x
Newsy
  • 07.04.2024
  • Nowa porcja questów czeka na śmiałków! -> Questy
  • 06.04.2024
  • Aktualizacja kwietniowa weszła w życie! Więcej szczegółów pod linkiem-> Aktualizacja kwietniowa
  • 07.03.2024
  • Wszystkie Panie zapraszamy do wzięcia udziału w Loterii z Okazji Dnia Kobiet! -> Loteria z okazji Dnia Kobiet
  • 04.02.2024
  • Postacią Miesiąca został Tauro
  • 31.01.2024
  • Dzienniki umiejętności zostały sprawdzone
Fabuła
  • Aktualności fabularne
  • > Świeża porcja nowości z Lwiej Krainy
  • Przewrót na Lwiej Ziemi
  • > Khalie przejęła władzę na Lwiej Ziemi po wypędzeniu dotychczasowych władców.
  • Gniew Przodków
  • > Po krainie przetoczyły się nieszczęścia i choroby. Mówi się, że to Przodkowie postanowili uprzykrzyć życie żyjącym, ale kto wie czy starzy szamani mają rację. Może po prostu przebywanie w niebezpiecznych terenach ma swoje konsekwencje.
  • Epidemia w dżungli
  • > Chodzą słuchy, że choroba w Dżungli przybiera na sile. Napotyka się tam wielu chorych, którzy wykazują agresję wobec nieznajomych.
  • Szkarłatne Grzywy
  • > Ragir odnowił dawne stado. Szkarłatni powrócili na zajmowane niegdyś ziemie.
Suwak
Lwia Skała
Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Skała Wolności Wschodnia Oaza Wydmy Las MB Jezioro MB Wybrzeże

Pomysły

Awatar użytkownika
Seth
Posty: 253
Gatunek: P.Leo
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 gru 2015
Waleczność: 55
Zręczność: 60
Percepcja: 35

Re: Pomysły

#131

Post autor: Seth » 11 gru 2019, 20:00

Czytam wpisy powyżej i przyznam że system statystyk jest tu dość słaby. Zwłaszcza jeśli idzie o percepcję i zwinność. Proponowałem tak zwane bonusy rzutu dla gatunków w zależności od ich "atutu"
Dlaczego?
Bo ptaki powinny mieć więcej w percepcji, ale tylko przy używaniu wzroku (Mówię tu ogólnie, bo są gatunki które mają dobry wech, czy słuch- sowy np.)
Hiena ma np. silne szczęki.
Gepard bardzo szybko biega, itd.
Nie zmieniałbym samych statystyk.

Edit:
Nikt tu nie grywa niektórymi gatunkami, nie dlatego że są "słabe" a raczej ciężko o dobrą interakcję z innymi postaciami.

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 72
Gatunek: Orłosęp
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 25 lut 2016
Specjalizacja: Rzemieślnik poziom 2
Zdrowie: 100
Waleczność: 23
Zręczność: 52
Percepcja: 40
Kontakt:

#132

Post autor: Goliath » 11 gru 2019, 20:37

Bonusy do rzutów są. Podczas walki z lwem dostałem bonus +10 do percepcji za siedzenie na gałęzi, gdyż tak zadecydował mistrz gry. Sęk w tym, że gracze nie dostaną podobnego bonusu do wszystkich akcji jak np. zbieranie ziół, zaś lew posiadający więcej percepcji od nich będzie po prostu korzystał z przewagi w statystykach. Tyle w temacie.

Awatar użytkownika
Tib
Posty: 1323
Gatunek: lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 24 paź 2014
Specjalizacja:
wojownik 2
Wojownik 2
Niezłomność Królów
Niezłomność Królów
Druga Skóra
Druga skóra
łowca 1
Łowca 1
krokodyl
Krokodyl
tropiciel
Tropiciel
Zdrowie: 100
Waleczność: 71
Zręczność: 51
Percepcja: 35
Kontakt:

#133

Post autor: Tib » 11 gru 2019, 20:56

Osobiście nie jestem przekonany do zmianach w samym systemie statystyk bo zrobiłby się teraz z tym mały bałagan. Co do systemu specjalizacji można wprowadzić zasadę, że limit danej cechy zależy od ilości punktów dostępnych do rozdania. Limit 1/3 +1 maksymalnych punktów powinien być okej.
Jak to by wyglądało w praktyce? Zwierze które ma do rozdania 120 punktów potrzebowałby 41 percepcji żeby zostać szamanem a nie 51 jak to jest obecnie.

Zamiast zmieniać statystyki proponowałbym system umiejętności gatunkowych. Oznacza to, że gatunki dostawałby charakterystyczne dla siebie bonusy. Na przykład gepardy miałyby premię w testach opierających się na biegu, lamparty dostawały by bonusy w dżungli, ptaki do percepcji w razie obserwacji z powietrza a hieny ułatwienia podczas walki w grupie.

Awatar użytkownika
Gunter
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

#134

Post autor: Gunter » 11 gru 2019, 21:04

A żeby roślinożercy nie byli poszkodowani, mogliby dostawać bonus percepcji przy zbieraniu ziół, bo w roślinkach to na pewno są lepsi od innych gatunków.

Edit. Co do tego co Goliath pisał o wartości krzepy:
Tib pisze:
22 paź 2018, 16:19
Podczas tworzenia postaci każdy gracz ma do rozdysponowania zależną od gatunku ilość punktów statystyk. Górny limit zręczności i percepcji wynosi 70 punktów a minimum 20. Każdy z grywalnych gatunków posiada narzuconą odgórnie maksymalną ilość krzepy.
Krzepa nie ma dolnego limitu 20, tylko zręczność i percepcja.

Awatar użytkownika
Psychosfinx
Posty: 15
Gatunek: Lampart
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 05 lut 2016
Zdrowie: 100
Waleczność: 50
Zręczność: 70
Percepcja: 20
Kontakt:

#135

Post autor: Psychosfinx » 11 gru 2019, 21:12

Te bonusy śmierdzą i to ostro pozornie fajnie wszystko gut tylko będą działać w określonych przypadkach jak w przypadku lampartów w dżungli. Co z graczami którzy grają lampardami poza dżunglą? Co z ludźmi którzy grają samotnymi hienami? Co da bonus gepardowi do biegu skoro walki opierają sie na zręcz.? Roślinożercy mają mieć bonus do ziółek co ze wszystkożercami?
Psychosfinx pisze:
11 gru 2019, 19:29
Forum to nie jest symulator przetrwania spoko. Tylko to jest hipokryzja bo nie dotyczy lwów które mają najwięcej pkt. do rozdania. Ludzie wybierają gatunki z największą ilością statystyk bo się opłaca.

Awatar użytkownika
Jerycho
Posty: 42
Gatunek: Krokuta cętkowana
Płeć: Samica
Data urodzenia: 13 kwie 2016
Zdrowie: 0
Waleczność: 35
Zręczność: 50
Percepcja: 40
Kontakt:

#136

Post autor: Jerycho » 11 gru 2019, 21:41

Wprowadźmy modyfikatory ujemne dla lwów :D

Awatar użytkownika
Psychosfinx
Posty: 15
Gatunek: Lampart
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 05 lut 2016
Zdrowie: 100
Waleczność: 50
Zręczność: 70
Percepcja: 20
Kontakt:

#137

Post autor: Psychosfinx » 11 gru 2019, 22:58

Moje pomysły

tib napisał że lew ma być najprostszy to:

- specjalne umiejętności dla przedstawicieli innych gatunków. Umiejętności pasywne (bonusy) i aktywne uruchamiane przez graczy np. szał małpy który daje bonus małpie na 3 wpisy do statów
- mikstury i artefakty dostępne tylko dla poszczególnych gatunków np. hieny miałyby artefakt sygnalizujący inne hieny w promieniu iluś kratek że dana jest w niebezpieczeństwie
- pancerze dostępne tylko dla innych gatunków niż lwy. Dają mniej hp od standardowych ale zapewniają premię do statów

Awatar użytkownika
Biashara
Posłaniec
Posłaniec
Posty: 115
Gatunek: Sekretarz
Płeć: Samica
Data urodzenia: 08 kwie 2015
Specjalizacja:
medyk 1
Medyk 1
szaman 1
Szaman 1
Waleczność: 10
Zręczność: 35
Percepcja: 60
Kontakt:

#138

Post autor: Biashara » 12 gru 2019, 0:38

A ja widzę to inaczej (teraz to tak średnio mam czas wchodzić w dyskusję, ale raz gdzies o tym na discordzie wspomniałam).

Uważam, że każdy gatunek powinien mieć z góry statystki narzucone + pewna pula dodatkowo do rozdysponowania. Jak by to wyglądało? Z grubsza takie ptaszki narzucone miałyby powiedzmy staty (załóżmy, że dla sekretarzy, bo takim gram XD) 10:30:50 ponieważ ptaszki te są i zręczne, bo obchodzą się z wężami bez problemu, a no i są dość spostrzegawcze, no i powiedzmy że 20 punktów byłoby dodatkowe dla gracza, bo np. ktoś chce być silniejszym ptakiem, a mniej zręcznym, jego wola xD
I OD RAZU MÓWIĘ, ŻE TO PRZYKŁAD, ŻEBY ZARAZ KTOŚ MI NIE IMPLIKOWAŁ, ŻE SUGERUJĘ ZA DUŻE STATY.

I dla każdego gatunku byłoby grywalne jakieś podstawowe staty + ileś tam, z zachowaniem tej maksymalnej krzepy dla gatunku, bo ona jednak ma sens. Dowolność dla gracza jest? Jest. Sens stat dla gatunku jest? Jest. I wszyscy są zadowoleni.
A jak komuś brakuje to won na treningi, akcje specjalne i się rozwijać do woli.


Edit:
Dodam jeszcze, że gatunki takie jak jadowite węże, goryle, nosorożce i tym podobne, powinny być stale wyłączone z forum. Jak chcesz grać czymś takim, to można się wykazać czymś innym. Overpowerowanie przy tak sztywnej mechanice jak mamy tutaj jest zwyczajnym nieporozumieniem. Gramy na forum dla lwów, więc wciskanie w to uniwersum każdego afrykańskiego gatunku jest idiotyzmem i powinno być zakazane.

Awatar użytkownika
Morwa
Posty: 21
Gatunek: Puchacz mleczny
Płeć: Samica
Data urodzenia: 13 gru 2016
Zdrowie: 100
Waleczność: 10
Zręczność: 50
Percepcja: 60
Kontakt:

#139

Post autor: Morwa » 12 gru 2019, 10:25

Tu się rozchodzi bardziej o profesje. Z obecnymi statystykami jako ptak mogę sobie pozwolić na zostanie medykiem lub szamanem. Jeśli jednak chciałabym zostać rzemieślnikiem to musiałabym nadrobić aż 21 pkt. To sporo i samo expienie potrwałoby przy dobrych wiatrach kilka lat.
Można powiedzieć, że mogłam pójść w mniejszą ilość percepcji ale czy to wtedy nie mijałoby się charakterystyczną cechą danego gatunku? Mało tego, wywoływałoby to frustracje z powodu małych szans na znalezienie potrzebnych materiałów o polowaniach nie wspominając.
Wystarczyłoby obniżyć początkowy pułap zręczności dla zwierząt, które mają mniejsze statystyki.
Dlaczego nie obniżać percepcji? Dla zachowania balansu, mniejsze zwierzęta nie idą w siłę a do przetrwania potrzebna im zręczność i percepcja by szybciej dostrzec zagrożenie i umknąć.

Taka zabawna ciekawostka. Biashara królujesz w moim jadłospisie dużych ptaków a mam mniej bazowych pkt. statystyk od ciebie ergo ofiara ma większe szanse na spuszczenie łomotu napastnikowi :D
Goryle zostały zablokowane, nosorożec, krokodyl, żyrafa, słoń czy bawół nie były nigdy dopuszczone do wyboru.
Co do jadowitych węży na forum zanim cię trutka takowego uśmierci, zdążysz go wszamać i doczłapać się do medyka. (Bo to nie tak, że cię ukąsi i w ciągu trzech postów umrzesz, będzie stopniowo odejmować pkt. życia zapewne jak w przypadku krwawienia) Jakiegoś wielkiego zainteresowania gadami na forum i tak nie ma. Był tu kiedyś przypadek gry jadowitym wężem, pająkiem czy skorpionem? Chyba nie. Zawsze można się tez zabezpieczyć i posiadać od medyka kilka prostych receptur na nagłe wypadki. (Najpopularniejsze skaleczenia i zatrucia).
Niepotrzebnie się obawiacie o "złośliwych graczy".
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Uharibifu
Posty: 444
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 10 paź 2016
Kontakt:

#140

Post autor: Uharibifu » 12 gru 2019, 12:02

Biashara pisze:
12 gru 2019, 0:38
[...]
Uważam, że każdy gatunek powinien mieć z góry statystki narzucone + pewna pula dodatkowo do rozdysponowania. Jak by to wyglądało? Z grubsza takie ptaszki narzucone miałyby powiedzmy staty (załóżmy, że dla sekretarzy, bo takim gram XD) 10:30:50 ponieważ ptaszki te są i zręczne, bo obchodzą się z wężami bez problemu, a no i są dość spostrzegawcze, no i powiedzmy że 20 punktów byłoby dodatkowe dla gracza, bo np. ktoś chce być silniejszym ptakiem, a mniej zręcznym, jego wola xD
I OD RAZU MÓWIĘ, ŻE TO PRZYKŁAD, ŻEBY ZARAZ KTOŚ MI NIE IMPLIKOWAŁ, ŻE SUGERUJĘ ZA DUŻE STATY.

I dla każdego gatunku byłoby grywalne jakieś podstawowe staty + ileś tam, z zachowaniem tej maksymalnej krzepy dla gatunku, bo ona jednak ma sens. Dowolność dla gracza jest? Jest. Sens stat dla gatunku jest? Jest. I wszyscy są zadowoleni.
A jak komuś brakuje to won na treningi, akcje specjalne i się rozwijać do woli.


Edit:
Dodam jeszcze, że gatunki takie jak jadowite węże, goryle, nosorożce i tym podobne, powinny być stale wyłączone z forum. Jak chcesz grać czymś takim, to można się wykazać czymś innym. Overpowerowanie przy tak sztywnej mechanice jak mamy tutaj jest zwyczajnym nieporozumieniem. Gramy na forum dla lwów, więc wciskanie w to uniwersum każdego afrykańskiego gatunku jest idiotyzmem i powinno być zakazane.
Tak, tak, TAK. Wszystko, pod czym się podpisuję. Mocno do mnie trafia:
Gramy na forum dla lwów, więc wciskanie w to uniwersum każdego afrykańskiego gatunku jest idiotyzmem i powinno być zakazane.

Tak naprawdę to wciąż uniwersum KL, więc jestem jak najbardziej za tym, że głównie gatunki o jakimś znacznym wpływie na fabułę filmów powinny być - może przesadzę - na piedestale. Lwy, hieny, tak naprawdę one napędzały akcję filmów (no i głupie gnu co Mufasę stratowały, phi). A jak komuś zależy na grze pośród szeroko rozumianej fauny afrykańskiej - pewnie i takie forum gdzieś się znajdzie, a jak nie, zawsze można spróbować sił z czymś własnym.


EDIT: albo to ja jestem po prostu za mało otwarta i ograniczona, nie mówię, że nie x'D

Morwa pisze:
12 gru 2019, 10:25
Tu się rozchodzi bardziej o profesje. Z obecnymi statystykami jako ptak mogę sobie pozwolić na zostanie medykiem lub szamanem. Jeśli jednak chciałabym zostać rzemieślnikiem to musiałabym nadrobić aż 21 pkt. To sporo i samo expienie potrwałoby przy dobrych wiatrach kilka lat.
Można powiedzieć, że mogłam pójść w mniejszą ilość percepcji ale czy to wtedy nie mijałoby się charakterystyczną cechą danego gatunku? Mało tego, wywoływałoby to frustracje z powodu małych szans na znalezienie potrzebnych materiałów o polowaniach nie wspominając.
Wystarczyłoby obniżyć początkowy pułap zręczności dla zwierząt, które mają mniejsze statystyki
Tutaj dlatego podpięłabym się pod pomysł Tiba - 1/3 puli + 1 pkt.
Tib pisze:
11 gru 2019, 20:56
[... Co do systemu specjalizacji można wprowadzić zasadę, że limit danej cechy zależy od ilości punktów dostępnych do rozdania. Limit 1/3 +1 maksymalnych punktów powinien być okej.
Jak to by wyglądało w praktyce? Zwierze które ma do rozdania 120 punktów potrzebowałby 41 percepcji żeby zostać szamanem a nie 51 jak to jest obecnie.


Morwa pisze:
12 gru 2019, 10:25
Niepotrzebnie się obawiacie o "złośliwych graczy".
PO ostatnich wydarzeniach jednak wcale się nie dziwię...
z powodu pewnych dolegliwości, grzywa Uhariego zaczyna wypadać gęstymi kłębami...
prowizoryczna refka


Odpowiedz

Wróć do „Archiwum ogłoszeń”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości