x
Newsy
  • 07.04.2024
  • Nowa porcja questów czeka na śmiałków! -> Questy
  • 06.04.2024
  • Aktualizacja kwietniowa weszła w życie! Więcej szczegółów pod linkiem-> Aktualizacja kwietniowa
  • 07.03.2024
  • Wszystkie Panie zapraszamy do wzięcia udziału w Loterii z Okazji Dnia Kobiet! -> Loteria z okazji Dnia Kobiet
  • 04.02.2024
  • Postacią Miesiąca został Tauro
  • 31.01.2024
  • Dzienniki umiejętności zostały sprawdzone
Fabuła
  • Aktualności fabularne
  • > Świeża porcja nowości z Lwiej Krainy
  • Przewrót na Lwiej Ziemi
  • > Khalie przejęła władzę na Lwiej Ziemi po wypędzeniu dotychczasowych władców.
  • Gniew Przodków
  • > Po krainie przetoczyły się nieszczęścia i choroby. Mówi się, że to Przodkowie postanowili uprzykrzyć życie żyjącym, ale kto wie czy starzy szamani mają rację. Może po prostu przebywanie w niebezpiecznych terenach ma swoje konsekwencje.
  • Epidemia w dżungli
  • > Chodzą słuchy, że choroba w Dżungli przybiera na sile. Napotyka się tam wielu chorych, którzy wykazują agresję wobec nieznajomych.
  • Szkarłatne Grzywy
  • > Ragir odnowił dawne stado. Szkarłatni powrócili na zajmowane niegdyś ziemie.
Suwak
Lwia Skała
Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Skała Wolności Wschodnia Oaza Wydmy Las MB Jezioro MB Wybrzeże

Pomysły

Awatar użytkownika
Tib
Posty: 1323
Gatunek: lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 24 paź 2014
Specjalizacja:
wojownik 2
Wojownik 2
Niezłomność Królów
Niezłomność Królów
Druga Skóra
Druga skóra
łowca 1
Łowca 1
krokodyl
Krokodyl
tropiciel
Tropiciel
Zdrowie: 100
Waleczność: 71
Zręczność: 51
Percepcja: 35
Kontakt:

Re: Pomysły

#71

Post autor: Tib » 10 wrz 2019, 18:34

1. Liczbę NPC'ów można uzależnić od liczby terenów a nie członków stada. Miałoby to nawet większy sens. Na przykład po 1 NPC na dział.
2. Niekoniecznie, po prostu sprawy stada stanowią bazę danych z której mogą korzystać NPC. Jeżeli Bjorn zdecyduje się umieścić tam informacje o ZZ to NPC mogą z nich korzystać.
3. Zastawianie wejścia podchodzi już pod walkę. NPC będą się usuwać z drogi i unikać walki z obcymi tak więc w takiej sytuacji nie byliby rozpatrywani przez MG.
4. Staty NPC to uśrednione statystki gatunku jaki on reprezentuje. Na przykład lew: 50/50/50.
2. po raz drugi, a jak proponowałabyś to uregulować? bo jak na moje to wszystko kwestia dogadania się pomiędzy graczami.
NPC Noira to inna sytuacja a prościej ujmując inny typ NPC.

Co do Fedhy, to jestem jak najbardziej za nadawanie NPC, charakteru, historii a nawet imion ale staty są już z góry narzucone.

Awatar użytkownika
Bjørn
Posty: 472
Gatunek: P.Leo Leo
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 cze 2016
Specjalizacja: Medyk poziom 1
Waleczność: 61
Zręczność: 56
Percepcja: 36

#72

Post autor: Bjørn » 10 wrz 2019, 22:45

Nie wiem dokąd ta rozmowa zmierza, ale pewne jej aspekty pokazują jasno że niektórzy gracze patrzą tylko na to by innym zepsuć po prostu grę poprzez nieuczciwe wykorzystywanie luk i tu MG powinien mieć prawo zwyczajnie ukarać postaci takich osób, bez cackania się.
To tyle w kwesti atakowania ziemi stada które poszło gdzieś chwilowo i gracze wykorzystali swoją wiedzę nie postaci.
Inna kwestia że nie ogarniacie lini czasu chyba. Podbój jest utrudniony, bo zasadniczo stado które spędza gdzieś jeden dzień (czy to na najeździe, czy na innej wyprawie) blokuje czas fabularnie dla intruzów. Miłego siedzenia gdzieś 1 dzień przez miesiąc. Oby w tym czasie was nie podbito.
Trzecie wtrącenie, npc są tu potrzebne bo jest mało graczy, nie ma przyrostu naturalnego w stadach i słabo idzie rozwój fabuły w tym konkretmym kierunku, nie ma się co oszukiwć to forum jest małe i w najbliższym czasie nic się raczej nie zmieni.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2019, 23:32 przez Bjørn, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Nechbet
Posty: 37
Gatunek: lew afrykański
Płeć: Samica
Data urodzenia: 14 gru 2016
Zdrowie: 100
Waleczność: 40
Zręczność: 40
Percepcja: 70
Kontakt:

#73

Post autor: Nechbet » 10 wrz 2019, 23:29

te pola kapusty - o których pozwoliłam sobie wspomnieć - to chyba jasne nawiązanie do npc'ta, który służy tylko do rodzenia. mówisz o tym, że pola kukurydzy już tu są? to chyba jest jednak zasadnicza różnica między postacią nową, która napisze, że rodzi się gdzieś w krainie a potencjalną przyszłą postacią urodzoną przez postać NPC podlegającą Mistrzowi Gry.

napisałam dosadnie o tym, że tu chodzi o lukę pozwalającą wykorzystać wiedzę user-gracz no ale
to muszą godzić się z faktem utraty ziem i tyle. ziemi winny byc oznaczone i w sumie pilnowane a jak stado w całości gdzieś rusza musi sie liczyć z szkodą.
dopiero co był problem właśnie przez wiedzę gracza wykorzystaną na fabule. nie wiem co tutaj działa? wybiórczość jakaś? nie rozumiem w czym problem by blokować MG jego rolę zagrania npc'tem. logiczną rolę zagrania npc'tem.

Awatar użytkownika
Tib
Posty: 1323
Gatunek: lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 24 paź 2014
Specjalizacja:
wojownik 2
Wojownik 2
Niezłomność Królów
Niezłomność Królów
Druga Skóra
Druga skóra
łowca 1
Łowca 1
krokodyl
Krokodyl
tropiciel
Tropiciel
Zdrowie: 100
Waleczność: 71
Zręczność: 51
Percepcja: 35
Kontakt:

#74

Post autor: Tib » 13 wrz 2019, 17:02

Dobra, to podsumowując: NPC, działałby na wymienionych powyżej zasadach, jednak zanim przejdziemy do głosowania na ich temat chciałbym zwrócić też uwagę na dość jedną istotną wadę:
Wszystkie akcje pokroju knucia i spisków odbywających się na fabule będą znacznie trudniejsze do rozegrania ponieważ w pobliżu spiskowców może pojawić się NPC, który doniesie przywódcy o wszystkim.
Korzystając z okazji chciałbym dodać, że postaciom NPC nie będzie przysługiwała umiejętność stadna.

Awatar użytkownika
Fedha
Posty: 340
Gatunek: Lew Afrykański
Płeć: Samica
Data urodzenia: 06 cze 2016
Waleczność: 40
Zręczność: 50
Percepcja: 60
Kontakt:

#75

Post autor: Fedha » 18 wrz 2019, 23:50

Biorąc pod uwagę, że nikt się nie odzywa, sądzę, że wszyscy są gotowi zaakceptować możliwość posłuchania przez NPC'a. Chyba można przejść do głosowania, jeśli nikt nie oponuje.

Awatar użytkownika
Datura
Posty: 1518
Gatunek: Lew
Płeć: Samica
Data urodzenia: 19 paź 2015
Specjalizacja:
medyk 3
Medyk 3
botanik
Botanik
truciciel
Truciciel
Zdrowie: 100
Waleczność: 41
Zręczność: 47
Percepcja: 67
Kontakt:

#76

Post autor: Datura » 30 paź 2019, 11:36

Na czacie pojawiła się dziś dyskusja na temat medyków/ szamanów z zapisu. Obecnie system wygląda tak, że jeśli postać chce być nim, musi w zapisie opisać skąd ma wiedzę i na początek rozegrać akcję z MG, gdzie zbiera ziółka i kogoś leczy. Po jej ukończeniu dostaje tytuł medyka/ szamana i może już leczyć na fabule.
Czy sądzicie że należałoby pozbyć się akcji na początek i umożliwić od razu po zapisie medykowanie?
Czy szkolenia medyczne powinny odbywać się tylko na fabule, prowadzone przez obecnych medyków?
A może rozwiązać to całkiem inaczej?
ObrazekgłosKPObrazek

Awatar użytkownika
Nuzira
Posty: 357
Gatunek: Lew
Płeć: Samica
Data urodzenia: 22 paź 2016
Waleczność: 50
Zręczność: 40
Percepcja: 60
Kontakt:

#77

Post autor: Nuzira » 30 paź 2019, 11:41

Zapis ok, osoba ubiegająca się o rangę medyka musi mieć dobrze rozwiniętą historię, opisującą skąd i jak nabył wiedzę, w jakim stopniu ją posiada, ile już zwierząt wyleczył. Później na fabule musi pojawić się dokształcanie, bo nikt nie powinien na start koksić, powinien znaleźć jakiegoś mentora, bądź dalej samodzielnie się kształcić, zbierając zioła i próbując. Jeśli znajdzie się medyk który ma po prostu rangę i raz na jakiś czas kogoś wyleczy, to sorry, powinna być mu z miejsca zabierana. Jako że nie ma masy medyków, można jak najbardziej zrobić NPC, którzy będą pomagać i doskonalić wiedzę. Ale nie powinno to wyglądać na zasadzie jednej gry z mg, bo jednak jeśli ma to na tym polegać, to już lepiej ukrócić i zostawić sam zapis, bowiem jedna rozgrywka niczego nie wnosi. Pomyślcie jakby wyglądała pielęgniarka po jednym szkoleniu 6 lub 8h.

Gvalch'ca
Posty: 1090
Gatunek: Panthera leo
Płeć: Samica
Data urodzenia: 11 lip 2015
Specjalizacja: Medyk poziom 2
Zdrowie: 100
Waleczność: 61
Zręczność: 41
Percepcja: 51
Kontakt:

#78

Post autor: Gvalch'ca » 30 paź 2019, 11:43

Według mnie powinno być tak jak teraz - niegdysiejsi medycy przechodzą potwierdzenie umiejętności medycznych, a świeżaki przechodzą szkolenie. Zbyt dużym pójściem na łatwiznę byłoby startowanie jako medyk.


Dałabym w każdym stadzie dwie ścieżki, albo idzie się w medyka, albo w wojownika, dodałabym też medyczne rangi niż zwykła adnotacja w profilu "stopień medyk"..

Awatar użytkownika
Ragir
Król
Król
Posty: 926
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 10 sie 2016
Specjalizacja:
rzemieślnik 3
Rzemieślnik 3
zbrojmistrz
Zbrojmistrz
zbieracz
Zbieracz
garbarz
Garbarz
wpjownik 1
Wojownik 1
Zdrowie: 100
Waleczność: 69
Zręczność: 59
Percepcja: 30

#79

Post autor: Ragir » 30 paź 2019, 11:45

Ja uważam, ze proste rozwiązania są najlepsze.

Pisałam to kiedyś ale mnie zjedzono :V

Jeśli w zapisie będzie skąd ma wiedze itp to dlaczego nie? Byle nie było to nie wiem 10 zdań. Bo warto aby osoba chcąca być szamanem czy medykiem.

Bycie szamanem i medykiem nie jest proste i taka osoba średnio jest zdolna do walk ale ma inne atuty.

Ogólnie ja bym jakoś ułatwiła ten system tak jak zbieranie zielska :V

za dużo tutaj mechaniki ktora goni druga mechanikę :V

Awatar użytkownika
Thaxll'ssillyia
Posty: 60
Gatunek: Nubian vulture
Płeć: Samica
Data urodzenia: 02 wrz 2010
Specjalizacja: Szaman poziom 1
Waleczność: 10
Zręczność: 35
Percepcja: 70
Kontakt:

#80

Post autor: Thaxll'ssillyia » 30 paź 2019, 12:41

Pozwolę sobie wkleić(leniwa jestem) co funkcjonowało na innym forum. Widoczny będzie rzeczywisty rozwój postaci w danych profesjach i umiejętnościach.

System rozwoju postaci ma na celu dodać do gry trochę bardziej wyczuwalnego progresu postaci. To oznacza, że postać wykonując pewne czynności będzie otrzymywała pewną pulę punktów doświadczenia, które automatycznie będą przypisywane danej czynności. Nadal jednak to statystyki są wartościami nadrzędnymi.
Czynności graczy możemy podzielić na:
-Wojaczkę -Będzie dodatkowym bonusem w trakcie walk między postaciami, osoby z wyższym poziomem wojaczki mają automatycznie większe doświadczenie co daje dodatkowe bonusy.
-Zielarza -Czym wyższy poziom tym zielarz jest w stanie poznać inne rośliny, leczące, trujące to jak prawidłowo je pozyskiwać (większą ilość) oraz przerabiać na eliksiry.
-Łowcę- Pokazuje poziom łowcy w tropieniu, znajdywaniu i polowaniu na zwierzynę. Czym wyższy poziom tym większa szansa na sukces w polowaniu oraz zdolność zaplanowania i upolowania większej i trudniejszej zdobyczy.
-Rzemieślnika-Będzie w stanie wyrabiać bardziej skomplikowane twory w zależności od poziomu swojego doświadczenia.
Szaman- Postacie które widzą istoty ze świata zmarłych, przywołują oraz odsyłają nieszczęśliwe dusze. Przeprowadzają ceremonie i rytuały stadne. Szamani potrafią do tego leczyć, gdyż muszą znać się na ziołach. Jednak ich zakres sięga podstaw. Znają się tylko na ziołach leczniczych oraz używkach, które pomagają wprowadzić się w trans. Nie potrafią tworzyć skomplikowanych mikstur i receptur jak Zielarze.

Każda z tych grup będzie podzielona na trzy etapy:
-Uczeń
-Czeladnik
-Mistrz
Zielarz:
Obrazek
Uczeń- Jest w stanie znajdywać pospolite zioła lecznicze ale nie jest w stanie pozyskiwać dużych ilości roślin. Osoba, która poznaje tajniki medycyny, jak nastawiać stawy, jakie rany jakiej potrzebują pomocy.
Czeladnik - Potrafi odróżnić od siebie trujące i lecznicze rośliny. Potrafi pozyskiwać składniki z większości rośliny. Może robić mikstury ale szansa na powodzenie wynosi 50%. na podstawy leczenia, wie jakie powinien wykorzystać zioła czy materiały aby uzyskać najlepsze efekty. Umie leczyć trucizny.
Mistrz- Żadna nazwa rośliny i jej zastosowanie nie jest mu obce. Łatwiej mu dojść do wynajdywania kolejnych specyfików. Umie przygotowywać eliksiry a szansa na powodzenie wynosi 90%. Rzemieślnik:
Obrazek
Uczeń- potrafi przygotować skóry i kości, umie tworzyć proste przedmioty z tych materiałów np. rzemienie, proste igły, wyszukiwać pigmenty.
Czeladnik- Potrafi wygarbować skórę bez strat i potrafi przygotowywać kościane elementy i wytwarzać lekkie pancerze oraz mielić pigmenty i je przygotowywać.
Mistrz - Potrafi najbardziej efektywnie wykorzystać skórę, kości i inne materiały, które jest w stanie obrobić. Umie także tworzyć wzory na kościach jak i skórach bez niszczenia ich (proste wzory). Bez problemu może wytwarzać każdy rodzaj pancerze jak i paciorki. Jest w stanie pozyskiwać najtrudniejsze pigmenty oraz różne efekty z nimi związane.
Łowca:
Obrazek
Uczeń- Nabywa wiedzę niezbędną do polowania. Jest w stanie upolować coś nie dużego np. królika ale to też nie zawsze.
Czeladnik- Wiedza o polowaniu, tropieniu oraz podstawowe taktyki nie są takiej osobie obce. Jest w stanie polować na średnią zwierzynę np. antylopę. w samotnych polowaniach jednak musi mierzyć siły nad zamiary aby nie narazić się na kontuzje czy rany.
Mistrz- Bardzo doświadczona osoba, która potrafi przygotować grupę do wspólnego polowania na dużego zwierza. Sam także potrafi zdobyć zwierzynę większą od siebie bez większego uszczerbku na zdrowiu. Tropienie nie jest dla niego rzeczą trudną.
Wojownik:
Obrazek
Uczeń- Osoba, która poznaje tajniki wojaczki. Uczy się jak walczyć, jak wykorzystać otoczenie.
Czeladnik- Ma za sobą podstawowe szkolenie i potrafi walczyć. Nie jest jednak w stanie wykorzystać całego potencjału idącym za doświadczeniem mistrzów.
Mistrz- Osoba, która nie jedną walkę ma za sobą, świetnie potrafi analizować sytuacje swoją i przeciwnika. Potrafi wykorzystać otoczenie na swoja korzyść.
Szaman:
Obrazek
Uczeń- Osoba, która poznaje tajniki szamanizmu, zaznajamia się z ziołami, ceremoniami, rytuałami. Nie może przeprowadzić ich samodzielnie, tylko pod okiem mentora.
Czeladnik- Zna podstawy leczenia, wie jakie powinien wykorzystać zioła czy materiały aby uzyskać najlepsze efekty. Potrafi samodzielnie przeprowadzać ceremonie, obrzędy czy inne rytuały a ich powodzenie wynosi 50%
Mistrz- Jego wiedza pozwala mu na leczenie i wchodzenie w trans za pomocą używek. Rozmawiania z każdym duchem, przeprowadzania obrzędów, ceremonii i rytuałów z 90% skutecznością.
Obrazek

Jak to działa?
Każda z grup ma swoje podgrupy "mistrzowskie". Każdy nowo zapisujący się gracz w zależności co ma
w swojej historii otrzyma albo ucznia albo czeladnika. Na poziom mistrzowski trzeba sobie zapracować.

Jak wypracować poziomy?
Poprzez czynności, zielarz poprzez zbieranie ziół, przygotowywanie ich itp. rzemieślnik poprzez garbowanie skór i robienie z nich rzeczy, łowca poprzez polowania, wojownik poprzez walki czy treningi.


W praktyce oznacza to, że w profilu będą pola, które tylko administracja będzie mogła edytować i tam dodawać punkty.

Uczeń aby stać się czeladnikiem musi uzbierać 75 pkt doświadczenia. Czeladnik aby stać się mistrzem musi wbić kolejne 75 pkt. doświadczenia (ogólnie będzie do wbicia 225).
Będąc mistrzem można wbić kolejne 75 pkt. doświadczenia aby otrzymać związany z daną grupą tytuł, którym postać będzie mogła się na fabule zatytułować np. arcymistrz rzemieślnictwa itp.


PRZYKŁAD; ZASADY ZBIERANIA/PRZECHOWYWANIA:
► Pokaż Spoiler
PRZYKŁADOWE SZAMAŃSKIE UŻYWKI:
► Pokaż Spoiler
PRZYKŁADOWA ALCHEMIA:
► Pokaż Spoiler
PRZYKŁADOWE RZEMIEŚLNICTWO:
► Pokaż Spoiler
To tylko przykłady a myślę, że można z tego nieco zaczerpnąć i wprowadzić do forum.
🎶
"Zazwyczaj nie zapraszam przyjaciół do swojego gniazda ale gdy już to robię nigdy go nie opuszczają..."

Odpowiedz

Wróć do „Archiwum ogłoszeń”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości