x
Newsy
  • 07.04.2024
  • Nowa porcja questów czeka na śmiałków! -> Questy
  • 06.04.2024
  • Aktualizacja kwietniowa weszła w życie! Więcej szczegółów pod linkiem-> Aktualizacja kwietniowa
  • 07.03.2024
  • Wszystkie Panie zapraszamy do wzięcia udziału w Loterii z Okazji Dnia Kobiet! -> Loteria z okazji Dnia Kobiet
  • 04.02.2024
  • Postacią Miesiąca został Tauro
  • 31.01.2024
  • Dzienniki umiejętności zostały sprawdzone
Fabuła
  • Aktualności fabularne
  • > Świeża porcja nowości z Lwiej Krainy
  • Przewrót na Lwiej Ziemi
  • > Khalie przejęła władzę na Lwiej Ziemi po wypędzeniu dotychczasowych władców.
  • Gniew Przodków
  • > Po krainie przetoczyły się nieszczęścia i choroby. Mówi się, że to Przodkowie postanowili uprzykrzyć życie żyjącym, ale kto wie czy starzy szamani mają rację. Może po prostu przebywanie w niebezpiecznych terenach ma swoje konsekwencje.
  • Epidemia w dżungli
  • > Chodzą słuchy, że choroba w Dżungli przybiera na sile. Napotyka się tam wielu chorych, którzy wykazują agresję wobec nieznajomych.
  • Szkarłatne Grzywy
  • > Ragir odnowił dawne stado. Szkarłatni powrócili na zajmowane niegdyś ziemie.
Suwak
Lwia Skała
Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Skała Wolności Wschodnia Oaza Wydmy Las MB Jezioro MB Wybrzeże

Pomysły

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 72
Gatunek: Orłosęp
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 25 lut 2016
Specjalizacja: Rzemieślnik poziom 2
Zdrowie: 100
Waleczność: 23
Zręczność: 52
Percepcja: 40
Kontakt:

Re: Pomysły

#171

Post autor: Goliath » 14 gru 2019, 17:38

Zgodzę się z bonusami, jednak muszą być dobrze rozwinięte. Na przykład dowiedziałem się teraz, że orłosęp jest w stanie osiągnąć podczas lotu zwyczajnego prędkość 77km/h, a nie jest to jego maksymalna prędkość. Atakując z lotu nurkowego będzie miał ponad 120km/h, więc przy takim ataku na wroga powinien mieć bonus do zadanych obrażeń. Podobną zasadę można zastosować wobec geparda.

Awatar użytkownika
Gunter
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

#172

Post autor: Gunter » 14 gru 2019, 20:17

Zgadzam się @Goliath, że ptaki powinny mieć bonus kiedy lecą albo atakują z powietrza. Mechanika walki u nas działa tak, że zręczność wpływa na to czy atak się udał, więc jeśli ptak miałby bonus zręczności to i miałby większą szansę na zadanie ciosu. Ale czy oprócz tego jeszcze bonus do obrażeń, to nie jestem pewna, bo wtedy jakby się dublował. Gepard też powinien mieć bonus zręczności przy bieganiu. Więc chyba w tym względzie myślimy podobnie :)

Awatar użytkownika
Kirvаan
Posty: 46
Gatunek: Сrocuta
Płeć: Samica
Data urodzenia: 01 lip 2015
Zdrowie: 100
Waleczność: 40
Zręczność: 45
Percepcja: 40
Kontakt:

#173

Post autor: Kirvаan » 15 gru 2019, 10:49

Po ostatnich aktualizacji klas dostały mocnego nerfa, a na forum chyba nie chodzi by całą gre podporządkować klasie by ją rozwijać, a jak widzę to ostatnia gra np. Goliatha i Nany to- liczenie kratek pisanie 2-3 postów w pustych tematach i wychodzenie z nich.
Nie jest to porywające zajęcie chyba.
Medykowi mozna dodać umiejętność do spostrzegawczości przy szukaniu ziół.
I można dodać klasę wojownika i łowcy, bo reszta postaci jest po prostu goła

Czyli byłyby bonusy stałe za:
- gatunek
- klasę

I mozna dać jeszcze uzytkownikowi pulę 10- do wolnego wyboru jedną dwie co spersonalizuje postać trochę bardziej.
To jest bardzo dużo pracy, ale też w końcu rozwiąże spory o słaby balans postaci.
Ciemna prawie czarna melanistyczna hiena o dobrze umięśnionym krępym ciałku. Charakterystyczne cętki widoczne są tylko w świetle dnia.
Pysk samicy usiany jest licznymi bliznami, po pojedynku i polowaniu, oczy kroktu są ciemno rubinowe, co nadaje jej dzikiego wyglądu w akompaniamencie wyszczerzonych kłów.

:hiena:
Refka

Awatar użytkownika
Nana
Posty: 309
Gatunek: Crocuta crocuta
Płeć: Samica
Data urodzenia: 13 paź 2015
Specjalizacja: Medyk poziom 2
Szaman poziom 1
Waleczność: 10
Zręczność: 45
Percepcja: 70

#174

Post autor: Nana » 15 gru 2019, 17:47

Gorzej niż męczące bo muszę jeszcze zapamiętywać lokacje ziół bo nie mogą dwa medykamenty występować w tym samym wątku. Chodzę i piszę puste posty czując się jak taki spamer, teraz jeszcze liczę kratki, które są małe a i jeszcze pamiętać czy minęły 2 tyg. by zebrać ponownie. Nie tak sobie wyobrażałam te zmiany w profesjach. Z każdym kolejnym pomysłem, który zostaje tu zarzucony przerabia się na zbytnią skomplikowaną formułę dla graczy zamiast ją bardziej uelastycznić.
Szamanizm dalej nie jest dla mnie jasny bo chyba osobno trzeba expić ducha by wyexpić dalsze poziomy szamańskie.

Awatar użytkownika
Kapitan Archaon
Posty: 58
Gatunek: Kot czarnołapy
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 21 cze 2016
Zdrowie: 100
Waleczność: 15
Zręczność: 30
Percepcja: 45
Kontakt:

#175

Post autor: Kapitan Archaon » 15 gru 2019, 17:57

Rozpisuję ostatnio pomysł jak uatrakcyjnić szamanizm, medyka i rzemieślnictwo. Zrobić wyprawy na marginesach w których biorą udział poza klasami bezklasowi. Wyprawa ma walkę, zagadki i można tam pozyskać materiały których nie da rady nigdzie indziej. Myślę że to fajno byłoby tak i mieć frajdę, pozyskać metariały i pdki i samemu nie da rady tego zrobić. Trzeba grupowo współpracować więc ludzie bez specjalizacji pomagaliby. Takie dungeony :cat:

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 72
Gatunek: Orłosęp
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 25 lut 2016
Specjalizacja: Rzemieślnik poziom 2
Zdrowie: 100
Waleczność: 23
Zręczność: 52
Percepcja: 40
Kontakt:

#176

Post autor: Goliath » 15 gru 2019, 19:29

Teorytecznie do systemu nie można mieć zarzutów. Lecę w jedno miejsce, zbieram siarkę, a następnie w drugie i pozyskuję sól. Problem leży po stronie praktycznej. Piszę posty na sztukę, żeby jak najszybciej pozbierać surowce i zrobić 12 kratek. Niektórych surowców oraz zasobów nie opłaca się zbierać/tworzyć, ponieważ lepiej je zakupić ze sklepu. Wiem, iż na trzecim poziomie, kiedy będę zbierał po 4 danego surowca i odbębniał co dwa tygodnie lokacje bez rzutów kośćmi, będzie to znacznie przyjemniejsze. Na tym etapie system jest męczący i nie daje dużej radości z pisania postów na sztukę. Innym problemem jest fakt podróży. Nie ma mnie kilka dni i nie mogę wrócić do tematu pod akacją, gdyż tam minęła najwyżej godzina fabularnie. Większość przedmiotów, które jestem w stanie wytworzyć gracze mogą kupić w nieskończonym sklepie, więc po co bawić się w rzemieślnictwo. Wezmą udział w konkursie, po czym kupią sobie co tam chcą i na co im rzemieślnik? Jeśli nie mają większych planów niż pancerz to jest im niepotrzebny.

Awatar użytkownika
Tib
Posty: 1323
Gatunek: lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 24 paź 2014
Specjalizacja:
wojownik 2
Wojownik 2
Niezłomność Królów
Niezłomność Królów
Druga Skóra
Druga skóra
łowca 1
Łowca 1
krokodyl
Krokodyl
tropiciel
Tropiciel
Zdrowie: 100
Waleczność: 71
Zręczność: 51
Percepcja: 35
Kontakt:

#177

Post autor: Tib » 15 gru 2019, 23:25

Przed wprowadzeniem klas gra nimi w znacznie mniejszym stopniu skupiała się na expieniu jednak wprowadzenie poziomów rozwoju wymusiło wprowadzenie sposobu na zdobywanie punktów dla danej klasy. Jedyne co można by usprawnić to powrócić do poprzedniego limitu w zbieraniu ziół dla wszystkich poziomów danej klasy. Jestem przeciwny dawaniu szamanom i medykom jakichkolwiek bonusów do percepcji związanych z ich klasą. Szaman czy medyk nie jest od walki a od leczenia.
Dodanie wojownika i łowcy jeszcze bardziej zwiększyłoby to przepaść pomiędzy nimi a szamanami i medykami.

Co do wypraw to jak pokazała rzeczywistość nawet takie czteroosobowe potrafią ciągnąc się nieznośnie długo przez co gracze tracą chęć do pisania w nich. W trakcie akcji jest możliwość zdobycia rzadkich materiałów tylko zazwyczaj są one nieco trudniejsze.

Zawsze taniej jest dać coś do zrobienia rzemieślnikowi niż kupować ze sklepu, co więcej w przypadku zdobycia skór na polowaniu o ile nie ma się pod ręką żadnego rzemieślnika, trzeba je sprzedać by móc kupić sobie za nie pancerz co jest dość słabo opłacalne.

Awatar użytkownika
Jerycho
Posty: 42
Gatunek: Krokuta cętkowana
Płeć: Samica
Data urodzenia: 13 kwie 2016
Zdrowie: 0
Waleczność: 35
Zręczność: 50
Percepcja: 40
Kontakt:

#178

Post autor: Jerycho » 16 gru 2019, 21:05

Czemu nie podwyższycie bazowych statystyk dla każdego gatunku oprócz lwa. Piszecie niby że dużo chaosu i tamto. Im dłużej z ten pomysł będzie siedział w tym temacie tym więcej postaci dołączy i będzie więcej roboty.
Wasze argumenty żeby nie wprowadzać takiej samej sumy statystyk do rozdania dla wszystkich gatunków to:
  • 1. Dojdzie do sytuacji w której ptak zadziobie lwa na śmierć.
  • 2. Nie będzie różnicy w graniu innymi gatunkami.
Kontrargumenty które padały na discordzie
  • 1. Wprowadzić modyfikator ujemny dla małego zwierzęcia, kiedy atakuje dużego lwa.
  • 2. Różnica w gatunkach nie ma polegać na samych cyferkach. Gatunki mają wiele do zaoferowania i miałyby znacznie więcej, gdyby nie tak rozbieżne statystyki.
Wasze kolejne kontrargumenty.
  • 1. Nie! Po co bawić się w modyfikatory ujemne których mistrzowie gry użyją najwyżej kilka. Lepiej dać stałe modyfikatory gatunkowe do wybranych przez mistrza gry cech i działające wyłącznie w określonej sytuacji, kiedy to lew dysponuje swoją 150 przez całą grę.
  • 2. Za dużo roboty. Za dużo chaosu. Nie będzie sensu grać innymi gatunkami. Ja jestem mistrzem gry i widzę że ten system ma sens. Co z tego że mam same postacie lwów? To ma sens.
System gry zrobiony jest pod lwy. Padły tu argumenty które były wymieniane z administracją na prywatnych wiadomościach w discordzie (niekoniecznie przeze mnie) jak i z innymi graczami. Wszyscy nie muszą mieć 150 ale mogą mieć zbliżone. Lampart dostanie 145, hieny 130-140. Warto to rozpatrzyć niż dalej grać tylko lwem i twardo stać przy tym że system działa bez zarzutu, bo został stworzony pod lwy.

Awatar użytkownika
Ndevu
Posty: 191
Gatunek: Crocuta crocuta
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 10 kwie 2015
Zdrowie: 100
Waleczność: 40
Zręczność: 56
Percepcja: 30
Kontakt:

#179

Post autor: Ndevu » 16 gru 2019, 21:13

popieram słowa Jerycho, limit krzepy dalej by obowiązywał i można wprowadzić jakieś modyfikatory od wielkości itp. bo to chyba logiczne że np. mały ssak w pysku lwa raczej nie ma szans pokonać uścisk jego szczęki, a teoretycznie kości na to pozwalają :D

Awatar użytkownika
Gunter
Posty: 788
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 06 lut 2011
Zdrowie: 0
Waleczność: 0
Zręczność: 0
Percepcja: 0
Kontakt:

#180

Post autor: Gunter » 16 gru 2019, 21:20

Jerycho, widzę że robisz za adwokata Goliatha bo to z nim rozmawiałam o tym prywatnie na discordzie :D Nikt nie stoi twardo przy tym, że system jest idealny właśnie dlatego myślimy jak go zmienić. Ale to też nie jest tak, że wszystko na raz i na już się wprowadzi, bo lepiej przemyśleć i wprowadzić coś dobrze niż potem się męczyć z poprawkami, bo jednak nie działa. Gadałam wczoraj z Athem i on ma pomysł jak to wszystko rozpisać, więc pewnie dzisiaj wrzuci :)
A skoro wyciągnęłaś te argumenty i kontrargumenty, to pozwolę sobie je skomentować. Przy statystykach trzeba też brać pod uwagę jak działa nasza mechanika, nie tylko wychodzić z założenia, że każdy powinien mieć tyle samo stat a dawać ujemne modyfikatory. Tak, gatunki mają wiele do zaoferowania i tego właśnie miały dotyczyć te bonusy, które nie byłyby wybierane sobie przez MG tylko dotyczyłyby cech charakterystycznych dla danego zwierzęcia, np. dla geparda do biegania, dla ptaka do lotu itd.
Jerycho pisze:
16 gru 2019, 21:05
Za dużo roboty. Za dużo chaosu. Nie będzie sensu grać innymi gatunkami. Ja jestem mistrzem gry i widzę że ten system ma sens. Co z tego że mam same postacie lwów? To ma sens.
Wiesz, w tym momencie jest mi po prostu przykro że moje słowa są w taki sposób przekręcane, szczególnie że pisałam wtedy Goliathowi że nie mam głowy o tym rozmawiać. Ani razu nie mówiłam, że ten system jest idealny i nie wymaga zmian. Tak, mam same postacie lwów jako gracz, ale jako MG prowadzę orła, mandryla i wiele innych gatunków i o to chodziło w rozmowie, nie że jako MG uważam, że wszystko działa bez zarzutu. Proszę, jeśli dowiadujesz się czegoś z drugiej ręki, to lepiej sprawdź u źródła.


Edit. do posta @Ndevu
Czym różniłyby się modyfikatory zależne od wielkości od różnej liczby stat dla gatunków, które mają różne rozmiary? Bo mam wrażenie, że zwiększanie wszystkim stat, żeby potem je zmniejszyć trochę mija się z celem.

Odpowiedz

Wróć do „Archiwum ogłoszeń”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości