x
Newsy
  • 07.04.2024
  • Nowa porcja questów czeka na śmiałków! -> Questy
  • 06.04.2024
  • Aktualizacja kwietniowa weszła w życie! Więcej szczegółów pod linkiem-> Aktualizacja kwietniowa
  • 07.03.2024
  • Wszystkie Panie zapraszamy do wzięcia udziału w Loterii z Okazji Dnia Kobiet! -> Loteria z okazji Dnia Kobiet
  • 04.02.2024
  • Postacią Miesiąca został Tauro
  • 31.01.2024
  • Dzienniki umiejętności zostały sprawdzone
Fabuła
  • Aktualności fabularne
  • > Świeża porcja nowości z Lwiej Krainy
  • Przewrót na Lwiej Ziemi
  • > Khalie przejęła władzę na Lwiej Ziemi po wypędzeniu dotychczasowych władców.
  • Gniew Przodków
  • > Po krainie przetoczyły się nieszczęścia i choroby. Mówi się, że to Przodkowie postanowili uprzykrzyć życie żyjącym, ale kto wie czy starzy szamani mają rację. Może po prostu przebywanie w niebezpiecznych terenach ma swoje konsekwencje.
  • Epidemia w dżungli
  • > Chodzą słuchy, że choroba w Dżungli przybiera na sile. Napotyka się tam wielu chorych, którzy wykazują agresję wobec nieznajomych.
  • Szkarłatne Grzywy
  • > Ragir odnowił dawne stado. Szkarłatni powrócili na zajmowane niegdyś ziemie.
Suwak
Lwia Skała
Wodopój Las Kanion Termitiery Jezioro ZZ Wulkan Góry LS Jaskinie Kilimandżaro Upendi Drzewo życia Wielki Wodospad Zakątek Przodków Oaza Ruiny Pustynia Ciernisko Cmentarz Pole bitwy Zarośla Bagno Słone jezioro Gejzery Góry ZZ Wielka woda Jezioro szmaragdowe Jezioro flamingów Kaskada Grobowiec Rzeka Wąwóz Dżungla Pustkowia Równina Rzeka 2 Sawanna 2 Rzeka 3 Las namorzynowy Dolina wichrów Nadrzecze Dolina LS Drzewo życia Sawanna LZ Skała Wolności Wschodnia Oaza Wydmy Las MB Jezioro MB Wybrzeże

Pomysły

Awatar użytkownika
Nechbet
Posty: 37
Gatunek: lew afrykański
Płeć: Samica
Data urodzenia: 14 gru 2016
Zdrowie: 100
Waleczność: 40
Zręczność: 40
Percepcja: 70
Kontakt:

Re: Pomysły

#61

Post autor: Nechbet » 08 wrz 2019, 0:17

no chyba, że dwóch MG'ów kierowało by obiema grupami, najeźdźcami i obrońcami.
nie ma potrzeby dwóch MG? wydało mi się dość oczywiste, że w takim wypadku najeźdźcą nie będzie MG tylko gracz. gracz musiałby pokonać npców, którzy tam zostali. nie możemy założyć, że wyparowują skoro ocki idą się bić a w tym czasie w stadzie nikogo nie ma mimo, że stado ma npców.

Awatar użytkownika
Fedha
Posty: 340
Gatunek: Lew Afrykański
Płeć: Samica
Data urodzenia: 06 cze 2016
Waleczność: 40
Zręczność: 50
Percepcja: 60
Kontakt:

#62

Post autor: Fedha » 08 wrz 2019, 0:21

Hm, no można i tak, nie wpadłam na to. Ale myślę, że aby wszystko uprościć, lepiej ograniczyć rolę stadnych NPC'ów w walkach, albo w ogóle zakazać wykorzystywania ich w celach militarnych.

Awatar użytkownika
Arjana
Posty: 64
Gatunek: lew
Płeć: Samica
Data urodzenia: 29 maja 2014
Waleczność: 50
Zręczność: 70
Percepcja: 30
Kontakt:

#63

Post autor: Arjana » 08 wrz 2019, 0:31

niech npc bija sie z npcami i tyle xp a kluczowa rola czyja wygrana idzie po tej stornie, która wygrywa w walce< w sensie gdzie to sami gracze się tłuką>. Npc to tło tłuczenia. Jak lider lub ważna psotac przegra to npc podporządkowują się zwycięscy jak na dobre leffki przystało.
Obrazek

Awatar użytkownika
Nechbet
Posty: 37
Gatunek: lew afrykański
Płeć: Samica
Data urodzenia: 14 gru 2016
Zdrowie: 100
Waleczność: 40
Zręczność: 40
Percepcja: 70
Kontakt:

#64

Post autor: Nechbet » 08 wrz 2019, 0:36

czyli co? wyparowują? xD przecież to bez sensu. nie mówimy o sytuacji, w której całe stado migruje jak ZZ tylko o sytułacji gdzie ocki idą się prać. dlaczego npc'ty, które zostaną miałyby nie stanowić przeszkody dla najeźdźcy podczas tymczasowej UZASADNIONEJ FABULARNIE absencji. chyba nie muszę przypominać, że takie akcje potrafią trwać długo w czasie rzeczywistym a fabularnie mieścić się w jednym dniu. to powinno być oczywiste, że tereny stada w tym czasie powinny znajdować się w tej samej linii fabularnej co stado. i teraz co? NPC'ów nagle nie ma? skoro nie poszły na wojnę, to gdzie są w tym czasie? dlaczego niby MG miałby nie bronić w tym czasie terenów npc'ami? jaki ma sens takiej rodzicielki-maszynki do lwiątek w lwim stadzie poza rodzeniem tak na prawdę? xD jest ona samym kadłubkiem albo niewolnikiem i pryska jak tylko stado znika na kilka fabularnych godzin? xD czemu nie bronią stada? boją się? xD o co tu chodzi?
to chyba byłoby dość proste - stado jest na wojennej ścieżce z innym stadem, OC'ki jednego i drugiego stada się biją bo są postaciami grywalnymi, biją się na terenach jednego bądź drugiego stada. jeśli ktoś chce w tym czasie wleźć na niepilnowane przez OCki tereny MUSI natknąć się na NPCty niezależnie od tego jakie mają intencję. Nie może przejąć terenów w tym czasie bo npc'ty zostały w stadzie - bo jak zostało zauważone, nie mogą walczyć w hipotetycznych wojnach między stadami; jeśli chce to zrobić musi je przegnać/pokonać. Inaczej nie ma to sensu xD

Awatar użytkownika
Arjana
Posty: 64
Gatunek: lew
Płeć: Samica
Data urodzenia: 29 maja 2014
Waleczność: 50
Zręczność: 70
Percepcja: 30
Kontakt:

#65

Post autor: Arjana » 08 wrz 2019, 9:57

jak dla mnie nie powinno bronic sie trenów npcami.
taka matka lwica nie musi być wojakiem a jak pojawi się lub pojawia silniejsi ci słabi nie będą rzucać sie na pewną śmierć tylko akceptują nowego władce i tyle.

npc powinny być dodatkiem a nie gwarantem nietykalności ziem bo gracze poleźli i nie potrafią rozegrać fabuły szybciej. Coś za coś polazłeś i cięgnie się fabuła licz się, ze ktoś sobie może zabrać to co wasze.

owszem cos tam mogą próbować robić ale npc powinny być słabsze niż gracze.

ogólnie npc definicja skrócona:
W grach fabularnych i niektórych fabularnych grach komputerowych określenie każdej postaci, w którą nie wciela się żaden z graczy. Odgrywana jest ona przez Mistrza Gry lub program."
na Nemei npce mieli takie funkcje i sie dobrze to sprawdzało
NPC spełnia także funkcje "zapychaczy" stad. Na czym to polega?
Każde stado składa się z fizycznych postaci- graczy, oraz NPC'ów. Ci ostatni jednak nie mają wpływu na utworzenie stada czy też jego istnienie. Jeśli w stadzie nie będzie wystarczającej ilości postaci graczy to i tak stado może zostać rozwiązane nie zależnie od ilości NPC'ów.

Tak więc po co oni?
Aby uatrakcyjnić rozgrywkę. Mistrz Gry zawsze może zaczepić gracza NPC'em ze stada i zrobić mu jakaś sesje.
Sami gracze też mogą takimi kierować ale pamiętajcie o zachowaniu rozsądku.

NPC'e mogą służyć jako nauczyciele medyka czy też rzemiosła, posłańca czy tymczasowej niani.
Tych dwóch pierwszych jednak mogą kierować tylko Mistrzowie Gry.
Skrócę sytuacje gdzie moja postać stałą sie partnerką przywódcy, który bez usprawiedliwiania po prostu przestał grać od tak bo foch. Kiedy wrócił npc stadne zaczęły bardziej popierać moją postać, gdyż to ona w tymc zasie zajęła sie stadem zreformowała je i dbała o stado i ów npc. Tak więc władca po powrocie nie miał zbytniego posłuchu w npca. Te uważały, że władca zamiast być z nimi, kierować stadem pełnić swoje obowiązki itp od tak se polazł gdzieś poszukać brata. L:wice uznały, ze jest egoistyczny i winien wysłać kogoś an te poszukiwania a jako król jest za całe stado odpowiedzialny i sorry władza to nie tylko przywileje ale też minusy pewne. Tak więc jak moja postać postanowiła ruszać po lepsze ziemie, bo obecne nie były w stanie ich wykarmić te npc tez poszły za ów postacią a nie za królem, który chciał zostać.


Nie widzę problemu aby to npc patrolował czy coś ale nie powinny jak dla mnie być "bariera i pewnikiem" w czasie kiedy gracze mają lekką labę.


to, że fabuła czasem ciągnie się kilak tygodni a niby jest to jeden dzień, uznałabym, ze ich i tka nie było przez te kilka tygodniu po ów dniu.

Ktos chce przejąć tereny kiedy reszty nie ma bo utknęli? To czas podejmować trudny wybór. Przerwać fabułę i lecieć ratować to co wasze lub olać i bawić się dalej ale być świadom konsekwencji.
Obrazek

Awatar użytkownika
Nechbet
Posty: 37
Gatunek: lew afrykański
Płeć: Samica
Data urodzenia: 14 gru 2016
Zdrowie: 100
Waleczność: 40
Zręczność: 40
Percepcja: 70
Kontakt:

#66

Post autor: Nechbet » 09 wrz 2019, 12:56

Ktos chce przejąć tereny kiedy reszty nie ma bo utknęli? To czas podejmować trudny wybór. Przerwać fabułę i lecieć ratować to co wasze lub olać i bawić się dalej ale być świadom konsekwencji.
czyli wiedza user-gracz? i don't think so.
czyli jestem na nie. postacie będą rodzić się z bezmyślnego niebytu/bezgłowych kadłubków, które dla postaci najwyraźniej nie są osobami.
rolą MG jest bycie MG - szok. więc jeśli ma npcty przypisane do danego stada to ma prawo i powinien ich użyć na DANYM TERENIE. W czym byłby problem pokonanie dwóch npców? Bo chyba nie marzycie tutaj o przypisaniu npców w ilości milion do stada a raczej max 2 parach? Inaczej przyklepujemy "puff" albo bezmyślne chorągiewki, albo raczej pola kapusty, gdzie znajduje się lwiątka XD.

i nie traktuj mnie proszę jak debila, który mimo iż ponad dekadę gra w różniste pbfy a w erpegi od dziecka nie rozumie słowa NPC. gdyby tak było to tej rozmowy w ogóle by nie było xD

Awatar użytkownika
Ragir
Król
Król
Posty: 926
Gatunek: Lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 10 sie 2016
Specjalizacja:
rzemieślnik 3
Rzemieślnik 3
zbrojmistrz
Zbrojmistrz
zbieracz
Zbieracz
garbarz
Garbarz
wpjownik 1
Wojownik 1
Zdrowie: 100
Waleczność: 69
Zręczność: 59
Percepcja: 30

#67

Post autor: Ragir » 09 wrz 2019, 14:11

takie pola tutaj istnieja i jest ich sporo :V

to muszą godzić się z faktem utraty ziem i tyle. ziemi winny byc oznaczone i w sumie pilnowane a jak stado w całości gdzieś rusza musi sie liczyć z szkodą.
zaś mg może powiadomić stadko, ze cos sie dziej w końcu tereny to nie tylko lwy, żyją tam tez inne stworzenia-npce
bo pomysł, ze gracze moga se łazić poza ternami z myślą w głowie, że i tka npce ich obronią to słabe.
nie powinny być zbyt silne potencjalnego napastnika pogryzać i być upierdliwe jak gryzące Nuke termity.
rdzenim powinni być gracze a npc to takie uatrakcyjnienia

Awatar użytkownika
Tib
Posty: 1323
Gatunek: lew
Płeć: Samiec
Data urodzenia: 24 paź 2014
Specjalizacja:
wojownik 2
Wojownik 2
Niezłomność Królów
Niezłomność Królów
Druga Skóra
Druga skóra
łowca 1
Łowca 1
krokodyl
Krokodyl
tropiciel
Tropiciel
Zdrowie: 100
Waleczność: 71
Zręczność: 51
Percepcja: 35
Kontakt:

#68

Post autor: Tib » 09 wrz 2019, 18:57

Przemyśleliśmy trochę poruszony przez was temat i mamy pewną wizję jak mogłoby to wyglądać:
1. Liczba NPC'ów przypisanych do danego stada jest równa liczbie dorosłych postaci będących w tym stadzie, na skutek czego każde stado posiada swoją bazę NPC'ów.
2. NPC mogą być prowadzone przez wszystkich członków stada w zależności od potrzeby.
3. NPC nie mogą walczyć, jednak nie można ich też atakować ani gonić.
4. NPC patrolujący dany teren w przypadku napotkania obcego może zaalarmować swoich. Gdy intruz próbuje się ukryć wtedy MG wykonuje rzuty kośćmi za ukrycie.
5. Wiedza NPC pochodzi ze spraw stada.
6. Postacie NPC mogą być rodzicami jeżeli ktoś chce zacząć grę w danym stadzie jako lwiątko.
7. NPC mogą przybywać tylko na terenach swojego stada.

Jeżeli macie jakieś uwagi to piszcie śmiało :)

Awatar użytkownika
Fedha
Posty: 340
Gatunek: Lew Afrykański
Płeć: Samica
Data urodzenia: 06 cze 2016
Waleczność: 40
Zręczność: 50
Percepcja: 60
Kontakt:

#69

Post autor: Fedha » 09 wrz 2019, 19:14

Mi taka koncepcja się podoba :) Można by dodać, by każde stado mające swoją bazę NPC'ów starało się opisać w niej ich wygląd, charakter i ewentualnie historię, może też statystyki, jeśli ktoś by chciał, przydałyby się też grafiki każdego z tych NPC'ów, żeby łatwiej byłoby ich sobie wyobrazić.

Awatar użytkownika
Enasalin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 958
Gatunek: Lew
Płeć: Samica
Data urodzenia: 11 lip 2015
Specjalizacja:
wojownik 2
Wojownik 2
Niezłomna wola
Potęga Przodków
Pierwotny Szał
Szarża
Zdrowie: 100
Waleczność: 66
Zręczność: 56
Percepcja: 35
Kontakt:

#70

Post autor: Enasalin » 09 wrz 2019, 21:51

Punkt 1 zakłada za dużą liczbę tych npców. Ja rozumiem, mieć ich z trójkę, bo chcecie tam sobie wychowywać te lwiątka czy patrolować tereny. Ale LZ ma nagle urosnąć do rangi super mocarstwa bo ma... no nie wiem, z 15 tych dorosłych? Bo jak rozumiem każdy od razu zakłada sobie, że to są lwy, ewentualnie jakieś hieny (bo na lz jest hiena to nie wiem, może ktoś będzie chciał być bby hieną). Zresztą, nawet pomijając to, to miał być dodatek dla leniwych, a nie stadne klony.
2 i 5 się wykluczają. Albo mogę prowadzić npca jak chcę, albo może on mieć wiedzę tylko ze spraw stada. Bo np. taki Bjorn wie co nieco o złej ziemi, Enasalin w ogóle, to npc w końcu ma wiedzę moją, bjorna, czy żadnego z nas? Bo może akurat on się wygada npcowi, że był ze złej ziemi.
3 to mam rozumieć, że jak ktoś ze stada uzna, że zastawia wejście do jaskini npcami, to osoba uwięziona, już jest w ciemnej dupie, bo npce atakować nie mogą, ale też nie mogą być zaatakowane? To zajebisty sposób mam już na wykluczenie kogoś z gry, bo mając 9 npców nietykalnych mogę kogoś tak zablokować, że nie napisze żadnego posta na fabule nigdy więcej XD

Punkt 3 i 4: Kim, czym i jakie staty mają te npce. Bo taki lew to ma sporo punktów, wszystkie będą moje npce miały po 75 (czy tam 70) percepcji i żaden szpieg mi się nie przeciśnie. Na co im krzepa jak nie mogę ich do walk używać.

I jeszcze punkt 2: kto sprawuje ostateczną władzę nad npcami? Czy to jest tak, że każdy robi co chce z każdym npcem i np. postać opiekująca się lwiątkiem (załóżmy) kiedy te lwiatko je używa to jest kochającą matką, z kolei ja mogę potem tej samej postaci użyć by temu lwiątku powiedziała (w następnej sesji np.) że jej kompletnie nienawidzi i uważa za beztalencie? Czy konkretny npc jest przypisywany do konkretnej postaci?

To chyba na tyle jeśli chodzi o te punkty Tiba. Jeszcze mam pytanie bo skoro mamy stadem mieć npce które są nietykalne, to w świetle tego czym będzie npc Noria, który jest jak normalna postać?
Daddy looking at me
Will I ever be free?
Have I crossed the line?

Obrazek

Mother looking at me
Tell me what do you see?
Yes, I've lost my mind


Od faleczki I Od ragirkowej I Od maerki
I Od ragirkowej I Od gunterkowej
I Encia


Odpowiedz

Wróć do „Archiwum ogłoszeń”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości