x
Newsy
- 07.04.2024
- Nowa porcja questów czeka na śmiałków! -> Questy
- 06.04.2024
- Aktualizacja kwietniowa weszła w życie! Więcej szczegółów pod linkiem-> Aktualizacja kwietniowa
- 07.03.2024
- Wszystkie Panie zapraszamy do wzięcia udziału w Loterii z Okazji Dnia Kobiet! -> Loteria z okazji Dnia Kobiet
- 04.02.2024
- Postacią Miesiąca został Tauro
- 31.01.2024
- Dzienniki umiejętności zostały sprawdzone
Fabuła
- Aktualności fabularne
- > Świeża porcja nowości z Lwiej Krainy
- Przewrót na Lwiej Ziemi
- > Khalie przejęła władzę na Lwiej Ziemi po wypędzeniu dotychczasowych władców.
- Gniew Przodków
- > Po krainie przetoczyły się nieszczęścia i choroby. Mówi się, że to Przodkowie postanowili uprzykrzyć życie żyjącym, ale kto wie czy starzy szamani mają rację. Może po prostu przebywanie w niebezpiecznych terenach ma swoje konsekwencje.
- Epidemia w dżungli
- > Chodzą słuchy, że choroba w Dżungli przybiera na sile. Napotyka się tam wielu chorych, którzy wykazują agresję wobec nieznajomych.
- Szkarłatne Grzywy
- > Ragir odnowił dawne stado. Szkarłatni powrócili na zajmowane niegdyś ziemie.
Poszukiwania
Stada
Lwia Ziemia przywódcy: Khalie, Ushindi
Pazury Północy przywódca: Umahiri
Szkarłatne Grzywy przywódca: Ragir, Sigrun
Propozycja systemu statytyk
- Athastan
- Posty: 556
- Gatunek: Lew
- Płeć: Samiec
- Data urodzenia: 25 cze 2015
- Specjalizacja:
- Zdrowie: 0
- Waleczność: 32
- Zręczność: 50
- Percepcja: 70
- Kontakt:
Propozycja systemu statytyk
Poniżej przedstawiony został projekt zmian w systemie statystyk. Dla każdego gatunku wyznaczona jest bazowa liczba stat oraz "widełki" o ile można je obniżyć lub podwyższyć, tak by zachowana została suma początkowa. Zostały też opisane umiejętności wynikające z charakterystyki każdego gatunku, zapewniające im bonusy do tego, w czym są najlepsze, aby lepiej wczuć się w dane zwierzę. Oczywiście są to bonusy bazowe, wynikające z przynależności do gatunku, a wciąż MG będzie mógł przyznawać dodatkowe punkty zależnie od sytuacji.
Dajcie znać co o tym myślicie.
__________________________
Kotowate
Lew (150): K – 50 (± 20) Z – 50 (± 20) P – 50(± 20)
brak specjalnych umiejętności
Lampart (140): K – 45 (± 20) Z – 55(± 15) P – 40 (± 15)
Król dżungli
Dzięki naturalnemu przystosowaniu do życia w dżungli, lamparty potrafią lepiej wykorzystywać tam swoje umiejętności. Wrodzona umiejętność wspinania się na drzewa pozwala skryć się w cieniu i z zaskoczenia dopaść niczego niespodziewającą się ofiarę. Także na twardym gruncie łatwiej im jest się poruszać niż innym zwierzętom, a w mroku puszczy widzą więcej niż inni, dlatego zawsze otrzymują bonus +5 do zręczności i +5 do percepcji gdy znajdują się na swym terenie.
Gepard (130): K – 25 (±10) Z – 60(±10) P – 55(±15)
Niedościgniony
Smukła sylwetka geparda oraz maskujące cętki są doskonałym przystosowaniem do życia na sawannie. Dzięki muskularnym, zwinnym łapom oraz opływowym kształtom ciała jest wprost stworzony do biegu. Gepard polega przede wszystkim na swej szybkości oraz bystrym wzroku. Na otwartym terenie może w pełni wykorzystać swoje możliwości, więc jego zręczność zwiększa się o 10 podczas ucieczek, pościgów, a także ataku z rozpędu.
Serwal (115): K – 15 (± 10) Z – 50 (± 20) P – 40(± 15)
Urodzony łowca
Choć nie dorównuje po względem rozmiarów swoim kocim kuzynom, serwal posiada swoje unikalne umiejętności. Długie łapy czynią z serwala wspaniałego skoczka, który bez większych trudności potrafi przeskoczyć niemal każdą przeszkodę. Wyskakując na wysokość prawie trzech metrów, potrafi nieźle nastraszyć niczego niespodziewającego się przeciwnika. Potrafi nawet schwycić ptaki w locie, przy czym zyskuje to tego dodatkowe 10 zręczności i 5 krzepy.
Kot czarnołapy (90): K – 10(± 5) Z – 40 (± 15) P – 40 (± 15)
Ciche łapy
Najmniejszy wśród kociej rodziny, kot czarnołapy jest ekspertem w ukrywaniu się. Bezszelestny chód pozwala mu niepostrzeżenie zakraść się do ofiary, czy też spełniać się w roli szpiega. Niewielkie rozmiary pozwalają przecisnąć się przez szczeliny i wąskie przejścia, których nie pokonałoby większe zwierzę. Łatwo też może znaleźć kryjówkę, gdzie nikt go nie zauważy. Dzięki swym wrodzonym umiejętnościom do ukrywania się i skradania się, otrzymuje do nich dodatkowe 15 punktów zręczności.
Psowate
Duże psowate (115): (Likaon, Szakal) K – 30 (± 10) Z – 45 (± 10) P – 40 (± 15)
Tropiciel
Największą zaletą psowatych jest ich czuły nos. Przy jego pomocy są w stanie skuteczniej tropić zwierzynę i odnajdywać ślady. Z tego powodu podczas tropienia i pościgu otrzymują dodatkowe 10 punktów percepcji.
Fenek (85): K – 10 (± 5) Z – 35(± 15) P – 40(± 15)
Pustynny lis
Naturalnym środowiskiem fenka jest pustynia. Łatwo zauważyć to w wyglądzie jego ciała, przystosowanym do trudnych pustynnych warunków. Niewielkie ciało i charakterystyczne duże uszy chronią przez przegrzaniem w wysokiej temperaturze, a piaskowe futro zapewnia doskonały kamuflaż. Dzięki temu iż fenek na pustyni czuje się jak ryba w wodzie, otrzymuje on bonus +10 do wszystkich statystyk.
Hienowate
Krokuta cętkowana (125): K – 30 (± 10) Z – 50 (± 20) P – 45(± 15)
Hieny (115): (brunatna, pręgowana) K – 20 (± 10) Z – 50 (± 20) P – 45(± 15)
Padlinożercy
Z natury hienowate żyją w zorganizowanych grupach. Współpraca pozwala im lepiej wykorzystać umiejętności, choć radzą sobie też jako samotnicy. Hieny to głównie myśliwi, lecz nie pogardzą także padliną. Z tego powodu nieświeże pożywienie im nie szkodzi, a także są bardziej odporne na wszelkie choroby – mają o 30% mniejsze szanse na zarażenie. Ugryzienie hieny jest bardziej niebezpieczne niż innych zwierząt i do rany zadanej przez hienę zakażenie może wdać się dwa razy szybciej, czyli po 2 tygodniach.
Małpy
Szympans, Pawian, Mandryl (125): K – 20(± 10) Z – 60 (± 10) P – 45(± 15)
Zręczne dłonie
Tym co wyróżnia małpy spośród innych zwierząt są przede wszystkim ich chwytne łapy. Z łatwością mogą dzięki nim wspinać się na drzewa, chroniąc się w ten sposób przed drapieżcami. Przy poruszaniu się po drzewach otrzymują dodatkowe 5 zręczności. Wykorzystują swoją zręczność także do czynności manualnych, takich jak wytwarzanie skomplikowanych i wyróżniającym się najlepszą jakością przedmiotów rzemieślniczych. Chwytne palce dodają im 15 punktów zręczności przy wytwarzaniu przedmiotów.
Drobne zwierzęta
Żeneta (90): K – 10(± 5) Z – 45(± 15) P – 35(± 10)
Wielkoszczur gambijski(90): K – 10 (± 5) Z – 40(± 15) P – 40(± 15)
Poszukiwacz
Mniejsze zwierzęta potrafią wszędzie się wcisnąć i łatwo się ukryć. Ze względu na swe rozmiary zamiast bujać w obłokach, pozostają nisko przy ziemi. Ma to także inne zalety poza chowaniem się w trawie – wścibskie i bystre stworzonka ze znacznie większą łatwością odnajdują ukryte przedmioty czy nawet artefakty. Podczas poszukiwań z użyciem percepcji zawsze otrzymują bonus +15, z wyłączeniem poszukiwania ziół.
Kopytne
Duże (140): ( Zebra, Gnu, Kudu, Oryks) K – 40 (± 15) Z – 45 (± 15) P – 55(± 15)
Średnie (120): (Guziec, Gazela) K – 30 (± 10) Z – 40(± 15) P – 50(± 20)
Specjaliści od ziółek
Roślinożercy, choć w łańcuchu pokarmowym zajmują dość niską pozycję, nie są wcale tak bezbronni jak by się mogło wydawać. Kopniak z kopyta czy szarża ostrymi rogami z łatwością ostudzą apetyt drapieżcy. Wysoka spostrzegawczość pozwala z daleka wykryć zagrożenie czy czającego się w pobliżu napastnika, by w porę uniknąć niebezpieczeństwa. Spędzając całe dnie na jedzeniu roślin, kopytne łatwiej potrafią znaleźć co cenniejsze zioła, dlatego przy ich poszukiwaniach otrzymują +10 do percepcji.
Ptaki
Duże (115): (Wojownik, Orzeł, Orłosęp, Sęp) K – 20(+/-10) Z – 40(+/-10) P – 55(+/-10)
Średnie(85): (Sokół, Kruk) K – 10(+/-10) Z – 25(+/-10) P – 50(+/-10)
Sokoli wzrok
Ptaki spośród wszystkich innych zwierząt posiadają unikalną umiejętność latania. Dzięki temu mogą pokonywać o 50% więcej odległości niż zwierzęta poruszające się po lądzie. Skrzydła umożliwiają ptakom dotarcie do miejsc niedostępnych dla innych oraz znalezienie schronienia w koronach drzew czy wysokich ostępach gór. Doskonały wzrok i szerokie pole widzenia pozwalają dostrzec znacznie więcej, dlatego podczas lotu ptaki otrzymują dodatkowe 15 punktów percepcji.
Węże
Pyton, Zaskroniec (95): K – 10(+/-10) Z – 50(+/-20) P – 35(+/-15)
Odporność na jad
Gady na pierwszy rzut oka zazwyczaj kojarzone są z niebezpieczeństwem. Kto wie czy jakiś wąż akurat nie czai się wśród zarośli gotów dopaść swą ofiarę. Choć same nie są jadowite, węże są znacznie bardziej odporne na wszelkie trucizny i jad innych zwierząt, przez co otrzymują tylko połowę zadawanych przez nie obrażeń.
Dajcie znać co o tym myślicie.
__________________________
Kotowate
Lew (150): K – 50 (± 20) Z – 50 (± 20) P – 50(± 20)
brak specjalnych umiejętności
Lampart (140): K – 45 (± 20) Z – 55(± 15) P – 40 (± 15)
Król dżungli
Dzięki naturalnemu przystosowaniu do życia w dżungli, lamparty potrafią lepiej wykorzystywać tam swoje umiejętności. Wrodzona umiejętność wspinania się na drzewa pozwala skryć się w cieniu i z zaskoczenia dopaść niczego niespodziewającą się ofiarę. Także na twardym gruncie łatwiej im jest się poruszać niż innym zwierzętom, a w mroku puszczy widzą więcej niż inni, dlatego zawsze otrzymują bonus +5 do zręczności i +5 do percepcji gdy znajdują się na swym terenie.
Gepard (130): K – 25 (±10) Z – 60(±10) P – 55(±15)
Niedościgniony
Smukła sylwetka geparda oraz maskujące cętki są doskonałym przystosowaniem do życia na sawannie. Dzięki muskularnym, zwinnym łapom oraz opływowym kształtom ciała jest wprost stworzony do biegu. Gepard polega przede wszystkim na swej szybkości oraz bystrym wzroku. Na otwartym terenie może w pełni wykorzystać swoje możliwości, więc jego zręczność zwiększa się o 10 podczas ucieczek, pościgów, a także ataku z rozpędu.
Serwal (115): K – 15 (± 10) Z – 50 (± 20) P – 40(± 15)
Urodzony łowca
Choć nie dorównuje po względem rozmiarów swoim kocim kuzynom, serwal posiada swoje unikalne umiejętności. Długie łapy czynią z serwala wspaniałego skoczka, który bez większych trudności potrafi przeskoczyć niemal każdą przeszkodę. Wyskakując na wysokość prawie trzech metrów, potrafi nieźle nastraszyć niczego niespodziewającego się przeciwnika. Potrafi nawet schwycić ptaki w locie, przy czym zyskuje to tego dodatkowe 10 zręczności i 5 krzepy.
Kot czarnołapy (90): K – 10(± 5) Z – 40 (± 15) P – 40 (± 15)
Ciche łapy
Najmniejszy wśród kociej rodziny, kot czarnołapy jest ekspertem w ukrywaniu się. Bezszelestny chód pozwala mu niepostrzeżenie zakraść się do ofiary, czy też spełniać się w roli szpiega. Niewielkie rozmiary pozwalają przecisnąć się przez szczeliny i wąskie przejścia, których nie pokonałoby większe zwierzę. Łatwo też może znaleźć kryjówkę, gdzie nikt go nie zauważy. Dzięki swym wrodzonym umiejętnościom do ukrywania się i skradania się, otrzymuje do nich dodatkowe 15 punktów zręczności.
Psowate
Duże psowate (115): (Likaon, Szakal) K – 30 (± 10) Z – 45 (± 10) P – 40 (± 15)
Tropiciel
Największą zaletą psowatych jest ich czuły nos. Przy jego pomocy są w stanie skuteczniej tropić zwierzynę i odnajdywać ślady. Z tego powodu podczas tropienia i pościgu otrzymują dodatkowe 10 punktów percepcji.
Fenek (85): K – 10 (± 5) Z – 35(± 15) P – 40(± 15)
Pustynny lis
Naturalnym środowiskiem fenka jest pustynia. Łatwo zauważyć to w wyglądzie jego ciała, przystosowanym do trudnych pustynnych warunków. Niewielkie ciało i charakterystyczne duże uszy chronią przez przegrzaniem w wysokiej temperaturze, a piaskowe futro zapewnia doskonały kamuflaż. Dzięki temu iż fenek na pustyni czuje się jak ryba w wodzie, otrzymuje on bonus +10 do wszystkich statystyk.
Hienowate
Krokuta cętkowana (125): K – 30 (± 10) Z – 50 (± 20) P – 45(± 15)
Hieny (115): (brunatna, pręgowana) K – 20 (± 10) Z – 50 (± 20) P – 45(± 15)
Padlinożercy
Z natury hienowate żyją w zorganizowanych grupach. Współpraca pozwala im lepiej wykorzystać umiejętności, choć radzą sobie też jako samotnicy. Hieny to głównie myśliwi, lecz nie pogardzą także padliną. Z tego powodu nieświeże pożywienie im nie szkodzi, a także są bardziej odporne na wszelkie choroby – mają o 30% mniejsze szanse na zarażenie. Ugryzienie hieny jest bardziej niebezpieczne niż innych zwierząt i do rany zadanej przez hienę zakażenie może wdać się dwa razy szybciej, czyli po 2 tygodniach.
Małpy
Szympans, Pawian, Mandryl (125): K – 20(± 10) Z – 60 (± 10) P – 45(± 15)
Zręczne dłonie
Tym co wyróżnia małpy spośród innych zwierząt są przede wszystkim ich chwytne łapy. Z łatwością mogą dzięki nim wspinać się na drzewa, chroniąc się w ten sposób przed drapieżcami. Przy poruszaniu się po drzewach otrzymują dodatkowe 5 zręczności. Wykorzystują swoją zręczność także do czynności manualnych, takich jak wytwarzanie skomplikowanych i wyróżniającym się najlepszą jakością przedmiotów rzemieślniczych. Chwytne palce dodają im 15 punktów zręczności przy wytwarzaniu przedmiotów.
Drobne zwierzęta
Żeneta (90): K – 10(± 5) Z – 45(± 15) P – 35(± 10)
Wielkoszczur gambijski(90): K – 10 (± 5) Z – 40(± 15) P – 40(± 15)
Poszukiwacz
Mniejsze zwierzęta potrafią wszędzie się wcisnąć i łatwo się ukryć. Ze względu na swe rozmiary zamiast bujać w obłokach, pozostają nisko przy ziemi. Ma to także inne zalety poza chowaniem się w trawie – wścibskie i bystre stworzonka ze znacznie większą łatwością odnajdują ukryte przedmioty czy nawet artefakty. Podczas poszukiwań z użyciem percepcji zawsze otrzymują bonus +15, z wyłączeniem poszukiwania ziół.
Kopytne
Duże (140): ( Zebra, Gnu, Kudu, Oryks) K – 40 (± 15) Z – 45 (± 15) P – 55(± 15)
Średnie (120): (Guziec, Gazela) K – 30 (± 10) Z – 40(± 15) P – 50(± 20)
Specjaliści od ziółek
Roślinożercy, choć w łańcuchu pokarmowym zajmują dość niską pozycję, nie są wcale tak bezbronni jak by się mogło wydawać. Kopniak z kopyta czy szarża ostrymi rogami z łatwością ostudzą apetyt drapieżcy. Wysoka spostrzegawczość pozwala z daleka wykryć zagrożenie czy czającego się w pobliżu napastnika, by w porę uniknąć niebezpieczeństwa. Spędzając całe dnie na jedzeniu roślin, kopytne łatwiej potrafią znaleźć co cenniejsze zioła, dlatego przy ich poszukiwaniach otrzymują +10 do percepcji.
Ptaki
Duże (115): (Wojownik, Orzeł, Orłosęp, Sęp) K – 20(+/-10) Z – 40(+/-10) P – 55(+/-10)
Średnie(85): (Sokół, Kruk) K – 10(+/-10) Z – 25(+/-10) P – 50(+/-10)
Sokoli wzrok
Ptaki spośród wszystkich innych zwierząt posiadają unikalną umiejętność latania. Dzięki temu mogą pokonywać o 50% więcej odległości niż zwierzęta poruszające się po lądzie. Skrzydła umożliwiają ptakom dotarcie do miejsc niedostępnych dla innych oraz znalezienie schronienia w koronach drzew czy wysokich ostępach gór. Doskonały wzrok i szerokie pole widzenia pozwalają dostrzec znacznie więcej, dlatego podczas lotu ptaki otrzymują dodatkowe 15 punktów percepcji.
Węże
Pyton, Zaskroniec (95): K – 10(+/-10) Z – 50(+/-20) P – 35(+/-15)
Odporność na jad
Gady na pierwszy rzut oka zazwyczaj kojarzone są z niebezpieczeństwem. Kto wie czy jakiś wąż akurat nie czai się wśród zarośli gotów dopaść swą ofiarę. Choć same nie są jadowite, węże są znacznie bardziej odporne na wszelkie trucizny i jad innych zwierząt, przez co otrzymują tylko połowę zadawanych przez nie obrażeń.
Każdy rytuał niewłaściwe stosowany może zagrażać twojemu życiu lub zdrowiu.
Pierwszy Szaman przypomina - nigdy nie używaj cebuli w celach magicznych!
Cały Ath
Pierwszy Szaman przypomina - nigdy nie używaj cebuli w celach magicznych!
Cały Ath
- Hiraeth
- Posty: 341
- Gatunek: fenek
- Płeć: Samica
- Data urodzenia: 13 wrz 2018
- Zdrowie: 100
- Waleczność: 10
- Zręczność: 21
- Percepcja: 55
- Kontakt:
Dla mnie te widełki tak średnio - nadal mam sumarycznie tyle samo pkt, ergo - nawet ładując minimum na krzepę, nie mam szans mieć większej percepcji od lwa, mimo że mam od niego procentowo większe uszy. xD
Ale liczę się z tym, bo świadomie brałam najsłabszą rasę. (Tak, nawet "małe zwierzęta" mają wyjściowo 90 pkt, a fenki tylko 85 )
Jeszcze pytanie techniczne - te widełki miałyby się odnosić tylko do statystyk wyjściowych, startowych, czy również określać limit, do jakiego maksymalnie można daną cechę u konkretnego gatunku rozwinąć? (przykładowo - dotąd percepcja była chyba max 70 niezależnie od gatunku, teraz jako fenek mogłabym dojść maxymalnie do 55?)
Natomiast specyficzne bonusy oceniam bardzo na plus.
Ale liczę się z tym, bo świadomie brałam najsłabszą rasę. (Tak, nawet "małe zwierzęta" mają wyjściowo 90 pkt, a fenki tylko 85 )
Jeszcze pytanie techniczne - te widełki miałyby się odnosić tylko do statystyk wyjściowych, startowych, czy również określać limit, do jakiego maksymalnie można daną cechę u konkretnego gatunku rozwinąć? (przykładowo - dotąd percepcja była chyba max 70 niezależnie od gatunku, teraz jako fenek mogłabym dojść maxymalnie do 55?)
Natomiast specyficzne bonusy oceniam bardzo na plus.
Hiraeth - (z jęz. walijskiego) - tęsknota za domem, do którego nie można już powrócić, za miejscem, które być może nigdy nie istniało; nostalgia; smutek z powodu miejsc utraconych (też: a deep, inborn sence of yearning for a home, a feeling, a place or a person that is beyond this plane of existence)
"Kto ci powiedział, że wolno się przyzwyczajać?
Kto ci powiedział, że cokolwiek jest na zawsze?
Czy nikt ci nie powiedział, że nie będziesz nigdy
w świecie
czuł się jak u siebie w domu?" /S. Barańczak/
"Kto ci powiedział, że wolno się przyzwyczajać?
Kto ci powiedział, że cokolwiek jest na zawsze?
Czy nikt ci nie powiedział, że nie będziesz nigdy
w świecie
czuł się jak u siebie w domu?" /S. Barańczak/
- Ilanga
- Posty: 109
- Gatunek: Crocuta crocuta
- Płeć: Samica
- Data urodzenia: 13 cze 2015
- Zdrowie: 100
- Waleczność: 20
- Zręczność: 37
- Percepcja: 68
- Kontakt:
Mi widełki się nie podobają, bo to bardzo ogranicza różnorodność między różnymi przedstawicielami jednego gatunku. Wszyscy staliby się dość do siebie podobni, nikt w stadzie nie mógłby się wyróżniać np. szczególną percepcją, nawet jeśli pasowałoby to do opisu postaci (swojej Ilandze musiałabym obniżyć percepcję xd)
Jeśli chodzi o dodatkowe umiejętności gatunków mających mniej statystyk niż lew, to jestem jak najbardziej na tak, to faktycznie pozwoli lepiej wczuć się w dane zwierzę i różne akcje będą ciekawsze.
Jeśli chodzi o dodatkowe umiejętności gatunków mających mniej statystyk niż lew, to jestem jak najbardziej na tak, to faktycznie pozwoli lepiej wczuć się w dane zwierzę i różne akcje będą ciekawsze.
- Enasalin
- Nowicjusz
- Posty: 958
- Gatunek: Lew
- Płeć: Samica
- Data urodzenia: 11 lip 2015
- Specjalizacja:
- Zdrowie: 100
- Waleczność: 66
- Zręczność: 56
- Percepcja: 35
- Kontakt:
Te całe widełki to są nie dość że mylące (skoro ja się musiałam chwilę nad nimi zastanowić, to co mogą powiedzieć ci mniej rozgarnięci xD) to te różnice są i mało widoczne, to też nie dają jeszcze dużego pola do popisu. Przynajmniej jak dla mnie.
1. Umiejki.
Lew też powinien mieć jakąś umiejętność. Ja wiem, ze ma najwięcej stat, ale od takiego lamparta różnica to 10 punktów, więc taki lampart ma dodatkowo +10 punktów, a taki lew nic? Anyway, ja bym w ogóle inaczej to zrobiła, dała graczom możliwość samodzielnego wymyślania bonusów, coś na zasadzie umiejętności, o czymś podobnym mówiłam zdaje się na swojej audycji, gdzie byłby system w którym jest pewna pula "plusów" i "minusów", coś na zasadzie rozdysponowywaniem wachlarzem zdolności i prostym systemie RPG jakim jest Savage Worlds. Dla tych niezaznajomionych na szybko nakreślę, że polega to mniej więcej na tym, że mamy pewne cechy dające jakiś bonus (np. niesamowita uroda przydatna do manipulacji, bogactwo dające bonus pieniężny na start, czy jakaś chwała, odwaga i tym podobne) można wybrać w zamian za wybieranie cech dających minus (np. kalectwo w różnym stopniu, brzydota, bycie łamagą, pech czy inne). Byłaby w tym zestawie pula cech ogólnych jak takie kalectwo, ślepota, brzydota, czy np.mała odporność duchowa, ale też byłyby cechy tylko i wyłącznie dla konkretnego gatunku, np. silne szczęki u hien, mocny lwi ryk, zaradność małych ssaków, czy wysoka percepcja latających gatunków.
Wtedy ktoś, kto miałby np. postać z jednym okiem i celowo sobie ją krzywdzący, mógłby dostać coś innego, np. że jest bardziej zręczny, czy wyczulony duchowo. I takie minusy ktoś np. dostawałby z automatu biorąc jakiś inny gatunek, chociażby taką hienę, która z reguły nie uchodzi za najpiękniejsze zwierzę (wybaczcie hienki, coś trzeba wziąć na warsztat), ale w zamian za bycie hienką, mógłby wybrać jakiegoś plusa z puli cech i np. wybrać jakąś hienkową zdolność (np. mocne szczęki).
Jedynym minusem tego pomysłu to myślę, że jest praca nad tym (bo trzeba byłoby trochę się rozpisać, ale luz, ja też mogę się tym zająć, skoro wychodzę z propozycją) i już jakaś względna konieczność przerzucenia się z zapisów, na karty postaci, albo obowiązek posiadania dziennika u każdego, czy też jakiejś metryczki, żeby można było to spisać (bez możliwości edycji po zatwierdzeniu przez administrację).
2. Statystyki.
Nie będzie tutaj jakiejś rewolucji, ale mój pomysł zakładał większą swobodę, przy narzuceniu konkretnych statystyk. Jak pisałam, mówiłam, etc. kiedyś tam, to z mojego założenia powinna być pula punktów, plus baza dla każdego gatunku który mamy w spisie. Baza tych punktów zaznaczałaby konkretnie, podobnie tak jak jest to tutaj w tym pomyśle, że taki lew nie miałby uśrednionych stat (bo to głupota i krzywdzenie innych gatunków), tylko ponieważ lew jest silny, to miałby siłę na poziomie 40, ponieważ jest kotem, ale dużym i nie aż tak zręcznym jak malutkie koty (większa masa ciała) zręczność byłaby na poziomie 35 punktów, a ponieważ jest lwem i z charakterystyki lwa wiemy, że lwy nie są jakieś w pierun spostrzegawcze, to ich percepcja sięgałaby 25 punktów. Daje nam to łącznie 90 punktów bazowych, jeśli pozostać przy 150 punktach dla lwów, to user miałby do rozdysponowania jeszcze 60 punktów i tutaj leciałby jak chce, tylko w górę, żeby nie było widełek, które są mało zrozumiałe. User miałby tych punktów trochę więcej, różnica między gatunkami też by była.
(na litość boską nie uśredniajcie lefków, bo wypada to słabo , po za tym kurła, wielkoszczur ma 90 punktów, a orłosęp, który spokojnie mógłby wcinać lwiątka na kolację, ma 115, no chyba coś tu jest nie tak )
1. Umiejki.
Lew też powinien mieć jakąś umiejętność. Ja wiem, ze ma najwięcej stat, ale od takiego lamparta różnica to 10 punktów, więc taki lampart ma dodatkowo +10 punktów, a taki lew nic? Anyway, ja bym w ogóle inaczej to zrobiła, dała graczom możliwość samodzielnego wymyślania bonusów, coś na zasadzie umiejętności, o czymś podobnym mówiłam zdaje się na swojej audycji, gdzie byłby system w którym jest pewna pula "plusów" i "minusów", coś na zasadzie rozdysponowywaniem wachlarzem zdolności i prostym systemie RPG jakim jest Savage Worlds. Dla tych niezaznajomionych na szybko nakreślę, że polega to mniej więcej na tym, że mamy pewne cechy dające jakiś bonus (np. niesamowita uroda przydatna do manipulacji, bogactwo dające bonus pieniężny na start, czy jakaś chwała, odwaga i tym podobne) można wybrać w zamian za wybieranie cech dających minus (np. kalectwo w różnym stopniu, brzydota, bycie łamagą, pech czy inne). Byłaby w tym zestawie pula cech ogólnych jak takie kalectwo, ślepota, brzydota, czy np.mała odporność duchowa, ale też byłyby cechy tylko i wyłącznie dla konkretnego gatunku, np. silne szczęki u hien, mocny lwi ryk, zaradność małych ssaków, czy wysoka percepcja latających gatunków.
Wtedy ktoś, kto miałby np. postać z jednym okiem i celowo sobie ją krzywdzący, mógłby dostać coś innego, np. że jest bardziej zręczny, czy wyczulony duchowo. I takie minusy ktoś np. dostawałby z automatu biorąc jakiś inny gatunek, chociażby taką hienę, która z reguły nie uchodzi za najpiękniejsze zwierzę (wybaczcie hienki, coś trzeba wziąć na warsztat), ale w zamian za bycie hienką, mógłby wybrać jakiegoś plusa z puli cech i np. wybrać jakąś hienkową zdolność (np. mocne szczęki).
Jedynym minusem tego pomysłu to myślę, że jest praca nad tym (bo trzeba byłoby trochę się rozpisać, ale luz, ja też mogę się tym zająć, skoro wychodzę z propozycją) i już jakaś względna konieczność przerzucenia się z zapisów, na karty postaci, albo obowiązek posiadania dziennika u każdego, czy też jakiejś metryczki, żeby można było to spisać (bez możliwości edycji po zatwierdzeniu przez administrację).
2. Statystyki.
Nie będzie tutaj jakiejś rewolucji, ale mój pomysł zakładał większą swobodę, przy narzuceniu konkretnych statystyk. Jak pisałam, mówiłam, etc. kiedyś tam, to z mojego założenia powinna być pula punktów, plus baza dla każdego gatunku który mamy w spisie. Baza tych punktów zaznaczałaby konkretnie, podobnie tak jak jest to tutaj w tym pomyśle, że taki lew nie miałby uśrednionych stat (bo to głupota i krzywdzenie innych gatunków), tylko ponieważ lew jest silny, to miałby siłę na poziomie 40, ponieważ jest kotem, ale dużym i nie aż tak zręcznym jak malutkie koty (większa masa ciała) zręczność byłaby na poziomie 35 punktów, a ponieważ jest lwem i z charakterystyki lwa wiemy, że lwy nie są jakieś w pierun spostrzegawcze, to ich percepcja sięgałaby 25 punktów. Daje nam to łącznie 90 punktów bazowych, jeśli pozostać przy 150 punktach dla lwów, to user miałby do rozdysponowania jeszcze 60 punktów i tutaj leciałby jak chce, tylko w górę, żeby nie było widełek, które są mało zrozumiałe. User miałby tych punktów trochę więcej, różnica między gatunkami też by była.
(na litość boską nie uśredniajcie lefków, bo wypada to słabo , po za tym kurła, wielkoszczur ma 90 punktów, a orłosęp, który spokojnie mógłby wcinać lwiątka na kolację, ma 115, no chyba coś tu jest nie tak )
Daddy looking at me
Will I ever be free?
Have I crossed the line?
Mother looking at me
Tell me what do you see?
Yes, I've lost my mind
Od faleczki I Od ragirkowej I Od maerki
I Od ragirkowej I Od gunterkowej
I Encia
Will I ever be free?
Have I crossed the line?
Mother looking at me
Tell me what do you see?
Yes, I've lost my mind
Od faleczki I Od ragirkowej I Od maerki
I Od ragirkowej I Od gunterkowej
I Encia
- Tarwosz
- Posty: 62
- Gatunek: Lew
- Płeć: Samiec
- Data urodzenia: 20 kwie 2015
- Specjalizacja: Szaman poziom 1
- Zdrowie: 100
- Waleczność: 20
- Zręczność: 65
- Percepcja: 65
- Kontakt:
Widełki działają na zasadzie, że masz bazową sumę statystyk 50/50/50 dla lwa. Możesz zabrać z każdej statystyki 20 punktów lub ją o nie podwyższyć. Więc stworzysz zarówno lwa mającego statystyki 50/70/50, 40/40/70 itp. Inne gatunki mają być z reguły trudniejsze, więc jest to analogicznie ograniczone.
Bonusy bardzo na plus. Kopytnym można dać niewidzialność, że podczas zbierania ziółek są niewidzialni na terenach stadnych i będą wtedy jednymi z lepszych zbieraczy. Na logikę nikt nie powinien ich ganiać za jedzenie zielska xD
Co do widełek, nie wiedziałem na początku jak będą wyglądać. Podejrzewałem system w konwencji
Bazowych statystyk dla każdego gatunku, czyli 50/50/50 dla lwa i dodatkowych 10-20 punktów, które może rozdać.
Nie wiem co sądzić o obecnych widełkach. Widzę, że niemożliwe będzie stworzenie:
1. Chuchra, postaci z 20 krzepy pokroju Tarwosza, Sigrun lub mniej w przypadku hien: Ilanga, Nana.
2. Pudziana, postaci z 20 percepcji, która ma przykładowo staty 70/60/20. Nie wiem czy na forum jest obecnie taka postać.
To można rozważyć jako plus, ale też jako minus. Dla jednych granie chuchrem jest ciekawe, a innych zirytują pudziany, które nie są w stanie samotnie zapolować na głupiego guźca, odpadając przy tropieniu.
Bonusy bardzo na plus. Kopytnym można dać niewidzialność, że podczas zbierania ziółek są niewidzialni na terenach stadnych i będą wtedy jednymi z lepszych zbieraczy. Na logikę nikt nie powinien ich ganiać za jedzenie zielska xD
Co do widełek, nie wiedziałem na początku jak będą wyglądać. Podejrzewałem system w konwencji
Bazowych statystyk dla każdego gatunku, czyli 50/50/50 dla lwa i dodatkowych 10-20 punktów, które może rozdać.
Nie wiem co sądzić o obecnych widełkach. Widzę, że niemożliwe będzie stworzenie:
1. Chuchra, postaci z 20 krzepy pokroju Tarwosza, Sigrun lub mniej w przypadku hien: Ilanga, Nana.
2. Pudziana, postaci z 20 percepcji, która ma przykładowo staty 70/60/20. Nie wiem czy na forum jest obecnie taka postać.
To można rozważyć jako plus, ale też jako minus. Dla jednych granie chuchrem jest ciekawe, a innych zirytują pudziany, które nie są w stanie samotnie zapolować na głupiego guźca, odpadając przy tropieniu.
- Jasir
- Posty: 436
- Gatunek: lew
- Płeć: Samiec
- Data urodzenia: 01 lip 2015
- Waleczność: 42
- Zręczność: 73
- Percepcja: 40
- Kontakt:
Wiem, że administracji bardzo trudno jest znaleźć rozwiązanie, które zadowoli wszystkich. Przy określaniu statystyk różnych gatunków nie da się zrobić tak,aby w pełni odpowiadało torzeczywistosci.
W najważniejszych punktach zgadzam się z tym, co powiedziała m.in. Ilanga czy Enasalin:
1. 'Widełki' nie sądobrym pomysłem. Proponowałbym większą swobodę rozdysponowania punktów statystyk. Przy po części określonej z góry liczbie zwierzęta z danego gatunku byłyby do siebie zbyt podobne. Co więcej, byłoby to trochę krzywdzące dla użytkowników, które rozwinęły już swoje postaci. Każdy powinien mieć swój sposób na grę i w tym celu przeznacza statystyki w daną umiejętność (czy to krzepę, percepcję, czy zręczność). Lwy są zwierzętami silnymi, ale gdyby iść za prawidłowością gatunkową, za bardzo obniżyłoby to jakość gry i indywidualny plan rozwoju postaci. Pamiętajmy, że każda postać jest inna, ma lepszą, lub słabszą kondycję, każde z nas ma inne priorytety i przystosować się do odmiennych warunków. Nie mogę zgodzić się z tym, że każdy lew powinien odznaczać się podobną siłą, specyficzna dla danego gatunku, bo jest silniejszy od innych gatunków. Można powiedzieć w inny sposób - lew jest zwierzęciem 'lepszym' w tym sensie, że posiada więcej statystyk wynikające z racji gatunku, ale jak swój potencjał rozłożyć na umiejętności to już inna rzecz. Jeżeli Nabo unika ćwiczeń, jest bardzo słaby, to dlaczego i tak ma być silniejszy niż lampart albo gepard?Pewna przewaga gatunków u niego istnieje, ale wiele też zależy od zamierzeń osoby. Jeśli jakieś zmiany mają zajść, to należy dokonać takich zmian, które jak najmniej będą uderzały w nasze postaci, a ich sytuację prędzej polepszą. Lepiej na korzyść, niż na stratę userów. Mimo, że to oczywiście trudne, ale nie dokonując nadmiernie rewolucyjnych zmian można już tego uniknąć. Więc odrzuciłbym te ograniczenia i 'widełki'. W takim stopniu jakim są teraz calkowicie wystarcza.
2. Umiejętności są dobrym pomysłem, ale powinny być wybierane przez użytkowników. Inaczej może to wyjść na szkodę tych, którzy rozwinęło swoje postacie. Nie trzeba dużo do wyboru - wystarczą dwie umiejętności, które postacie będą wykorzystywać w konkretnych sytuacjach. Po co one są? Nie po to, żeby 'podciągnąć' staty jednego gatunku, np. lamparta, tak aby 'zniwelować' różnice między lwem. Myślę, że powinny one wynikać zarówno ze specyfiki gatunkowej z jednej strony, jak i specyfiki pojedyńczego bohatera z drugiej. Możemy (jako bohaterowie) czuć się dobrze w różnych sytuacjach, w innych nie czujemy nic specjalnego. Tak jak lampart dobrze czuje się w dżungli i dobrze wspina się po drzewach - to jest właśnie jego domena.
Lew też powinien mieć swoją 'umiejęność' (jak napisała Enasalin). Proponuję do wyboru: albo bonus dla czajenia się i pochodzenia do ofiary w gąszczu traw (np. na takiej Sawannie), albo bonus dla bezpośredniego 'siłownia' się z przeciwnikiem, przepchnięcia przeciwnika swoim ciałem.
Co do wprowadzenia 'minusów' to by chyba wprowadzało za duży chaos. Wydaje się, że i tak wszystko wychodzi w walce, są już sposoby na odejmowanie punktów walczącym, więc raczej już nie potrzeba wykorzystywania kolejnych słabości.
W najważniejszych punktach zgadzam się z tym, co powiedziała m.in. Ilanga czy Enasalin:
1. 'Widełki' nie sądobrym pomysłem. Proponowałbym większą swobodę rozdysponowania punktów statystyk. Przy po części określonej z góry liczbie zwierzęta z danego gatunku byłyby do siebie zbyt podobne. Co więcej, byłoby to trochę krzywdzące dla użytkowników, które rozwinęły już swoje postaci. Każdy powinien mieć swój sposób na grę i w tym celu przeznacza statystyki w daną umiejętność (czy to krzepę, percepcję, czy zręczność). Lwy są zwierzętami silnymi, ale gdyby iść za prawidłowością gatunkową, za bardzo obniżyłoby to jakość gry i indywidualny plan rozwoju postaci. Pamiętajmy, że każda postać jest inna, ma lepszą, lub słabszą kondycję, każde z nas ma inne priorytety i przystosować się do odmiennych warunków. Nie mogę zgodzić się z tym, że każdy lew powinien odznaczać się podobną siłą, specyficzna dla danego gatunku, bo jest silniejszy od innych gatunków. Można powiedzieć w inny sposób - lew jest zwierzęciem 'lepszym' w tym sensie, że posiada więcej statystyk wynikające z racji gatunku, ale jak swój potencjał rozłożyć na umiejętności to już inna rzecz. Jeżeli Nabo unika ćwiczeń, jest bardzo słaby, to dlaczego i tak ma być silniejszy niż lampart albo gepard?Pewna przewaga gatunków u niego istnieje, ale wiele też zależy od zamierzeń osoby. Jeśli jakieś zmiany mają zajść, to należy dokonać takich zmian, które jak najmniej będą uderzały w nasze postaci, a ich sytuację prędzej polepszą. Lepiej na korzyść, niż na stratę userów. Mimo, że to oczywiście trudne, ale nie dokonując nadmiernie rewolucyjnych zmian można już tego uniknąć. Więc odrzuciłbym te ograniczenia i 'widełki'. W takim stopniu jakim są teraz calkowicie wystarcza.
2. Umiejętności są dobrym pomysłem, ale powinny być wybierane przez użytkowników. Inaczej może to wyjść na szkodę tych, którzy rozwinęło swoje postacie. Nie trzeba dużo do wyboru - wystarczą dwie umiejętności, które postacie będą wykorzystywać w konkretnych sytuacjach. Po co one są? Nie po to, żeby 'podciągnąć' staty jednego gatunku, np. lamparta, tak aby 'zniwelować' różnice między lwem. Myślę, że powinny one wynikać zarówno ze specyfiki gatunkowej z jednej strony, jak i specyfiki pojedyńczego bohatera z drugiej. Możemy (jako bohaterowie) czuć się dobrze w różnych sytuacjach, w innych nie czujemy nic specjalnego. Tak jak lampart dobrze czuje się w dżungli i dobrze wspina się po drzewach - to jest właśnie jego domena.
Lew też powinien mieć swoją 'umiejęność' (jak napisała Enasalin). Proponuję do wyboru: albo bonus dla czajenia się i pochodzenia do ofiary w gąszczu traw (np. na takiej Sawannie), albo bonus dla bezpośredniego 'siłownia' się z przeciwnikiem, przepchnięcia przeciwnika swoim ciałem.
Co do wprowadzenia 'minusów' to by chyba wprowadzało za duży chaos. Wydaje się, że i tak wszystko wychodzi w walce, są już sposoby na odejmowanie punktów walczącym, więc raczej już nie potrzeba wykorzystywania kolejnych słabości.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2020, 15:50 przez Jasir, łącznie zmieniany 3 razy.
- Gunter
- Posty: 788
- Gatunek: Lew
- Płeć: Samiec
- Data urodzenia: 06 lut 2011
- Zdrowie: 0
- Waleczność: 0
- Zręczność: 0
- Percepcja: 0
- Kontakt:
Tak tylko powiem, że celem zmiany miało być właśnie to, by podciągnąć umiejętności gatunkom innym niż lwy, bo czuły się poszkodowane. Więc teraz dając też lwom, wrócilibyśmy do punktu wyjścia.
@Hiraeth, tak chodzi o startowe. Więc dalej można by dobić do 75.
Czy gdyby każdy na początku musiał wybrać dodatkowe umiejętności, nie byłoby to utrudnieniem dla graczy?
@Hiraeth, tak chodzi o startowe. Więc dalej można by dobić do 75.
Czy gdyby każdy na początku musiał wybrać dodatkowe umiejętności, nie byłoby to utrudnieniem dla graczy?
- Jasir
- Posty: 436
- Gatunek: lew
- Płeć: Samiec
- Data urodzenia: 01 lip 2015
- Waleczność: 42
- Zręczność: 73
- Percepcja: 40
- Kontakt:
W dżungli lwy nie mają raczej jak wykorzystać zaproponowanych przeze mnie umiejętności. W tym miejscu lamparty zyskują, nie powiem, że przewagę, ale mogą wykorzystać pewien swój potencjał. Tak samo lwy. Podczas walki wcale nie musi dojść do przepychania, bezpośredniego siłowania się.
Myślę, że to byłoby mniejszym utrudnieniem, niż wyznaczanie jednej linii.
Myślę, że to byłoby mniejszym utrudnieniem, niż wyznaczanie jednej linii.
Ostatnio zmieniony 26 sty 2020, 15:47 przez Jasir, łącznie zmieniany 2 razy.
- Enasalin
- Nowicjusz
- Posty: 958
- Gatunek: Lew
- Płeć: Samica
- Data urodzenia: 11 lip 2015
- Specjalizacja:
- Zdrowie: 100
- Waleczność: 66
- Zręczność: 56
- Percepcja: 35
- Kontakt:
Dlatego ja twierdzę że każdy powinien moc sobie coś wybrać i moja propozycja jest dobra, bo ja rozumiem dać trochę innym ale nie kosztem lwów. A przynajmniej nie aż tak, jak mówiłam lampart i lew tak się nie różnią a z tą umiejka Atha lamparty robią się już kozakami, nawet jeśli je ograniczać do terytorium.
I nie, nie sądzę by to było utrudnieniem. Po prostu coś nowego, trzeba będzie przywyknąć i tyle. Mamy bajery przy szamanstwie i medycynie i rzemieślnikach a nowi (pomijając trole) się nie boją z tego korzystać.
I nie, nie sądzę by to było utrudnieniem. Po prostu coś nowego, trzeba będzie przywyknąć i tyle. Mamy bajery przy szamanstwie i medycynie i rzemieślnikach a nowi (pomijając trole) się nie boją z tego korzystać.
Daddy looking at me
Will I ever be free?
Have I crossed the line?
Mother looking at me
Tell me what do you see?
Yes, I've lost my mind
Od faleczki I Od ragirkowej I Od maerki
I Od ragirkowej I Od gunterkowej
I Encia
Will I ever be free?
Have I crossed the line?
Mother looking at me
Tell me what do you see?
Yes, I've lost my mind
Od faleczki I Od ragirkowej I Od maerki
I Od ragirkowej I Od gunterkowej
I Encia
- Bjørn
- Posty: 472
- Gatunek: P.Leo Leo
- Płeć: Samiec
- Data urodzenia: 06 cze 2016
- Specjalizacja: Medyk poziom 1
- Waleczność: 61
- Zręczność: 56
- Percepcja: 36
Same statystyki byłby tu okej, a czemu? Bo są bazowe. Tak jak mówią przedmówcy, trzeba wprowadzić konkretne bonusy gatunkowe i kilka indywidualnych wybieranych przez gracza. Będzie to naprawdę lepsze rozwiązanie.
Dla przykładu. Mamy powiedzmy sobie lwa, nieprzeciętnego nie z 50/50/50 tylko spostrzegawczego .
Statystyki:
30/50/70
Umiejka lwa/gatunkowa (proponowana niekoniecznie taka musi być):
- Mocny Cios +5 do rzutu na siłę przy ciosie łapą.
Umiejki do dobrania przez gracza x 2 :
- Znawca dżungli + 5 do percepcj na terenie las/dżungla
- Wędrownik + 5 kratek przy podróży na mapie
I wtedy np. Medyk jak się patrzy!
Dla przykładu. Mamy powiedzmy sobie lwa, nieprzeciętnego nie z 50/50/50 tylko spostrzegawczego .
Statystyki:
30/50/70
Umiejka lwa/gatunkowa (proponowana niekoniecznie taka musi być):
- Mocny Cios +5 do rzutu na siłę przy ciosie łapą.
Umiejki do dobrania przez gracza x 2 :
- Znawca dżungli + 5 do percepcj na terenie las/dżungla
- Wędrownik + 5 kratek przy podróży na mapie
I wtedy np. Medyk jak się patrzy!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość