x
Newsy
  • 07.04.2024
  • Nowa porcja questów czeka na śmiałków! -> Questy
  • 06.04.2024
  • Aktualizacja kwietniowa weszła w życie! Więcej szczegółów pod linkiem-> Aktualizacja kwietniowa
  • 07.03.2024
  • Wszystkie Panie zapraszamy do wzięcia udziału w Loterii z Okazji Dnia Kobiet! -> Loteria z okazji Dnia Kobiet
  • 04.02.2024
  • Postacią Miesiąca został Tauro
  • 31.01.2024
  • Dzienniki umiejętności zostały sprawdzone
Fabuła
  • Aktualności fabularne
  • > Świeża porcja nowości z Lwiej Krainy
  • Przewrót na Lwiej Ziemi
  • > Khalie przejęła władzę na Lwiej Ziemi po wypędzeniu dotychczasowych władców.
  • Gniew Przodków
  • > Po krainie przetoczyły się nieszczęścia i choroby. Mówi się, że to Przodkowie postanowili uprzykrzyć życie żyjącym, ale kto wie czy starzy szamani mają rację. Może po prostu przebywanie w niebezpiecznych terenach ma swoje konsekwencje.
  • Epidemia w dżungli
  • > Chodzą słuchy, że choroba w Dżungli przybiera na sile. Napotyka się tam wielu chorych, którzy wykazują agresję wobec nieznajomych.
  • Szkarłatne Grzywy
  • > Ragir odnowił dawne stado. Szkarłatni powrócili na zajmowane niegdyś ziemie.
Suwak
Lwia Skała
Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Skała Wolności Wschodnia Oaza Wydmy Las MB Jezioro MB Wybrzeże

Kwestia szamanów [odrzucone]

Czy szamani powinni mieć możliwość skorzystania z pomocy duchów do dezorientacji przeciwnika?

Tak
5
42%
Nie
7
58%
 
Liczba głosów: 12

Awatar użytkownika
Tib
Posty: 1323
Gatunek: lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 24 paź 2014
Specjalizacja:
wojownik 2
Wojownik 2
Niezłomność Królów
Niezłomność Królów
Druga Skóra
Druga skóra
łowca 1
Łowca 1
krokodyl
Krokodyl
tropiciel
Tropiciel
Zdrowie: 100
Waleczność: 71
Zręczność: 51
Percepcja: 35
Kontakt:

Kwestia szamanów [odrzucone]

#1

Post autor: Tib » 21 gru 2018, 17:29

Od jakiegoś czasu na discordzie forumowym toczy się dość ożywiona dyskusja na temat szamanów. Pozwólcie więc, że na początek przedstawię całe zagadnienie.

Po zmianie kości z k100 na k50 zdaliśmy sobie sprawę, że taka sytuacja bardzo mocno nie sprzyja szamanom. Dodatkowo wprowadzona została zasada która mówi, że postać musi posiadać minimalnie 50 punktów percepcji by móc dostać się do jeziorka duchów, gdzie ma miejsce rytuał zostania szamanem. Dlatego też zręczność przeciętnego szamana oscyluje w okolicy 40 punktów. Przy konfrontacji z osobnikiem który posiada ponad 60 punktów taki szaman ma nikłe szanse na wykonanie chociaż jednego celnego ataku w przeciągu całej walki, dlatego doszliśmy do wniosku że warto by dać mu coś co pozwoli chociaż uniknąć walki z przeciwnikiem. Rozwiązaniem wydało nam się umożliwienie szamanom korzystania z pomocy duchów co nawiązywałoby do afrykańskich wierzeń. Oczywiście taki duch nie miałby możliwości nikogo zranić a jedynie rozproszyć uwagę atakującego. Dodatkowo efekt utrzymywał by się przez jedną turę albo do momentu aż skołowana postać nie zostałby zaatakowana, co pozwoliłby jej bronić się w normalny sposób.

Co obecnie oferuje gra szamanem:

- Wykorzystywanie ziół i zasobów szamańskich do leczenia i zdejmowania klątw lub sprzedawanie ich w sklepie za paciorki.
- Posiadanie dodatkowej statystyki "Duch" która pozwala mu nawiązywać kontakty z istotami nadprzyrodzonymi
- Dzięki dużej ilości percepcji z powodzeniem zdaje się większość opartych na niej testów.
- Możliwość odprawiania rytuałów podczas których nawiązuje się kontakt z duchami.

Korzystając z okazji wspomnę jeszcze, że gra szamanem nakłada na gracza sporo ograniczeń:
- szamani nie są w stanie z powodzeniem zapolować na żadne większe zwierzę więc nie mogą zdobywać skór.
- nie mogą wykorzystywać pancerzy które przeznaczone są dla wojowników
- podczas korzystania z pomocy ducha lub na skutek rytuału szaman może ucierpieć
- z powodu posiadania małej ilości punktów zręczności nie może wykonywać przedmiotów
- ma ogromne problemy ze zdawaniem testów wymagających użycia krzepy i zręczności takich jak ukrywanie się czy atak z zaskoczenia

Zapraszam do dyskusji oraz do oddania głosu w ankiecie.
Na wasze głosy czekamy do 28 grudnia.
Głosować można tylko z 1 konta.

Dyskusja powinna dotyczyć wyłącznie szamanów, z innymi kwestiami zapraszamy do tematu "Pomysły".

Awatar użytkownika
Lyanna
Valarjar
Valarjar
Posty: 1021
Gatunek: Lew
Płeć: Samica
Data urodzenia: 04 wrz 2016
Specjalizacja:
łowca 3
Łowca 3
zebra
Zebra
krokodyl
Krokodyl
słoń
Słoń
survivalista
Przewodnik
Zdrowie: 35
Waleczność: 58
Zręczność: 66
Percepcja: 38
Kontakt:

#2

Post autor: Lyanna » 21 gru 2018, 17:36

A ja dodam od siebie tyle, że bardziej zainteresowani mogą doczytać dyskusję na forumowym discordzie, padły tam za i przeciw, więc miłej lektury.


Kolejny raz wypowiadać się nie będę, bo nie widzę większego sensu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ragir
Król
Król
Posty: 926
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 10 sie 2016
Specjalizacja:
rzemieślnik 3
Rzemieślnik 3
zbrojmistrz
Zbrojmistrz
zbieracz
Zbieracz
garbarz
Garbarz
wpjownik 1
Wojownik 1
Zdrowie: 100
Waleczność: 69
Zręczność: 59
Percepcja: 30

#3

Post autor: Ragir » 21 gru 2018, 18:12

Powiem tak, widzę, że same negatywy wpisałeś. A czemu nie ma plusów? Negatywów inne "klasy" też maja dużo. Warkowie maja kiepskie rzuty an percepcje xp

Z plusów (tych o których mi wiadomo, a mogę być w błędzie):
- mogą gadać z duchami
- mogą je widzieć
- mogą je "przykotwiczyc" do czegoś
- mogą sprawić kogoś opętanie
- mogą robić egzorcyzmy
- mogą leczyć (tylko oni to mogą)
- mogą zbierać zioła
- robić malunki
- zbierać pigmenty(?) do malunków
- mogą truć
- mają dużą (większą niż inne"klasy") zabawę fabularna i wczuwanie się
- mają dodatkowa statystykę, która ich wyróżnia
- słyszałam, że jeszcze mają rzucać klątwy
- I tylko oni mogli by je zdejmować
- Mogą (?) robią świecidełka czy jakieś tam inne zabawki
- mają swoje rytuały

Jeszcze pewnie jakieś plusy się znajdą, więc jest ich więcej niż minusów.
Jak dla mnie tworzenie szaman jest oczywiste, że nie masz pchać się w ogień walki tylko jak każdy "caster" stać z tyłu bo ci wpier**lą. Szaman daje mnóstwo możliwości rozwoju fabularnego. O wiele więcej niż warek. Inne "klasy" nie maja nic prócz tego, że mogę mocno przywalić. Jednak jak będą ranni to są zdanie na łaskę szamanów a to już jest bardzo silna sprawa. Jak szaman sie wypnie an rannego wojaka, ten ma duże szanse na zdechnięcie lub zakażenie albo inną "fajna" kontuzje czy coś.
Do tego szanujący się szaman nie wykorzystałby duchów do tak egoistycznego i głupiego celu jakim się "rzucenie"" nim by zwiać. I co jeszcze? Szaman oprócz tego, że inni mu przynoszą żarcie (bo ten może ich nie wyleczyć potem!), a sam jest w tym kiepski muszą inni bronić bo na prosty rozum, jak szaman ucierpi- stado ucierpi.
Nie ma żadnej alternatywy innej dla wszystkich oprócz szamani, który są królami życia, bo są cenniejsi niż woda.

Wybierając grę szamanem, osoby stawiają bardziej an duchowe doznania, mistyczne niż na walkę. Widzisz zagrożenie? to się ulatniasz niż będzie realne lub jak za późno możesz próbować przekonać go do wypuszczenia, potencjalnie mieć zawsze w gotowości jakąś truciznę (jelonek lubił smorwac rogi cwaniak :V). Szaman powinien umieć używać głowy nie siły.

Na koniec proszę spojrzeć na marne wady, a teraz an wachlarz plusów, jeszcze raz na wady a teraz plusy, szamani są pro i chce się ich jeszcze wzmocnić w tak parszywy i poniżający sposób dla duchów xp.

Myślę, że plusów dałoby się jeszcze więcej znaleźć i nie, nie takich na siłę. Na siłę to się próbuje pokazać, że są słabi i biedni, bo chyba ktoś ich lobbuje xp.


PS. Szaman może też być silny ale ma problemy z testami na percepcje (więc wzmacnianie i tak jest śmieszne)

Helmut
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

#4

Post autor: Helmut » 21 gru 2018, 21:11

Nie zajmując żadnej ze stron, sprecyzuję tylko, że nie mamy pigemntów ani malunków, choć to ciekawy pomysł. Szamani nie zajmują się rzemieślnictwem, ponieważ będzie ono przeznaczone dla postaci o wysokiej zręczności. Co do leczenia planowane jest zastąpienia pozycji czeladnika medykiem, tak aby więcej postaci miało dostęp do ziół. A w sprawie klątw, to żeby nie było zbyt magicznie, to właśnie z nich wyewoluował pomysł korzystania z pomocy duchów. Dodam że w planach jest opracowanie 3 ścieżek rozwoju dla postaci zależnie od statystyki, czyli wojownicy o dużej krzepie, zręczni rzemieślnicy i wspomniani już szamani z wysoką percepcją. Ostatecznie każda z tych ścieżek ma być równie atrakcyjna, ale potrzeba jeszcze ich dopracowania.
Wybaczcie lekki offtop :)

Awatar użytkownika
Enasalin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 958
Gatunek: Lew
Płeć: Samica
Data urodzenia: 11 lip 2015
Specjalizacja:
wojownik 2
Wojownik 2
Niezłomna wola
Potęga Przodków
Pierwotny Szał
Szarża
Zdrowie: 100
Waleczność: 66
Zręczność: 56
Percepcja: 35
Kontakt:

#5

Post autor: Enasalin » 25 gru 2018, 2:26

Żeby nie było, że oddam tylko głos, to powiem, że jestem na nie, bo szaman i tak ma od cholery bajerów, nawet jak ma swoje minusy to i tak ma nie dość, że kozackie możliwości prowadzenia fabuły to w razie bycia rannym jest się od niego zależnym, więc sorki, ale nie.

A po za tym uważam, że to jest jakieś strasznie przekombinowane. Nie wiem na jakim etapie realnych zwierzątek tutaj jesteśmy, ale "walka" duchami to jest no... i jak się przed tym bronić?
Daddy looking at me
Will I ever be free?
Have I crossed the line?

Obrazek

Mother looking at me
Tell me what do you see?
Yes, I've lost my mind


Od faleczki I Od ragirkowej I Od maerki
I Od ragirkowej I Od gunterkowej
I Encia


Awatar użytkownika
Tazabana
Posty: 104
Gatunek: P.Leo
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 31 gru 2012
Waleczność: 70
Zręczność: 45
Percepcja: 35

#6

Post autor: Tazabana » 25 gru 2018, 10:30

Enasalin pisze:
25 gru 2018, 2:26
A po za tym uważam, że to jest jakieś strasznie przekombinowane. Nie wiem na jakim etapie realnych zwierzątek tutaj jesteśmy, ale "walka" duchami to jest no... i jak się przed tym bronić?
No jak to jak? Tarczą antyduchową od swojego szamana! XD

Też głosowałem na "nie". Szamani są tu bardzo silni, każdy kto twierdził inaczej chyba po prostu nie dostrzega ich potencjału. (Okej gra się nimi trudno, ale coś za coś.)
Na Diskordzie zaproponowałem "Potiony", szaman nie służy do wojaczki, a jak ktoś chce nim walczyć to powinien się przygotować.
Poza tym żeby nie było że Potiony mają sam plusowy wpływ na postać, podoba mi się system np. z Wiedźmina, gdzie po ich spożyciu wzrastał poziom szkodliwych substancji w ciele.

Awatar użytkownika
Ember
Posty: 219
Gatunek: Lew
Płeć: Samica
Data urodzenia: 12 gru 2012
Zdrowie: 100
Waleczność: 40
Zręczność: 70
Percepcja: 40
Kontakt:

#7

Post autor: Ember » 27 gru 2018, 11:36

Do dezorientacji na polu walki? Nie.
Do rzucania klątw osłabiających to jestem tu na tak. Ale nie takie hurr durr w pięć minut i z bani. Odpowiedni rytuał, składniki, materiały ecetera + szanse powodzenia.
Klątwy na forum są i wydawało mi się to normalne, że szaman też nimi może operować skoro z nich leczy a się okazuje że nie :v

Zrobiłabym również podział osobno szamani i osobno medycy.
🎨 🎶

Zablokowany

Wróć do „Archiwum ogłoszeń”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość