x
Newsy
  • 07.04.2024
  • Nowa porcja questów czeka na śmiałków! -> Questy
  • 06.04.2024
  • Aktualizacja kwietniowa weszła w życie! Więcej szczegółów pod linkiem-> Aktualizacja kwietniowa
  • 07.03.2024
  • Wszystkie Panie zapraszamy do wzięcia udziału w Loterii z Okazji Dnia Kobiet! -> Loteria z okazji Dnia Kobiet
  • 04.02.2024
  • Postacią Miesiąca został Tauro
  • 31.01.2024
  • Dzienniki umiejętności zostały sprawdzone
Fabuła
  • Aktualności fabularne
  • > Świeża porcja nowości z Lwiej Krainy
  • Przewrót na Lwiej Ziemi
  • > Khalie przejęła władzę na Lwiej Ziemi po wypędzeniu dotychczasowych władców.
  • Gniew Przodków
  • > Po krainie przetoczyły się nieszczęścia i choroby. Mówi się, że to Przodkowie postanowili uprzykrzyć życie żyjącym, ale kto wie czy starzy szamani mają rację. Może po prostu przebywanie w niebezpiecznych terenach ma swoje konsekwencje.
  • Epidemia w dżungli
  • > Chodzą słuchy, że choroba w Dżungli przybiera na sile. Napotyka się tam wielu chorych, którzy wykazują agresję wobec nieznajomych.
  • Szkarłatne Grzywy
  • > Ragir odnowił dawne stado. Szkarłatni powrócili na zajmowane niegdyś ziemie.
Suwak
Lwia Skała
Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Skała Wolności Wschodnia Oaza Wydmy Las MB Jezioro MB Wybrzeże

Pomysły

Awatar użytkownika
Enasalin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 958
Gatunek: Lew
Płeć: Samica
Data urodzenia: 11 lip 2015
Specjalizacja:
wojownik 2
Wojownik 2
Niezłomna wola
Potęga Przodków
Pierwotny Szał
Szarża
Zdrowie: 100
Waleczność: 66
Zręczność: 56
Percepcja: 35
Kontakt:

Re: Pomysły

#181

Post autor: Enasalin » 16 gru 2019, 21:29

Wbijcie sobie do głów że forum jest o lwach,a nie afrykańskiej faunie, jezu, jesteście tak meczący jak muchy nad uchem XD Zrobi się tak, żeby było okej, ale zaraz będzie, że lew to to samo co hiena, tylko ma dłuższy pysk bo statystyki XD

Ja swój pomysł podałam w audycji, nie będę się dwa razy wypowiadać. Śmieszy mnie tylko podejście niektórych do gry, jakby statystyki były sprawą życia i śmieci, a każdy chyba zapomniał, ze to forum jest w głównej mierze oparte na storytelling, a statystyki mają jedynie robić za dodatek porządkowy, co by to mądrzejsi inaczej zaraz nie zaczęli overpowerować XD Jak komuś za mało grindingu to niech sobie odpali metina.
Daddy looking at me
Will I ever be free?
Have I crossed the line?

Obrazek

Mother looking at me
Tell me what do you see?
Yes, I've lost my mind


Od faleczki I Od ragirkowej I Od maerki
I Od ragirkowej I Od gunterkowej
I Encia


Awatar użytkownika
Tib
Posty: 1323
Gatunek: lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 24 paź 2014
Specjalizacja:
wojownik 2
Wojownik 2
Niezłomność Królów
Niezłomność Królów
Druga Skóra
Druga skóra
łowca 1
Łowca 1
krokodyl
Krokodyl
tropiciel
Tropiciel
Zdrowie: 100
Waleczność: 71
Zręczność: 51
Percepcja: 35
Kontakt:

#182

Post autor: Tib » 16 gru 2019, 21:41

W odniesieniu do rzeczywistości takie hieny mają znacznie łatwiej w przypadku konfrontacji z lwem. Pozwolę sobie podeprzeć swoje słowa źródłem:

Źródło

Jeżeli zaczniemy bawić się w uwzględnianie prędkości pikowania i innych tym podobnych to wtedy wejdźmy już może na całkowity realizm i tak jak na załączonym filmiku dwa dorosłe samce lwów będą w stanie przegonić całą bandę hien dla których walka byłaby wyrokiem śmierci. Dlatego uważam, że narzekanie, że trzy razy lżejsze zwierzę nie ma w pojedynkę szans z tym znacznie większym jest trochę bez sensu a wyrównanie stat całkowicie zniszczyłoby resztki realizmu.

Jestem również przeciwnikiem konstruowania zbyt złożonych systemów klas i bonusów bo może to zniechęcić część graczy a i tak miałem okazję słyszeć, że obecny system jest już dość skomplikowany.

Awatar użytkownika
Nana
Posty: 309
Gatunek: Crocuta crocuta
Płeć: Samica
Data urodzenia: 13 paź 2015
Specjalizacja: Medyk poziom 2
Szaman poziom 1
Waleczność: 10
Zręczność: 45
Percepcja: 70

#183

Post autor: Nana » 16 gru 2019, 21:51

Tib zdajesz sobie sprawę, że w przyrodzie duże drapieżniki unikają walk na śmierć i życie bo liczy się przetrwanie. Mocno ranne zwierze nie będzie w stanie polować i zdechnie. Dlatego nie ma tak kontrowersyjnych walk chyba, chyba że matka będzie broniła młode ale to instynkt macierzyński.
Ja tylko chce by profesje nie były traktowane po macoszemu i każdy gatunek miał równe szanse na rozwijanie się czy to ratel, lew czy szympans.

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 72
Gatunek: Orłosęp
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 25 lut 2016
Specjalizacja: Rzemieślnik poziom 2
Zdrowie: 100
Waleczność: 23
Zręczność: 52
Percepcja: 40
Kontakt:

#184

Post autor: Goliath » 16 gru 2019, 22:00

Gunter pisze:
16 gru 2019, 21:20
Edit. do posta @Ndevu
Czym różniłyby się modyfikatory zależne od wielkości od różnej liczby stat dla gatunków, które mają różne rozmiary? Bo mam wrażenie, że zwiększanie wszystkim stat, żeby potem je zmniejszyć trochę mija się z celem.
Z celem mija się tworzenie stałych modyfikatorów działających tylko w określonym przypadku i od decyzji mistrza gry. Ile razy użyjecie modyfikatoru ujemnego, gdy np. mysz zdecyduje się zabić lwa?
Goliath Discord pisze: 1 sytuacja na na forum, w którym gracz dla beki zaatakuje myszą lwa. Wtedy po prostu uwzględnić na logikę, że lew jest ogromny i taka mysz niewiele mu zrobi.
Uwzględniać za każdym razem bonusy, które działają zależnie od sytuacji i od mistrza gry.
Co jest łatwiejsze?
Kolejne trafne słowa odnoszące się do sytuacji.
Goliath Discord pisze: Są stałe, więc kiepsko o indywidualne rozpatrzenie danej sytuacji. Mistrz gry spojrzy w tabelkę i da bonus lub nie da. A staty użytkownik rozda sam i będzie mieć najwyżej pretensje do siebie.
Goliath Discord pisze: A jednak cyferki tu decydują o wszystkim, więc te dodatkowe 35 do rozdania pozwoli na więcej na fabule niż mistrz gry, który akurat nie przyzna bonusu do działania.
To jest akurat 100% prawda. Wolicie mieć kontrolę nad swoimi statami czy pokładać nadzieję w bonusach gatunkowych?



Tib pisze:
15 gru 2019, 23:25
Jestem przeciwny dawaniu szamanom i medykom jakichkolwiek bonusów do percepcji związanych z ich klasą. Szaman czy medyk nie jest od walki a od leczenia.
Zdziwię Cię, lew jako jedyny jest w stanie zrobić szamana, medyka i rzemieślnika w jednym, będącego przy tym przeciętnym wojownik. Wystarczą statystyki 48/51/51 i masz otwartą furtkę do wszystkiego, czym nie poszczycą się inne gatunki.
Tib pisze:
15 gru 2019, 23:25
Zawsze taniej jest dać coś do zrobienia rzemieślnikowi niż kupować ze sklepu, co więcej w przypadku zdobycia skór na polowaniu o ile nie ma się pod ręką żadnego rzemieślnika, trzeba je sprzedać by móc kupić sobie za nie pancerz co jest dość słabo opłacalne.
Napisałem, że niektórych surowców nie opłaca się zbierać. Ty mówisz o zasobach, jakimi są skóry, które są w sklepie dość sporo warte. Do niedawna bardziej opłacało się kupić rzemyk w sklepie niż go stworzyć z soli i ścięgna. Powód? Sama sól kosztowała 5 paciorków, a rzemyk wymagający soli i ścięgna do stworzenia - 3 paciorki + 2 lokacje na mapie do zbierania soli. Teraz się to zmieniło, za sprawą tego, iż zwróciłem na ten fakt uwagę, choć i tak cena soli jest na tyle śmieszna, iż lepiej ją kupić w sklepie.
Enasalin pisze:
16 gru 2019, 21:29
Wbijcie sobie do głów że forum jest o lwach,a nie afrykańskiej faunie, jezu, jesteście tak meczący jak muchy nad uchem XD
Forum rozgrywane jest w uniwersum o królu lwie, jeżeli zostają udostępnione inne gatunki niż lew. To wypadałoby, żeby zostały zbalansowane i dostosowane do forumowych realiów.
Enasalin pisze:
16 gru 2019, 21:29
Ja swój pomysł podałam w audycji, nie będę się dwa razy wypowiadać.
A ja nie słucham audycji i nie zamierzam. Coś jeszcze? ;)
Enasalin pisze:
16 gru 2019, 21:29
Śmieszy mnie tylko podejście niektórych do gry, jakby statystyki były sprawą życia i śmieci, a każdy chyba zapomniał, ze to forum jest w głównej mierze oparte na storytelling (...)
Błędne założenie. Forum ma mechanikę, w której cyferki decydują o powodzeniu danej akcji, więc "w głównej mierze oparte na storytelling" to za dużo powiedziane.
Enasalin pisze:
16 gru 2019, 21:29
(...), a statystyki mają jedynie robić za dodatek porządkowy, co by to mądrzejsi inaczej zaraz nie zaczęli overpowerować XD Jak komuś za mało grindingu to niech sobie odpali metina.
Szkoda mi słów, żeby to skomentować. Ostatnio uznałem je za dość cenne :)
Lecz spróbuję. Otóż cyferki decydują o tym czy postaci się powiedzie akcja na fabule, czy wygra lub ucieknie przed walką, czy w porę dostrzeże zagrożenie lub wytropi zwierzę.

Tib pisze:
16 gru 2019, 21:41
Jeżeli zaczniemy bawić się w uwzględnianie prędkości pikowania i innych tym podobnych to wtedy wejdźmy już może na całkowity realizm i tak jak na załączonym filmiku dwa dorosłe samce lwów będą w stanie przegonić całą bandę hien dla których walka byłaby wyrokiem śmierci.
Kolejna nadinterpretacja teoretycznego Tiba, który nie rozumie, iż nikomu nie chodzi o 100% realizm, gdyż ten w królu lwie nie istnieje, a o dostosowanie mechaniki do panujących na forum warunków. Jak ktoś gra tylko lwem, to czego oczekiwać? :|
Ach tak, prędkość pikowania. Jak chcecie wprowadzić modyfikatory sytuacyjne, to wypadałoby uwzględnić, że większa prędkość zapewnia większą siłę w momencie ataku ergo więcej zadanych obrażeń na polowaniu/walce. Chyba, że jesteś myszą i spróbujesz stratować lwa, ale od tego są modyfikatory ujemne.
Tib pisze:
16 gru 2019, 21:41
Dlatego uważam, że narzekanie, że trzy razy lżejsze zwierzę nie ma w pojedynkę szans z tym znacznie większym jest trochę bez sensu a wyrównanie stat całkowicie zniszczyłoby resztki realizmu.
Tak nazywasz wypowiadania się w temacie pomysły? Pisanie pomysłów w temacie pomysły to narzekanie? Tu jest jakiś realizm? XD
Tib pisze:
16 gru 2019, 21:41
Jestem również przeciwnikiem konstruowania zbyt złożonych systemów klas i bonusów bo może to zniechęcić część graczy a i tak miałem okazję słyszeć, że obecny system jest już dość skomplikowany.
Obecny system zbierania surowców i ziół wystarczająco zniechęca graczy, żeby zrobić to więcej niż raz na jakiś czas. Inaczej jest to pisanie postów na sztukę, ale jeśli ktoś zebrał surowce ostatnio miesiąc temu lub większość ma z loterii to co się dziwić. Teoretycznie system działa, praktycznie przejrzyj wpisy w dzienniku Nany to zobaczysz jak to wygląda, ewentualnie w moim.




Na koniec dodam, że popieram pomysł Jerycho.

Awatar użytkownika
Kirvаan
Posty: 46
Gatunek: Сrocuta
Płeć: Samica
Data urodzenia: 01 lip 2015
Zdrowie: 100
Waleczność: 40
Zręczność: 45
Percepcja: 40
Kontakt:

#185

Post autor: Kirvаan » 16 gru 2019, 22:04

Mi się nawet o konfrontacje między gatunkami do końca nie rozchodziło, tylko o samo odniesienie efektywności statystyk do klasy, może w ogóle to błąd że medyk i rzemieślnik korzysta z statystyk w swojej profesji, szaman ma ducha, który dla każdego zwierzęcia wynosi tyle samo na start.
Może warto dla nich też zrobić 4 statystykę rozwijaną w kolejnych poziomach?
Ostatnio zmieniony 16 gru 2019, 22:10 przez Kirvаan, łącznie zmieniany 1 raz.
Ciemna prawie czarna melanistyczna hiena o dobrze umięśnionym krępym ciałku. Charakterystyczne cętki widoczne są tylko w świetle dnia.
Pysk samicy usiany jest licznymi bliznami, po pojedynku i polowaniu, oczy kroktu są ciemno rubinowe, co nadaje jej dzikiego wyglądu w akompaniamencie wyszczerzonych kłów.

:hiena:
Refka

Awatar użytkownika
Ndevu
Posty: 191
Gatunek: Crocuta crocuta
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 10 kwie 2015
Zdrowie: 100
Waleczność: 40
Zręczność: 56
Percepcja: 30
Kontakt:

#186

Post autor: Ndevu » 16 gru 2019, 22:07

mi nie zależy by mały ssak miał szansę pojedynkę poradzić sobie z lwem, wiem też, że to nie forum o walce, osobiście liczę na to że Ndevu nie będzie musiał nigdy z nikim walczyć :D
mi chodzi głównie o to, że no na przykład taki ptak musi mieć dużo percepcji, bo to jednak ptak <3

Awatar użytkownika
Enasalin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 958
Gatunek: Lew
Płeć: Samica
Data urodzenia: 11 lip 2015
Specjalizacja:
wojownik 2
Wojownik 2
Niezłomna wola
Potęga Przodków
Pierwotny Szał
Szarża
Zdrowie: 100
Waleczność: 66
Zręczność: 56
Percepcja: 35
Kontakt:

#187

Post autor: Enasalin » 16 gru 2019, 22:33

1. Forum jest oparte na królu lwie, gdzie dominującym gatunkiem jest lew, i rzecz jasna pod niego robione są statystyki. MG bierze pod uwagę cechy gatunku (np zwinność węża) JEŻELI KTOŚ Z ŁASKI SWOJEJ WSPOMNI O TYM W POŚCIE, a nie wspaniałomyślnie zakłada, że większa liczba pól profilu zrobi swoje. Chcesz wykorzystać teren? Napisz o tym. Chcesz wykorzystać to że latasz? Napisz o tym, a nie mielisz co ci ślina na język przyniesie, że ci źle, bo masz mniej percepcji niż lew. No jednak przykro, że musisz zaznaczyć, że grasz ptakiem, więc z marszu nie będziesz sobie wojownikiem? I jeszcze gadanie o tym wojowniku, no nie ma, przykro mi takiej profesji, więc dla innych ptaków mając 20 krzepy będziesz bogiem wojowania.
2. Jak nie zamierzasz słuchać audycji to automatycznie cię to wyklucza z dyskusji z racji tego, że ograniczasz się na źródła zewnętrzne, powołujesz się jedynie na swoje, więc twój argument jest inwalidą i skończ z tym naskakiwaniem swoimi "pomysłami", bo nie grasz tutaj ani tak długo, ani też nie używasz zasad LOGICZNEGO argumentowania. Dziękuję, pozdrów krewnych.
3. Jeżeli szkoda ci to komentować to po jakiego grzyba to robisz? Rzucisz mi zaraz tekstem "nie zesraj się?". FORUM NIE OPIERA SIĘ NA STATYSTYKACH. To jest dodatek do tej przyjemnej rozgrywki. Jak twoim JEDYNYM celem jest jedynie latanie i zbieranie ziół to trzeba było brać lwa, skoro na wylot znasz nas system na forum. Skoro chcesz grać tym orłosępem to się licz z tym, że nie będziesz tak samo uprzywilejowany. Z punktu widzenia fabuły i tak jesteś, bo lwy nie latają, więc w zasadzie ucieczka jest łatwiejsza, szpiegowanie i tym podobne. No opcji jest mnóstwo, a ty się skupiasz jedynie na tym, że nie możesz tak szybko zbierać składników jak ci się to podoba. No przykro. Statystyki, jak już pisałam, co zdążyłeś pominąć, są po to, by nie trafił ci się na fabule drugi Komodor i zabił postać jednym postem bo może. Bo z góry założy, że się zakradł i ci zabił postać. Nie wiem czy ty udajesz, że tego nie widzisz, czy faktycznie tak bardzo ci zależy jedynie na expieniu, że nie widzisz innych zalet forum, a tym bardziej nie widzisz postów MG w których, powtarzam, jak napiszesz, że z czegoś korzystasz i ma to sens, to dostajesz dodatkowe punkty. Tylko przy zbieraniu MG nie ma nic do gadania po to, żeby ci ułatwić zadanie i byś mógł szybciej je zbierać, a nie czekać na post MG. Ale przy walkach, ucieczkach, skradaniu się i innych takich akcjach decyduje MG i naprawdę, można dostać bonus za np. to, że kolor twojego futra zlewa się z trawami sawanny i ledwo cię widać. NAPRAWDĘ SIĘ DA.

Teraz jeszcze dodam od siebie, że jeszcze raz pominiesz czytanie ze zrozumieniem, nie odniesiesz się do tego co piszę, tylko będziesz wybierać co ci pasuje, to ja na następny post nie odpowiem, skoro nie potrafisz zachować zasad rzetelności i logiki. Żeby coś powiedzieć z sensem to trzeba mieć wiedzę do tego.
Daddy looking at me
Will I ever be free?
Have I crossed the line?

Obrazek

Mother looking at me
Tell me what do you see?
Yes, I've lost my mind


Od faleczki I Od ragirkowej I Od maerki
I Od ragirkowej I Od gunterkowej
I Encia


Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 72
Gatunek: Orłosęp
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 25 lut 2016
Specjalizacja: Rzemieślnik poziom 2
Zdrowie: 100
Waleczność: 23
Zręczność: 52
Percepcja: 40
Kontakt:

#188

Post autor: Goliath » 16 gru 2019, 23:27

Enasalin pisze:
16 gru 2019, 22:33
1. Forum jest oparte na królu lwie, gdzie dominującym gatunkiem jest lew, i rzecz jasna pod niego robione są statystyki.
Jeżeli administracja udostępnia grę innymi gatunkami to wymaga się, żeby były zbalansowane. Tłumaczenie wszystkiego tytułem: lew ma być najprostszy lub forum jest robione stricte pod lwy i zostawmy inne gatunki niezbalansowane, bo przecież po co coś robić. Forum jest zrobione pod lwy, a reszta gatunków to taki dodatek. Po co więc one? Może wyrzucimy inne gatunki i zostawimy same lwy? Reszta będzie najwyżej NPCtami dla wielmożnej En.
Enasalin pisze:
16 gru 2019, 22:33
MG bierze pod uwagę cechy gatunku (np zwinność węża) JEŻELI KTOŚ Z ŁASKI SWOJEJ WSPOMNI O TYM W POŚCIE, a nie wspaniałomyślnie zakłada, że większa liczba pól profilu zrobi swoje.
Otóż nie, gdyż jeszcze nie obowiązują stałe modyfikatory gatunkowe. Zauważ, ze BONUS JEST ZALEŻNY OD MISTRZA GRY, A LWY MAJĄCE WIĘCEJ STATYSTYK MAJĄ GDZIEŚ BONUS, BO PO PROSTU POSIADAJĄ PRZEWAGĘ W STATYSTYKACH. Wystarczy? Mam dosadniej wytłumaczyć?
Enasalin pisze:
16 gru 2019, 22:33
Chcesz wykorzystać teren? Napisz o tym. Chcesz wykorzystać to że latasz? Napisz o tym, a nie mielisz co ci ślina na język przyniesie, że ci źle, bo masz mniej percepcji niż lew.
Ktoś tu nie przeczytał więcej niż jednego postu. Są tu poruszane problemy znacznie większe niż ten z cyklu "on ma więcej percepcji ode mnie". Zalecam zapoznać się z ostatnimi stronami i dopiero brać się za pisanie.
Enasalin pisze:
16 gru 2019, 22:33
No jednak przykro, że musisz zaznaczyć, że grasz ptakiem, więc z marszu nie będziesz sobie wojownikiem? I jeszcze gadanie o tym wojowniku, no nie ma, przykro mi takiej profesji, więc dla innych ptaków mając 20 krzepy będziesz bogiem wojowania.
Ty w ogóle czytałaś coś? Nie mówiłem niczego o wojownikach (klasach), a zwróciłem uwagę na fakt, iż lew może być jednocześnie rzemieślnikiem, szamanem, medykiem i przeciętnym wojownikiem przy statystykach 48/51/51, które otwierają mu drogę do wszystkiego, z czego inni gatunków gracze nie mają takiej możliwości. Tib możesz napisać po raz szósty coś o 1/3, ale dopóki to nie zostanie wprowadzone fakty są takie, że lew może być wszystkim ku uciesze ciebie, En i reszty lwów.
Enasalin pisze:
16 gru 2019, 22:33
2. Jak nie zamierzasz słuchać audycji to automatycznie cię to wyklucza z dyskusji z racji tego, że ograniczasz się na źródła zewnętrzne, powołujesz się jedynie na swoje, więc twój argument jest inwalidą i skończ z tym naskakiwaniem swoimi "pomysłami", bo nie grasz tutaj ani tak długo, ani też nie używasz zasad LOGICZNEGO argumentowania. Dziękuję, pozdrów krewnych.
Jak nie zamierzasz przeczytać wszystkich postów to nie masz co się wypowiadać, gdyż dyskusja toczy się tutaj, a nie na niszowej audycji, której niektórzy nie odsłuchają z tytułu ciekawszych zajęć. Staż nie ma aż tak wielkiego znaczenia. Czujesz się podniecona z tytułu daty grania na forum? Równie dobrze ciekawsze rzeczy może mieć do powiedzenia osoba grająca miesiąc niż dajmy teoretycznie: wulgarny debil grający tu któryś rok z rzędu. Pozdrów krewnych.
PS. Nie używasz zasad LOGICZNEGO ARGUMENTOWANIA BO JA TAK NAPISAŁAM!!!
Rozwalasz mnie swoją logiką, a raczej jej brakiem.
PS2. Po to jest ten temat, żeby można tu pisać. Przeczytaj pierwszy post, który napisałem z konta Gamby i zobaczysz ile osób się ze mną zgodziło. Chyba, że nie umiesz czytać więcej niż jednego postu pod rząd. Analfabetyzm to musi być straszna choroba.
Enasalin pisze:
16 gru 2019, 22:33
3. Jeżeli szkoda ci to komentować to po jakiego grzyba to robisz? Rzucisz mi zaraz tekstem "nie zesraj się?". FORUM NIE OPIERA SIĘ NA STATYSTYKACH.
Opiera się na statystykach. Wszelkie akcje są podsumowane rzutem kości, a im lepsze statystyki tym większa szansa na sukces.
Enasalin pisze:
16 gru 2019, 22:33
To jest dodatek do tej przyjemnej rozgrywki.
Do przyjemnej rozgrywki opartego głównie na storyllingu? Proszę, nie pogrążaj się. Jak przychodzi co do czego to decydują same cyferki.
Enasalin pisze:
16 gru 2019, 22:33
Jak twoim JEDYNYM celem jest jedynie latanie i zbieranie ziół to trzeba było brać lwa, skoro na wylot znasz nas system na forum.
Wybacz, nie chcę dołączyć do grona wzajemnej adoracji lewków liżących sobie pupy i wierzyć, że tylko oni mają być najsilniejsi i mieć najwięcej statystyk do rozdysponowania.
Enasalin pisze:
16 gru 2019, 22:33
Skoro chcesz grać tym orłosępem to się licz z tym, że nie będziesz tak samo uprzywilejowany. Z punktu widzenia fabuły i tak jesteś, bo lwy nie latają, więc w zasadzie ucieczka jest łatwiejsza, szpiegowanie i tym podobne.
Tak, tak, tak. Uprzywilejowany? No tak, przecież nie można zbalansować gatunków w logiczny sposób. Ach, gdyby tylko istniało jakieś rozwiązanie niż zostawienie lwa najsilniejszego. Czyż nie podała go Jerycho wcześniej? Zapomniałem, że nie potrafisz czytać więcej niż jednego postu.
Enasalin pisze:
16 gru 2019, 22:33
No opcji jest mnóstwo, a ty się skupiasz jedynie na tym, że nie możesz tak szybko zbierać składników jak ci się to podoba. No przykro. Statystyki, jak już pisałam, co zdążyłeś pominąć, są po to, by nie trafił ci się na fabule drugi Komodor i zabił postać jednym postem bo może.
Obecny system zbierania ziół i surowców rzemieślniczych to pisanie postów na sztukę. Zalecam zapoznać się z dziennikiem Nany. Racja, statystyki to tylko dodatek. Przecież nie jest tak, że decydują o kluczowych akcjach, a nie tylko o tym, iż przyjdzie troll komodor.
Enasalin pisze:
16 gru 2019, 22:33
Nie wiem czy ty udajesz, że tego nie widzisz, czy faktycznie tak bardzo ci zależy jedynie na expieniu, że nie widzisz innych zalet forum, a tym bardziej nie widzisz postów MG w których, powtarzam, jak napiszesz, że z czegoś korzystasz i ma to sens, to dostajesz dodatkowe punkty.
Obecnie tak to nie działa. Doucz się nieco o mechanice forum.
Obrazek
Enasalin pisze:
16 gru 2019, 22:33
Tylko przy zbieraniu MG nie ma nic do gadania po to, żeby ci ułatwić zadanie i byś mógł szybciej je zbierać, a nie czekać na post MG. Ale przy walkach, ucieczkach, skradaniu się i innych takich akcjach decyduje MG i naprawdę, można dostać bonus za np. to, że kolor twojego futra zlewa się z trawami sawanny i ledwo cię widać. NAPRAWDĘ SIĘ DA.
Z tym, że taki lew posiada swoje 150 punktów statystyk przy każdej akcji. Czemu inni mają być pokrzywdzeni. Już nie rozliczajmy się o dokładne 150 punktów, acz wartości mogłyby być jak najmniej oddalone, gdyż 25 punktów w statystykach robi różnicę. Na co w takim razie bonus zależny od sytuacji i widzimisię mistrza gry, skoro można dać graczowi więcej punktów statystyk i tym samym bonus w każdej sytuacji.
Enasalin pisze:
16 gru 2019, 22:33
Teraz jeszcze dodam od siebie, że jeszcze raz pominiesz czytanie ze zrozumieniem, nie odniesiesz się do tego co piszę, tylko będziesz wybierać co ci pasuje, to ja na następny post nie odpowiem, skoro nie potrafisz zachować zasad rzetelności i logiki. Żeby coś powiedzieć z sensem to trzeba mieć wiedzę do tego.
Sprytne, zostawiasz sobie magiczną furtkę, aby nie odpisać na post, jeśli nie będzie Ci się chciało. Niestety, to tak nie działa w internecie i zapewne to ty zadecydujesz czy przeczytałem twój post ze zrozumieniem, więc równie dobrze nie odpiszesz, ponieważ nie będzie Ci się chciało. Również ty decydujesz o zasadach mej rzetelności i logiki bez podania przykładów z całej dyskusji toczącej się tu już trochę czasu. Przestań się mniemać za pępek forum.

Awatar użytkownika
Gunter
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

#189

Post autor: Gunter » 16 gru 2019, 23:40

@Goliath proszę cię, zanim będziesz dalej się tak bulwersował, poczytaj sobie kilka akcji z MG i zobacz jak to wygląda. Enasalin ma rację, gracz nie robi łaski MG, że opisze coś w poście. To MG na podstawie posta ocenia czy coś się udało czy nie, zależnie co takiego postać chciała zrobić. I jeśli dobrze rozegrasz akcję, to możesz dostać duże bonusy, więc nie rozumiem aż takiego oburzenia, tutaj nie wymaga się od gracza nic poza pisaniem posta, co jest założeniem PBFa. W papierowych RPGach można grać tak, że rzucasz tylko kośćmi i one decydują o wszystkim, ale tutaj liczy się treść posta.
/tak tylko w nawiasie, pierwszy post ma zmienionego autora z powrotem na Goliath bo user Gamby po zabraniu z powrotem postaci nie chciał się z nim utożsamiać/
Widzę Goliath, że bardzo lubisz udostępniać prywatne rozmowy. Pytałeś mnie o zbiór ziół, który odbywa się bez MG, a cytat En dotyczył akcji prowadzonych przez MG, rozróżniajmy te dwie rzeczy. Nie życzę sobie, żeby po raz kolejny już moje wypowiedzi były wyrywane z kontekstu i wykorzystywane jak ci się podoba, szczególnie do zarzucania komuś braku wiedzy kiedy ty sam jej nie posiadasz. Przecież sam w trakcie walki dostałeś modyfikator do percepcji za siedzenie ptakiem na gałęzi.
I serio, zamiast mówić cały czas jak to jesteś pokrzywdzony, poczytaj sobie jakieś akcje i zobacz na czym to polega, bo mam wrażenie że oceniasz na podstawie tej jednej akcji walki z Komodorem. Wygląda to w tej chwili tak jakbyś miał swoją wizję mechaniki, pasującą pod twoją postać i nie przyjmujesz żadnych argumentów osób, które się z tobą nie zgadzają.

Awatar użytkownika
Athastan
Posty: 556
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 25 cze 2015
Specjalizacja:
szaman 2
Szaman 2
medyk 3
Medyk 3
Zdrowie: 0
Waleczność: 32
Zręczność: 50
Percepcja: 70
Kontakt:

#190

Post autor: Athastan » 17 gru 2019, 11:19

Po przegryzeniu się przez wszystko co tutaj napisaliście (a tochę tego było), mam kilka sugestii zmian, które mogli byśmy wprowadzić do aktualnego systemu statystyk. Czyli po kolei:

Kwestia oddania ogólnych cech gatunku w jego statystkach: w tym miejscu proponowałbym przekonwertowanie listy gatunków dopuszczonych do rozgrywki, w ten sposób, że każdy garunek będzie miał ustaloną pewną bazową wartość danej statystyki, oraz pewne 'widełki' (wstępnie o rozpiętości 10-20 punktów, zależnie od ogólnej ilości punktów na daną statystykę) w ramach których gracz tworzący postać będzie mógł 'spersonalizować' daną postać tą częścią puli punktów, która pozostaje do jego dyspozycji. Zaletami takiego rozwiązania było by utworzenie swego rodzaju 'szkieletów' statystyk, które utrzymywały by podobne właściwości postaci należących do jednego gatunku (i chroniły by przed róznymi alogicznymi pomysłami), natomiast 'widełki' umożliwiały by personalizację danej postaci i dopasowanie jej statystyk do elementów fabularnych.

Drugą sprawą, którą chciałbym tu poruszyć, jest posiadanie przez określone gatunki pewnych przewag, w konkretnych sytuacjach. Skutekim tego uważam za sensowne wprowadzenie systemu modyfikatorów, tudzież 'zdolności gatunkowych' dla niektórych gatunków, aktywnych w pewnych sytuacjach. Przykładowo ptak podczas latania otrzymywałby bonusy do percepcji, gepard podczas ucieczek i pościgów - dodatkową zręczność, a małpa otrzymywała by plusy do zręczności podczas przebywania na drzewach i w zaroślach. (Wartość bonusu była by przedstawiana jako dodatkowe ileś % do danej statystyki)

Trzecim elementem, który uważam za wart wprowadzenia byłby swego rodzaju system umiejętności, umożliwiający lepsze oddanie specyfiki każdej postaci w statystykach. Chodzi mi w tym momencie o wyeksponowanie tego, że postać, z racji historii, doświadczenia czy po prostu budowy może być lepsza w takiej a nie innym typie akcji i mieć swoje konkretne predyspozycje.
Z punktu widzenia mechaniki wyglądało by to następująco: każda postać miała by pewną okresloną ilość (domyślnie 2-3) 'slotów' na takowe umiejętności, te zaś mogły by się na przykład przedstawiać następująco:
Bonus do konkretnych statystyk w takim a nie innym środowisku (dotyczy to szczególnie tych mniej przyjaznych), takim jak np. wysokie góry, pustynie czy bagna - fabularnie oddawało by to przystosowanie postaci do takich a nie innych okolic, z racji tego że żyje/pochodzi z takich a nie innych terenów i w znajomym środowisku jest jej po prostu łatwiej.
Bonusy działające przy konkretnych warunkach prowadzenia walki, czyli co nieco dla wojowników - bo przecież ci także mają swoje predyspozycje i mogą specjalizować się w określonych typach walki (co również jest poniekąd uzasadniane historią, charakterem i ogólnie całą konstrukcją postaci) . I tak, mogły by się tu pojawić takie rzeczy jak wzmocnienie konkretnej statystyki przy akcji określonego typu - przeprowadzanie zasadzki (dla tych bardziej przebiegłych), tropienie śladów (dla urodzonych łowców i wywiadowców), otwarta walka w polu (dla tych o mocnej budowie ciała) , ochrona kogoś lub czegoś (profesjonalny ochroniarz koronowanej głowy) itp., jak również wzmocniena aktywowane przez takie a nie inne warunki, w których dzieje się akcja - w nocy (ninja), w ciasnych pomieszczeniach (dla tych preferujących jaskinie), w zaroślach (dla chcących się bawić w Wietkong) i tak dalej.
Można by także zrobić umiejętności dla postaci mających nieco inne zainteresowania niż walka przykładowo bonusy do zbierania określonych typów zasobów/wytwarzania konkretnych typów produktów tudzież jeszcze inne, nie do końca powiązane bezpośrednio ze statystykami, jak na przykłd ułatwione dogadywanie się z NPCami, większe profity ze sprzedaży skoplikowanych wyrobów, ect.

Tytułem komentarza tak do mojego posts, jak i do poprzednich, chciałbym jeszcze dodać, że nasze forum mimo wszystko nie opiera się na samej grze z wykorzystaniem statystyk, i są postaci które w zasadzie nie szczególnie ich używają. Sporo tematów moża po prostu załatwić uzgadniając coś z kimś, a statystyki służą zasadniczo do rozsądzania kwestii spornych i mają za zadanie (podobnie jak proponowane przeze mnie powyżej umiejętności) wskazywać MG prowadzącemu taką akcję, na co, prócz treści postów (bo to ona ma tu podstawowe znaczenie) powinien jeszcze patrzyć.
I jeszcze słówko na temat balansu - cytując: " Los nie jest sprawiedliwy." Co byśmy nie zrobili, osobniki części gatunków są po prostu jednostkowo słabsze, i czego by nie wymyślićz, nie uzyskają (i zgodnie z logiką uzyskać nie mogą) takich samych szans w wypadku konfrontacji.
Każdy rytuał niewłaściwe stosowany może zagrażać twojemu życiu lub zdrowiu.

Pierwszy Szaman przypomina - nigdy nie używaj cebuli w celach magicznych!

Cały Ath

Odpowiedz

Wróć do „Archiwum ogłoszeń”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości