby indywidualnego gracza/historii jaką stworzył dla swojej postaci.


A co do ostatniego cytatu Uran, niektóre nielwy na forum były nieciekawe jak jasny gwint, to badanie statystyczne zatem jest niekompletne i nie działa jako pełnoprawny argument. :D
To nie od gatunku zależy jak ciekawa będzie postać, a od prowadzącego.

Odpowiedz

Wróć do „Archiwum ogłoszeń”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości